Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Το 2017 συμμετείχαν στο φεστιβάλ Coachella Valley Music and Arts Festival 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια. Φωτό:Christopher Polk / Getty
0

Το μουσικό φεστιβάλ Coachella αποτελεί ένα σημαντικότατο πολιτιστικό γεγονός που απασχολεί τα media σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο, ήδη από την ανακοίνωση των ονομάτων που θα παρελάσουν από τις σκηνές του, αφιερώνονται άπειρα ψηφία και χύνεται άφθονο μελάνι για το Coachella Valley Music and Arts Festival, όπως είναι η επίσημη ονομασία του.

Μπορεί η πρώτη συναυλία που διοργανώθηκε στο Empire Polo Club να ήταν το αποτέλεσμα του μποϋκοτάζ των Pearl Jam στην απόλυτη κυριαρχία και τις επιπλέον χρεώσεις της Ticketmaster επί των εισιτηρίων, ο χώρος όμως έκτοτε εξελίχθηκε και πλέον φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα, πιο δημοφιλή και επικερδή φεστιβάλ παγκοσμίως.

Το 2017 συμμετείχαν 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια.

Το 2017 όμως ήταν και η χρονιά που διατυπώθηκαν ανοιχτά οι πρώτες ενστάσεις κατά του ιδιοκτήτη της Goldenvoice, της εταιρείας που διοργανώνει το φεστιβάλ, σχετικά με την υποστήριξη που προσφέρει υπό μορφή δωρεών –και όχι μόνο- σε απεχθείς ακροδεξιες οργανώσεις.

Αν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Βλέπετε ο Philip Anschutz, ιδιοκτήτης της Anschutz Entertainment Group (AEG) στην οποία ανήκουν όχι μόνο η Goldenvoice αλλά και μερίδιο των ομάδων του NBA LA Clippers και Lakers, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον.

Ο κατάλογος των ωφελούμενων από τις δωρεές του είναι μακρά, αλλά αξίζει τον κόπο να διαβάσετε ενδεικτικά κάποια από τους ιδρύματα και τους σκοπούς τους.

Καταρχάς ο Anschutz προσφέρει επί χρόνια χρήματα στην Mission America Coalition, μια ένωση που το Southern Poverty Law Center χαρακτηρίζει ως ομάδα που υποκινεί το μίσος (hate group). Η MAC διεκδικεί πολύ επιθετικά την επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών σε οροθετικούς και εν γένει υιοθετεί παρεμφερείς και ακραίες θέσεις.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Philip Anschutz, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον. Φωτο: Helen H. Richardson

Ο κος Coachella στηρίζει με δωρεές και την Alliance Defending Freedom, οργάνωση που επιθυμεί την επιβολή υποχρεωτικής προσευχής –χριστιανικής πάντα– στις συναντήσεις δημόσιων αξιωματούχων και στα δημόσια σχολεία και την ανάρτηση θρησκευτικών εμβλημάτων (σταυρών) στα δημόσια κτίρια.

Επιπλέον, η ADF, στο πλαίσιο της αντίθεσής της με το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, προωθεί την επιλεκτική άρνηση των επαγγελματιών της υγείας (γιατρών, νοσηλευτών κ.λπ.) να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ιατρικές πράξεις που αντιτίθενται στα προσωπικά τους πιστεύω.

Α, φυσικά τοποθετούνται και κατά του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και της τεκνοθεσίας από ομοφυλόφιλους και λεσβίες καθώς ο Θεός (τους) δεν το επιτρέπει.

Τη στήριξη του απολαμβάνουν και οι οργανώσεις National Christian Foundation και Family Research Council, που προωθούν ακραίες θέσεις σχετικά με τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ.

Ο Anschutz είχε επίσης στηρίξει προσωπικά σε μεγάλο βαθμό την Τροπολογία 2 του Κολοράντο, νόμο που, μεταξύ άλλων, επέτρεπε σε εργοδότες, ιδιοκτήτες ακινήτων και επιχειρήσεων, να κάνουν διακρίσεις έναντι των ομοφυλοφίλων σε ζητήματα απασχόλησης, ενοικίασης κατοικιών και παροχής υπηρεσιών. Η τροπολογία υπερψηφίστηκε μεν, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο την έκρινε αντισυνταγματική και καταργήθηκε.

Εκτός όμως από τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ως ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Anschutz Exploration Company, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εξαιρετικά επιβαρυντική για το περιβάλλον υδραυλική ρωγμάτωση (fracking), έχει μηνύσει ολόκληρες πόλεις επειδή τόλμησαν να θεσπίσουν νόμους που την απαγορεύουν προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των κατοίκων τους και η καθαρότητα πόσιμου νερού και καλλιεργήσιμων εκτάσεων.

Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου. 

Η Greenpeace τον έχει καταγγείλει πολλές φορές για την υποστήριξη που παρέχει το ίδρυμά του στις ψευδοεπιστημονικές θέσεις που αρνούνται το φαινόμενο της κλιματολογικής αλλαγής.

Επιπλέον, συνεισφέρει οικονομικά στις εκστρατείες πολιτικών όπως ο γερουσιαστής Cory Gardner, οι οποίοι εμφορούνται από τα ιδεώδη της διαβόητης NRA και υπερασπίζονται λυσσαλέα τα συμφέροντά της, με αποτέλεσμα στις ΗΠΑ να χάνονται σε καθημερινή βάση δεκάδες ζωές από πυροβόλα όπλα.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου.

Την επαύριο των δημοσιευμάτων σχετικά με τις δραστηριότητες του ιδιοκτήτη του Coachella, χιλιάδες θαυμαστές των καλλιτεχνών που είχε ανακοινωθεί πως θα συμμετέχουν στην διοργάνωση του 2017 αντέδρασαν εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά τους.

Πιο έντονη ήταν η οργή των fans καλλιτεχνών όπως η Beyoncé, ο Kendrick Lamar, οι Radiohead και άλλοι που δεν διστάζουν να διατρανώνουν τις πολιτικές τους τοποθετήσεις δημοσίως, τοποθετήσεις που δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από εκείνες που χρηματοδοτούνται από τον Anschutz.

Ωστόσο τα ξεσπάσματα αυτό ήταν μάλλον άδικα, καθώς οι καλλιτέχνες προφανώς και δεν διαπραγματεύονται απευθείας με τον ίδιο, ενώ κατά πάσα πιθανότητα είχαν ήδη υπογράψει τα συμβόλαια τους πολύ καιρό πριν έρθουν να απασχολήσουν τα ΜΜΕ οι δεσμοί του με αυτές τις οργανώσεις.

Το πιθανότερο ήταν πως αν παραβίαζαν τα συμβόλαια αυτά θα αντιμετώπιζαν σοβαρές νομικές και οικονομικές κυρώσεις ενώ είχαν άγνοια όταν υπέγραφαν.

Μετά από την έκταση που πήρε το όλο ζήτημα, ο Anschutz δήλωσε στο περιοδικό Rolling Stone πως «στηρίζει τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού» και δεσμεύθηκε πως τόσο ο ίδιος, όσο και το ίδρυμά του θα παύσουν να κάνουν δωρεές σε οργανώσεις με δραστηριότητες που στρέφονται κατά της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όμως παρά τις περυσινές του διαβεβαιώσεις, ο Anschutz συνέχισε και φέτος τις δωρεές του σε συντηρητικά ιδρύματα και μεμονωμένους πολιτικούς που ασπάζονται παρεμφερείς θέσεις.

Κι εδώ εστιάζει το πρόβλημα, τόσο για τους καλλιτέχνες που μέρος της φήμης και της δημόσιας εικόνας τους έχει χτιστεί όχι μόνο πάνω στην μουσική τους αλλά και στις ιδεολογικές τους τοποθετήσεις, όσο και για τους λάτρεις του φεστιβάλ που εμμέσως χρηματοδοτούν δράσεις που αντιτίθενται στα πιστεύω τους.

Γιατί μέσω του Coachella ο Anschutz ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την καταναλωτική δύναμη μιας, κατ' επίφασιν τουλάχιστον, προοδευτικής νεανικής κουλτούρας ώστε να ενισχύσει δράσεις που στρέφονται εναντίον της.

 

Η εμφάνιση της Beyoncé στο Coachella 2018.

Η δέσμευση του φεστιβάλ για τη συμμετοχικότητα και την ελευθερία έκφρασης σίγουρα λειτουργεί ως ένας επιπλέον πόλος έλξης για το κοινό του. Ένα κοινό που τα τελευταία χρόνια δεν διστάζει καθόλου να προτάξει τις πολιτικές και ηθικές του απόψεις και να απαιτήσει από τους καλλιτέχνες που αγαπά να πάρουν θέση για φλέγοντα ζητήματα που καμία σχέση δεν έχουν με την τέχνη τους. 

Μπορεί λοιπόν η Beyoncé φέτος να καταχειροκροτήθηκε όταν είπε «Coachella, σε ευχαριστώ που μου επέτρεψες να είμαι η πρώτη μαύρη γυναίκα headliner» πριν τραγουδήσει το «Run the World (Girls)», αλλά καθώς πλέον γνωρίζει σε ποιες τσέπες καταλήγουν τα λεφτά των θαυμαστών που την αποθεώνουν (ενώ μάλιστα πολλοί ανήκουν στις κοινότητες των οποίων τα δικαιώματα θίγονται από τον Anschutz και τους φίλους του), η πρωτιά αυτή είναι τελείως κενή νοήματος. Και η ίδια, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της, δεν έχει πια καμία δικαιολογία. 

Αν λοιπόν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Εξάλλου γι΄αυτό πληρώνονται. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ