Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες

Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες Facebook Twitter
Η έναρξη του προγράμματος έγινε στις 24 Ιουλίου, ενώ η αυλαία έπεσε την Τετάρτη 2 Αυγούστου με μια μεγάλη συναυλία που έδωσε μια ορχήστρα κλασικής μουσικής η οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά φέτος. Φωτ.: Αννίτα Σπιθάκη
0

Σε ένα εντυπωσιακό συγκρότημα νεοκλασικών κτιρίων βρίσκεται η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή στις Σπέτσες, ένα από τα σημαντικότερα σχολεία του 20ού αιώνα στην Ελλάδα, που εγκαινιάστηκε το 1927 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Στις τάξεις της είχαν φοιτήσει μεταξύ άλλων ο Ζάχος Χατζηφωτίου, ο Γεώργιος Ράλλης και οι τρεις αδελφοί Ξενάκη (Κοσμάς, Ιάννης και Ιάσων). Σταμάτησε να λειτουργεί ως σχολείο το 1983. Σήμερα λειτουργεί ως πρότυπο συνεδριακό κέντρο, φιλοξενώντας παγκόσμια συνέδρια και σημαντικές διοργανώσεις ενώ το ένα κτίριό της στεγάζει το Λύκειο Σπετσών.

Τα τελευταία τρία καλοκαίρια η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή στεγάζει τη Θερινή Μουσική Ακαδημία, μια διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα όπου νέοι μουσικοί ηλικίας 16 μέχρι 25 ετών συμμετέχουν σε μια σειρά από masterclasses για επτά μουσικά όργανα και φωνή τα οποία παραδίδουν καταξιωμένοι σολίστες και καθηγητές από όλο τον κόσμο, ενώ υπάρχει και παιδικό τμήμα με καθημερινά μαθήματα, ανοικτό και δωρεάν για όσα παιδιά ηλικίας από 4 έως 11 ετών θέλουν να το παρακολουθήσουν. Για πρώτη φορά φέτος είχαν μια 12χρονη μαθήτρια που παίζει τσέλο σαν επαγγελματίας, μια μοναδική περίπτωση στο τσέλο, όπως μας αναφέρουν με ενθουσιασμό.

Τα εντατικά μαθήματα διαρκούν για 10 ημέρες και η τοποθεσία θυμίζει περισσότερο μουσική κατασκήνωση καθώς η σχολή βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη θάλασσα. Κάθε πρωί οι αίθουσες γεμίζουν με μουσική.

Φέτος, η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με 61 μαθητές από 19 χώρες όπως η Κίνα, η Αρμενία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Ιαπωνία, η Γαλλία κ.ά.

Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες Facebook Twitter
Η κ. Κονιαλίδη κατάγεται από την Ελβετία και την Ουρουγουάη. Παντρεύτηκε έναν Έλληνα γεννημένο στην Ουρουγούαη όπου ζούσε και έγραφε στα ισπανικά για μουσική. Όταν πήραν σύνταξη με τον άνδρα της, επέστρεψαν στην Ελλάδα. Ο γάμος του γιου της την έφερε στις Σπέτσες όπου βρέθηκε μπροστά στα κτίρια της Αναργύρειου και Κοργιαλένειου Σχολής. Φωτ.: Αννίτα Σπιθάκη

Τα εντατικά μαθήματα διαρκούν για 10 ημέρες και η τοποθεσία θυμίζει περισσότερο μουσική κατασκήνωση καθώς η σχολή βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη θάλασσα. Κάθε πρωί οι αίθουσες γεμίζουν με μουσική. Όταν φτάνουμε η πλειοψηφία των παιδιών κάνει πρόβες για το βραδινό και τελευταίο τους μεγάλο κονσέρτο στο ιστορικό αμφιθέατρο που βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη σχολή.

Η έναρξη του προγράμματος έγινε στις 24 Ιουλίου, ενώ η αυλαία έπεσε την Τετάρτη 2 Αυγούστου με μια μεγάλη συναυλία που έδωσε μια ορχήστρα κλασικής μουσικής, η οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά, φέτος από τους νεαρούς μουσικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και υπό τη διεύθυνση του βραβευμένου Πολωνού βιολονίστα Barte Niziol. Σε διάφορα σημεία του νησιού δίνονταν συναυλίες με ελεύθερη είσοδο καθ' όλη τη διάρκεια των μαθημάτων.

«Το σχέδιο για τον επόμενο χρόνο είναι να δημιουργηθούν μικρότερα σύνολα μουσικής δωματίου», αναφέρει η Λένη Κονιαλίδη, η ψυχή της ακαδημίας. Η κ. Κονιαλίδη κατάγεται από την Ελβετία και την Ουρουγουάη. Παντρεύτηκε έναν Έλληνα γεννημένο στην Ουρουγούαη όπου ζούσε και έγραφε στα ισπανικά για μουσική. Όταν πήραν σύνταξη με τον άνδρα της, επέστρεψαν στην Ελλάδα. Ο γάμος του γιου της την έφερε στις Σπέτσες, όπου βρέθηκε μπροστά στα κτίρια της Αναργύρειου και Κοργιαλένειου Σχολής. «Ήταν άδεια εκείνη την εποχή και βρήκα μια ανοιχτή πόρτα και μπήκα. Δεν μπορώ να το εκφράσω ακριβώς, αλλά είχε τόση ησυχία που με έκανε να σκεφτώ ότι θα ήταν υπέροχα αν αυτός ο χώρος γέμιζε με μουσική», λέει η κ. Λένη που μιλά άπταιστα ελληνικά.

Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες Facebook Twitter
Τα παιδιά στη μουσική δεν μπορούν να μένουν μόνο στη χώρα τους, κανονικά πρέπει να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες, να έρχονται σε επαφή με άλλους μουσικούς και να ανοίγει το μυαλό τους. Δυστυχώς πολλά από αυτά δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Φωτ.: Αννίτα Σπιθάκη

«Στην αρχή ήταν πάρα πολύ δύσκολο από όλες τις πλευρές. Νόμιζα ότι σκαρφαλώνω έναν τοίχο, αλλά τελικά σκαρφάλωνα βουνά. Όμως κάθε φορά τα εμπόδια μου φαίνονταν πιο εύκολα. Έμαθα πώς να τα ξεπερνώ. Μια τέτοια ακαδημία είναι πολύ δύσκολο να ακουστεί. Κάθε φορά που αλλάζουμε όργανα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ακουστεί και να έχουμε ανάλογη συμμετοχή. Ακούγεται από στόμα σε στόμα μεταξύ όσων συμμετέχουν κάθε φορά. Η επιλογή των μαθητών γίνεται από τους καθηγητές και δηλώνουν κάποια κομμάτια που θέλουν να δουλέψουν μαζί. Είναι οι ίδιοι καθηγητές κάθε χρόνο. 

Δουλεύουν με δασκάλους πολύ υψηλού επιπέδου και κανονικά θα έπρεπε να ταξιδέψουν πάρα πολύ μακριά για να συμβεί κάτι τέτοιο. Επιπλέον, δημιουργούν επαφές με διάφορα πανεπιστήμια, ενώ ήδη ορισμένοι μαθητές με προτροπή των καθηγητών έχουν πάρει υποτροφίες στο εξωτερικό». Η κ. Κονιαλίδη, που στο παρελθόν ήταν υπεύθυνη και για τη δημιουργία της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων (ΕΤΟΝ), πιστεύει ότι είναι απαραίτητο για κάθε μουσικό που ξεκινά τη σταδιοδρομία του να μάθει να παίζει σε ομάδα, αναπτύσσοντας αρμονικές σχέσεις με συναδέλφους του.

Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες Facebook Twitter
Μια τέτοια ακαδημία είναι πολύ δύσκολο να ακουστεί. Κάθε φορά που αλλάζουμε όργανα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ακουστεί και να έχουμε ανάλογη συμμετοχή. Ακούγεται από στόμα σε στόμα μεταξύ όσων συμμετέχουν κάθε φορά. Η επιλογή των μαθητών γίνεται από τους καθηγητές και δηλώνουν κάποια κομμάτια που θέλουν να δουλέψουν μαζί. Φωτ.: Αννίτα Σπιθάκη

«Τα παιδιά στη μουσική δεν μπορούν να μένουν μόνο στη χώρα τους, κανονικά πρέπει να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες, να έρχονται σε επαφή με άλλους μουσικούς και να ανοίγει το μυαλό τους. Δυστυχώς πολλά από αυτά δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Η μουσική ακαδημία προσφέρει αυτή την ευκαιρία και για μένα είναι σημαντικό κυρίως για τους νεαρούς Έλληνες μουσικούς να έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν συνομήλικούς τους από άλλες χώρες και να κάνουν φιλίες. Έχουμε 20 μαθητές που έρχονται για δεύτερο χρόνο, και αυτό είναι κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα. Κάθε χρόνο η ακαδημία βελτιώνεται και εξελίσσεται», λέει ολοκληρώνοντας τη σύντομη κουβέντα μας και όντως το περιβάλλον και η ατμόσφαιρα σε κάνει να θέλεις να γίνεις 15 χρονών πάλι και να επισκεφτείς την ακαδημία, όπως αστειευόμαστε μεταξύ μας.

Μια θερινή μουσική ακαδημία στις Σπέτσες Facebook Twitter
Η κ. Κονιαλίδη, που στο παρελθόν ήταν υπεύθυνη και για τη δημιουργία της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων (ΕΤΟΝ), πιστεύει ότι είναι απαραίτητο για κάθε μουσικό που ξεκινά τη σταδιοδρομία του να μάθει να παίζει σε ομάδα, αναπτύσσοντας αρμονικές σχέσεις με συναδέλφους του. Φωτ.: Αννίτα Σπιθάκη

Για να δηλώσει κανείς συμμετοχή στην ακαδημία μπορεί να επισκεφτεί το σάιτ της. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT