Οι Dalene φέρνουν τον ρομαντισμό στην ελληνική ποπ με τραγούδια για περασμένους έρωτες

Οι Dalene φέρνουν τον ρομαντισμό στην ελληνική ποπ με τραγούδια για περασμένους έρωτες Facebook Twitter
Με ενοχλεί ο νταλκάς, η λαϊκή αισθητική με την κακή την έννοια, της λαϊκούρας. Φωτ.: Freddie F./LiFO
0

Από το πρώτο single τους, το «For those in love», οι Dalene ξεχώρισαν ως ένα αθηναϊκό ποπ ντουέτο που υποσχόταν πολλά. Ήταν 2021, το κομμάτι ακούστηκε πολύ, αγαπήθηκε και δημιούργησε προσδοκίες για τα αδέλφια Μέξη, τον Κωνσταντίνο και τον Θοδωρή, που εμφανίστηκαν ξαφνικά και τάραξαν τα νερά στην ελληνική ποπ. Ήταν γνωστό από τότε ότι δουλεύουν άλμπουμ, το οποίο χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Στο μεταξύ, ο Κωστής πήγε φαντάρος, έκανε τη θητεία του και η πανδημία και οι μέρες εγκλεισμού ξεχάστηκαν σχεδόν, αφήνοντας πίσω τους δημιουργικές στιγμές που ίσως και να μην είχαν συμβεί σε άλλη περίπτωση. Ή να είχαν γίνει διαφορετικά. 

«Μεγαλώσαμε στο Πολύγωνο», λένε, «είμαστε γέννημα-θρέμμα Αθηναίοι, και οι γονείς μας είναι Αθηναίοι κι αυτοί. Η πρώτη μας επαφή με τη μουσική ήταν στο Εθνικό Ωδείο Νεαπόλεως. Πρώτα πήγε ο Κωστής, και έκανε πιάνο, και μετά ακολούθησε ο Θοδωρής για να μάθει κιθάρα». Και οι δύο είναι φοιτητές, ο Θοδωρής τελειώνει ηλεκτρολόγος στο Πολυτεχνείο, ο Κωστής είναι απόφοιτος ττου ίδιου τμήματος και κάνει το διδακτορικό του στο Πολυτεχνείο. Πιο μεγάλος είναι ο Κωνσταντίνος, τέσσερα χρόνια. «Το να φτιάχνεις με τον αδελφό σου μουσική είναι μια διαδικασία που φαίνεται εύκολη, αλλά δεν είναι και η πιο συνηθισμένη, ειδικά αν έχετε διαφορά ηλικίας», λέει.

«Ήταν διαφορετικές οι παρέες μας στο σχολείο, αλλά μετά το σχολείο, μεγαλώνοντας, ήρθαμε λίγο πιο κοντά. Στα 14 δεν μπορείς να βγαίνεις με αυτόν που είναι 18, στην πορεία όμως αυτό ομαλοποιήθηκε, αρχίσαμε να έχουμε κοινές παρέες και κοινούς φίλους. Όσο για τη δημιουργική διαδικασία, το να φτιάχνεις μουσική με τον αδελφό σου βολεύει, γιατί ο Θοδωρής έχει μεγαλύτερη εμπειρία σε επίπεδο αισθητικής, έτσι σπανίως λέω όχι σε κάτι, εκτός αν δεν μου αρέσει καθόλου. Βολεύει αυτή η συνεργασία, αν και έχει και τα αρνητικά της».

Το άλμπουμ λέγεται «For those in love» και έχει κομμάτια ερωτικού περιεχομένου, αλλά δεν είναι με νταλκά, δεν έχει καθόλου νταλκά. Είναι ρομαντικό, ο ρομαντισμός είναι σημαντικός και αισθητικά και στιχουργικά, και τοποθετείται πολύ πάνω στον χρόνο. Μιλάμε για ερωτικά πράγματα που έχουν γίνει και πάνε, έγιναν και έφυγαν, δεν λέμε τα «θέλουμε πίσω».

«Η αναβλητικότητα ήταν μια παράμετρος που μας δυσκόλεψε στη δημιουργία του άλμπουμ», λέει ο Θοδωρής. «Επειδή το φτιάξαμε μόνοι μας, στο δωμάτιό μας, δηλαδή είναι φτιαγμένο 100% στο σπίτι, αφήναμε πολλά για αύριο και μεθαύριο, χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια για να κυκλοφορήσει. Δεν είχαμε την πίεση να πληρώσουμε το στούντιο, το budget όλου του άλμπουμ είναι 100 ευρώ συνολικά, παραγωγή και μείξη έκανε ο Κωστής, αλλά γίνεσαι αναβλητικός και δεν έχεις τον καλό εξοπλισμό που θα είχες σε ένα πιο οργανωμένο στούντιο».  

«Ξεκίνησα από μικρός πιάνο και άρχισα από πολύ νωρίς να ασχολούμαι με τα ηλεκτρονικά, να κάνω ηχογραφήσεις στο σπίτι σαν παιχνίδι», προσθέτει ο Κωστής, «δεν είχα στο μυαλό μου ότι θα κάνω κάτι πιο σοβαρό απ’ αυτά. Έτσι, ξεκινήσαμε σιγά-σιγά την πορεία στη μουσική, ακούγοντας και παίζοντας στο σπίτι, με πολλά ερεθίσματα, διαφορετικά ο καθένας. Οι γονείς μας δεν πολυάκουγαν μουσική, δεν είχαν κακό γούστο όμως».

«Ενώ ως έναν βαθμό έχουμε κοινά ακούσματα, ακούμε και εντελώς διαφορετικά πράγματα», λέει ο Θοδωρής. «Ο Κώστας είναι μουσικός 100%, του αρέσει να παίζει όργανα. Παίζει από συνθεσάιζερ μέχρι ταμπουρά, έχει και τέτοια ακούσματα από τούρκικα, παλιά ελληνικά λαϊκά και τέκνο. Εγώ τη μουσική τη βλέπω πιο πολύ καλλιτεχνικο-αισθητικά. Πέρα από αυτά που θα ακούσω και θα ψάξω, την προσεγγίζω πιο καλλιτεχνικά, ο Κώστας λίγο πιο επιστημονικο-τεχνικά.

Οι Dalene φέρνουν τον ρομαντισμό στην ελληνική ποπ με τραγούδια για τελειωμένους έρωτες Facebook Twitter
Μουσική ξεκινήσαμε να γράφουμε μαζί μέσα στην καραντίνα. Φωτ.: Freddie F./LiFO

Μουσική ξεκινήσαμε να γράφουμε μαζί μέσα στην καραντίνα. Γράψαμε το “For those in love” στις 5 Μαΐου 2021 και δεν μας πήρε καιρό να το βγάλουμε. Η ιδέα ήταν να κάνουμε πιο ολοκληρωμένα τα ηλεκτρονικά κομμάτια που γράφαμε – έβαλα φωνή και έγινε κανονικό τραγούδι. Και επειδή αυτό το κομμάτι είχε καλή ανταπόκριση, είπαμε να συνεχίσουμε να γράφουμε και να το κάνουμε αυτό πιο οργανωμένα. Ο ήχος είναι ’80s, ’90s, new wave/synth pop, όλο το άλμπουμ είναι έτσι. Μαζί με τον κενό χρόνο, όταν ο Κωστής ήταν στον στρατό, που ουσιαστικά δεν κάναμε μουσική, το δουλεύαμε δύο χρόνια χοντρικά. Είναι δουλειά δύο ταχυτήτων, μπορεί για έναν χρόνο να μη γινόταν τίποτα και μετά να έτρεχε, χωρίς να το πιέσουμε.

Dalene - «For those in love» (Full Album)

Το “Dalene” είναι μια λέξη που μου είχε έρθει στο γυμνάσιο, δεν ξέρω πώς, αλλά μου άρεσε. Δεν ήξερα ότι είναι όνομα, σκεφτόμουν ότι αν έκανα ποτέ μπάντα, έτσι θα ήθελα να την πω. Μετά κατάλαβα ότι είναι γυναικείο όνομα, αγγλικό, και αισθητικά ταίριαζε με αυτό που είναι η μουσική μας».

Το «For those in love» είναι ένα άλμπουμ νοσταλγικό, έτσι θα το εκλάβουν ειδικά τα άτομα που έχουν ζήσει τα ’80s και τα ’90s. Αισθητικά πάει ακόμα πιο πίσω, στα ’50s και στα ’60s, και στη μουσική που τους έχει καθορίσει, που έχει δημιουργήσει τα γούστα τους.

«Είμαστε τυχεροί γιατί το κομμάτι μας παίζει στο ραδιόφωνο εδώ και τρία χρόνια», λένε, «ο στόχος μας καλλιτεχνικά είναι να κάνουμε αυτό που που μας ικανοποιεί και θέλουμε. Το ιδανικό είναι ό,τι κάνεις καλλιτεχνικά να φτάσει στα αυτιά όσο το δυνατό περισσότερου κόσμου αρχικά, και να δεις και τι ανταπόκριση έχει. Από κει και πέρα, νομίζω ότι δεν είναι στο χέρι μας».

«Το διάστημα που ετοιμάζαμε το άλμπουμ άκουγα περισσότερο Depeche Mode και Duran Duran, αλλά δεν είμαστε αυτό το πράγμα, κι ας έχουμε αναφορές στο ηχητικό κλίμα εκείνης της εποχής», συνεχίζει ο Θοδωρής. «Στους New Order, ας πούμε, μου αρέσουν πράγματα από Joy Division, κι ας μην τα έχουμε βάλει απαραίτητα στον ήχο μας. Οι αγαπημένοι μου είναι οι Blur. Δεν είμαστε brit pop μπάντα ούτε αλλάζουμε τις κιθάρες όταν παίζουμε, είναι όμως οι αναφορές μας αυτές, οι Pulp, όλοι αυτοί. Και από τζαζ μπορούμε να ακούσουμε πράγματα, από κλασική μουσική. Η αλήθεια είναι ότι ήμασταν αρκετά άσχετοι –και είμαστε ακόμα– με την ελληνική σκηνή. Τώρα έχουμε αρχίσει να ακούμε περισσότερο.

Οι Dalene φέρνουν τον ρομαντισμό στην ελληνική ποπ με τραγούδια για τελειωμένους έρωτες Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι ότι ήμασταν αρκετά άσχετοι -και είμαστε ακόμα- όσον αφορά την ελληνική σκηνή. Τώρα έχουμε αρχίσει να ακούμε περισσότερο. Φωτ.: Freddie F./LiFO

Ο αγγλικός στίχος έρχεται από ακούσματά μας. Είναι λογική συνέχεια. Νιώθω και μια περιφρόνηση για τα ελληνόφωνα που ακούγονται στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή, σε αυτά που είναι στο προσκήνιο, δεν μας αρέσουν. Είναι και πιο δύσκολος ο ελληνικός στίχος, είναι δύσκολη γλώσσα τα ελληνικά για την ποπ. Τα αγγλικά μού έρχονται αβίαστα, δεν γράφω και μετά μεταφράζω, μου αρέσει η προφορά, μου αρέσει η αγγλική γλώσσα, ακούω μουσική στα αγγλικά. Το καταλαβαίνω ότι μπορεί να μη λειτουργεί στο μεγάλο κοινό, αλλά ιδανικά θα θέλαμε να παίξουμε σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Είναι ένας λόγος κι αυτός που χρησιμοποιούμε αγγλικό στίχο, αλλά σίγουρα δεν προέκυψε κατόπιν σκέψης. Υπάρχουν μουσικοί που έγιναν γνωστοί με αγγλόφωνα κομμάτια και δεν ήταν Άγγλοι. Με ενοχλεί ο νταλκάς, η λαϊκή αισθητική με την κακή την έννοια, της λαϊκούρας. 

Αρέσει και στους δύο το σινεμά, πάμε σινεμά πολύ συχνά, θέατρο, μας αρέσουν τα αγγλόφωνα έργα. Είδα πριν από λίγες μέρες στο Ιντεάλ το “Μάτια ερμητικά κλειστά” και ήταν μεγάλο αισθητικό σοκ.

Το άλμπουμ λέγεται “For those in love”, όπως και το πρώτο single, και έχει κομμάτια ερωτικού περιεχομένου, αλλά δεν είναι με νταλκά, δεν έχει καθόλου νταλκά. Δεν θα πω “πού θα τη βρω, να πάω στο σπίτι της” και τέτοια, δεν το έχουν αυτό τα κομμάτια μας. Είναι ρομαντικό, ο ρομαντισμός είναι σημαντικός και αισθητικά και στιχουργικά, και τοποθετείται πολύ πάνω στον χρόνο. Μιλάμε για ερωτικά πράγματα που έγιναν και έφυγαν, δεν λέμε τα “θέλουμε πίσω”».

Το άλμπουμ ξεκινάει με το «Athenian Disco», μια υποβλητική instrumental εισαγωγή με βιολιά και synths που σε βάζει στον κόσμο των Dalene, ενώ συνεχίζει με το χιτ τους, το ομώνυμο νεορομαντικό κομμάτι («Please, hold my hand, she said while drinking wine») που έγινε μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία, το πρώτο που κυκλοφόρησαν τα δύο αδέλφια. Στο «Eternal» η αγάπη δίχως ημερομηνία λήξης γίνεται η έμπνευση, με τις κιθάρες να εμφανίζονται για πρώτη φορά. «What’s the point of feeling, when I can’t feel you?».

Dalene - «Ιt's so clear now» (Official Audio)

Στο δεύτερο single των Dalene «I wanna be your indie lover» φαίνονται οι επιρροές τους από την ποπ των ’50s αλλά και τη σύγχρονη indie σκηνή. Οι στίχοι του κομματιού περιγράφουν μια αυθόρμητη ερωτική επιθυμία, ο πρωταγωνιστής της οποίας, επηρεασμένος από την indie κουλτούρα, «αλλά και την “indie” ύπαρξη με τα σχεδόν πράσινα μάτια» όπως λένε, «ακροβατεί στο σχοινί, η μία άκρη του οποίου είναι ο “indie” lover, ενώ η άλλη ο so-called  αγροίκος-εραστής». Το «Midnight» είναι μια επίκληση στα μεσάνυχτα «ως ένα σημείο αφετηρίας. Για μια νέα ημέρα, για μια νέα εξομολόγηση. Το “Midnight” συνιστά μια παραδοχή λαθών, αποτύπωση σκέψεων και μια έντονη ανάγκη εξομολόγησης αυτών».

Το «It’s so clear now» («Oh my darling, I do believe we’re still young») είναι το δεύτερο χρονολογικά single των Dalene. «Οι ηλεκτρικές κιθάρες παίζουν παρέα με μια ιδιαιτέρως catchy ’80s synth μελωδία που σε κάνει να θέλεις να χορέψεις στους ρυθμούς τους», εξηγούν. Στο «The Party» («I told you that Shakespeare’s Sonnet 18 was written for a girl like you») εμπνέονται από τον Σαίξπηρ, το Σονέτο 18 και από τον υποβλητικό ήχο του πιάνου – τα συνθεσάιζερ μιλούν για το λάθος timing μιας ερωτικής ιστορίας. Ο χαρακτηριστικός ήχος τους γίνεται αναγνωρίσιμος στο «July’s Daughter» ( «I’m gonna write a song for you next Sunday morning»), με τα γλυκά φωνητικά του Θοδωρή να συνδυάζονται με το πιάνο του Κωνσταντίνου και τα βιολιά. Το άλμπουμ κλείνει με το καλύτερο κομμάτι του δίσκου, το «Lovers at the café» («Oh I want you to know that I’m feeling insecure, unless you walk with me»), έναν συγκινητικό επίλογο που αφορά εραστές. «Ο χωρισμός που έρχεται ή ήρθε. Η συνάντηση των δύο σε ένα καφέ, η απέλπιδα προσπάθεια του ερωτευμένου να λάβει ανταπόκριση στον έρωτά του (“So tell me please, my love, are we gonna go to Rome?”) που καταλήγει στην απορία: “So tell me please, my love, am I still the same as before, now that I haven’t tasted your lips for so long?”».

Ο τίτλος του άλμπουμ δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από «For those in love».
Ακούστε το άλμπουμ στο spotify εδώ. 

Το «For those in love» κυκλοφορεί από τη Mellowsophy Music.

  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ