Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
Ο 29χρονος Rauw Alejandro θυμάται το Miami sound και το συνδέει με το ρεγκετόν στο άλμπουμ του «Saturno».
0

Ακόμη δεν έχει μπει ο Δεκέμβριος και οι λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ του 2022 έχουν αρχίσει να κατακλύζουν τα timelines κάθε μουσικόφιλου. Σε αρκετές από αυτές ψηλά στη δεκάδα φιγουράρουν δυο ρεγκετόν άλμπουμ, το «Motomani» της Rosalía και το «Un verano sin ti» του Bad Bunny. H ρεγκετόν γνωρίζει μεγάλες δόξες, στο «Wire» ψήφισαν ως καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς το «¡Ay!» της Κολομβιανής Lucretia Dalt, το Pitchfork έχει σε ψηλές θέσεις λάτιν άλμπουμ ‒ αυτό είναι κάτι πρωτοφανές που, τουλάχιστον σε mainstream μέσα, δεν έχει ξανασυμβεί.

Το «Saturno» του Rauw Alejandro μπορεί να μην ακούστηκε όσο η Rosalía ή ο Bad Bunny, αλλά είναι ένα απίθανο άλμπουμ που ξεπερνά το είδος, γι’ αυτό πολλοί το τοποθετούν δίπλα στο «Dawn FM» του Weeknd ή στο «Future Nostalgia» της Dua Lipa.

Με ρετροφουτουριστική αισθητική και διάθεση, o Alejandro δανείζεται στοιχεία από τη synth-pop και το underground freestyle των ’80s και ’90s, ενώ το άλμπουμ του είναι μια ωδή στο ξεχασμένο και υποτιμημένο Miami bass.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής».

Με μια πιο προσεκτική ακρόαση, π.χ., διαπιστώνει κανείς ότι στο «Verde Menta» αποδομεί την εισαγωγή του «Point of no return» των Exposé. Τo «Saturno» είναι γεμάτο τέτοιες εκπλήξεις, γαλάζιους εξωγήινους και ποδόσφαιρο στο Διάστημα. Το «Más de Una Vez», στο οποίο σαμπλάρει την Ισπανίδα ντίσκο ντίβα Susana Estrada, είναι ένα μελλοντικό χιτ, ένα απίστευτα χορευτικό κομμάτι που «μυρίζει» καλοκαίρι.

Rauw Alejandro - Saturno 

Επιπλέον, ο 29χρονος σύντροφος της Rosalía καταφέρνει την αξιοζήλευτη ισορροπία μεταξύ πειραματικού και ποπ, χωρίς να αναλώνεται σε εύκολους ρυθμούς που θα μπορούσαν να γίνουν χιτ μέσα από το TikTok. Και αφού αναφερθήκαμε στη Rosalia, στο συναρπαστικό electro-pop «Corazon Despeinado» χρησιμοποιεί τον στίχο της από το «Saoko», «Chica, que dices?».

Συνεργάζεται ακόμη με έναν από τους πατέρες του ρεγκετόν, τον DJ Playero, τα mixtapes του οποίου ήταν καθοριστικά για την εξέλιξη του είδους τη δεκαετία του ’90. Η παρουσία του Playero είναι έντονη και στο εντυπωσιακό «Punto 40», στο οποίο συμμετέχει ο βετεράνος reggaeton-eros Baby Rasta. Για την ιστορία, τo «Punto 40» είναι ένα παλιό κομμάτι των Baby Rasta y Gringo από τα ’90s, το οποίο διασκευάζουν με τον Rauw, μετατρέποντάς το σε ένα κομμάτι από το μέλλον. Από την άλλη, το «De Carolina», το κομμάτι που έγραψε για την πόλη που μεγάλωσε, είναι ατόφιο old-school ρεγκετόν.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής», δήλωσε πρόσφατα ο Alejandro στους «New York Times».

Rauw Alejandro x Baby Rasta - PUNTO 40 AÑO 2077

Ο Alejandro γεννήθηκε στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, σε μουσική οικογένεια. Ο πατέρας του Raúl Ocasio είναι κιθαρίστας και η μητέρα του María Nelly Ruiz, τραγουδίστρια και χορεύτρια. Όταν χώρισαν, ο δωδεκάχτονος Rauw μετακόμισε στην Καρολίνα με τη μητέρα του.

Η εφηβεία του μοιάζει λίγο με ενός άλλου σταρ της λατινοαμερικάνικης μουσικής, του Maluma. Και οι δυο προσπάθησαν να κάνουν επαγγελματική καριέρα στο ποδόσφαιρο πριν αφοσιωθούν στη μουσική. Ο Alejandro δοκίμασε την τύχη του σε μια ομάδα της δεύτερης εθνικής του Πουέρτο Ρίκο, αλλά δυστυχώς ένας τραυματισμός και οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του τού χάλασαν τα σχέδια. Στα είκοσι ένα του το όνειρό του να γίνει ποδοσφαιριστής φάνταζε ακόμα μακρινό. Απογοητευμένος, η μουσική έγινε ένα είδος θεραπείας της μουντής καθημερινότητας. Μετά από προτροπή φίλων, ανέβασε τα πρώτα του κομμάτια στο SoundCloud το 2016.

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

Τότε έκανε περισσότερο σκοτεινό R&B και emo reggaeton και, όπως ο Bad Bunny, ανήκε σε ένα νέο ρεύμα Λατίνων καλλιτεχνών που σε λίγα χρόνια θα κατακτούσαν τον κόσμο. Η επιτυχία όμως άργησε στην περίπτωση του Alejandro. Αν και υπέγραψε με τη δισκογραφική Duars Entertainment το 2017, διάφοροι εξωγενείς παράγοντες δημιούργησαν προβλήματα στην καριέρα του.

Ο τυφώνας Maria και η οικονομική καταστροφή που χτύπησε το Πουέρτο Ρίκο τον ανάγκασαν να κάνει διάφορες δουλειές στο λιανεμπόριο για να επιβιώσει. Το 2020 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο «Afrodisíaco». Το «Saturno» είναι η τρίτη δισκογραφική δουλειά του.

«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

@rauwalejandro

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ