«Μπάσταδρο»: Το νέο synthpunk άλμπουμ του Mazoha

«Μπάσταδρο»: Το νέο synthpunk άλμπουμ του Mazoha Facebook Twitter
Ο Τζίμης Πολιούδης μόλις κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ «Μπάσταδρο».
0

— Πώς είναι να γράφεις και να τραγουδάς ελληνικούς στίχους πλέον; Είναι απελευθερωτικό;

Απελευθερωτικό δεν ξέρω αν είναι, σίγουρα είναι πιο άμεσο για τον ακροατή, γιατί αφουγκράζεται απευθείας τη μητρική μας γλώσσα. Η απελευθέρωση που λες δεν νομίζω πως έρχεται ποτέ. Είναι θέμα εκτόνωσης και η διαδικασία του γραψίματος, δηλαδή της σύνθεσης και της στιχουργικής, είναι το πάγωμα του χρόνου που καταφέρνει αυτός που γράφει. Εκείνη τη στιγμή σταματούν τα πάντα. Μια φίλη μου το παρομοίασε με επαφή με το «θείο». Προσοχή, αυτά είναι λόγια της φίλης μου, όχι δικά μου.

Βλέπουμε και ξέρουμε τι φταίει για όλα αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά δεν αντιδρούμε. Σαν από μαζοχισμό να τ' απολαμβάνουμε όλα αυτά.

— To «Ποπ 81» ξεχωρίζει αμέσως απ' τον καινούργιο σου δίσκο, «Μπάσταδρο». Τι είχες στο μυαλό σου φτιάχνοντάς το;

Ξεχωρίζει με την έννοια του hit μάλλον, γιατί μου το έχουν πει κι άλλοι. Είχα γράψει το beat, το οποίο έστεκε μονάχο του, σαν αρχείο, για 2-3 μήνες. Μια μέρα πριν από την ηχογράφηση έκατσα, έγραψα τις κιθάρες και τους στίχους μαζί με τη φωνητική γραμμή. Είναι πολύ φτωχό σε στίχους, αλλά δεν νομίζω πως χρειαζόταν κάτι περισσότερο.

Ο τίτλος του αναφέρεται στη χρονολογία γέννησής μου, το '81, και στη θρυλική γιουγκοσλαβική ομάδα, την Pop 84. Στην ουσία η Pop 84 ήταν ιταλική μάρκα ρούχων που έμπαινε ως χορηγός στην μπασκετική φανέλα της κάποτε Γιουγκοπλάστικα.

— Πώς τα πας με το άγχος; Πιστεύεις ότι είναι το συναίσθημα που χαρακτηρίζει περισσότερο την εποχή μας; Πώς το χρησιμοποιείς μέσα στη μουσική σου;

Καλά το πάω με το άγχος, έχω άφθονο. H μοναξιά και η αυταρέσκεια νομίζω πως χαρακτηρίζουν την εποχή αυτή. Το άγχος δεν είναι καλό εργαλείο στη μουσική μου. Όταν είμαι ιδιαίτερα αγχωμένος δεν νομίζω πως μπορώ να καταφέρω και πολλά.

— Πώς διάλεξες το καινούργιο όνομα για το πρότζεκτ σου;

Έπαιζα μπάσο σε μια φιλική μπάντα και ψάχναμε όνομα. Ο ντράμερ πέταξε το όνομα Mazoha. Δεν ταίριαζε σ' εκείνη την μπάντα, οπότε το κράτησα για προσωπική χρήση, γιατί νομίζω πως είναι η τέλεια περιγραφή του σύγχρονου Έλληνα. Βλέπουμε και ξέρουμε τι φταίει για όλα αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά δεν αντιδρούμε. Σαν από μαζοχισμό να τ' απολαμβάνουμε όλα αυτά.

— Θυμάσαι το πρώτο κομμάτι που έγραψες ποτέ;

Ναι. Ήταν πριν από πολλά πολλά χρόνια (22) και λεγόταν «Dust and mud».

 

Info: Το «Μπάσταδρο» κυκλοφορεί σε βινύλιο και digital album από την Ιnner Ear.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ