Ο αναμφίβολος θρίαμβος του J. Cole

Ο αναμφίβολος θρίαμβος του J. Cole Facebook Twitter
Όταν ο Cole διαπίστωσε ότι το μονοπάτι προς τη δόξα ήταν γεμάτο συμβιβασμούς, προτίμησε να μείνει πιστός στον εαυτό του ή να μη θυσιάσει την προσωπική του ευτυχία, γνωρίζοντας παράλληλα επιτυχία.
0

ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΜΕ που κυκλοφορεί στο Ίντερνετ, τα πρόσωπα τεσσάρων από τους πιο σημαντικούς Προέδρους των ΗΠΑ στο όρος Ράσμορ έχουν αντικατασταθεί από ράπερ. Με αφορμή τη λίστα που πόσταρε πριν από λίγες μέρες το Rap Caviar, η πιο δημοφιλής playlist του Spotify με τη δική της εκδοχή για τα 2010s, ξεκίνησε στις ΗΠΑ ολόκληρη συζήτηση για τους Drake, Kendrick Lamar και J. Cole που μπήκαν στη θέση των Τζορτζ Ουάσινγκτον, Τόμας Τζέφερσον, Θίοντορ Ρούζβελτ και Αβραάμ Λίνκολν – ο τέταρτος ράπερ είναι ακόμη υπό αναζήτηση.

Δεν προκαλεί έκπληξη το ότι ο J. Cole βρίσκεται σε αυτήν τη θέση. Με αυτόν τον τρόπο καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς ράπερ της εποχής μας, και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Ακόμα κι αν δεν σου αρέσει η μουσική του, το «The off season», το έκτο του άλμπουμ που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, σαρώνει και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τέσσερα κομμάτια από το άλμπουμ είναι στο Tοp10, τα υπόλοιπα οκτώ στο Tοp 40 και, φυσικά, το «Off-Season» είναι στο Νο1 του Hot 200 με τις καλύτερες πωλήσεις της χρονιάς. Έσπασε και το ρεκόρ του Spotify, με τα streamings του να φτάνουν τα εξήντα δύο εκατομμύρια σε 24 ώρες.

Η επιστροφή του έκανε πάταγο εν ολίγοις. Η απουσία του ήταν αισθητή και είναι κάτι που σχολιάζουν αρκετοί μουσικοκριτικοί. Ο J. Cole, παρότι παραγωγικότατος, είχε να κυκλοφορήσει νέα δουλειά περίπου τρία χρόνια, από το «KOD» του 2018, ενώ είναι η πρώτη του, μετά από οκτώ χρόνια, στην οποία έχει guest φωνητικά στα τραγούδια του με συμμετοχές από τους Morray, 21 Savage, Lil Baby, Bas, and 6lack.

Με αυτόν τον τρόπο καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς ράπερ της εποχής μας, και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Ακόμα κι αν δεν σου αρέσει η μουσική του, το «The off season», το έκτο του άλμπουμ που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, σαρώνει και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Παρόλο που σήμερα θεωρείται αναμφισβήτητος σταρ, η άνοδός του στην κορυφή δεν ήταν τόσο «ασφαλής» ή δεδομένη. Όπως σχολιάζουν στους «New York Times», όταν πρωτοεμφανίστηκε, πριν από μία δεκαετία, είχε την ίδια δυναμική με τον Drake, αλλά ταυτόχρονα την ίδια φιλοδοξία να μπει στην ελίτ των μεγαλύτερων ράπερ της εποχής, όπως ο Jay-Z και ο Nas. Έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς πως στην «Guardian» τον παρουσίαζαν ως έναν 25χρονο ελπιδοφόρο ράπερ από τη Βόρεια Καρολίνα, ο οποίος εκπροσωπούσε το αληθινό ραπ. Και είναι εν μέρει αλήθεια: όταν ο Cole διαπίστωσε ότι το μονοπάτι προς τη δόξα ήταν γεμάτο συμβιβασμούς, προτίμησε να μείνει πιστός στον εαυτό του ή να μη θυσιάσει την προσωπική του ευτυχία, γνωρίζοντας παράλληλα επιτυχία.

Στην πραγματικότητα, είναι από τους ελάχιστους ράπερ που δεν γνωρίζεις σχεδόν τίποτα για την προσωπική τους ζωή ή δεν τους βλέπεις να απασχολούν συχνά τα media. Μόλις το 2016 είχε δηλώσει σε μια συνέντευξή του ότι είναι παντρεμένος με συμφοιτήτριά του, ενώ το 2020 αποκάλυψε ότι είναι πατέρας δύο παιδιών. Χρησιμοποιεί ελάχιστα τα social media και όταν ποστάρει, ο λόγος του έχει μεγαλύτερο βάρος, ίσως επειδή έχει κάτι να πει. Η μεγαλύτερη διένεξη που είχε ποτέ online ήταν με τη ράπερ Noname, πέρσι όμως έληξε, με τους δυο τους να μεταφέρουν τη διαφωνία τους στα τραγούδια τους, όπως οι παλιοί ράπερ, και τον Cole να υποχωρεί.

«Βάσισε την καριέρα του πάνω στους ήρωές του από το χιπ-χοπ της δεκατίας του ’90, αλλά διατήρησε το ενδιαφέρον του για τη νέα σχολή, τοποθετώντας τον εαυτό του στο ενδιάμεσο ως έναν ράπερ αρκετά νέο για να έχει απήχηση σε μια νεότερη γενιά φαν, αλλά αρκετά μεγάλο ώστε να σέβεται τους κλασικούς και να προκαλεί τους νεότερους συναδέλφους του. Προσαρμόστηκε (αργά μεν, αλλά όχι χωρίς να λοξοδρομήσει) στην κριτική των λιγότερο “φωτισμένων” απόψεών του» γράφουν στους «New York Times», συνοψίζοντας σε αυτή την πρόταση ολόκληρη την καριέρα του.

Στα 36 του, στο «Off-Season» τίποτα δεν έχει αλλάξει.

688
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Ο Jermaine Cole, όπως είναι το κανονικό του όνομα, γεννήθηκε το 1985 στην αμερικανική στρατιωτική βάση της Φρανκφούρτης. Ο πατέρας του είναι Αφροαμερικανός βετεράνος και η μητέρα του λευκή Αμερικανοευρωπαία. Ο πατέρας του παράτησε την οικογένεια και η μητέρα του πήρε εκείνον, που τότε ήταν οκτώ μηνών, και τον αδελφό του και εγκαταστάθηκαν στην Αμερική.

Μεγάλωσε σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Όταν ρωτήθηκε πώς αισθάνεται για την καταγωγή του, είπε: «Μπορώ να ταυτιστώ με τους λευκούς, χάρη στη μητέρα μου και την οικογένειά της, την οποία αγαπώ. Ποτέ δεν αισθάνθηκα λευκός όμως, ότι είμαι ένας από αυτούς. Ταυτίζομαι περισσότερο με αυτό που δηλώνει η εμφάνισή μου επειδή έτσι μου συμπεριφέρονται, όχι όμως απαραίτητα με αρνητικό τρόπο». 

Από μικρός είχε μεγάλη αγάπη για το μπάσκετ και είναι αυτοδίδακτος στο πιάνο. Εκτός από τα δικά του άλμπουμ, έχει αναλάβει την παραγωγή σε κομμάτια των Janet Jackson και Kendrick Lamar. Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Off-Season» υπέγραψε συμβόλαιο με την ομάδα Rwada Patriots, για να παίξει στη Basketball Africa League.

Σε μια συνέντευξή του ανάλυσε τον τίτλο του άλμπουμ: «Συμβολίζει τη δουλειά που χρειάζεται για να φτάσεις στο υψηλότερο σημείο. Αντιπροσωπεύει τις πολλές ώρες, τους μήνες και τα χρόνια που χρειάστηκαν για να βρεθείς στην καλύτερη δυνατή φόρμα. Ακριβώς όπως στο μπάσκετ, που αυτό που βλέπεις να κάνει ένας αθλητής στο γήπεδο αντικατοπτρίζει τη δουλειά που έκανε όλο το καλοκαίρι, έτσι και ένας τραγουδιστής, αν πάρει στα σοβαρά την καριέρα του, έχει υψηλούς στόχους και θέλει να τους κυνηγήσει, εκτός σεζόν είναι η περίοδος που θα δουλέψει, το διάστημα που θα σπρώξει τον εαυτό σου στα όριά του, με όλο τον πόνο και την πίεση που αυτό περιλαμβάνει».

Στην τελική, μπορεί το «Οff-Season» να μην είναι το καλύτερο άλμπουμ του, αλλά με τόσο δυνατά κομμάτια, όπως τα «95.South», «Amari» ή «Interlude», είναι μια παρακαταθήκη της επιρροής και της αντοχής του στο μακροχρόνιο rap-game.

J. Cole - 9 5 . s o u t h (Official Audio)

www.instagram.com/realcoleworld/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ