Οι electro-rock ωδές των Mechanimal

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter
0

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter

Ξεκίνησα ν’ ακούω το «Secret Science» [Inner Ear]των Mechanimal με μια κάποια προσμονή είναι αλήθεια, και τούτο γιατί το ντεμπούτο LP τους από το 2012 (δεν ξεχνώ και το 45άρι τους στην αρχή της χρονιάς) είχε δημιουργήσει, και δικαίως, πολύ υψηλές προσδοκίες.

Οι Mechanimal του σήμερα (Freddie Faulkenberry φωνή, Κώστας Ματιάτος κιθάρες, Γιάννης Παπαϊωάννου αναλογικά και ψηφιακά πλήκτρα, φωνητικά, Αγγελική Βρεττού βίντεο) δεν είναι, επί της ουσίας, πολύ διαφορετικοί από εκείνους τους προ διετίας – θα έλεγα, μάλλον, πως δεν είναι καθόλου διαφορετικοί, κάτι που, για ορισμένους, μπορεί να εγείρει ένα ζήτημα.

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το "Secret Science" τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς και λεκτικώς τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Υπάρχουν ακροατές που επιθυμούν, φερ’ ειπείν, ένα συγκρότημα να προχωράει, να πηγαίνει «παρακάτω» με κάθε επόμενη δουλειά του. Είναι μια άποψη αυτή… μέσα στην ασάφειά της. Άλλοι θέλουν, όμως, ένα γκρουπ να βαθαίνει στον ήχο που έχει δημιουργήσει, μένοντας πιστό στις βασικές αισθητικές αρχές του. Ναι μεν να τροφοδοτεί με ψιλές και υψηλές παρεμβάσεις το κύριο σώμα της μουσικής του, αλλά στην πράξη να παραμένει ίδιο. Υπάρχει, πάντως, κι ένα τρίτο… Τι πρεσβεύει το ίδιο το γκρουπ. Πώς το ίδιο αντιμετωπίζει την πορεία του στο χρόνο…

 

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το “Secret Science” τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς (μέσω της μουσικής τους) και λεκτικώς (μέσω των στίχων τους) τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Λέω «αθηναϊκή» όχι με κάποια διάθεση τοπικισμού, αλλά γιατί το «μέρος» είναι ο τρόπος προκειμένου να περιπλανηθείς στο «όλον». Και οι Mechanimal «αφήνονται», όχι μόνο γιατί έχουν τραγούδι, εδώ, που τιτλοφορείται “Ode to Europe” (θυμάμαι και το ανάλογο πρόσφατο “Dead Europe” των Venus in Furs), αλλά και γιατί τόσο η μουσική όσο και τα λόγια τους περιγράφουν τούτο το κλίμα της αποξένωσης που βιώνουν πλείστες όσες δυτικές κοινωνίες. (Για τις… ανατολικές δεν ξέρω, δεν ζω εκεί).

Έτσι, από τη μια μεριά οι αναφορές στα ηχητικά αρχέτυπα των eighties που βοηθούν τα μάλα στην περιγραφή μιας αισθητικής… ανισορροπίας (σκέπτομαι τους Front 242, τους D.A.F., τους Die Krupps – τα κεντροευρωπαϊκά γκρουπ δηλαδή, που πήραν την μπάλα από τους ύστερους krautrockers), και από την άλλη μια στιχουργική όσο και μιαν ερμηνευτική από τον Freddie F., που επιχειρεί να δει πίσω από τα παρατεταμένο σκότος, τι «παίζει» στις κοινωνίες και τι τις απογυμνώνει, δίνοντας τους έναν κάπως «μπλεϊντ-ρανικό» χαρακτήρα, είναι τα δομικά χαρακτηριστικά της τέχνης των Mechanimal – η οποία τέχνη τους φρονώ πως θα ολοκληρωνόταν αρτιότερα (και) μέσα από το οπτικό κομμάτι της.

Ίσως ένα DVD, εννοώ, να μας έδινε ακόμη πιο πλήρη εικόνα του «τι» και το «πώς» του αθηναϊκού γκρουπ, παρότι tracks όπως τα “Kindergarten”, “Secret science”, “Sehnsucht”, “We come alive” και “Song to the sirens” δεν αφήνουν και πολλά σημεία ακάλυπτα.

Ολοκληρώνοντας θα έλεγα πως το “Secret Science” (όντας δεύτερο) μπορεί να μην εκπλήσσει τόσο όσο το πρώτο LP των Mechanimal, είναι όμως σταθερά καρφωμένο σ’ ένα υψηλό επίπεδο.

Death Disco, Ωγύγου 16 και Λεπενιώτου, Ψυρρή, 20/12 – Mechanimal και Tango with Lions. Είσοδος: 5 Ευρώ ή 10 Ευρώ μαζί με CD του ενός ή του άλλου γκρουπ.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ