Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού Vol.2

Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού Vol.2 Facebook Twitter
0

Δύο γείτονες, η Στέγη και το Πάντειο Πανεπιστήμιο συνεργάζονται για δεύτερη φορά σε έναν κύκλο συναυλιών σύγχρονης μουσικής. Στόχος τους, η παρουσίαση της εκλεκτικής συγγένειας ανάμεσα στον ήχο του «τώρα» και το παρελθόν.

Τα δύο Ιδρύματα μηδενίζουν τη μεταξύ τους χωροταξική απόσταση και μοιράζονται το κοινό ενδιαφέρον τους για τον πολιτισμό, με επίκεντρο τη σύγχρονη μουσική, η οποία γίνεται για δεύτερη συνεχή καλλιτεχνική περίοδο η γέφυρα που ενώνει τη Στέγη και το Πάντειο Πανεπιστήμιο με μια σειρά τριών συναυλιών. Οι φοιτητές της κατεύθυνσης «Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση» του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, υποστηριζόμενοι από την τεχνογνωσία και το δίκτυο επικοινωνίας της Στέγης, αναλαμβάνουν την προώθηση των συναυλιών σε στενή συνεργασία με τους μουσικούς, ενώ το πρόγραμμα τελεί υπό την εποπτεία και των δύο Ιδρυμάτων. Νέοι και ανερχόμενοι -ως επί το πλείστον- ερμηνευτές παρουσιάζουν έργα που συνδέονται μέσα από ένα κοινό μουσικό περιβάλλον ή έργα που δημιουργούν μία (ακόμη) γέφυρα πάνω από τους αιώνες που τα χωρίζουν.

Ένας ιδιαίτερος φόρος τιμής αποδίδεται στον György Kurtág με αφορμή τα ενενηκοστά του γενέθλια (γενν. 1926). Το έργο του Ούγγρου συνθέτη χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από το διάλογο που ανοίγει με όλες τις εποχές της μουσικής φιλολογίας. Μερικοί από τους σημαντικότερους «συνομιλητές» του είναι οι György Ligeti, Anton Webern, και J. S. Bach, έργα των οποίων θα ακουστούν μαζί με τα δικά του. Άλλες εκλεκτικές συγγένειες του φετινού προγράμματος είναι αυτές του Νίκου Σκαλκώτα με τον σύγχρονό του Erwin Schulhoff, των Hans Werner Henze και Rodney Sharman με τον Richard Wagner, καθώς και η πολύ ιδιαίτερη σύζευξη λογοτεχνίας και μουσικής, μεσαιωνικής και σύγχρονης, στη συναυλία με τίτλο Laborinthus.

Πρόγραμμα τρίτης συναυλίας (Τετ.15/2):

Laborinthus

Irene Coticchio: απαγγελία & φωνητικός αυτοσχεδιασμός

Περικλής Λιακάκης: σύνθεση & live electronics

Δημήτρης Κούντουρας: φλάουτα με ράμφος, τραβέρσο & σύλληψη

Έργα: Guillaume de Machaut, Riyohei Hirose, Περικλής Λιακάκης

Κείμενα: Jorge Luis Borges, Edoardo Sanguineti

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ