Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα''

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
0
Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Στο στούντιο κατά την ηχογράφηση. Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Δύο χρόνια μετά το ''Barcelonauta'', ένα άλμπουμ διεθνών προδιαγραφών, ο τραγουδοποιός και ερμηνευτής Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει με μία ''Καντάδα'', ενθυμούμενος την παλιά Αθήνα και τα πιο ακριβά ανθρώπινα συναισθήματα. Παρ' ότι το εγχείρημα του δεν κομίζει καμία πρωτοτυπία, μια και πρόκειται για διασκευές σε γνωστά τραγούδια συν ένα καινούργιο δικό του, το αποτέλεσμα τον δικαιώνει και μπορούμε να πούμε πολλά επ' αυτού.

Κατ' αρχάς, ο Χριστοδούλου διατήρησε την ουσία των τραγουδιών και όχι απλά τη νοσταλγία που μοιραία αναδύεται. Έτσι, το εναρκτήριο ''Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά'' (Γ. Κυπαρίσσης/ Χ. Γιαννακόπουλος) ή το, ηχογραφημένο από αμέτρητους συναδέλφους του, ''Ζητάτε να σας πω'' (Αττίκ), αντιμετωπίστηκαν σαν απολύτως σύγχρονες lounge συνθέσεις - τόσο που θα μπορούσε να τις ακούσει κανείς ακόμη και με ξενόγλωσσους στίχους.

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...'' 

Έμπειρος ενορχηστρωτής, επίσης, καθώς και γνώστης των μουσικών τάσεων της εποχής του, ο Χριστοδούλου επένδυσε τον ήχο των κομματιών με κοντραμπάσο (Ηλίας Καρκαβέλιας), κλαρινέτο (Juli Aymi), jazz κιθάρα (Παναγιώτης Αθάνατος), ακορντεόν (Ηρακλής Βαβάτσικας), βιολί (Δημήτρης Κουζής) και κλασική - ακουστική κιθάρα (Γιώτης Παρασκευαΐδης). Με λίγα λόγια, είναι σα να βρίσκεσαι στο πιο αρτίστικο μπαρ του Βερολίνου, του Άμστερνταμ ή της Βαρκελόνης και ξαφνικά ένας φωτισμένος DJ να σού παίζει τα πιο γλυκά ελληνικά ρετρό τραγούδια. Μία όμορφη πολυπολιτισμικότητα χαρακτηρίζει, λοιπόν, το εν λόγω concept, μακριά από χαρακτηρισμούς του τύπου ''ethnic'' κλπ. Και με την ίδια λογική, αν δεν επρόκειτο για τον Ραπίτη, τον Αττίκ και τον Γιαννίδη, έτσι ο Γιώργης Χριστοδούλου θα προσέγγιζε και τον Carlos Gardel ή τον Georges Brassens.

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Σε δύο κομμάτια αξίζει να σταθεί κανείς κατά τη γνώμη μου: Στο ''Έτσι ειν' η ζωή'' των Κώστα Γιαννίδη/ Δημήτρη Ευαγγελίδη, ντουέτο του ερμηνευτή με την Ανδριάνα Μπάμπαλη. Εδώ, πραγματικά, ακούς μία άλλη Μπάμπαλη, χαμηλότονη, που το τραγούδι ανεβαίνει από το στήθος, καταλήγει στο διάφραγμα και φεύγει από τα χείλη της σα να θέλει να ταξιδέψει συνοδεία κιθάρας και βιολιού. Η χροιά της φωνής και μόνο είναι αυτή που αποκαλύπτει την ταυτότητα της ερμηνεύτριας!

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...''

Εν κατακλείδι, δίσκοι με διασκευές σε ένα ανάλογο ρεπερτόριο έχουν κυκλοφορήσει ουκ ολίγοι τα τελευταία χρόνια. Η διαφορά που κάνει η ''Καντάδα'' του Χριστοδούλου έγκειται στις ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις του, στο στυλ ερμηνείας του που παραπέμπει απ' ευθείας στην Αρλέτα (''Ζητάτε να σας πω'', 1987) και σε μία εξαιρετικά καλόγουστη αισθητική, που είχε πρωτοφανεί με τις διασκευές του ακόμη και σε συνθέσεις του Φοίβου, του Νίκου Καρβέλα και του Μιχάλη Ρακιντζή (''Δες το κι αλλιώς'', 2003).

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ