ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
Ο 29χρονος Rauw Alejandro θυμάται το Miami sound και το συνδέει με το ρεγκετόν στο άλμπουμ του «Saturno».
0

Ακόμη δεν έχει μπει ο Δεκέμβριος και οι λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ του 2022 έχουν αρχίσει να κατακλύζουν τα timelines κάθε μουσικόφιλου. Σε αρκετές από αυτές ψηλά στη δεκάδα φιγουράρουν δυο ρεγκετόν άλμπουμ, το «Motomani» της Rosalía και το «Un verano sin ti» του Bad Bunny. H ρεγκετόν γνωρίζει μεγάλες δόξες, στο «Wire» ψήφισαν ως καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς το «¡Ay!» της Κολομβιανής Lucretia Dalt, το Pitchfork έχει σε ψηλές θέσεις λάτιν άλμπουμ ‒ αυτό είναι κάτι πρωτοφανές που, τουλάχιστον σε mainstream μέσα, δεν έχει ξανασυμβεί.

Το «Saturno» του Rauw Alejandro μπορεί να μην ακούστηκε όσο η Rosalía ή ο Bad Bunny, αλλά είναι ένα απίθανο άλμπουμ που ξεπερνά το είδος, γι’ αυτό πολλοί το τοποθετούν δίπλα στο «Dawn FM» του Weeknd ή στο «Future Nostalgia» της Dua Lipa.

Με ρετροφουτουριστική αισθητική και διάθεση, o Alejandro δανείζεται στοιχεία από τη synth-pop και το underground freestyle των ’80s και ’90s, ενώ το άλμπουμ του είναι μια ωδή στο ξεχασμένο και υποτιμημένο Miami bass.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής».

Με μια πιο προσεκτική ακρόαση, π.χ., διαπιστώνει κανείς ότι στο «Verde Menta» αποδομεί την εισαγωγή του «Point of no return» των Exposé. Τo «Saturno» είναι γεμάτο τέτοιες εκπλήξεις, γαλάζιους εξωγήινους και ποδόσφαιρο στο Διάστημα. Το «Más de Una Vez», στο οποίο σαμπλάρει την Ισπανίδα ντίσκο ντίβα Susana Estrada, είναι ένα μελλοντικό χιτ, ένα απίστευτα χορευτικό κομμάτι που «μυρίζει» καλοκαίρι.

Rauw Alejandro - Saturno 

Επιπλέον, ο 29χρονος σύντροφος της Rosalía καταφέρνει την αξιοζήλευτη ισορροπία μεταξύ πειραματικού και ποπ, χωρίς να αναλώνεται σε εύκολους ρυθμούς που θα μπορούσαν να γίνουν χιτ μέσα από το TikTok. Και αφού αναφερθήκαμε στη Rosalia, στο συναρπαστικό electro-pop «Corazon Despeinado» χρησιμοποιεί τον στίχο της από το «Saoko», «Chica, que dices?».

Συνεργάζεται ακόμη με έναν από τους πατέρες του ρεγκετόν, τον DJ Playero, τα mixtapes του οποίου ήταν καθοριστικά για την εξέλιξη του είδους τη δεκαετία του ’90. Η παρουσία του Playero είναι έντονη και στο εντυπωσιακό «Punto 40», στο οποίο συμμετέχει ο βετεράνος reggaeton-eros Baby Rasta. Για την ιστορία, τo «Punto 40» είναι ένα παλιό κομμάτι των Baby Rasta y Gringo από τα ’90s, το οποίο διασκευάζουν με τον Rauw, μετατρέποντάς το σε ένα κομμάτι από το μέλλον. Από την άλλη, το «De Carolina», το κομμάτι που έγραψε για την πόλη που μεγάλωσε, είναι ατόφιο old-school ρεγκετόν.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής», δήλωσε πρόσφατα ο Alejandro στους «New York Times».

Rauw Alejandro x Baby Rasta - PUNTO 40 AÑO 2077

Ο Alejandro γεννήθηκε στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, σε μουσική οικογένεια. Ο πατέρας του Raúl Ocasio είναι κιθαρίστας και η μητέρα του María Nelly Ruiz, τραγουδίστρια και χορεύτρια. Όταν χώρισαν, ο δωδεκάχτονος Rauw μετακόμισε στην Καρολίνα με τη μητέρα του.

Η εφηβεία του μοιάζει λίγο με ενός άλλου σταρ της λατινοαμερικάνικης μουσικής, του Maluma. Και οι δυο προσπάθησαν να κάνουν επαγγελματική καριέρα στο ποδόσφαιρο πριν αφοσιωθούν στη μουσική. Ο Alejandro δοκίμασε την τύχη του σε μια ομάδα της δεύτερης εθνικής του Πουέρτο Ρίκο, αλλά δυστυχώς ένας τραυματισμός και οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του τού χάλασαν τα σχέδια. Στα είκοσι ένα του το όνειρό του να γίνει ποδοσφαιριστής φάνταζε ακόμα μακρινό. Απογοητευμένος, η μουσική έγινε ένα είδος θεραπείας της μουντής καθημερινότητας. Μετά από προτροπή φίλων, ανέβασε τα πρώτα του κομμάτια στο SoundCloud το 2016.

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

Τότε έκανε περισσότερο σκοτεινό R&B και emo reggaeton και, όπως ο Bad Bunny, ανήκε σε ένα νέο ρεύμα Λατίνων καλλιτεχνών που σε λίγα χρόνια θα κατακτούσαν τον κόσμο. Η επιτυχία όμως άργησε στην περίπτωση του Alejandro. Αν και υπέγραψε με τη δισκογραφική Duars Entertainment το 2017, διάφοροι εξωγενείς παράγοντες δημιούργησαν προβλήματα στην καριέρα του.

Ο τυφώνας Maria και η οικονομική καταστροφή που χτύπησε το Πουέρτο Ρίκο τον ανάγκασαν να κάνει διάφορες δουλειές στο λιανεμπόριο για να επιβιώσει. Το 2020 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο «Afrodisíaco». Το «Saturno» είναι η τρίτη δισκογραφική δουλειά του.

«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

@rauwalejandro

Μουσική
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ