Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου
0

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΑΕΡΑΚΙ ήταν γλυκό, η οργάνωση για μια ακόμη φορά άψογη, τα stages κατάμεστα με κόσμο και οι μουσικές στιγμές το λιγότερο ενδιαφέρουσες, στο ζενίθ τους δε αλλοπρόσαλλες και καθηλωτικές. Έπειτα από ένα άπαιχτο άνοιγμα με την εκρηκτική ενέργεια της Rosalía, το Release Athens x SNF Nostos επέστρεψε δυναμικά χθες το βράδυ, χαρίζοντας στους Αθηναίους μια αξέχαστη νύχτα θερινού ηλιοστασίου που απογειώθηκε σε ένα ξέφρενο rave χάρη στα ηλεκτρονικά ξόρκια των Röyksopp.

Προτού περάσω στις σκέψεις μου για τους Νορβηγούς headliners, ωστόσο, αξίζει να μοιραστώ δυο λόγια για αυτό το απίθανο λιλιπούτειο πλάσμα από την Αυστραλία που ακούει στο όνομα Tash Sultana. Η βραδιά μου, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα λαχανιασμένο τρέξιμο ανάμεσα στις ελιές του ΚΠΙΣΝ και με την αγωνία να προλάβω έστω και λίγα λεπτά από αυτό το genderfluid παιδί-θαύμα για το οποίο δεν σταματούσαν να μου μιλούν όλοι. 

Χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα.

Και ευτυχώς που το πρόλαβα –παρότι η πρωτοφανής κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παραλίγο να με εμποδίσει– γιατί η υπερταλαντούχα και ακούραστη ψυχάρα που λέγεται Tash Sultana και που έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να την αποθεώνει, ήταν η αποκάλυψη της καλοκαιρινής βραδιάς.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
@ Tash Sultana έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να τ@ αποθεώνει. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Ομολογουμένως τα δύο τραγούδια που είχα ακούσει πριν από τη χθεσινή βραδιά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, μου είχαν φανεί απλά ευχάριστα psychedelic rock κομματάκια που θα στρίμωχνα σε κάποια καλοκαιρινή playlist στο Spotify.

Στη σκηνή, ωστόσο, παρακολούθησα έναν μικροκαμωμένο άνθρωπο με μια τραγιάσκα να πιάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και να μεταμορφώνεται σε ροκ σταρ, κυριολεκτικά ένα one-person band που ερμήνευσε από reggae και neo-soul μέχρι blues μπαλάντες.

Διατηρώντας την αμεσότητα του περφόρμανς από τα χρόνια που όργωνε τους δρόμους της Μελβούρνης ως μουσικός του δρόμου, @ Tash Sultana έπαιξε πιάνο, πληκτρολόγιο, synth, μπάσο και κιθάρα, τα έδωσε όλα στα ντραμς και το beatboxing και έπιασε στα χέρια τ@ μέχρι και φυσαρμόνικα, σαξόφωνο και panpipes, τζαμάροντας με πάθος, ελευθερία και ένα απίστευτα μεταδοτικό συναισθηματισμό.

Κορυφαία στιγμή η ερμηνεία του «Notions», μιας αφοπλιστικής μπαλάντας γεμάτης λυγμούς, η οποία στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στο ανεβαστικό «Jungle», το τραγούδι που τ@ εκτόξευσε στην κορυφή όταν ήταν μονάχα 16 ετών και το κοινοποίησε στο YouTube. «Σας ευχαριστώ γιατί η Ελλάδα ήταν από τα πρώτα μέρη που ενδιαφέρθηκαν για αυτό που κάνω» εξομολογήθηκε με συγκίνηση, προτού υποκλιθεί αγκαλιάζοντας το πληκτρολόγιο και αποθεωθεί από τους ενθουσιώδεις Αθηναίους.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Έπειτα από ένα τόσο πολυεπίπεδο περφόρμανς με αμέτρητα μουσικά όργανα, αλλά και ύστερα από το χθεσινό άψογα σχεδιασμένο ποπ υπερθέαμα της Καταλανής τραγουδίστριας, ομολογώ πως το ξεκίνημα των Röyksopp με βρήκε κάπως επιφυλακτικό. «Όσο ατμοσφαιρικά και να είναι τα synth και τα σκληρά ηλεκτρονικά drops του “Monument”, τι να τα κάνω όταν παίζουν πάνω στην προηχογραφημένη φωνή της Robyn;» σκέφτηκα, κοιτώντας το duo των Νορβηγών να πατούν τα κουμπιά στις κονσόλες τους και το κοινό να ανταποκρίνεται κάπως αμήχανα και υποτονικά στα καλέσματά τους.

Τελικά, ωστόσο, χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα. Τη μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. 

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Την μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Μέχρι την κορύφωση του set τους –με το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor– αμφιβάλλω πως υπήρχε έστω και ένας παρευρισκόμενος που δεν ένιωσε μια στιγμή απελευθέρωσης. Και για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή βραδιά, το Release Athens x SNF Nostos έγινε όνομα και πράγμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT