Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή

Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή Facebook Twitter
Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους.
0

Η εντύπωση που σου δίνουν οι Glass Animals, αν δεν γνωρίζεις τη μουσική τους, είναι ότι πρόκειται για ένα ακόμη αδιάφορο indie rock σχήμα, από αυτά που συναντάς κατά κόρον στη Βρετανία. Το τελευταίο διάστημα, όμως, έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Και για πρώτη φορά εδώ και καιρό βλέπουμε ένα ανάλογο ροκ συγκρότημα να κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία.

Στα τέλη Ιανουαρίου το κουαρτέτο από την Οξφόρδη κατάφερε να γίνει το πρώτο βρετανικό γκρουπ που ανέβηκε στην κορυφή τoυ Spotify στην κατηγορία Global Songs, με 4,26 εκατομμύρια plays την ημέρα, με το κομμάτι τους «Heat Waves». Τον προηγούμενο χρόνο, το ίδιο κομμάτι ήταν στην τέταρτη θέση των κομματιών με τα περισσότερα streams στην Αμερική, ενώ στην Αυστραλία ήταν στην πρώτη θέση. Έχει παιχτεί για πάνω από ένα 1 δισεκατομμύριο φορές παγκοσμίως.

Και όχι μόνο αυτό, μπήκε στο τοπ 10 του Billboard και κατέκτησε την κορυφή των αυστραλέζικων τσαρτ. Στο Billboard έσπασε και το ρεκόρ για το πιο παλιό τραγούδι που ανέβηκε στο τοπ 5 στην ιστορία του. «Παλιό» επειδή κυκλοφόρησε ουσιαστικά τον Ιούνιο του 2020 κι όμως κατάφερε αργά και σταθερά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. 

Παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Δεν είναι σπάνιο για ένα σχετικά άγνωστο γκρουπ χωρίς προηγούμενες επιτυχίες να καταφέρει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν υπάρχουν άπειρα τέτοια παραδείγματα. Το ιδιαίτερο στην περίπτωση των Glass Animals είναι η χρονική περίοδος που συμβαίνει αυτό.

Σε μια εποχή που δεν είναι της μόδας οι κιθαριστικές μπάντες και στα τσαρτ κυριαρχούν οι σόλο καλλιτέχνες, το συγκρότημα κατάφερε να ξεχωρίσουν. Ακόμη και το είδος μουσικής που παίζουν έρχεται σε αντίθεση με ό,τι πουλάει τελευταία, που είναι περισσότερο ηλεκτρονική μουσική, ποπ ή ραπ. Οι Glass Animals αυτοχαρακτηρίζονται ως indie rock σχήμα. Αυτό που έχουν καταφέρει, επομένως, άνετα χαρακτηρίζεται από παράξενο έως εντυπωσιακό. 

Heat Waves

Το «Heat Waves», πέρα από τους αριθμούς, είναι καλή ποπ. Ο frontman του γκρουπ, Dave Bayley, τραγουδάει ένα αρκετά πιασάρικο μελαγχολικό ρεφρέν που σου κολλάει στο μυαλό. Έγραψε το κομμάτι το 2019 σε ένα στούντιο στο Λονδίνο. Νόμιζε ότι ήταν μόνος του μέσα στην αίθουσα, αλλά μόλις τελείωσε το session του γύρισε το κεφάλι και αντίκρισε έντρομος τον Johnny Depp.

O ηθοποιός φάνηκε τόσο αδιάφορος και αγενής, που ο Bayley προβληματίστηκε. Αισθάνθηκε αρκετά περίεργα μετά το σύντομο τετ-α-τετ, ώστε πίστεψε ότι κάτι τρέχει με το τραγούδι. Ένιωσε άβολα, έτσι δεν ήταν σίγουρος αν έπρεπε να το κυκλοφορήσει με το γκρουπ ή να το δώσει να το ερμηνεύσει κάποιος άλλος καλλιτέχνης.

715
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Δεν έφταιγε όμως ο Depp αποκλειστικά γι’ αυτήν του την ανασφάλεια. Το τραγούδι ήταν εντελώς προσωπικό, οι στίχοι του αρχικά μιλούσαν για έναν φίλο που έχασε και πάντοτε όταν το ερμηνεύει, τον πιάνουν τα κλάματα. Στην πορεία αποφάσισε να αλλάξει τους στίχους ώστε να μοιάζει ότι αναφέρεται σε μια ερωτική σχέση.

Παρ’ όλα αυτά, αρκετός κόσμος στο TikTok το χρησιμοποιεί σαν σάουντρακ αποχαιρετισμού για κοντινά του πρόσωπα που έχουν φύγει από τη ζωή. 

Επιπλέον, για ένα διάστημα όλα τους πήγαιναν στραβά, με μια σειρά από κακοτυχίες. Ο ντράμερ του γκρουπ, Joe Seaward, έπαθε ένα σοβαρό αυτοκινητικό ατύχημα. Τον χτύπησε ένα φορτηγό καθώς έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει βαριά στο κεφάλι και για καιρό δεν ήταν ξεκάθαρο αν θα μπορούσε να περπατήσει ή να μιλήσει ξανά.

Μόλις κυκλοφόρησαν το τρίτο τους άλμπουμ, το «Dreamland», ξέσπασε η πανδημία. Ακόμη και οι μάνατζέρ τους πίστευαν ότι θα πάει άπατο. Όχι και πολύ ελπιδοφόρα όλα αυτά για ένα σχετικά καινούργιο συγκρότημα. 

Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους. Έχουν κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ μέχρι σήμερα, τα «Zaba» (2014), «How to be a human being» (2016) και «Dreamland» (2020). Τo τρίτο θεωρείται και ο πιο αυτοβιογραφικός τους δίσκος. Ο Dave Bayley έχει γράψει και έχει κάνει παραγωγή και στα τρία.

Glass Animals - I Don't Wanna Talk (I Just Wanna Dance)

Παρά την γκαντεμιά, το συγκρότημα δεν το έβαλε κάτω. Και παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Έδωσαν, π.χ., τη δυνατότητα στους fans να δημιουργήσουν τα δικά τους remixes για το κομμάτι, ενώ άρχισε να ακούγεται από ένα ευρύτερο κοινό μέσα από βιντεοπαιχνίδια όπως το Fifa 21 και το Minecraft. Ο Bayley υποσχέθηκε μέχρι και ότι θα κάνει το πρώτο του τατουάζ στον πισινό του αν το τραγούδι πάει στο νούμερο 1 στην Αυστραλία και τελικά το έκανε. Όσον αφορά την Αμερική, βοήθησε αρκετά η περιοδεία που είχαν κάνει εκεί.

«Ανησυχούσα τόσο πολύ», δήλωσε ο Bayley στην «Guardian» για όσα τους συνέβησαν πριν από την επιτυχία. «Αμέσως αισθάνθηκα ότι δεν υπήρχε χώρος στον κόσμο για τη νέα μουσική. Όλοι άκουγαν παλιά μουσική και έβρισκαν ανακούφιση στο παρελθόν. Ήμουν στα πατώματα για δύο εβδομάδες, είχα σκάσει». Όπως όλα δείχνουν, δεν χρειάζεται να ανησυχεί πια για το μέλλον του γκρουπ. Η καινούργια και κυρίως η καλή μουσική βρίσκει πάντα τον δρόμο της.

@glassanimals 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρίνα Σάττι

PORTRAITS 2022 / Μαρίνα Σάττι: «Με αυτή την εποχή, που η πληροφορία ταξιδεύει τόσο γρήγορα, δεν πολυταυτίζομαι»

Αντί να κυνηγά τη φρενήρη, εφήμερη καθημερινότητα μιας ποπ σταρ, η μουσικός που έγινε το internet sensation μιας γενιάς προτιμά να δουλεύει σε δικούς της χρόνους και να περνά τα Σαββατοκύριακά της με τις «κόρες» (chóres) της, την πολυμελή γυναικεία χορωδία που δημιούργησε «για να μην είναι μόνη της», αφήνοντας την επιτυχία να της χτυπάει σταδιακά την πόρτα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ