Ο Διονύσης Σαββόπουλος ανιχνεύει, χρόνια τώρα, το πολιτικό προσωπείο του στον Αριστοφάνη γράφοντας μουσική και αποδίδοντας, με τον δικό του τρόπο, τον υπέροχα άσεμνο λόγο του κορυφαίου κωμωδιογράφου. Αυτήν τη φορά ο γνωστός συνθέτης σκηνοθετεί κιόλας, βάζοντας την αυθεντική σφραγίδα του στον αριστοφανικό Πλούτο, ένα έργο που το ξέρει από καρδιάς, καθώς έχει μεταφράσει τα χορικά του κι έχει συνθέσει τη μουσική για μια εκδοχή που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο από το Εθνικό το 1985 και κυκλοφόρησε σε δίσκο μία δεκαετία αργότερα. Μόνο που το φετινό déjà vu του Σαββόπουλου με τον Αριστοφάνη δεν έχει να κάνει με το Εθνικό αλλά με το Θέατρο Τέχνης, αφού για δεύτερη και καθοριστική φορά δεν ευοδώνεται η μεταξύ τους συνεργασία. Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε ότι το Θέατρο Τέχνης αποχωρεί τελικά από τη συμπαραγωγή κι έτσι το βάρος του Πλούτου θα σηκώσουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, το θέατρο Ακροπόλ και ο παραγωγός Φάνης Κιρκινέζος.

 

Την πρώτη φορά το Θέατρο Τέχνης είχε αποπειραθεί να συνεργαστεί με τον Σαββόπουλο στους περίφημους Αχαρνής, που μπορεί να μην ανέβηκαν ποτέ ως παράσταση, ωστόσο κυκλοφόρησαν σε δίσκο, γαλουχώντας τη γενιά της ανανεωτικής Αριστεράς και διαμορφώνοντας ένα modus vivendi, λιγότερο κομματικοποιημένο και πολύ πιο ειρωνικό, αναγνωρίσιμο μέχρι σήμερα. Ο δίσκος, που κυκλοφόρησε το 1977, δεν είναι άλλος από τον «Αριστοφάνη που γύρισε από τα θυμαράκια», ο οποίος έφτιαξε το πολιτικά προβοκατόρικο πνεύμα στο οποίο αναμένεται να βασιστεί η νέα εκδοχή του Πλούτου. Ωστόσο, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Πλούτο ο Σαββόπουλος δεν τον κρατάει για τον εαυτό του -όπως λέει ο ίδιος, θα προτιμήσει να υποδυθεί κάποιο μέλος του χορού- αλλά για τον εξαίρετο Μάκη Παπαδημητρίου. Τον ρόλο του Καρίωνα αναμένεται να υποδυθεί ο Χρήστος Λούλης και του Χρεμύλου ο Νίκος Κουρής. Η έκπληξη έρχεται από την πλευρά της Πενίας, με το όνομα της Αμαλίας Μουτούση να διεκδικεί τον ομώνυμο ρόλο. Τα σκηνικά και τα κουστούμια φέρουν τη σίγουρη υπογραφή του Άγγελου Μεντή και βοηθός σκηνοθέτη είναι η Σύλβια Λιούλιου.