Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Δίπλα μου σε όλη τη συναυλία καθόταν ο Κωστής. Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε την Ε' Δημοτικού. Είχε έρθει με έναν πλαστικό δεινόσαυρο που κρατούσε σε όλη τη συναυλία. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης
0

«ΤΙ ΒΡΑΔΙΑ ΑΠΟΨΕ!», είπε μερικές φορές ο Παυλίδης. Και είχε κάθε λόγο να νιώθει ωραία, αφού εισέπραττε την αγάπη και τη δύναμη που του γύριζε πίσω το κοινό. Ήταν μια λυτρωτική βραδιά, μια συναυλιακή νύχτα στον Λυκαβηττό όπως παλιά, με τον σημερινό του ήχο, τον σημερινό του τρόπο. Και τον ευχαριστούμε που, ενώ μίλησε ελάχιστα, μάς είπε τόσα πολλά, σε μια από τις πιο δυνατές του συναυλίες. 

Ο Παυλίδης, ύστερα και από την (ευχόμαστε προσωρινή) συναυλιακή παύση του Αγγελάκα φυλάει τις Θερμοπύλες της εγχώριας ροκ σκηνής.

Ο Παύλος περιέγραφε τον κόσμο που ζούμε και ο Κωστής τον κόσμο που θα θέλαμε να ζήσουμε. Ερήμην του ο καθένας συνομιλούσε με τον άλλο με έναν τρόπο οικογενειακό, πάνω από ένα τραπέζι Κυριακής στις αρχές του φθινοπώρου. Ο καθένας με τους δικούς του δεινόσαυρους. 

Έχει συμφιλιωθεί με το παρελθόν του, αλλά δεν φαίνεται να είναι συμβιβασμένος με το μέλλον του. Γι' αυτό ίσως διάλεξε να παίξει μεγάλες επιτυχίες από την εποχή των Ξύλινων Σπαθιών και να κλείσει με ένα κομμάτι από τη σημαντική και σχετικά πρόσφατη συλλογή με τις διασκευές του στο έργο του συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου, για την οποία κατακρίθηκε με τρόπο άδικο –στα όρια της χυδαιότητας– από μερίδα του κοινού.

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Ήταν για ακόμη μία φορά πολιτικός, κοινωνικός, ερωτικός, συμπαραστάτης, όπως η τέχνη που ξεπερνάει το επίκαιρο. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης

Ήταν η παρέμβασή του στα «Γκρεμισμένα Σπίτια».

Θα χτυπάτε και θα καταστρέφετε 
θα αντέχουμε, θα ξαναχτίζουμε 
όσο εσείς στα ρηχά θα μας σέρνετε 
τόσο εμείς πιο βαθιά θ' αρμενίζουμε 

«Ερχόμαστε απ' τον ορίζοντα…» Έτσι έκλεισε το κομμάτι και η συναυλία λίγο πριν βγούμε από το θέατρο και δούμε την αναμμένη Αθήνα στον δικό μας ορίζοντα. 

Παύλος Παυλίδης / Γιάννης Μαρκόπουλος - Γκρεμισμένα σπίτια

Καλά όλα αυτά, αλλά τι σχέση έχουν με τους δεινόσαυρους και τον Κωστή; 

Δίπλα μου σε όλη τη συναυλία καθόταν ο Κωστής. Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε την Ε' Δημοτικού. Είχε έρθει με έναν πλαστικό δεινόσαυρο που κρατούσε σε όλη τη συναυλία. Τον αποχωρίστηκε μόνο για μια στιγμή, έχοντάς με σε σκληρή επιτήρηση όταν του τον ζήτησα για να βγάλω μερικές φωτογραφίες. Η ζακέτα του Κωστή ήταν λευκή, γεμάτη χρωματιστούς δεινόσαυρους επίσης. Τη ζήλεψα, αλλά μάλλον δεν μου έκανε.

Ο Κωστής περίμενε υπομονετικά. Είχε κουραστεί. Ήθελε οπωσδήποτε να ακούσει το «Λιωμένο Παγωτό» κι ας αγνοεί σε τι ακριβώς αναφέρεται το κομμάτι. Όταν ήρθε εκείνη η στιγμή, ήταν η πολλοστή φορά που πετάχτηκε από την ποδιά της μητέρας του, όπου είχε ξαπλώσει εξαντλημένος. Κάπως έτσι βρέθηκα να παρακολουθώ μια δροσερή βραδιά τη συναυλία του Παύλου Παυλίδη. Υπό το βλέμμα των δεινοσαύρων. Τόσο σουρεαλιστικό όσο και πολλές από τις στιχουργικές στιγμές του καλλιτέχνη, σκέφτηκα.

Φωτιά στο λιμάνι

Ο Παύλος Παυλίδης σήμερα κοντεύει τα 60, αλλά «όσο περνάει ο καιρός με κάνετε να αισθάνομαι όλο και πιο νέος», είπε λίγο πριν παίξει το «Φωτιά στο λιμάνι». Έχει κερδίσει εδώ και χρόνια το δύσκολο στοίχημα να αλλάζει ήχο, μπάντες, συνεργάτες και να τον ακολουθεί ο κόσμος που θέλει να ακούσει το παρόν του, την ώρα που πολλοί συνομήλικοι ομότεχνοί του μοιάζουν αμήχανοι και εγκλωβισμένοι στην εικόνα και την επιτυχία της νεότητάς τους. 

Ο Παύλος περιέγραφε τον κόσμο που ζούμε και ο Κωστής τον κόσμο που θα θέλαμε να ζήσουμε. Ερήμην του ο καθένας συνομιλούσε με τον άλλο με έναν τρόπο οικογενειακό, πάνω από ένα τραπέζι Κυριακής στις αρχές του φθινοπώρου. Ο καθένας με τους δικούς του δεινόσαυρους. 

Με έναν παράξενο τρόπο βρέθηκα να ακούω για τον Λόρδο Μπάιρον, τη Μαίρη που θα πήγαινε σινεμά –αν μπορούσε– κάθε βράδυ, τη Ρίτα, το Μπρανκαλεόνε και τα Μπόρα Μπόρα, τα καράβια με τους πειρατές, τον βασιλιά της σκόνης και τα αλλιώτικα παιδάκια πίσω από έναν τυραννόσαυρο και πλάι σε έναν τρικεράτωπα.

«Αυτή είναι η δική σας εποχή, μην αφήσετε κανέναν να σας διαλύσει τα όνειρα», είπε μετά το κομμάτι «Ρίτα», που ήταν μιας άλλης εποχής. Αυτή όντως είναι η δική μας εποχή, σκέφτομαι, μέσα στους δεινόσαυρους. Ένα μεταμοντέρνο Jurassic Park.

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Έχει συμφιλιωθεί με το παρελθόν του, αλλά δεν φαίνεται να είναι συμβιβασμένος με το μέλλον του. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης

Ήταν για ακόμη μία φορά πολιτικός, κοινωνικός, ερωτικός, συμπαραστάτης, όπως η τέχνη που ξεπερνάει το επίκαιρο.

Όπως και να έχει, αυτό που νιώσαμε το βράδυ της Δευτέρας το έγραψε κάποια στιγμή ως επιμύθιο και στο video wall (το οποίο συνομιλούσε σε όλη τη συναυλία με τον δικό του τρόπο με τη σκηνή και το κοινό): 

«Η ΠΟΙΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ».

Για όποιον ενδιαφέρεται, το setlist της συναυλίας θα το βρει εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παύλος Παυλίδης, μουσικός

Οι Αθηναίοι / Παύλος Παυλίδης: «Kάποιος πιτσιρικάς φτιάχνει τώρα κάτι στο δωμάτιό του, που θα μας αφήσει άφωνους»

Μωρά στη φωτιά, Ξύλινα Σπαθιά, B Movies, μια αξιοζήλευτη πορεία στο ελληνικό τραγούδι: Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του υλικού, ο Παύλος Παυλίδης αυτοβιογραφείται στη LiFO.
M. HULOT
Το αμφιλεγόμενο άλμπουμ του Παύλου Παυλίδη «Πέρα από τη Θάλασσα»

Μουσική / Η προβληματική «ανάγνωση» του Γιάννη Μαρκόπουλου από τον Παύλο Παυλίδη

Στο «Πέρα από τη θάλασσα» τα τραγούδια του Μαρκόπουλου κονιορτοποιούνται, σαν να ενοχλούν οι πρώτες εκτελέσεις τους, σα να θυμίζουν γεγονότα και καταστάσεις που θα πρέπει να ξεχάσουμε.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
the boy irodeio

Μουσική / Παύλος Παυλίδης & The Boy: Η εμπειρία της αντανάκλασης ενός live στα γυαλιά της μυωπίας μου

Για πολλούς από εμάς είναι η πρώτη συναυλία, μετά από καιρό, που δεν παρακολουθούμε κοκαλωμένοι μπροστά στον υπολογιστή και ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος στον χώρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM