Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
Goldfrapp
0

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ. Κυριακή μεσημέρι, άνοιξη, με τον ήλιο να λάμπει. Λογικά θα έπρεπε να είναι όλοι ευδιάθετοι και αισιόδοξοι, αλλά η ατμόσφαιρα παντού θυμίζει το δωμάτιο Φινλανδής έφηβης σε ερωτική απογοήτευση. Λογικό, αν ξεκινάς τη μέρα ακούγοντας δυσοίωνες προβλέψεις (προσεχώς πτώχευση), ενώ έχεις κοιμηθεί διαβάζοντας απελπισμένες αναλύσεις καταστροφολογίας στις εφημερίδες που ζυγίζουν τρία κιλά η καθεμία. Ακόμα χειρότερη από τη διάχυτη απαισιοδοξία είναι η τρομολαγνεία των media που έχει γίνει κάτι σαν την καθημερινή βιταμίνη (άχρηστη, αλλά αναγκαία). Θυμίζει τα σενάρια για τους μαζικούς θανάτους από τη γρίπη των χοίρων που θα μας ξεπάστρευε ως έθνος, αλλά το μόνο που άφησε πίσω της είναι εκατομμύρια μπουκαλάκια με αντισηπτικό, ακόμα και στα ταμεία των ζαχαροπλαστείων. Την ώρα που φτάνω στο Όπερα για την προβολή του Μαχαιροβγάλτη, ο ηλικιωμένος ταξιτζής ολοκληρώνει την κουβέντα μας με μια συμβουλή: «Όταν ακούς άνθρωπο να αποκαλεί την Ελλάδα "η πατρίδα μας", φύγε μακριά». Βγαίνοντας από το «ποιητικό ερωτικό δράμα» του Γιάννη Οικονομίδη, τα λόγια του και οι συγκλονιστικές ασπρόμαυρες εικόνες της ταινίας έχουν γίνει ένα γκρίζο μείγμα μέσα στο κεφάλι μου.

JESUS IS THE DRUG. «Αν έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα στη θλίψη ή το τίποτα, θα διάλεγες τη θλίψη. Όταν είσαι λυπημένος ξέρεις ότι είσαι ζωντανός, αλλιώς πώς στο καλό το καταλαβαίνεις;» λέει κάποια στιγμή ο Jim White, o πρωταγωνιστής του σοκαριστικού ντοκιμαντέρ του Άντριου Ντάγκλας Searching for the wrong-eyed Jesus», παραφράζοντας τον Φώκνερ. Στην ταινία που γύρισε πριν από μερικά χρόνια το BBC (κυκλοφορεί σε DVD) περιπλανιέται με μια παλιά Σεβρολέτ στον αμερικάνικο Νότο, αναζητώντας τον Χριστό (το «θρησκευτικό αλκοόλ» για ανθρώπους που νιώθουν την ανάγκη να είναι σε κάτι εθισμένοι) μέσα σε εκκλησίες, φυλακές, μπαρ μηχανόβιων, στέκια φορτηγατζήδων, ορυχεία και κομμωτήρια. Οι εικόνες θρησκόληπτων ανθρώπων (στα όρια της σχιζοφρένειας) και οι αφηγήσεις τους με συνοδεία νέο-κάντρι μουσικής (αυτό που έλεγαν μέχρι πρόπερσι «αμερικάνα») που παίζουν ζωντανά γνωστά ονόματα όπως οι Handsome Family, ο Lee Sexton, οι 16 Horsepower σε μέρη απρόβλεπτα και προβλέψιμα διακόπτονται από τις παράξενες ιστορίες που διηγείται ο συγγραφέας Harry Crews. «Το κακό είναι πιο συναρπαστικό απ' το καλό», λέει ο Jim White στην ταινία. «Ο γάτος μου έχει ζήσει όλη του τη ζωή μέσα στο σπίτι, δεν έχει βγει ποτέ του έξω και δεν έχει δει ποτέ κοτόπουλο. Κάποια φορά, την ώρα που έδειχνε ένα η τηλεόραση, ενστικτωδώς πήρε στάση επίθεσης και ετοιμάστηκε να το σκοτώσει. Ήταν στο αίμα του να σκοτώσει εκείνο το κοτόπουλο. Το ίδιο και σε αυτήν τη μικρή πόλη, είναι στο αίμα των κατοίκων της να διαλέγουν είτε τον Χριστό είτε την Κόλαση. Πρέπει να διαλέξουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτα ενδιάμεσο». Θυμήθηκα άλλη μια συμβουλή φίλου, μετά από μια τραυματική εμπειρία σε εκκλησία του κέντρου που θυμίζει σκηνές απ' την ταινία: «Αν ακούσεις άνθρωπο να αποκαλεί το Χριστό "Κύριο", φύγε μακριά».

SHITFRAPP. Παρόλο που ο Sonic Boom στην παραγωγή υποσχόταν πολλά, τα πρώτα σχόλια για τον νέο δίσκο των MGMT («Congratulations», κυκλοφορεί στις 13/4) μιλούν για απογοήτευση. Και είναι απογοήτευση -ειδικά μετά από ένα άλμπουμ σαν το «Oracular Spectacular»- η απουσία κάποιου κομματιού που να έχει προοπτικές επιτυχίας (δεν σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν κανένα single) ή τραγουδιών που να ξεχωρίζουν. Το μόνο που μένει μέσα από τις αδιάφορες, δαιδαλώδεις συνθέσεις που δύσκολα τις ανέχεσαι ολόκληρες είναι το πολύ καλό κομμάτι που ανοίγει το δίσκο («It's Working») και ένα δυνατό γκλαμ-πανκ με τίτλο «Brian Eno» (στον οποίο ζήτησαν να κάνει παραγωγή και αρνήθηκε, γιατί δεν τους είχε ακουστά). Ανάμεικτα είναι και τα σχόλια για το νέο άλμπουμ της Goldfrapp που μόλις κυκλοφόρησε. Στις 9 συνθέσεις του Head First δανείζεται από τις χειρότερες (αλλά και πολύ πετυχημένες) electro pop στιγμές των '80s, φτιάχνοντας ένα χαρμάνι που είναι άνισο, αλλά με τόσες γερές δόσεις εξωραϊσμένου παρελθόντος που σε μπερδεύει. Θα ήθελε να είναι οι ABBA ή η Laura Branigan, αλλά δεν είναι παρά μια βαρετή απομίμηση (σε κάθε δίσκο και χειρότερη).

THE LOVE SUPREME. Είναι δύσκολο να πετύχεις δίσκο που να πατάει σε φόρμες του παρελθόντος (όλοι δηλαδή) και να μην είναι προβλέψιμος ή κουραστικός. Ειδικά αν είναι χορευτικός. Οι Love Supreme είναι τέσσερις Ιταλοί απ' το Μιλάνο που παίζουν cosmic disco με kraut-ονικές επιρροές και καταφέρνουν αυτό ακριβώς που δεν κατάφερε η Goldfrapp: να ακούγονται συναρπαστικοί, με ποπ κομμάτια που σου κολλάνε, όπως το «Waiting for the love» και το «Gold Dust» ή με απίθανες Moroder-ικές μελωδίες μέσα από παλιομοδίτικη ντίσκο. Το «New Millennium Freaks» θα μπορούσε να είναι ένα χαμένο classic του '81. Μαζί με των χαμηλών τόνων ανέλπιστο άλμπουμ της Planet Mu «Mislead into a field by a deformed deer» των Internal Tulips (με ήχο που δεν έχει ξανακυκλοφορήσει) είναι οι πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες της εβδομάδας. Οι μελωδίες του Brian Wilson και τα μπιτλικά φωνητικά μπερδεύονται με ηλεκτρονικούς ήχους και ακουστικά όργανα και προκύπτουν όμορφα τραγούδια που ακούγονται σαν μελαγχολικά μουρμουρητά συγκρατημένης τρυφερότητας. (Μπορεί και οι δύο -ο Alex Graham και ο Brad Laner- να είναι βετεράνοι του ηλεκτρονικού ήχου, αλλά είναι συνεσταλμένοι).

AMORE E NON AMORE. Το καλοκαίρι του 1971 ο Lucio Battisti (πέντε χρόνια πριν αποφασίσει να εξαφανιστεί απ' τη δημόσια ζωή της Ιταλίας, επιλέγοντας να επικοινωνεί με το κοινό του μόνο μέσα απ' τους δίσκους) κυκλοφόρησε τον πρώτο εξαιρετικό δίσκο του, «Amore e non amore», ένα μείγμα ιταλικού μελωδικού prog rock, ποπ της εποχής και ατμοσφαιρικών instrumental. Ήταν και το πρώτο του με concept στο επίσης απίθανο εξώφυλλο. Για πάνω από 35 χρόνια η γυμνή γυναικεία φιγούρα που υπάρχει στο βάθος υποτίθεται ότι ήταν η φίλη του (τότε) και αργότερα σύζυγός του, αλλά το 2007 διέλυσε τον θρύλο, αποκαλύπτοντας ότι τελικά δεν ήταν αυτή. Ο Battisti κυκλοφόρησε συνολικά 18 άλμπουμ μέχρι το τέλος της ζωής του το 1998 (το τελευταίο ήταν το «Hegel» το 1994), στη δεύτερη μάλιστα δημιουργική περίοδό του, μετά το 1986, τους αινιγματικούς στίχους των κομματιών του έγραφε ο ποιητής Pasquale Panella. Ο κορυφαίος δίσκος του παραμένει το «Anima Latina» του 1974.

VELVET TOMORROW. Πέντε χρόνια μετά, με το σύμπαν γύρω τους να διαλύεται (...), οι Callas το γιορτάζουν και διοργανώνουν το πιο φιλόδοξο φεστιβάλ τους μέχρι τώρα: με ειδική έκδοση του «Velvet», συλλογή σε βινύλιο, προβολές ταινιών, έκθεση καλλιτεχνών κάθε είδους και live, πολλά live, από Lolek, Lumiere Brother, Bazooka, Liarbirds, Baby Guru, Acid Baby Jesus, Model Spy, Zebra Tracks και πολλούς guest. Από 29-31/3, στο Bios, με ελεύθερη είσοδο.

TEN FOR MY I-POD: lucio battisti-anima latina / amore e non amore, rob swift-the architect, the internal tulips-mislead into a field by a deformed deer, ikonika-ikonika, the love supreme-new millennium freaks, caribou-swim, jane doe-stories about waves, toro y moi-blessa, vex'd-cloud seed, scuba-triangulation

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT