Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα''

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
0
Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Στο στούντιο κατά την ηχογράφηση. Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Δύο χρόνια μετά το ''Barcelonauta'', ένα άλμπουμ διεθνών προδιαγραφών, ο τραγουδοποιός και ερμηνευτής Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει με μία ''Καντάδα'', ενθυμούμενος την παλιά Αθήνα και τα πιο ακριβά ανθρώπινα συναισθήματα. Παρ' ότι το εγχείρημα του δεν κομίζει καμία πρωτοτυπία, μια και πρόκειται για διασκευές σε γνωστά τραγούδια συν ένα καινούργιο δικό του, το αποτέλεσμα τον δικαιώνει και μπορούμε να πούμε πολλά επ' αυτού.

Κατ' αρχάς, ο Χριστοδούλου διατήρησε την ουσία των τραγουδιών και όχι απλά τη νοσταλγία που μοιραία αναδύεται. Έτσι, το εναρκτήριο ''Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά'' (Γ. Κυπαρίσσης/ Χ. Γιαννακόπουλος) ή το, ηχογραφημένο από αμέτρητους συναδέλφους του, ''Ζητάτε να σας πω'' (Αττίκ), αντιμετωπίστηκαν σαν απολύτως σύγχρονες lounge συνθέσεις - τόσο που θα μπορούσε να τις ακούσει κανείς ακόμη και με ξενόγλωσσους στίχους.

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...'' 

Έμπειρος ενορχηστρωτής, επίσης, καθώς και γνώστης των μουσικών τάσεων της εποχής του, ο Χριστοδούλου επένδυσε τον ήχο των κομματιών με κοντραμπάσο (Ηλίας Καρκαβέλιας), κλαρινέτο (Juli Aymi), jazz κιθάρα (Παναγιώτης Αθάνατος), ακορντεόν (Ηρακλής Βαβάτσικας), βιολί (Δημήτρης Κουζής) και κλασική - ακουστική κιθάρα (Γιώτης Παρασκευαΐδης). Με λίγα λόγια, είναι σα να βρίσκεσαι στο πιο αρτίστικο μπαρ του Βερολίνου, του Άμστερνταμ ή της Βαρκελόνης και ξαφνικά ένας φωτισμένος DJ να σού παίζει τα πιο γλυκά ελληνικά ρετρό τραγούδια. Μία όμορφη πολυπολιτισμικότητα χαρακτηρίζει, λοιπόν, το εν λόγω concept, μακριά από χαρακτηρισμούς του τύπου ''ethnic'' κλπ. Και με την ίδια λογική, αν δεν επρόκειτο για τον Ραπίτη, τον Αττίκ και τον Γιαννίδη, έτσι ο Γιώργης Χριστοδούλου θα προσέγγιζε και τον Carlos Gardel ή τον Georges Brassens.

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Σε δύο κομμάτια αξίζει να σταθεί κανείς κατά τη γνώμη μου: Στο ''Έτσι ειν' η ζωή'' των Κώστα Γιαννίδη/ Δημήτρη Ευαγγελίδη, ντουέτο του ερμηνευτή με την Ανδριάνα Μπάμπαλη. Εδώ, πραγματικά, ακούς μία άλλη Μπάμπαλη, χαμηλότονη, που το τραγούδι ανεβαίνει από το στήθος, καταλήγει στο διάφραγμα και φεύγει από τα χείλη της σα να θέλει να ταξιδέψει συνοδεία κιθάρας και βιολιού. Η χροιά της φωνής και μόνο είναι αυτή που αποκαλύπτει την ταυτότητα της ερμηνεύτριας!

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...''

Εν κατακλείδι, δίσκοι με διασκευές σε ένα ανάλογο ρεπερτόριο έχουν κυκλοφορήσει ουκ ολίγοι τα τελευταία χρόνια. Η διαφορά που κάνει η ''Καντάδα'' του Χριστοδούλου έγκειται στις ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις του, στο στυλ ερμηνείας του που παραπέμπει απ' ευθείας στην Αρλέτα (''Ζητάτε να σας πω'', 1987) και σε μία εξαιρετικά καλόγουστη αισθητική, που είχε πρωτοφανεί με τις διασκευές του ακόμη και σε συνθέσεις του Φοίβου, του Νίκου Καρβέλα και του Μιχάλη Ρακιντζή (''Δες το κι αλλιώς'', 2003).

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Private Recordings»: Στο δωμάτιο του Μίκη

Μουσική / Σε πρόβα με τον Μίκη, ενώ το σταθερό κουδουνίζει μάταια

Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, το διπλό άλμπουμ «Private Recordings» φέρνει στο φως ανέκδοτες ηχογραφήσεις του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, που ξαναζωντανεύουν το αξεπέραστο μουσικό του αποτύπωμα.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΟΥΒΑΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT