Ο Πλουτος του Διονυση Σαββοπουλου

Ο Πλουτος του Διονυση Σαββοπουλου Facebook Twitter
1

Ο Διονύσης Σαββόπουλος ανιχνεύει, χρόνια τώρα, το πολιτικό προσωπείο του στον Αριστοφάνη γράφοντας μουσική και αποδίδοντας, με τον δικό του τρόπο, τον υπέροχα άσεμνο λόγο του κορυφαίου κωμωδιογράφου. Αυτήν τη φορά ο γνωστός συνθέτης σκηνοθετεί κιόλας, βάζοντας την αυθεντική σφραγίδα του στον αριστοφανικό Πλούτο, ένα έργο που το ξέρει από καρδιάς, καθώς έχει μεταφράσει τα χορικά του κι έχει συνθέσει τη μουσική για μια εκδοχή που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο από το Εθνικό το 1985 και κυκλοφόρησε σε δίσκο μία δεκαετία αργότερα. Μόνο που το φετινό déjà vu του Σαββόπουλου με τον Αριστοφάνη δεν έχει να κάνει με το Εθνικό αλλά με το Θέατρο Τέχνης, αφού για δεύτερη και καθοριστική φορά δεν ευοδώνεται η μεταξύ τους συνεργασία. Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε ότι το Θέατρο Τέχνης αποχωρεί τελικά από τη συμπαραγωγή κι έτσι το βάρος του Πλούτου θα σηκώσουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, το θέατρο Ακροπόλ και ο παραγωγός Φάνης Κιρκινέζος.

Την πρώτη φορά το Θέατρο Τέχνης είχε αποπειραθεί να συνεργαστεί με τον Σαββόπουλο στους περίφημους Αχαρνής, που μπορεί να μην ανέβηκαν ποτέ ως παράσταση, ωστόσο κυκλοφόρησαν σε δίσκο, γαλουχώντας τη γενιά της ανανεωτικής Αριστεράς και διαμορφώνοντας ένα modus vivendi, λιγότερο κομματικοποιημένο και πολύ πιο ειρωνικό, αναγνωρίσιμο μέχρι σήμερα. Ο δίσκος, που κυκλοφόρησε το 1977, δεν είναι άλλος από τον «Αριστοφάνη που γύρισε από τα θυμαράκια», ο οποίος έφτιαξε το πολιτικά προβοκατόρικο πνεύμα στο οποίο αναμένεται να βασιστεί η νέα εκδοχή του Πλούτου. Ωστόσο, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Πλούτο ο Σαββόπουλος δεν τον κρατάει για τον εαυτό του -όπως λέει ο ίδιος, θα προτιμήσει να υποδυθεί κάποιο μέλος του χορού- αλλά για τον εξαίρετο Μάκη Παπαδημητρίου. Τον ρόλο του Καρίωνα αναμένεται να υποδυθεί ο Χρήστος Λούλης και του Χρεμύλου ο Νίκος Κουρής. Η έκπληξη έρχεται από την πλευρά της Πενίας, με το όνομα της Αμαλίας Μουτούση να διεκδικεί τον ομώνυμο ρόλο. Τα σκηνικά και τα κουστούμια φέρουν τη σίγουρη υπογραφή του Άγγελου Μεντή και βοηθός σκηνοθέτη είναι η Σύλβια Λιούλιου.

Μουσική
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια