O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr

O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

Από τη Μαρία Παππά

O Anders Trentemøller είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς μουσικούς και ηλεκτρονικούς παραγωγούς της Δανίας. Η ατμοσφαιρική μουσική του έφτασε μέχρι στα αυτιά σκηνοθετών όπως oι Pedro Almodovar και Oliver Stone που την χρησιμοποίησαν στις ταινίες του. Στην Αθήνα θα εμφανιστεί απόψε την Παρασκευή στις 28 Φεβρουαρίου στο Gazi Music Hall για μια συναυλία που υπόσχεται ότι θα είναι δυνατή και γεμάτη ενέργεια.

Πότε ξεκίνησες να φτιάχνεις μουσική;


Όλα άρχισαν όταν ήμουν 2 χρονών και ξεκίνησα να παίζω πιάνο όταν άκουγα ραδιόφωνο. Μετά όταν ήμουν έφηβος είχα πολλές ροκ μπάντες. Γενικά, όμως, η μουσική ήταν το παιδικό μου όνειρο. Στα συγκροτήματα πάντοτε κάναμε και δικά μας πράγματα. Προσωπικά επέλεξα να κάνω ηλεκτρονική μουσική επειδή μου έδινε την δυνατότητα να τα κάνω όλα μόνος μου με ένα υπολογιστή και ένα sampler.

Περίμενες την επιτυχία;


Δεν ήταν ποτέ ο στόχος μου. Στόχος μου ήταν πάντα η μουσική επειδή μου αρέσει να δημιουργώ περισσότερο από τα λεφτά ή από το να γίνω διάσημος. Για μένα το να κάνω μουσική είναι η μεγαλύτερη μου ευχαρίστηση και ακόμη κι αν κανείς δεν την άκουγε ποτέ εγώ θα συνέχιζα να συνθέτω επειδή δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτήν. Βέβαια είμαι ευγνώμων όταν ο κόσμος έρχεται στις συναυλίες μου.

Τι σε εμπνέει;


Είναι τόσα πολλά πράγματα που με εμπνέουν. Μπορεί να είναι τα απλά καθημερινά πράγματα. Μια βόλτα με το ποδήλατο μου στην πόλη, μια ταινία που βλέπω, ένα έργο τέχνης, ένα χαμόγελο ή μια μυρωδιά από την παιδική μου ηλικία ή η πρώτη φορά που φίλησες κάποιον. Είναι τόσα που είναι δύσκολο μερικές φορές να πεις κάτι συγκεκριμένο.

Πώς θα χαρακτήριζες την μουσική σου;


Είναι πάντα δύσκολο για μένα επειδή δεν μπορώ να την δω αντικειμενικά. Πάντοτε προσπαθώ να εστιάσω στις καλές μελωδίες επειδή πιστεύω ότι είναι το βασικό πράγμα στην μουσική. Δεν αφορά πάντα τον ρυθμό ή την ατμόσφαιρα έτσι ρίχνω την προσοχή μου εκεί. Επίσης μου αρέσει να έχει λεπτομέρειες έτσι ώστε όταν την ακούς για 5η και 6η φορά να ανακαλύπτεις πράγματα που δεν είχες προσέξει αρχικά. Προσπαθώ να φτιάχνω μουσική που να είναι άχρονη και δεν ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος και νομίζω ότι η μουσική πρέπει να μιλάει από μόνη της μακροπρόθεσμα. 


Πώς και η μουσική σου έπαιξε στις ταινίες του Almodovar και του Stone;


Είχε πλάκα επειδή μου έγραψαν προσωπικά και μου ζητούσαν αν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την μουσική στις ταινίες τους. Ειδικά η συνεργασία μου με τον Almodovar ήταν κάτι τεράστιο για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν των ταινιών του. Και ο τρόπος που χρησιμοποίησε την μουσική μου στο The Skin I Live In – έκανε ο ίδιος remix - ήταν μια μικρή υπέροχη ανταμοιβή σε μια δίλεπτη σκηνή χωρίς διάλογο και στο τρέιλερ. Το ίδιο ισχύει για τον Oliver Stone και για τους υπόλοιπους σκηνοθέτες. Είναι τρομερό όταν κάτι που έχεις φτιάξει μπορεί να χρησιμοποιηθεί με καλλιτεχνικό τρόπο από κάποιον άλλο και για μένα επέλεξαν τη μουσική από τα άλμπουμ μου. Είναι τιμή μου κάθε φορά που γίνεται αυτό.

Τους γνώρισες από κοντά;


Όχι επικοινωνήσαμε μόνο μέσω email.

___________________

Gazi Music Hall [Ιερά Οδός 7-13, Γκάζι] Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου με είσοδο 20-50 ευρώ

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ