Πέθανε ο Kim Fowley στα 76 του

Πέθανε ο Kim Fowley στα 76 του Facebook Twitter
Leo Leandros, Kim Fowley, Vicky Leandros
3

Πέθανε ο Kim Fowley στα 76 του Facebook Twitter
Το άλμπουμ λεγόταν απλώς «Vicky Leandros» και τυπώθηκε σε ετικέτα CBS στις αρχές του 1978.

Πέθανε χθες-προχθές ο Kim Fowley στα 76 του, μία μεγάλη μορφή του ροκ με συγκλονιστική παρουσία μπροστά και πίσω από τα φώτα. Μόνο και μόνο οι συνεργασίες του ή οι παραγωγές του με ονόματα σαν τους Rivingtons, Frank Zappa, Blue Oyster Cult, Alice Cooper, The Belfast Gypsies, Soft Machine, Jimi Hendrix, The Seeds, Jonathan Richman & The Modern Lovers, Gram Parsons, Pink Fairies, The Runaways και δεκάδες άλλα –είναι ατελείωτος ο κατάλογος– αρκούν για να τον καταστήσουν «εικόνα».

Μπορεί ν' ακούγεται απίστευτο, όμως όταν η Βίκυ πήγε στην Αμερική στα μέσα της δεκαετίας του '70 γνωρίστηκε με τον παραγωγό Kim Fowley –ο οποίος προφανώς την ήξερε και την εκτιμούσε από την ευρωπαϊκή και παγκόσμια καριέρα της–, κάνοντας ένα ολόκληρο LP μαζί του.

Ο Fowley, που πραγματοποίησε συνάμα μεγάλη προσωπική καριέρα ηχογραφώντας περισσότερα από 25 LP, έχει στην κατοχή τον αρχέτυπο ψυχεδελικό ύμνο «The trip», που κυκλοφόρησε το 1965 σε μια μικρή εταιρεία από την Corvallis του Oregon, την Corby Records.

«Let’s take a trip/ Let’s take a trip/ And start to dream/ Let’s close your eyes/ It’s groovy now/ Yeah!/ Soakin’/ Because I’m swimming in the new year/ It’s all around/ Let’s take a trip/ Right from the ground/ Oh /Whoa, Oh Yeah/ Let’s take a trip /It’s really hip»… και τα λοιπά, και τα λοιπά…

Μία από τις δεκάδες συνεργασίες του Kim Fowley, την οποία μάλιστα θεωρούσε και κάπως σαν τιμή του όταν συνέβη, ήταν με τη Βίκυ Λέανδρος!

Πέθανε ο Kim Fowley στα 76 του Facebook Twitter

Μπορεί ν’ ακούγεται απίστευτο, όμως όταν η Βίκυ πήγε στην Αμερική στα μέσα της δεκαετίας του ’70 γνωρίστηκε με τον παραγωγό Kim Fowley –ο οποίος προφανώς την ήξερε και την εκτιμούσε από την ευρωπαϊκή και παγκόσμια καριέρα της–, κάνοντας ένα ολόκληρο LP μαζί του.

Το άλμπουμ λεγόταν απλώς «Vicky Leandros» και τυπώθηκε σε ετικέτα CBS στις αρχές του 1978. Ήταν μάλιστα και πολύ καλό, με ωραία πρωτότυπα τραγούδια στην αγγλική σ’ ένα άλλοτε ελαφρύ, μπαλαντικό και άλλοτε ροκ και ενίοτε country κλίμα – χίλιες φορές προτιμότερο από τα… schlager και τα ακραιφνή «γιουροβιζιονικά» που τραγουδούσε συχνά η Βίκυ πριν τα μέσα του ’70 (και αργότερα).

Ένα από τα καλύτερα τραγούδια του LP ήταν το «City man», που είχε αρχικώς ετοιμαστεί από τον Leo Leandros στη Δυτική Γερμανία, αλλά μετά το πήραν οι Αμερικάνοι, ο Kim Fowley και ο Marc Peters, και το έκαναν όπως πρέπει.

Για τη συνεργασία του με τη Βίκυ είχε μιλήσει ο Kim Fowley σε μια μεγάλη συνέντευξή του που δόθηκε στον Sandy Robertson για το βρετανικό περιοδικό «Sounds» την 6η Αυγούστου 1977. Λέει κάπου:

«Ήμουν έξω με τη Βίκυ Λέανδρος… την άφησα λίγο πριν στο ξενοδοχείο της. Ολοκληρώνω το άλμπουμ της τώρα. Ξέρεις ποια είναι η Βίκυ Λέανδρος έτσι; Έχει πουλήσει 22 εκατομμύρια δίσκους σε όλο τον κόσμο, εκτός από την Αμερική και μερικές ακόμη χώρες, και μόλις έχω κάνει ένα πολύ ενδιαφέρον άλμπουμ μαζί της, που θα διατεθεί από τη CBS παντού. Ζω μια διπλή ζωή αυτές τις μέρες ανάμεσα σε αυτό που ορισμένοι αποκαλούν ‘punk rock ή ‘νέο κύμα’ από τη μια μεριά και τις ηχογραφήσεις μ’ αυτού του τύπου τους καλλιτέχνες από την άλλη...».

Στην ερώτηση του Robertson… αν ο Fowley σκοπεύει να κάνει με τη Βίκυ ότι και ο Paul McCartney με την Mary Hopkin, o αμερικανός παραγωγός απαντά… «ακριβώς αυτό!».

Η συνέντευξη εκείνη, που ήταν πολύ διαφωτιστική για την μέχρι τότε καριέρα του Kim Fowley, αποτέλεσε την επόμενη χρονιά (1978) το εικαστικό μέρος του άλμπουμ του «The Dorian Gray of Rock n’ Roll/ Living in the Streets», που τυπώθηκε για τη Sonet.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια
Νά'σαι καλά να γράφεις τα ωραία σου που τηλεφώνησα του Θεοδωρόπουλου του οπερατέρ και του διάβασα το άρθρο σου και καράφλιασε από την έκπληξη του κι αυτός!