Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί»

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Η Ντόρα Μπακοπούλου. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
0

ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που εκτείνεται σε εννιά μουσικές βραδιές καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, περιλαμβάνει κορυφαίους Έλληνες και ξένους ερμηνευτές και σολίστες, και ρεπερτόριο που καλύπτει από Μπαχ, Σούμαν και Μπραμς μέχρι Θεοδωράκη και τζαζ, το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας επιστρέφει στο αγαπημένο νησί του Αργοσαρωνικού για δέκατη έκτη χρονιά.

Χειροποίητο δημιούργημα της κορυφαίας Ελληνίδας πιανίστριας Ντόρας Μπακοπούλου, που το εμπνεύστηκε, το αγαπά και συμμετέχει και η ίδια ενεργά σε αυτό, ως καλλιτεχνική διευθύντρια αλλά και ως σολίστ σε δύο από τις φετινές του συναυλίες, το φεστιβάλ που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας συνδυάζει μουσική δίπλα στο κύμα, καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, υψηλό επίπεδο ερμηνειών σε κλασική, τζαζ και παραδοσιακή μουσική και φανατικό πλέον κοινό, αποτελώντας ιδανική αφορμή αποδράσεων για τους μουσικόφιλους Αθηναίους.

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη, η Ντόρα Μπακοπούλου μοιράζεται με τη LiFO τον ενθουσιασμό της για τη φετινή διοργάνωση.

Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

— Πώς νιώθετε που το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας έφτασε αισίως στη 16η του διοργάνωση; Πώς θα συνοψίζατε με λίγα λόγια την πολυετή πορεία του από το ξεκίνημά του μέχρι σήμερα;
Είμαι πολύ χαρούμενη που καταφέραμε και το κρατάμε ζωντανό 16 ολόκληρα χρόνια (μ’ ένα κενό το 2020 λόγω Covid).

Το φεστιβάλ άρχισε ουσιαστικά από μία δική μου επιθυμία-τρέλα. Ήμουν καλεσμένη στο καλοκαιρινό φεστιβάλ της Martha Argerich, στο Λουγκάνο της Ελβετίας, κι εκεί υπήρχε θαυμάσια ατμόσφαιρα με μεγάλη αδελφοσύνη κι αγάπη ανάμεσα στους καλλιτέχνες. Εγώ μόλις είχα αποκτήσει ένα σπίτι στην Αίγινα (πήγαινα από μικρή στο νησί). Ονειρεύτηκα λοιπόν να μεταφέρω εκείνη την ατμόσφαιρα στην Αίγινα, δημιουργώντας ένα φεστιβάλ με κλασική μουσική.

Το ξεκίνησα με μεγάλο ενθουσιασμό. Είχα και την πολύτιμη βοήθεια των φίλων μου, Κώστα Τουρκάκη και Γιώργου Καλόφωνου, με τους οποίους βρίσκαμε (όχι χωρίς κόπο) επιχορηγήσεις. Ο δήμαρχος ήταν πολύ σκεπτικός στην αρχή, αλλά με βοήθησε με τους χώρους. Κάθε χρόνο κερδίζαμε πόντους στην ψυχολογία και στις προσδοκίες των κατοίκων αλλά και των Αθηναίων παραθεριστών. Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα με πίστη, αλλά και με βραβεία!

— Υπάρχουν στιγμές του φεστιβάλ που έχουν χαραχτεί πιο έντονα στη μνήμη σας;
Ναι, υπάρχουν και δεν είναι λίγες. Από τις πιο έντονες είναι η συναυλία στην Αύρα με τον Εduardo Hubert, τον Αργεντινό μουσικό, και τη Γεωργία Συλαίου από τη Θεσσαλονίκη να τραγουδάει, το 2006. Στο τέλος βούτηξε με το κόκκινο φόρεμά της στη θάλασσα! Τόσος ενθουσιασμός! 

Άλλη σημαντική στιγμή ήταν οι τσιγγάνοι δαίμονες, ένα σύνολο από την Ρουμανία, με τον εκπληκτικό βιολιστή Geza Hotzou Legosky, το 2007. Το κουιντέτο του Μότσαρτ για κλαρινέτο με τον μοναδικό Σπύρο Μουρίκη και τους διάσημους έγχορδους, το 2009, όπου νόμιζες ότι σταμάτησε ο χρόνος. Η ιδιοφυής Έλενα Χούντα στο κουιντέτο του Ντβόρζακ με το κουαρτέτο Anima.

Κι εν τέλει, η μυθική βραδιά στην Παχειοράχη, οικία Σέγκυ / θέατρο Ι. Μολφέση, επάνω στα βουνά, το 2017, με το μεταφυσικό κουιντέτο του Σούμπερτ για δύο βιολοντσέλα, με τους διάσημους φίλους μου του εξωτερικού, έργο πού όλοι λατρεύαμε. Υπάρχει βίντεο της μαγικής αυτής συναυλίας στο YouTube.

Επίσης μία αξέχαστη συναυλία ήταν αυτή με την Κυβέλη Καστοριάδη σε γαλλικά chansons, το 2010. Και η μεγάλη συναυλία στην Αύρα με τις χαρισματικές Μαρία Φαραντούρη, Έλλη Πασπαλά και Σαβίνα Γιαννάτου, το 2010, όπως και η συναυλία της μοναδικής Λένας Πλάτωνος, το 2012. 

Τι να πρωτοθυμηθώ!

F. Schubert Quintet for 2 cellos (part 1) - Aegina Festival 2017

— Τι χαρακτηρίζει το φετινό πρόγραμμα; Υπάρχει κάποιο highlight που ξεχωρίζετε;
Το φετινό πρόγραμμα πιστεύω πως είναι πολύ ενδιαφέρον για τη μεγάλη ποικιλία του και τη συνύπαρξη τόσων διαφορετικών στυλ μουσικής και τόσων διαφορετικών ηλικιών ανθρώπων. Ουσιαστικά φέτος κυριαρχούν οι Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά θα έχουμε και δύο μεγάλα αστέρια της διεθνούς σκηνής καθώς και εκλεκτούς ξένους σολίστ που μένουν στην Ελλάδα. 

— Πώς επιλέξατε το ρεπερτόριο που θα ερμηνεύσετε εσείς προσωπικά φέτος;
Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

Ο λόγος που διάλεξα αυτό το ρεπερτόριο είναι πως αποτελείται από μία θεσπέσια μουσική της ρομαντικής εποχής αλλά κι επειδή εμείς, που την υπηρετούμε, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί!

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Συναυλίες του φεστιβάλ στην παραλία της Αύρας.

— Μπορείτε να μας περιγράψετε την παραλία της Αύρας και την Αυλή του Ναού του Σωτήρος όπου πραγματοποιούνται οι περισσότερες από τις συναυλίες; Τι το ιδιαίτερο έχουν για εσάς αυτά τα locations;
Στην παραλία της Αύρας διεξάγονται συναυλίες μαγικές, κάτω από τον έναστρο ουρανό, πολύ συχνά με ένα μεγάλο φεγγάρι να παρακολουθεί και το κύμα να μουρμουράει, συνοδεύοντας τη μουσική.

Η αυλή του Ναού του Σωτήρα έχει τη χάρη να είναι πολύ οικεία. Οι ακροατές είναι πολύ κοντά στους καλλιτέχνες, σε απόσταση αναπνοής. Όλο αυτό δημιουργεί μια πολύ γλυκιά ατμόσφαιρα!

Όσο, δε, για την Παχειοράχη, πέρα στο βουνό, η πανέμορφη θέα και η φιλοξενία των οικοδεσποτών σε ανταμείβουν για την απόσταση από την πόλη.

— Γιατί είναι σημαντικό να διοργανώνονται σε ετήσια βάση πολιτιστικές πρωτοβουλίες, όπως το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, στην περιφέρεια και στα νησιά;
Συνηγορούν πολλοί παράγοντες: Η ανάγκη των επισκεπτών για ανανέωση εντυπώσεων, η επιθυμία να βρεθούν χαλαρά με φίλους, η απόλαυση της μουσικής και η μετέπειτα εξόρμηση στις γραφικές ταβέρνες με τις άπειρες λιχουδιές και το δροσερό κρασί.

Ευχαριστώ από το βάθος της καρδιάς μου την Έλενα Χούντα πού δούλευε νυχθημερόν για να γίνουν όλα στην ώρα τους και σωστά και την Πόπη Μαλαπάνη, πού με μεγάλη ετοιμότητα και αίσθημα προσφοράς έφερε την οργάνωση του φετινού φεστιβάλ εις πέρας.

16o Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας
4-22 Αυγούστου

Περισσότερες πληροφορίες στο
site του φεστιβάλ.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του 16ου Διεθνούς Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας εδώ >>>

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT