Οι electro-rock ωδές των Mechanimal

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter
0

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter

Ξεκίνησα ν’ ακούω το «Secret Science» [Inner Ear]των Mechanimal με μια κάποια προσμονή είναι αλήθεια, και τούτο γιατί το ντεμπούτο LP τους από το 2012 (δεν ξεχνώ και το 45άρι τους στην αρχή της χρονιάς) είχε δημιουργήσει, και δικαίως, πολύ υψηλές προσδοκίες.

Οι Mechanimal του σήμερα (Freddie Faulkenberry φωνή, Κώστας Ματιάτος κιθάρες, Γιάννης Παπαϊωάννου αναλογικά και ψηφιακά πλήκτρα, φωνητικά, Αγγελική Βρεττού βίντεο) δεν είναι, επί της ουσίας, πολύ διαφορετικοί από εκείνους τους προ διετίας – θα έλεγα, μάλλον, πως δεν είναι καθόλου διαφορετικοί, κάτι που, για ορισμένους, μπορεί να εγείρει ένα ζήτημα.

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το "Secret Science" τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς και λεκτικώς τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Υπάρχουν ακροατές που επιθυμούν, φερ’ ειπείν, ένα συγκρότημα να προχωράει, να πηγαίνει «παρακάτω» με κάθε επόμενη δουλειά του. Είναι μια άποψη αυτή… μέσα στην ασάφειά της. Άλλοι θέλουν, όμως, ένα γκρουπ να βαθαίνει στον ήχο που έχει δημιουργήσει, μένοντας πιστό στις βασικές αισθητικές αρχές του. Ναι μεν να τροφοδοτεί με ψιλές και υψηλές παρεμβάσεις το κύριο σώμα της μουσικής του, αλλά στην πράξη να παραμένει ίδιο. Υπάρχει, πάντως, κι ένα τρίτο… Τι πρεσβεύει το ίδιο το γκρουπ. Πώς το ίδιο αντιμετωπίζει την πορεία του στο χρόνο…

 

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το “Secret Science” τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς (μέσω της μουσικής τους) και λεκτικώς (μέσω των στίχων τους) τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Λέω «αθηναϊκή» όχι με κάποια διάθεση τοπικισμού, αλλά γιατί το «μέρος» είναι ο τρόπος προκειμένου να περιπλανηθείς στο «όλον». Και οι Mechanimal «αφήνονται», όχι μόνο γιατί έχουν τραγούδι, εδώ, που τιτλοφορείται “Ode to Europe” (θυμάμαι και το ανάλογο πρόσφατο “Dead Europe” των Venus in Furs), αλλά και γιατί τόσο η μουσική όσο και τα λόγια τους περιγράφουν τούτο το κλίμα της αποξένωσης που βιώνουν πλείστες όσες δυτικές κοινωνίες. (Για τις… ανατολικές δεν ξέρω, δεν ζω εκεί).

Έτσι, από τη μια μεριά οι αναφορές στα ηχητικά αρχέτυπα των eighties που βοηθούν τα μάλα στην περιγραφή μιας αισθητικής… ανισορροπίας (σκέπτομαι τους Front 242, τους D.A.F., τους Die Krupps – τα κεντροευρωπαϊκά γκρουπ δηλαδή, που πήραν την μπάλα από τους ύστερους krautrockers), και από την άλλη μια στιχουργική όσο και μιαν ερμηνευτική από τον Freddie F., που επιχειρεί να δει πίσω από τα παρατεταμένο σκότος, τι «παίζει» στις κοινωνίες και τι τις απογυμνώνει, δίνοντας τους έναν κάπως «μπλεϊντ-ρανικό» χαρακτήρα, είναι τα δομικά χαρακτηριστικά της τέχνης των Mechanimal – η οποία τέχνη τους φρονώ πως θα ολοκληρωνόταν αρτιότερα (και) μέσα από το οπτικό κομμάτι της.

Ίσως ένα DVD, εννοώ, να μας έδινε ακόμη πιο πλήρη εικόνα του «τι» και το «πώς» του αθηναϊκού γκρουπ, παρότι tracks όπως τα “Kindergarten”, “Secret science”, “Sehnsucht”, “We come alive” και “Song to the sirens” δεν αφήνουν και πολλά σημεία ακάλυπτα.

Ολοκληρώνοντας θα έλεγα πως το “Secret Science” (όντας δεύτερο) μπορεί να μην εκπλήσσει τόσο όσο το πρώτο LP των Mechanimal, είναι όμως σταθερά καρφωμένο σ’ ένα υψηλό επίπεδο.

Death Disco, Ωγύγου 16 και Λεπενιώτου, Ψυρρή, 20/12 – Mechanimal και Tango with Lions. Είσοδος: 5 Ευρώ ή 10 Ευρώ μαζί με CD του ενός ή του άλλου γκρουπ.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ