Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου
0

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΑΕΡΑΚΙ ήταν γλυκό, η οργάνωση για μια ακόμη φορά άψογη, τα stages κατάμεστα με κόσμο και οι μουσικές στιγμές το λιγότερο ενδιαφέρουσες, στο ζενίθ τους δε αλλοπρόσαλλες και καθηλωτικές. Έπειτα από ένα άπαιχτο άνοιγμα με την εκρηκτική ενέργεια της Rosalía, το Release Athens x SNF Nostos επέστρεψε δυναμικά χθες το βράδυ, χαρίζοντας στους Αθηναίους μια αξέχαστη νύχτα θερινού ηλιοστασίου που απογειώθηκε σε ένα ξέφρενο rave χάρη στα ηλεκτρονικά ξόρκια των Röyksopp.

Προτού περάσω στις σκέψεις μου για τους Νορβηγούς headliners, ωστόσο, αξίζει να μοιραστώ δυο λόγια για αυτό το απίθανο λιλιπούτειο πλάσμα από την Αυστραλία που ακούει στο όνομα Tash Sultana. Η βραδιά μου, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα λαχανιασμένο τρέξιμο ανάμεσα στις ελιές του ΚΠΙΣΝ και με την αγωνία να προλάβω έστω και λίγα λεπτά από αυτό το genderfluid παιδί-θαύμα για το οποίο δεν σταματούσαν να μου μιλούν όλοι. 

Χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα.

Και ευτυχώς που το πρόλαβα –παρότι η πρωτοφανής κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παραλίγο να με εμποδίσει– γιατί η υπερταλαντούχα και ακούραστη ψυχάρα που λέγεται Tash Sultana και που έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να την αποθεώνει, ήταν η αποκάλυψη της καλοκαιρινής βραδιάς.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
@ Tash Sultana έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να τ@ αποθεώνει. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Ομολογουμένως τα δύο τραγούδια που είχα ακούσει πριν από τη χθεσινή βραδιά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, μου είχαν φανεί απλά ευχάριστα psychedelic rock κομματάκια που θα στρίμωχνα σε κάποια καλοκαιρινή playlist στο Spotify.

Στη σκηνή, ωστόσο, παρακολούθησα έναν μικροκαμωμένο άνθρωπο με μια τραγιάσκα να πιάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και να μεταμορφώνεται σε ροκ σταρ, κυριολεκτικά ένα one-person band που ερμήνευσε από reggae και neo-soul μέχρι blues μπαλάντες.

Διατηρώντας την αμεσότητα του περφόρμανς από τα χρόνια που όργωνε τους δρόμους της Μελβούρνης ως μουσικός του δρόμου, @ Tash Sultana έπαιξε πιάνο, πληκτρολόγιο, synth, μπάσο και κιθάρα, τα έδωσε όλα στα ντραμς και το beatboxing και έπιασε στα χέρια τ@ μέχρι και φυσαρμόνικα, σαξόφωνο και panpipes, τζαμάροντας με πάθος, ελευθερία και ένα απίστευτα μεταδοτικό συναισθηματισμό.

Κορυφαία στιγμή η ερμηνεία του «Notions», μιας αφοπλιστικής μπαλάντας γεμάτης λυγμούς, η οποία στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στο ανεβαστικό «Jungle», το τραγούδι που τ@ εκτόξευσε στην κορυφή όταν ήταν μονάχα 16 ετών και το κοινοποίησε στο YouTube. «Σας ευχαριστώ γιατί η Ελλάδα ήταν από τα πρώτα μέρη που ενδιαφέρθηκαν για αυτό που κάνω» εξομολογήθηκε με συγκίνηση, προτού υποκλιθεί αγκαλιάζοντας το πληκτρολόγιο και αποθεωθεί από τους ενθουσιώδεις Αθηναίους.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Έπειτα από ένα τόσο πολυεπίπεδο περφόρμανς με αμέτρητα μουσικά όργανα, αλλά και ύστερα από το χθεσινό άψογα σχεδιασμένο ποπ υπερθέαμα της Καταλανής τραγουδίστριας, ομολογώ πως το ξεκίνημα των Röyksopp με βρήκε κάπως επιφυλακτικό. «Όσο ατμοσφαιρικά και να είναι τα synth και τα σκληρά ηλεκτρονικά drops του “Monument”, τι να τα κάνω όταν παίζουν πάνω στην προηχογραφημένη φωνή της Robyn;» σκέφτηκα, κοιτώντας το duo των Νορβηγών να πατούν τα κουμπιά στις κονσόλες τους και το κοινό να ανταποκρίνεται κάπως αμήχανα και υποτονικά στα καλέσματά τους.

Τελικά, ωστόσο, χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα. Τη μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. 

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Την μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Μέχρι την κορύφωση του set τους –με το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor– αμφιβάλλω πως υπήρχε έστω και ένας παρευρισκόμενος που δεν ένιωσε μια στιγμή απελευθέρωσης. Και για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή βραδιά, το Release Athens x SNF Nostos έγινε όνομα και πράγμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ