Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

Baby Guru. Τετάρτη απόγευμα, κάπου πίσω απ' το Mall, στο υπόγειο που ηχογραφούν οι Baby Guru (www.myspace.com/babyguruband), ένα τριμελές γκρουπ «απ' τον Πλούτωνα» που ακούγεται λες και ο Μόρισον (ο Τζιμ) τραγουδάει πάνω στους ρυθμούς των Can. Τους παρατηρώ να τρώνε «την καλύτερη πίτσα της Αθήνας» και να αυτοσχεδιάζουν με τα όργανα και σκέφτομαι ότι αν, δεν ήμουν μάρτυρας στην ηχογράφηση, θα ήταν αδύνατο να φανταστώ ότι αυτός ο ήχος βγαίνει από τρία παιδιά που γεννήθηκαν μετά το '85. Την ώρα που φεύγω, προσέχω ότι στον χώρο υπάρχουν τρία πιάνα, ένα σακουλάκι τούρκικα στραγάλια με σταφίδες και ένα άγαλμα που αλλάζει φύλο αν το κοιτάξεις από διαφορετική γωνία.

Φορ-φάκεν. «... Το διαμέρισμα λόγω παλαιότητας είχε ποντίκια. Εγώ κοιμόμουνα κι αυτά κάνανε συναυλία. Μια-δυο-τρεις-πέντε-δέκα, να πούμε, μια μέρα κατεβαίνω στο φαρμακείο και του λέω για τα ποντίκια και μου λέει δεν είναι τίποτα, πάρε λίγο σταράκι και εντάξει. Παίρνω στάρι, βάζω σταράκι, μια μέρα, πέντε μέρες, κι από κει που τα ποντίκια ήτανε μια στάλα, γίνανε τόσα, θηρία! Το στάρι τα 'θρεφε τα ποντίκια. Πάω στο καφενείο, τους το λέω και γελάγανε. Μου λένε, δεν είναι τίποτα, πήγαινε στους 16 δρόμους και πάρε δυο φάκες για να τα πιάσεις και να καθαρίσεις, αλλιώς δε γίνεται τίποτα. Ε, ξεκινάω κι εγώ να πάρω φάκες. Θέλω τώρα να παραστήσω και τον ξενόγλωσσο, τον Εγγλέζο... Μπαίνω στο μαγαζί και λέω σε έναν Τάταρο μέχρι εκεί πάνω, ήτανε Τάταρος τρία μέτρα ψηλός, εγώ μπροστά του ήμουνα μύγα... Γκουντ-μόρνινγκ του λέω, γκουντ-μόρνινγκ μου λέει. Λέω γκιβ μι φορ φάκεν, τέσσερις φάκες, δηλαδή. Γουάτ!, φωνάζει αυτός. Φορ φάκεν, λέω εγώ. Γκετ-άουτ, γκετ-άουτ, μου φωνάζει. Πλιζ, εγώ παρακαλετά, πλιζ, φορ φάκεν. Κι αρχίζει και φωνάζει αυτός πάλι, γκετ-άουτ, γκετ-άουτ. Εγώ επέμενα, νο, νο, φορ φάκεν. Μου λέει γουέιτ και παίρνει τηλέφωνο. Περιμένω και βλέπω σε λίγο 4 αστυφύλακες και μπαίνουνε μέσα. Μου λέει ο ένας τι θέλεις; Φορ φάκεν, λέω. Μου ζητάει το πασπόρτι, του το δίνω και παίρνει τηλέφωνο στην αστυνομία και μου δίνει έναν που μιλάει ελληνικά. Ποιος είσαι; με ρωτάει. Λέω ποιος είμαι, πού παίζω, τι θέλω, πως τους λέω φορ φάκεν. Όχι ρε αδελφέ, μου λέει, μην το ξαναπείς. Αυτοί νομίζουν πως θέλεις να σε γαμήσουν 4 φορές, μην το ξαναπείς! Εντέλει μου δίνουν τις φάκες, φεύγω κι άρχισα τη συλλογή ποντικών... Έτσι κυλούσε η ζωή πολύ ωραία». Ξημερώματα Κυριακής, με τη συναρπαστική αφήγηση του Ζαμπέτα στην Ιωάννα Κλειάσιου (στον τόμο που έδινε η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»). Βίος και πολιτεία, κυριολεκτικά. Φτάνοντας στις σελίδες που περιγράφει τα χρόνια της Αμερικής, θυμήθηκα όσα μου είχε διηγηθεί η Ανθούλα Αλιφραγκή σε έναν ατελείωτο μονόλογο πριν από δυο χρόνια και με πιάνει μεγάλη περιέργεια να συγκρίνω τα κοινά σημεία. Παραδόξως, δεν υπήρχαν! Προφανώς, κάποιος απ' τους δύο είχε ασθενή μνήμη. Ως γνωστόν, ο καθένας λέει τη δικιά του αλήθεια, έστω και «παραποιημένη», κι η πραγματικότητα βρίσκεται συνήθως κάπου στη μέση.

Κυριακή βράδυ. Ο ολοήμερος μαραθώνιος με τον δεύτερο κύκλο του «Ρομπέν των Δασών» του BBC ολοκληρώνεται με ένα δακρύβρεχτο επεισόδιο (ποια Υπολοχαγός Νατάσσα; Εδώ να δεις κλάμα. Λίγο πριν το τέλος η Μάριαν πεθαίνει, αλλά ακριβώς πριν αφήσει την τελευταία της πνοή στους Αγίους Τόπους, με το σπαθί καρφωμένο στην κοιλιά, γίνεται σύζυγος Ρομπέν). Έξω κάνει κρύο και βρέχει καταρρακτωδώς, είναι απ' τις μέρες που δεν μπορεί τίποτα να σε βγάλει απ' το σπίτι. Παρ' όλες τις προσπάθειες να αποφύγω το MySpace για δεύτερη εβδομάδα, δεν τα κατάφερα, τα καλύτερα καινούργια μουσικά πράγματα κυκλοφορούν τελικά εκεί μέσα. Κάποια μάλιστα, όπως το live των VIC (Villagers of Ioannina City) τα βρίσκεις αποκλειστικά on line (στο www.myspace.com/vicity). Ο συνδυασμός ηπειρώτικων και ηλεκτρικής κιθάρας δεν είναι καθόλου βουκολικός, είναι πετυχημένος και πρωτότυπος και από τους πιο απίθανους ήχους που μπορείς να πετύχεις στην Ελλάδα του 2010. Λίγο πριν τις 9, έξω απ' το Αν οι οπαδοί του black/doom metal κάνουν ουρά για τους Om και δεν τους τρομάζει ούτε το κρύο ούτε η βροχή.

Fiery Furnaces. Δεν είχα πάρει είδηση ότι τα δυο αδέλφια Friedberger είναι ελληνικής καταγωγής, μέχρι που πριν από καναδυό χρόνια είδα στο αμερικάνικο CMJ να μιλάνε για τη γιαγιά τους, την Olga Sarantos (πιανίστρια, τραγουδίστρια, αρπίστρια στο Σικάγο, η οποία πέθανε μετά από μερικούς μήνες). Είχαν μόλις κυκλοφορήσει το «Rehearsing my choir», μια ροκ όπερα που της είχαν αφιερώσει, με δικιά της συμμετοχή σε όλα τα κομμάτια και ήχο που είχε μπερδέψει αρκετά τους φαν τους και την είχε θάψει η κριτική. Ο Matthew και η Eleanor δεν ήταν ποτέ ένα συμβατικό ροκ συγκρότημα, και ακόμα και τότε που χάθηκαν μέσα στους πειραματισμούς και την εσωστρέφεια, δεν έπαψαν να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ο τελευταίος δίσκος τους που κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες έχει τίτλο «Take me round again» και είναι ο πιο λιτός τους («is it me, or like my penis, is this album a total grower?» αναρωτιέται κάποιος στα σχόλια, «i didn't want to like it at first, but it's pretty sweet»), ενώ στις 2 Μαρτίου θα εμφανιστούν ζωντανά στο Αν Club.


Flying Lotus. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή της στο «Fader», η Mary Anne Hobbs, με τον υπέρμετρο ενθουσιασμό και τις μεγάλες δόσεις υπερβολής που τη διακρίνουν, χαρακτήρισε τον Flying Lotus «τον Χέντριξ της γενιάς του», λίγο πριν ανακοινωθούν λεπτομέρειες για το νέο άλμπουμ του «Cosmogramma» που κυκλοφορεί στις 4 Μαΐου, πάλι απ' τη Warp. Σε ένα κομμάτι του δίσκου συμμετέχει ο Thom Yorke. Στο μεταξύ, στις 6 Μαρτίου, όσοι τυχεροί καταφέρουν να τον δουν ζωντανά στο Bios θα διαπιστώσουν γιατί έχει πάθει αμόκ η «global bass music matriarch» (η οποία επαναλαμβάνει και φέτος το σόου της στην Αθήνα, στις 12/2, αυτήν τη φορά μαζί με τον Pinch και τον Dorian Concept).

TEN FOR MY I-POD: gonjasufi-a sufi and a killer, owen pallett-heartland, baby guru-holy grey, the ruby suns-fight softly, tumsa nahin tafreeh-ost (1957), will c.-evil in the mirror, my teenage stride-theme from teenage suicide, taki tsan-ρίμα για χρήμα, sister overdrive-annick/philomena, the ultimate bee gees-bee gees

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT