Noisy fairy tales

Noisy fairy tales Facebook Twitter
0

ΟιVictory Collapseπροέκυψαν λίγο πριν τους Ολυμπιακούς του 2004. Τρεις συμφοιτητές γεωπόνοι και ένας φυσικός που αυτή τη στιγμή κάνει το μεταπτυχιακό του, οι οποίοι κόντεψαν να δουν σχεδόν άλλη μια Ολυμπιάδα για να καταφέρουν να κυκλοφορήσουν το πρώτο ep τους. Το Rumors, με τέσσερα κομμάτια που δίνουν το στίγμα του ήχου τους όπως εξελίχθηκε αυτά τα τριάμισι χρόνια που βρίσκονται μαζί, είναι μια ανεξάρτητη κυκλοφορία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: Απόλυτη ελευθερία στον τρόπο δημιουργίας του, αλλά δυσκολίες στον τρόπο διανομής και προώθησής του.

«Το ep το ετοιμάζουμε από πέρσι το Νοέμβριο, ένα χρόνο ακριβώς», μου λένε, καθισμένοι στο στούντιό τους, μπροστά από έναν ροζ τοίχο. «Το κυκλοφορήσαμε μόνοι μας επειδή δεν είχαμε επαφές και η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε τελικά τι μπορεί να μας προσφέρει μια εταιρεία. Εκτός από διανομή. Τώρα πια με το MySpace υπάρχει τόση πολλή επικοινωνία γύρω μας που καμιά φορά καταντάει υπερβολική, αλλά στη μουσική βοηθάει. Η διανομή θέλει πολύ τρέξιμο. Γι' αυτόν το λόγο συνεργαστήκαμε με το Vinyl Microstore, για να μη μείνει στον αέρα το όλο εγχείρημα. Μεγάλο δισκάδικο δεν παίζει να το πάρει, πολύ δύσκολο, αν δεν είσαι σε μεγάλη εταιρεία δεν ενδιαφέρονται. Τα κάναμε όλα μόνοι μας, δεν μας βοήθησε κανείς, λειτουργούμε ανεξάρτητα, απ' την άλλη όμως όλα αυτά που ακούμε υπάρχουν π.χ. στο Metropolis...».

Μιλάμε για τα όνειρα που έχει κάθε γκρουπ που ξεκινάει και συνήθως μένουν ανεκπλήρωτα, την έλλειψη χώρων που να μπορούν να γεμίσουν με λογικό αριθμό θαμώνων, για την τύχη που μάλλον είναι με το μέρος τους. Τα περισσότερα γκρουπ στην Ελλάδα δεν ζουν απ' τη μουσική· ποιος άραγε είναι ο στόχος εκτός από την καλλιτεχνική έκφραση, τι ελπίδες μπορεί να έχει κάποιος νέος μουσικός να ξεφύγει από την παρέα των γνωστών και φίλων του; «Είναι δύσκολο. Σημασία έχει να μπορείς να συντηρείσαι, να παίζεις μουσική και να μπορείς να βγάζεις τα έξοδα για τις χορδές και τις μπαγκέτες». Αν όμως επιμένεις, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. «Όταν πρωτοφτιάξαμε το συγκρότημα δεν είχαμε καν όνομα. Όταν προέκυψε το πρώτο μας live στο AN ως support στους Liars, δεν το πιστεύαμε. Παλιά κάναμε μια συζήτηση και αναφέραμε τους στόχους μας, ένας απ' αυτούς ήταν να παίξουμε με τους Liars! Έτυχε να πραγματοποιηθεί το πρώτο μας όνειρο πολύ νωρίτερα απ' ό,τι θα περίμενε κανείς. Όταν ξεκινάς οι στόχοι σου είναι πολύ προσιτοί και πολύ λογικοί, υπάρχουν όμως και κάποιοι που τους ονειρεύεσαι ακόμα κι αν είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθούν. Για μας αυτοί ήταν οι Liars, οι Fall, οι Savage Republic, οι Radio4, αυτοί που έχουν επηρεάσει τον ήχο μας. Τελικά παίξαμε και με τους Fall! Το support σε κάποιο μεγάλο γκρουπ ικανοποιεί τη ματαιοδοξία σου και είναι σίγουρα μια εμπειρία, σε βλέπει κόσμος που είναι κοντά στη μουσική σου. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε σαν επόμενη κίνηση είναι κάποια live στην επαρχία. Θα θέλαμε να κάνουμε και live στην Αθήνα, αλλά κάτι ξεχωριστό, πέρα απ' αυτό που γίνεται για γνωστούς και φίλους. Δυο ωραίες εμπειρίες ήταν οι εμφανίσεις μας στη Μυτιλήνη στο απολιθωμένο δάσος και στον Αχελώο στις εκδηλώσεις για την αποτροπή της εκτροπής του. Ειδικά στη Μυτιλήνη, εκεί που παίζαμε μαζεύτηκε όλο το χωριό. Παππούδες, γιαγιάδες, ο παπάς με τους φίλους του που έπιναν μπακάρντι μπρίζερ, παιδάκια, οι οποίοι αντιδρούσαν με έναν εντελώς αυθεντικό τρόπο. Είτε τους άρεσε είτε δεν τους άρεσε, ήταν ωραίο, γιατί δεν ήταν καθόλου ψεύτικο. Είναι ένα κοινό ανοιχτό, που γράφεις πάνω του, δεν είναι όπως το άλλο που οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες. Ανανεώνεσαι όταν παίζεις στην επαρχία». 

Σχολιάζουν το καταπληκτικό βίντεο για το «(Greedy) Brother» που τους έφτιαξε ο Joel Knutson (ως δώρο), ένα από τα πιο όμορφα που έχει δει ποτέ ελληνικό γκρουπ. «Το βίντεο ζήτησε να μας το φτιάξει ο Joel, γράφαμε εκείνη την περίοδο και κάποια στιγμή το καλοκαίρι κάναμε τα γυρίσματα χωρίς να ξέρει κανείς τι θα βγει. Του δώσαμε την ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει και μας το παρέδωσε τον Οκτώβριο τελειωμένο».

Γιατί Victory Collapse; «Επειδή σε κάθε νίκη υπάρχουν απώλειες. Κουράζεσαι πολύ για να φτάσεις σε μια νίκη και όταν φτάσεις καταρρέει, γιατί μπορεί να αντιληφθείς ότι δεν είναι αυτό που ήθελες. Το σήμα της νίκης κάποτε συμβόλιζε ιδανικά που έχουν πια καταρρεύσει»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM