O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική

O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική Facebook Twitter
Ο Shepherd εμφανίστηκε στα τελειώματα της dubstep σκηνής του Λονδίνου και με τα γυαλιά και το σοβαρό casual look του έμοιαζε περισσότερο με φοιτητή ιατρικής παρά με DJ που κυριαρχούσε στα κλαμπ της πόλης του. Φωτο: Dan Medhurst
0

O Floating Points, κατά κόσμον Sam Shepherd, περιγράφει το στούντιό του ως το πιο ακατάστατο μέρος στον κόσμο. Τουλάχιστον αυτό μου λέει όταν τον πετυχαίνω στην άλλη άκρη της γραμμής, να προσπαθεί να βάλει μια τάξη στο μικρό δωμάτιο όπου γεννήθηκε ίσως ένα από τα σημαντικότερα ηλεκτρονικά άλμπουμ του 2019. Το «Crush», όπως το ονομάζει, είναι το δεύτερο άλμπουμ του.


Γράφτηκε μέσα σε 5 εβδομάδες, κατά τη διάρκεια μιας φορτισμένης περιόδου. Ίσως γι' αυτό κρύβει μια εσωτερική συναισθηματική ένταση που δεν άκουγες παλιότερα στη δουλειά του. Για παράδειγμα, έκανε 5 χρόνια να ολοκληρώσει το ντεμπούτο του, «Elaenia», που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς.


«Δεν ξέρω πώς έγινε αυτό. Ίσως επειδή το έκανα τόσο γρήγορα» λέει. «Στο στούντιό μου έχω άπειρο εξοπλισμό από συνθεσάιζερ και καμιά φορά πνίγεσαι όταν έχεις τόσες επιλογές. Έτσι, ξεκίνησα να φτιάχνω ένα μικρό στούντιο μέσα στο στούντιό μου, ένα τραπέζι με διάφορα μηχανήματα που θα έπαιρνα μαζί μου σε μια περιοδεία. Η καρδιά του άλμπουμ γεννήθηκε πάνω σε αυτό το μικρό set-up που έμοιαζε σαν ένα όργανο για μια one-man band. Η μουσική που βγαίνει από αυτό ακούγεται ξεχωριστή και ορμητική».

Θα ήθελα να δω περισσότερο κόσμο να ξεσηκώνεται και να θυμώνει με την πολιτική κατάσταση, όπως τη δεκαετία του '70 στην Αμερική. Η μουσική ήταν εξαιρετικά πολιτική τότε και το χιπ-χοπ γεννήθηκε μέσα από αυτές τις συνθήκες.


Σε ένα άλλο σημείο της κουβέντας αναφέρει ότι καμιά φορά μπορεί να περάσει μέχρι και 24 ώρες μέσα στο στούντιο, φτιάχνοντας μουσική ακατάπαυστα. Μιλάει με τόσο ενθουσιασμό για το μέρος όπου εργάζεται, που σου κινεί την περιέργεια να ψάξεις στο Ίντερνετ φωτογραφίες για να δεις πώς είναι. Στην Ελλάδα θα τον δούμε για τρίτη φορά στο πλαίσιο του Plisskën Festival. Είχε ξανάρθει το 2009 και το 2011. Ένα πράγμα που με ρωτάει, ως τυπικός Άγγλος, είναι αν ο καιρός είναι καλός. Την τελευταία φορά που είχε έρθει στην Ελλάδα είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να επισκεφτεί ένα ελληνικό νησί.

O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική Facebook Twitter
Το μόνο εύκολο είναι να υποστηρίζεις ότι το clubbing έχει πεθάνει. Δεν ανησυχώ. Βέβαια, η κατάσταση θα μπορούσε να είναι καλύτερη.


Ο Shepherd, που κατάγεται από το Μάντσεστερ, εμφανίστηκε στα τελειώματα της dubstep σκηνής του Λονδίνου και με τα γυαλιά και το σοβαρό casual look του έμοιαζε περισσότερο με φοιτητή ιατρικής παρά με DJ που κυριαρχούσε στα κλαμπ της πόλης του. Βέβαια, ήταν φοιτητής μέχρι πρόσφατα, που τέλειωσε το διδακτορικό του στις νευροεπιστήμες. Αυτήν τη στιγμή γίνονται τεράστιοι καβγάδες στα social media σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη στη μουσική, με τους μουσικούς να χωρίζονται σε αντίπαλα στρατόπεδα και να χρησιμοποιούν ακραίους χαρακτηρισμούς, όπως ο τεχνοφασισμός. Θα έφτιαχνε μουσική με αυτόν τον τρόπο;

«Γιατί όχι; Είναι πολύ ενδιαφέρων ο τρόπος που η συλλογική συνείδηση και νοημοσύνη μπορούν να ενημερώσουν τη συμπεριφορά αυτών των μηχανών ώστε να δημιουργήσουν νέους ήχους. Εν τέλει, ο πολιτισμός σε όλες του τις μορφές –επειδή είμαι σίγουρος ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται και στις οπτικές τέχνες– είναι μια έκφραση της ανθρώπινης κατάστασης κι αυτό είναι κάτι στο οποίο το είδος μας υπερέχει, στο να δημιουργεί δηλαδή τέχνη. Ο φόβος που υπάρχει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα το αντικαταστήσει αυτό νομίζω ότι είναι ανυπόστατος. Η ανθρώπινη νοημοσύνη καθοδηγεί τη συμπεριφορά αυτών των πραγμάτων, αλλά τελικά το θέμα είναι τι θέλουν να δουν οι άνθρωποι, οι άνθρωποι κάνουν τέχνη. Απλώς η τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθάει και τους προσφέρει ίσως όργανα και δυνατότητες ώστε να γίνουν πιο δημιουργικοί. Θα είναι κάτι συναρπαστικό για το μέλλον της μουσικής και συχνά συζητάω σχετικά με τη Holly Herndon, που θεωρείται πρωτοπόρος στη μουσική της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά προς το παρόν μού αρκεί το πιάνο μου, με ενδιαφέρει περισσότερο να εξερευνήσω τα κανονικά πλήκτρα και τις κλασικές αρμονίες κ.ο.κ.»


Πάντως, ο Shepherd ενδιαφέρεται περισσότερο να μιλήσει για το Brexit και για όσα προκάλεσε στη χώρα του. Είναι από τους σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές της παραμονής της Βρετανίας στην Ε.Ε. «Θα χρειαστούν εκατοντάδες χρόνια για να διορθωθεί κάτι τέτοιο και νομίζω ότι όσο ζω δεν θα δω μια σταθερή κυβέρνηση, εξαιτίας αυτού του δημοψηφίσματος».

 

Floating Points - Anasickmodular 


«Πιστεύεις ότι η μουσική θα γίνει πιο πολιτική με το πέρασμα του χρόνου;»


«Θα ήθελα να δω περισσότερο κόσμο να ξεσηκώνεται και να θυμώνει με την πολιτική κατάσταση, όπως τη δεκαετία του '70 στην Αμερική. Η μουσική ήταν εξαιρετικά πολιτική τότε και το χιπ-χοπ γεννήθηκε μέσα από αυτές τις συνθήκες. Ο ήρωας μου, ο Gil Scott Heron, μπορούσε να μιλάει με άνεση για μερικά από τα πιο σημαντικά θέματα που επηρέαζαν την Αμερική και τώρα βλέπεις ότι αυτό συμβαίνει ξανά. Ο Stormzy είναι αρκετά ευθύς σε σχέση με το τι πιστεύει για τον Boris (σ.σ. Johnson) και συμφωνώ μαζί του. Δυστυχώς, η μουσική μου δεν έχει στίχους, αλλά αρκετά από τα κομμάτια μου είναι εμπνευσμένα από γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα σε παγκόσμιο επίπεδο και με επηρέασαν».


Αναρωτιέμαι αν αυτός είναι ο λόγος που τα κομμάτια του «Crush» ακούγονται τόσο δυστοπικά σε κάποια σημεία και αν πιστεύει ότι οι μέρες του clubbing έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.


«Όχι! Το μόνο εύκολο είναι να υποστηρίζεις ότι το clubbing έχει πεθάνει. Δεν ανησυχώ. Βέβαια, η κατάσταση θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Τουλάχιστον, στο Λονδίνο, μια πόλη που γνωρίζω καλά και στην οποία έχω δει να κλείνουν πολύ καλά venues εξαιτίας των αδειών, της κοινωνικής πίεσης και των αυξανόμενων τιμών των ενοικίων. Τα ενοίκια είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει να κάνει με τη μουσική καθαυτή, αλλά σίγουρα δυσκολεύουν τη λειτουργία μιας μικρότερης επιχείρησης, και εκεί πρέπει να επέμβει η τοπική κυβέρνηση, για να τα διατηρήσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Είμαι 33 χρονών και το καλύτερο clubbing που έχω κάνει στη ζωή μου ήταν στα 20 μου – πιστεύω ότι αυτό ισχύει για τον περισσότερο κόσμο. Είναι πολύ εύκολο να λέμε πόσο απαίσια είναι η κατάσταση, αλλά το πιο πιθανό είναι να υπάρχουν κάποιοι που περνάνε την καλύτερη φάση της ζωής τους στα κλαμπ, απλώς δεν είμαστε εμείς αυτοί πια». 

 

Floating Points - Crush (Full Album)

Info

Winter Plisskën Festival

Σάββατο 7/12/19

Piraeus 117 Academy + Τριπτολέμου 33

1 Day, 2 Stages, 12 hours of music

Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:00

plisskenfestival.gr

 

Line up

Main Stage (Piraeus 117 Academy)

19:00 DOORS OPEN

19:45 CARLA DAL FORNO

20:45 SNAPPED ANKLES

21:50 BISHOP NEHRU

23:00 QUANTIC

00:40 FLOATING POINTS

Aquarium (Τριπτολέμου 33)

23:00 KOREA TOWN ACID

00:00 E. MYERS

01:30 CABARET NOCTURNE

03:00 AFRODEUTSCHE

05:00 SAMA'

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT