Ο αναμφίβολος θρίαμβος του J. Cole

Ο αναμφίβολος θρίαμβος του J. Cole Facebook Twitter
Όταν ο Cole διαπίστωσε ότι το μονοπάτι προς τη δόξα ήταν γεμάτο συμβιβασμούς, προτίμησε να μείνει πιστός στον εαυτό του ή να μη θυσιάσει την προσωπική του ευτυχία, γνωρίζοντας παράλληλα επιτυχία.
0

ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΜΕ που κυκλοφορεί στο Ίντερνετ, τα πρόσωπα τεσσάρων από τους πιο σημαντικούς Προέδρους των ΗΠΑ στο όρος Ράσμορ έχουν αντικατασταθεί από ράπερ. Με αφορμή τη λίστα που πόσταρε πριν από λίγες μέρες το Rap Caviar, η πιο δημοφιλής playlist του Spotify με τη δική της εκδοχή για τα 2010s, ξεκίνησε στις ΗΠΑ ολόκληρη συζήτηση για τους Drake, Kendrick Lamar και J. Cole που μπήκαν στη θέση των Τζορτζ Ουάσινγκτον, Τόμας Τζέφερσον, Θίοντορ Ρούζβελτ και Αβραάμ Λίνκολν – ο τέταρτος ράπερ είναι ακόμη υπό αναζήτηση.

Δεν προκαλεί έκπληξη το ότι ο J. Cole βρίσκεται σε αυτήν τη θέση. Με αυτόν τον τρόπο καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς ράπερ της εποχής μας, και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Ακόμα κι αν δεν σου αρέσει η μουσική του, το «The off season», το έκτο του άλμπουμ που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, σαρώνει και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τέσσερα κομμάτια από το άλμπουμ είναι στο Tοp10, τα υπόλοιπα οκτώ στο Tοp 40 και, φυσικά, το «Off-Season» είναι στο Νο1 του Hot 200 με τις καλύτερες πωλήσεις της χρονιάς. Έσπασε και το ρεκόρ του Spotify, με τα streamings του να φτάνουν τα εξήντα δύο εκατομμύρια σε 24 ώρες.

Η επιστροφή του έκανε πάταγο εν ολίγοις. Η απουσία του ήταν αισθητή και είναι κάτι που σχολιάζουν αρκετοί μουσικοκριτικοί. Ο J. Cole, παρότι παραγωγικότατος, είχε να κυκλοφορήσει νέα δουλειά περίπου τρία χρόνια, από το «KOD» του 2018, ενώ είναι η πρώτη του, μετά από οκτώ χρόνια, στην οποία έχει guest φωνητικά στα τραγούδια του με συμμετοχές από τους Morray, 21 Savage, Lil Baby, Bas, and 6lack.

Με αυτόν τον τρόπο καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς ράπερ της εποχής μας, και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Ακόμα κι αν δεν σου αρέσει η μουσική του, το «The off season», το έκτο του άλμπουμ που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, σαρώνει και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Παρόλο που σήμερα θεωρείται αναμφισβήτητος σταρ, η άνοδός του στην κορυφή δεν ήταν τόσο «ασφαλής» ή δεδομένη. Όπως σχολιάζουν στους «New York Times», όταν πρωτοεμφανίστηκε, πριν από μία δεκαετία, είχε την ίδια δυναμική με τον Drake, αλλά ταυτόχρονα την ίδια φιλοδοξία να μπει στην ελίτ των μεγαλύτερων ράπερ της εποχής, όπως ο Jay-Z και ο Nas. Έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς πως στην «Guardian» τον παρουσίαζαν ως έναν 25χρονο ελπιδοφόρο ράπερ από τη Βόρεια Καρολίνα, ο οποίος εκπροσωπούσε το αληθινό ραπ. Και είναι εν μέρει αλήθεια: όταν ο Cole διαπίστωσε ότι το μονοπάτι προς τη δόξα ήταν γεμάτο συμβιβασμούς, προτίμησε να μείνει πιστός στον εαυτό του ή να μη θυσιάσει την προσωπική του ευτυχία, γνωρίζοντας παράλληλα επιτυχία.

Στην πραγματικότητα, είναι από τους ελάχιστους ράπερ που δεν γνωρίζεις σχεδόν τίποτα για την προσωπική τους ζωή ή δεν τους βλέπεις να απασχολούν συχνά τα media. Μόλις το 2016 είχε δηλώσει σε μια συνέντευξή του ότι είναι παντρεμένος με συμφοιτήτριά του, ενώ το 2020 αποκάλυψε ότι είναι πατέρας δύο παιδιών. Χρησιμοποιεί ελάχιστα τα social media και όταν ποστάρει, ο λόγος του έχει μεγαλύτερο βάρος, ίσως επειδή έχει κάτι να πει. Η μεγαλύτερη διένεξη που είχε ποτέ online ήταν με τη ράπερ Noname, πέρσι όμως έληξε, με τους δυο τους να μεταφέρουν τη διαφωνία τους στα τραγούδια τους, όπως οι παλιοί ράπερ, και τον Cole να υποχωρεί.

«Βάσισε την καριέρα του πάνω στους ήρωές του από το χιπ-χοπ της δεκατίας του ’90, αλλά διατήρησε το ενδιαφέρον του για τη νέα σχολή, τοποθετώντας τον εαυτό του στο ενδιάμεσο ως έναν ράπερ αρκετά νέο για να έχει απήχηση σε μια νεότερη γενιά φαν, αλλά αρκετά μεγάλο ώστε να σέβεται τους κλασικούς και να προκαλεί τους νεότερους συναδέλφους του. Προσαρμόστηκε (αργά μεν, αλλά όχι χωρίς να λοξοδρομήσει) στην κριτική των λιγότερο “φωτισμένων” απόψεών του» γράφουν στους «New York Times», συνοψίζοντας σε αυτή την πρόταση ολόκληρη την καριέρα του.

Στα 36 του, στο «Off-Season» τίποτα δεν έχει αλλάξει.

688
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Ο Jermaine Cole, όπως είναι το κανονικό του όνομα, γεννήθηκε το 1985 στην αμερικανική στρατιωτική βάση της Φρανκφούρτης. Ο πατέρας του είναι Αφροαμερικανός βετεράνος και η μητέρα του λευκή Αμερικανοευρωπαία. Ο πατέρας του παράτησε την οικογένεια και η μητέρα του πήρε εκείνον, που τότε ήταν οκτώ μηνών, και τον αδελφό του και εγκαταστάθηκαν στην Αμερική.

Μεγάλωσε σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Όταν ρωτήθηκε πώς αισθάνεται για την καταγωγή του, είπε: «Μπορώ να ταυτιστώ με τους λευκούς, χάρη στη μητέρα μου και την οικογένειά της, την οποία αγαπώ. Ποτέ δεν αισθάνθηκα λευκός όμως, ότι είμαι ένας από αυτούς. Ταυτίζομαι περισσότερο με αυτό που δηλώνει η εμφάνισή μου επειδή έτσι μου συμπεριφέρονται, όχι όμως απαραίτητα με αρνητικό τρόπο». 

Από μικρός είχε μεγάλη αγάπη για το μπάσκετ και είναι αυτοδίδακτος στο πιάνο. Εκτός από τα δικά του άλμπουμ, έχει αναλάβει την παραγωγή σε κομμάτια των Janet Jackson και Kendrick Lamar. Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Off-Season» υπέγραψε συμβόλαιο με την ομάδα Rwada Patriots, για να παίξει στη Basketball Africa League.

Σε μια συνέντευξή του ανάλυσε τον τίτλο του άλμπουμ: «Συμβολίζει τη δουλειά που χρειάζεται για να φτάσεις στο υψηλότερο σημείο. Αντιπροσωπεύει τις πολλές ώρες, τους μήνες και τα χρόνια που χρειάστηκαν για να βρεθείς στην καλύτερη δυνατή φόρμα. Ακριβώς όπως στο μπάσκετ, που αυτό που βλέπεις να κάνει ένας αθλητής στο γήπεδο αντικατοπτρίζει τη δουλειά που έκανε όλο το καλοκαίρι, έτσι και ένας τραγουδιστής, αν πάρει στα σοβαρά την καριέρα του, έχει υψηλούς στόχους και θέλει να τους κυνηγήσει, εκτός σεζόν είναι η περίοδος που θα δουλέψει, το διάστημα που θα σπρώξει τον εαυτό σου στα όριά του, με όλο τον πόνο και την πίεση που αυτό περιλαμβάνει».

Στην τελική, μπορεί το «Οff-Season» να μην είναι το καλύτερο άλμπουμ του, αλλά με τόσο δυνατά κομμάτια, όπως τα «95.South», «Amari» ή «Interlude», είναι μια παρακαταθήκη της επιρροής και της αντοχής του στο μακροχρόνιο rap-game.

J. Cole - 9 5 . s o u t h (Official Audio)

www.instagram.com/realcoleworld/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ