Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου
0

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΑΕΡΑΚΙ ήταν γλυκό, η οργάνωση για μια ακόμη φορά άψογη, τα stages κατάμεστα με κόσμο και οι μουσικές στιγμές το λιγότερο ενδιαφέρουσες, στο ζενίθ τους δε αλλοπρόσαλλες και καθηλωτικές. Έπειτα από ένα άπαιχτο άνοιγμα με την εκρηκτική ενέργεια της Rosalía, το Release Athens x SNF Nostos επέστρεψε δυναμικά χθες το βράδυ, χαρίζοντας στους Αθηναίους μια αξέχαστη νύχτα θερινού ηλιοστασίου που απογειώθηκε σε ένα ξέφρενο rave χάρη στα ηλεκτρονικά ξόρκια των Röyksopp.

Προτού περάσω στις σκέψεις μου για τους Νορβηγούς headliners, ωστόσο, αξίζει να μοιραστώ δυο λόγια για αυτό το απίθανο λιλιπούτειο πλάσμα από την Αυστραλία που ακούει στο όνομα Tash Sultana. Η βραδιά μου, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα λαχανιασμένο τρέξιμο ανάμεσα στις ελιές του ΚΠΙΣΝ και με την αγωνία να προλάβω έστω και λίγα λεπτά από αυτό το genderfluid παιδί-θαύμα για το οποίο δεν σταματούσαν να μου μιλούν όλοι. 

Χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα.

Και ευτυχώς που το πρόλαβα –παρότι η πρωτοφανής κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παραλίγο να με εμποδίσει– γιατί η υπερταλαντούχα και ακούραστη ψυχάρα που λέγεται Tash Sultana και που έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να την αποθεώνει, ήταν η αποκάλυψη της καλοκαιρινής βραδιάς.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
@ Tash Sultana έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να τ@ αποθεώνει. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Ομολογουμένως τα δύο τραγούδια που είχα ακούσει πριν από τη χθεσινή βραδιά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, μου είχαν φανεί απλά ευχάριστα psychedelic rock κομματάκια που θα στρίμωχνα σε κάποια καλοκαιρινή playlist στο Spotify.

Στη σκηνή, ωστόσο, παρακολούθησα έναν μικροκαμωμένο άνθρωπο με μια τραγιάσκα να πιάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και να μεταμορφώνεται σε ροκ σταρ, κυριολεκτικά ένα one-person band που ερμήνευσε από reggae και neo-soul μέχρι blues μπαλάντες.

Διατηρώντας την αμεσότητα του περφόρμανς από τα χρόνια που όργωνε τους δρόμους της Μελβούρνης ως μουσικός του δρόμου, @ Tash Sultana έπαιξε πιάνο, πληκτρολόγιο, synth, μπάσο και κιθάρα, τα έδωσε όλα στα ντραμς και το beatboxing και έπιασε στα χέρια τ@ μέχρι και φυσαρμόνικα, σαξόφωνο και panpipes, τζαμάροντας με πάθος, ελευθερία και ένα απίστευτα μεταδοτικό συναισθηματισμό.

Κορυφαία στιγμή η ερμηνεία του «Notions», μιας αφοπλιστικής μπαλάντας γεμάτης λυγμούς, η οποία στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στο ανεβαστικό «Jungle», το τραγούδι που τ@ εκτόξευσε στην κορυφή όταν ήταν μονάχα 16 ετών και το κοινοποίησε στο YouTube. «Σας ευχαριστώ γιατί η Ελλάδα ήταν από τα πρώτα μέρη που ενδιαφέρθηκαν για αυτό που κάνω» εξομολογήθηκε με συγκίνηση, προτού υποκλιθεί αγκαλιάζοντας το πληκτρολόγιο και αποθεωθεί από τους ενθουσιώδεις Αθηναίους.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Έπειτα από ένα τόσο πολυεπίπεδο περφόρμανς με αμέτρητα μουσικά όργανα, αλλά και ύστερα από το χθεσινό άψογα σχεδιασμένο ποπ υπερθέαμα της Καταλανής τραγουδίστριας, ομολογώ πως το ξεκίνημα των Röyksopp με βρήκε κάπως επιφυλακτικό. «Όσο ατμοσφαιρικά και να είναι τα synth και τα σκληρά ηλεκτρονικά drops του “Monument”, τι να τα κάνω όταν παίζουν πάνω στην προηχογραφημένη φωνή της Robyn;» σκέφτηκα, κοιτώντας το duo των Νορβηγών να πατούν τα κουμπιά στις κονσόλες τους και το κοινό να ανταποκρίνεται κάπως αμήχανα και υποτονικά στα καλέσματά τους.

Τελικά, ωστόσο, χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα. Τη μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. 

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Την μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Μέχρι την κορύφωση του set τους –με το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor– αμφιβάλλω πως υπήρχε έστω και ένας παρευρισκόμενος που δεν ένιωσε μια στιγμή απελευθέρωσης. Και για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή βραδιά, το Release Athens x SNF Nostos έγινε όνομα και πράγμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ