Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου
0

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΑΕΡΑΚΙ ήταν γλυκό, η οργάνωση για μια ακόμη φορά άψογη, τα stages κατάμεστα με κόσμο και οι μουσικές στιγμές το λιγότερο ενδιαφέρουσες, στο ζενίθ τους δε αλλοπρόσαλλες και καθηλωτικές. Έπειτα από ένα άπαιχτο άνοιγμα με την εκρηκτική ενέργεια της Rosalía, το Release Athens x SNF Nostos επέστρεψε δυναμικά χθες το βράδυ, χαρίζοντας στους Αθηναίους μια αξέχαστη νύχτα θερινού ηλιοστασίου που απογειώθηκε σε ένα ξέφρενο rave χάρη στα ηλεκτρονικά ξόρκια των Röyksopp.

Προτού περάσω στις σκέψεις μου για τους Νορβηγούς headliners, ωστόσο, αξίζει να μοιραστώ δυο λόγια για αυτό το απίθανο λιλιπούτειο πλάσμα από την Αυστραλία που ακούει στο όνομα Tash Sultana. Η βραδιά μου, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα λαχανιασμένο τρέξιμο ανάμεσα στις ελιές του ΚΠΙΣΝ και με την αγωνία να προλάβω έστω και λίγα λεπτά από αυτό το genderfluid παιδί-θαύμα για το οποίο δεν σταματούσαν να μου μιλούν όλοι. 

Χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα.

Και ευτυχώς που το πρόλαβα –παρότι η πρωτοφανής κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παραλίγο να με εμποδίσει– γιατί η υπερταλαντούχα και ακούραστη ψυχάρα που λέγεται Tash Sultana και που έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να την αποθεώνει, ήταν η αποκάλυψη της καλοκαιρινής βραδιάς.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
@ Tash Sultana έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να τ@ αποθεώνει. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Ομολογουμένως τα δύο τραγούδια που είχα ακούσει πριν από τη χθεσινή βραδιά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, μου είχαν φανεί απλά ευχάριστα psychedelic rock κομματάκια που θα στρίμωχνα σε κάποια καλοκαιρινή playlist στο Spotify.

Στη σκηνή, ωστόσο, παρακολούθησα έναν μικροκαμωμένο άνθρωπο με μια τραγιάσκα να πιάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και να μεταμορφώνεται σε ροκ σταρ, κυριολεκτικά ένα one-person band που ερμήνευσε από reggae και neo-soul μέχρι blues μπαλάντες.

Διατηρώντας την αμεσότητα του περφόρμανς από τα χρόνια που όργωνε τους δρόμους της Μελβούρνης ως μουσικός του δρόμου, @ Tash Sultana έπαιξε πιάνο, πληκτρολόγιο, synth, μπάσο και κιθάρα, τα έδωσε όλα στα ντραμς και το beatboxing και έπιασε στα χέρια τ@ μέχρι και φυσαρμόνικα, σαξόφωνο και panpipes, τζαμάροντας με πάθος, ελευθερία και ένα απίστευτα μεταδοτικό συναισθηματισμό.

Κορυφαία στιγμή η ερμηνεία του «Notions», μιας αφοπλιστικής μπαλάντας γεμάτης λυγμούς, η οποία στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στο ανεβαστικό «Jungle», το τραγούδι που τ@ εκτόξευσε στην κορυφή όταν ήταν μονάχα 16 ετών και το κοινοποίησε στο YouTube. «Σας ευχαριστώ γιατί η Ελλάδα ήταν από τα πρώτα μέρη που ενδιαφέρθηκαν για αυτό που κάνω» εξομολογήθηκε με συγκίνηση, προτού υποκλιθεί αγκαλιάζοντας το πληκτρολόγιο και αποθεωθεί από τους ενθουσιώδεις Αθηναίους.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Έπειτα από ένα τόσο πολυεπίπεδο περφόρμανς με αμέτρητα μουσικά όργανα, αλλά και ύστερα από το χθεσινό άψογα σχεδιασμένο ποπ υπερθέαμα της Καταλανής τραγουδίστριας, ομολογώ πως το ξεκίνημα των Röyksopp με βρήκε κάπως επιφυλακτικό. «Όσο ατμοσφαιρικά και να είναι τα synth και τα σκληρά ηλεκτρονικά drops του “Monument”, τι να τα κάνω όταν παίζουν πάνω στην προηχογραφημένη φωνή της Robyn;» σκέφτηκα, κοιτώντας το duo των Νορβηγών να πατούν τα κουμπιά στις κονσόλες τους και το κοινό να ανταποκρίνεται κάπως αμήχανα και υποτονικά στα καλέσματά τους.

Τελικά, ωστόσο, χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα. Τη μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. 

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Την μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Μέχρι την κορύφωση του set τους –με το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor– αμφιβάλλω πως υπήρχε έστω και ένας παρευρισκόμενος που δεν ένιωσε μια στιγμή απελευθέρωσης. Και για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή βραδιά, το Release Athens x SNF Nostos έγινε όνομα και πράγμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ