Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
0
 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης και ο Ιβάν Φίσερ

Σήμερα, το Μέγαρο Μουσικής δια στόματος του προέδρου του κ. Ι. Μάνου ανακοίνωσε το πρόγραμμά του για το επόμενο τρίμηνο. Πρόκειται για μια ηθελημένη επιλογή, όπως τόνισε ο Πρόεδρός του, γιατί σε αυτό το χρονικό διάστημα, μέχρι το τέλος του χρόνου κρίνεται το μέλλον του. Με την προϋπόθεση της οριστικής λύσης υπάρχει προετοιμασία και για το πρόγραμμα του έτους 2016.

Είναι ανησυχητικό το ότι το Μέγαρο Μουσικής που ενέταξε την Αθήνα στο διεθνή μουσικό και πολιτιστικό χάρτη, ισότιμα με τις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης και του κόσμου και αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τους πολιτιστικούς μας οργανισμούς, μπορεί να προγραμματίσει μόνο για ένα τρίμηνο, πρέγμα που πιθανώς θα αποτυπωθεί και στο πρόγραμμά του.

Παρόλα αυτά, μετά από 25 χρόνια, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπηρετεί σταθερά τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, στηρίζοντας την τέχνη, το λόγο και τις επιστήμες. με επίκεντρο την κλασική μουσική, πυλώνα του προγραμματισμού του.

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Ζούμπιν Μέτα, και η διεθνώς καταξιωμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ,

Έτσι αυτό το τρίμηνο, οι θεατές και οι φιλόμουσοι θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν:

Υπό τον Ζούμπιν Μέτα, η διεθνώς καταξιωμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ, με τον σταρ του πόντιουμ Ζούμπιν Μέτα, επιστρέφει στο Μέγαρο: στις 18 Οκτωβρίου, βραδιά Μπετόβεν με Έγκμοντ, Ηρωική και το Κοντσέρτο για βιολί, με τον μοναδικό Λεωνίδα Καβάκο. Και στις 19 Οκτωβρίου παρουσιάζει τη Συμφωνία Δωματίου του Σαίνμπεργκ, τη Συμφωνία του Νέου Κόσμου του Ντβόρζακ και τα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά του Μάλερ, από έναν ακόμα διεθνή Έλληνα, τον βαρύτονο Άρη Αργύρη.

  

Ορχήστρα και μαέστρος έγιναν το δυνατό χαρτί της κλασικής μουσικής για τον πρωτότυπο τρόπο που προσεγγίζουν το κοινό σε όλο τον κόσμο: κοντσέρτα για παιδιά, μεταμεσονύκτιες σειρές, κοντσέρτα-έκπληξη με επιλογές του κοινού, κοντσέρτα με ένα φιορίνι, συναυλίες σε αναπάντεχους χώρους…

Η Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης και ο ιδρυτής και μαέστρος της Ιβάν Φίσερ παρουσιάζουν στις 15 Νοεμβρίου την Ηρωική του Μπετόβεν και το Πρώτο Κοντσέρτο του Μπραμς με τον Δημήτρη Σγούρο, και στις 16 Νοεμβρίου το Δεύτερο κοντσέρτο για βιολί του Προκόφιεφ με σολίστ τον Τόμας Τσέετμαϊρ, την Εισαγωγή πάνω σε εβραϊκά θέματα του ίδιου συνθέτη, καθώς και δύο έργα του Στραβίνσκι, το Jeu de cartes και το μαγευτικό Πουλί της φωτιάς.

  

Ένα μεγάλο αφιέρωμα ετοίμασε φέτος το Μέγαρο για να τιμήσει έναν από τους πιο αντιπροσωπευτικούς συνθέτες του Ρομαντισμού, τον Φραντς Σούμπερτ. Τον κύκλο των εκδηλώσεων αυτών, ο οποίος αρχίζει τον Νοέμβριο και θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, εγκαινιάζει η Σουμπερτιάδα, με την Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου. Τα μέλη της ορχήστρας, σολίστ και τραγουδιστές, ένα πιάνο του 1820, και όργανα εποχής ζωντανεύουν στη σκηνή του Μεγάρου τον «κλασικό των ρομαντικών»! Από τον Κύκλο Σούμπερτ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει μια συναυλία αφιερωμένη στη φωνητική μουσική δωματίου του λαμπρού αυστριακού συνθέτη. Αν και έφυγε νέος, άφησε πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη τραγουδιών (περί τα 650!) ανυπέρβλητης ομορφιάς, που συνταιριάζουν  με αριστοτεχνικό τρόπο την ποίηση με τη μουσική. Ερμηνεύει ο διεθνής έλληνας κοντρατενόρος Νίκος Σπανός. Στο πιάνο, ο Νίκος Ζαφρανάς.

  

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μόνιμη πλέον ορχήστρα (resident orchestra) του Μεγάρου, θα δώσει οκτώ συναυλίες στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Η καλλιτεχνική συνεργασία με το πρώτο συμφωνικό σύνολο της χώρας μπαίνει σε νέα βάση, καθώς ορχήστρα και Μέγαρο ενώνουν πια τις δυνάμεις τους εγκαινιάζοντας μια καινούργια εποχή.

  

Είναι δύο κοσμαγάπητα έργα που μαγεύουν το κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο, εδώ και σχεδόν ενάμιση αιώνα. Πρόκειται για τον Δον Κιχώτη και τη Ζιζέλ, το περίφημο έργο του Θερβάντες, που έγινε στα χέρια του συνθέτη Λούντβιχ Μίνκους και του χορογράφου Μαριούς Πετιπά ένα από τα διασημότερα κλασικά μπαλέτα. Μια ιστορία ιπποτισμού και ρομαντικής αγάπης, φαντασίας και λογικής, που  περιλαμβάνεται στο ρεπερτόριο όλων των μεγάλων χορευτικών συγκροτημάτων. Η Ζιζέλ σε μουσική του Αντόλφ Αντάμ, η πιο ρομαντική ιστορία του κλασικού χορού, το αγαπημένο έργο κάθε μπαλαρίνας, ανεβαίνει στο Μέγαρο με ένα καστ εξαιρετικών ερμηνευτών. Την εύθραυστη χωριατοπούλα με την άδολη αγάπη, που ξεπερνά τα όρια του θανάτου, ερμηνεύει η «απόλυτη» μπαλαρίνα, η κορυφαία Σβετλάνα Ζαχάροβα. Με τα Μπαλέτα της Μόσχας.

  

Το γεμάτο δυναμισμό Batsheva Young Ensemble, το νεανικό συγκρότημα της φημισμένης Ομάδας Χορού του Οχάντ Ναχαρίν, έρχεται στην Αθήνα μόνο για δύο παραστάσεις (1 & 2/12) με μια εκρηκτική χορογραφία στις αποσκευές του.

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Batsheva Young Ensemble

 

Παράλληλα, συνεχίζονται οι ζωντανές μεταδόσεις παραστάσεων σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας (National Theatre Live) και τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης (Μet Live), ενώ εγκαινιάζεται ένας νέος κύκλος απευθείας μεταδόσεων με τη σύμπραξη του περίφημου Θεάτρου Μπολσόι της Μόσχας. Αναλυτικά:

ΜΕΤ Live , Tροβατόρε του Τζουζέππε Βέρντι, Σάββατο 3 Οκτωβρίου. Φέτος από το MΕΤ Live μεταδίδονται για πρώτη φορά τα έργα: Ταγχόυζερ του Βάγκνερ, Λούλου του Μπεργκ, Αλιείς μαργαριταριών του Μπιζέ, Ρομπέρτο Ντεβερέ του Ντονιτσέττι και Ηλέκτρα του Στράους. Μαζί, Τροβατόρε και Οθέλλος του Βέρντι, Τουραντότ, Μανόν Λεσκό και Μαντάμα Μπατερφλάυ του Πουτσίνι. Η αυλαία των φετινών μεταδόσεων από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης ανοίγει με τον Τροβατόρε του Τζουζέππε Βέρντι. Πρωταγωνιστεί η Άννα Νετρέμπκο, στο πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στη ΜΕΤ ως Λεονόρα. Η διάσημη σοπράνο ξανασυναντά στη σκηνή τον φημισμένο βαρύτονο Ντμίτρι Χβοροστόφσκι, μετά την πρώτη κοινή εμφάνισή τους στη Μητροπολιτική Όπερα το 2002. 

  

The Bolshoi Ballet Live from Moscow, Ζιζέλ σε χορογραφία Γιούρι Γκριγκορόβιτς, Κυριακή 11 Οκτωβρίου. Θα ακολουθήσουν στις 8 Νοεμβρίου τα περίφημα Jewels σε χορογραφία Ζωρζ Μπαλανσίν –όπου κάθε πράξη-κόσμημα έχει τον δικό της μεγάλο συνθέτη: Φωρέ, Στραβίνσκι, Τσαϊκόφσκι– και η Κυρία με τις καμέλιες σε χορογραφία Τζον Νοϋμάγερ στις 6 Δεκεμβρίου.

 

National Theatre Live, Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Πέμπτη 15 Οκτωβρίου. Το Μέγαρο συνεχίζει και φέτος τη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Οι φετινές ζωντανές μεταδόσεις αρχίζουν με τον Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από το Μπάρμπικαν Σέντερ του Λονδίνου. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολυσυζητημένη αυτή παράσταση ενσαρκώνει ο άγγλος ηθοποιός Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου μπορείτε να δείτε εδώ

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ