Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
0
 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης και ο Ιβάν Φίσερ

Σήμερα, το Μέγαρο Μουσικής δια στόματος του προέδρου του κ. Ι. Μάνου ανακοίνωσε το πρόγραμμά του για το επόμενο τρίμηνο. Πρόκειται για μια ηθελημένη επιλογή, όπως τόνισε ο Πρόεδρός του, γιατί σε αυτό το χρονικό διάστημα, μέχρι το τέλος του χρόνου κρίνεται το μέλλον του. Με την προϋπόθεση της οριστικής λύσης υπάρχει προετοιμασία και για το πρόγραμμα του έτους 2016.

Είναι ανησυχητικό το ότι το Μέγαρο Μουσικής που ενέταξε την Αθήνα στο διεθνή μουσικό και πολιτιστικό χάρτη, ισότιμα με τις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης και του κόσμου και αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τους πολιτιστικούς μας οργανισμούς, μπορεί να προγραμματίσει μόνο για ένα τρίμηνο, πρέγμα που πιθανώς θα αποτυπωθεί και στο πρόγραμμά του.

Παρόλα αυτά, μετά από 25 χρόνια, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπηρετεί σταθερά τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, στηρίζοντας την τέχνη, το λόγο και τις επιστήμες. με επίκεντρο την κλασική μουσική, πυλώνα του προγραμματισμού του.

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Ζούμπιν Μέτα, και η διεθνώς καταξιωμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ,

Έτσι αυτό το τρίμηνο, οι θεατές και οι φιλόμουσοι θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν:

Υπό τον Ζούμπιν Μέτα, η διεθνώς καταξιωμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ, με τον σταρ του πόντιουμ Ζούμπιν Μέτα, επιστρέφει στο Μέγαρο: στις 18 Οκτωβρίου, βραδιά Μπετόβεν με Έγκμοντ, Ηρωική και το Κοντσέρτο για βιολί, με τον μοναδικό Λεωνίδα Καβάκο. Και στις 19 Οκτωβρίου παρουσιάζει τη Συμφωνία Δωματίου του Σαίνμπεργκ, τη Συμφωνία του Νέου Κόσμου του Ντβόρζακ και τα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά του Μάλερ, από έναν ακόμα διεθνή Έλληνα, τον βαρύτονο Άρη Αργύρη.

  

Ορχήστρα και μαέστρος έγιναν το δυνατό χαρτί της κλασικής μουσικής για τον πρωτότυπο τρόπο που προσεγγίζουν το κοινό σε όλο τον κόσμο: κοντσέρτα για παιδιά, μεταμεσονύκτιες σειρές, κοντσέρτα-έκπληξη με επιλογές του κοινού, κοντσέρτα με ένα φιορίνι, συναυλίες σε αναπάντεχους χώρους…

Η Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης και ο ιδρυτής και μαέστρος της Ιβάν Φίσερ παρουσιάζουν στις 15 Νοεμβρίου την Ηρωική του Μπετόβεν και το Πρώτο Κοντσέρτο του Μπραμς με τον Δημήτρη Σγούρο, και στις 16 Νοεμβρίου το Δεύτερο κοντσέρτο για βιολί του Προκόφιεφ με σολίστ τον Τόμας Τσέετμαϊρ, την Εισαγωγή πάνω σε εβραϊκά θέματα του ίδιου συνθέτη, καθώς και δύο έργα του Στραβίνσκι, το Jeu de cartes και το μαγευτικό Πουλί της φωτιάς.

  

Ένα μεγάλο αφιέρωμα ετοίμασε φέτος το Μέγαρο για να τιμήσει έναν από τους πιο αντιπροσωπευτικούς συνθέτες του Ρομαντισμού, τον Φραντς Σούμπερτ. Τον κύκλο των εκδηλώσεων αυτών, ο οποίος αρχίζει τον Νοέμβριο και θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, εγκαινιάζει η Σουμπερτιάδα, με την Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου. Τα μέλη της ορχήστρας, σολίστ και τραγουδιστές, ένα πιάνο του 1820, και όργανα εποχής ζωντανεύουν στη σκηνή του Μεγάρου τον «κλασικό των ρομαντικών»! Από τον Κύκλο Σούμπερτ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει μια συναυλία αφιερωμένη στη φωνητική μουσική δωματίου του λαμπρού αυστριακού συνθέτη. Αν και έφυγε νέος, άφησε πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη τραγουδιών (περί τα 650!) ανυπέρβλητης ομορφιάς, που συνταιριάζουν  με αριστοτεχνικό τρόπο την ποίηση με τη μουσική. Ερμηνεύει ο διεθνής έλληνας κοντρατενόρος Νίκος Σπανός. Στο πιάνο, ο Νίκος Ζαφρανάς.

  

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μόνιμη πλέον ορχήστρα (resident orchestra) του Μεγάρου, θα δώσει οκτώ συναυλίες στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Η καλλιτεχνική συνεργασία με το πρώτο συμφωνικό σύνολο της χώρας μπαίνει σε νέα βάση, καθώς ορχήστρα και Μέγαρο ενώνουν πια τις δυνάμεις τους εγκαινιάζοντας μια καινούργια εποχή.

  

Είναι δύο κοσμαγάπητα έργα που μαγεύουν το κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο, εδώ και σχεδόν ενάμιση αιώνα. Πρόκειται για τον Δον Κιχώτη και τη Ζιζέλ, το περίφημο έργο του Θερβάντες, που έγινε στα χέρια του συνθέτη Λούντβιχ Μίνκους και του χορογράφου Μαριούς Πετιπά ένα από τα διασημότερα κλασικά μπαλέτα. Μια ιστορία ιπποτισμού και ρομαντικής αγάπης, φαντασίας και λογικής, που  περιλαμβάνεται στο ρεπερτόριο όλων των μεγάλων χορευτικών συγκροτημάτων. Η Ζιζέλ σε μουσική του Αντόλφ Αντάμ, η πιο ρομαντική ιστορία του κλασικού χορού, το αγαπημένο έργο κάθε μπαλαρίνας, ανεβαίνει στο Μέγαρο με ένα καστ εξαιρετικών ερμηνευτών. Την εύθραυστη χωριατοπούλα με την άδολη αγάπη, που ξεπερνά τα όρια του θανάτου, ερμηνεύει η «απόλυτη» μπαλαρίνα, η κορυφαία Σβετλάνα Ζαχάροβα. Με τα Μπαλέτα της Μόσχας.

  

Το γεμάτο δυναμισμό Batsheva Young Ensemble, το νεανικό συγκρότημα της φημισμένης Ομάδας Χορού του Οχάντ Ναχαρίν, έρχεται στην Αθήνα μόνο για δύο παραστάσεις (1 & 2/12) με μια εκρηκτική χορογραφία στις αποσκευές του.

 Μια επιλογή από τις φετινές παραστάσεις του Μεγάρου Facebook Twitter
Batsheva Young Ensemble

 

Παράλληλα, συνεχίζονται οι ζωντανές μεταδόσεις παραστάσεων σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας (National Theatre Live) και τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης (Μet Live), ενώ εγκαινιάζεται ένας νέος κύκλος απευθείας μεταδόσεων με τη σύμπραξη του περίφημου Θεάτρου Μπολσόι της Μόσχας. Αναλυτικά:

ΜΕΤ Live , Tροβατόρε του Τζουζέππε Βέρντι, Σάββατο 3 Οκτωβρίου. Φέτος από το MΕΤ Live μεταδίδονται για πρώτη φορά τα έργα: Ταγχόυζερ του Βάγκνερ, Λούλου του Μπεργκ, Αλιείς μαργαριταριών του Μπιζέ, Ρομπέρτο Ντεβερέ του Ντονιτσέττι και Ηλέκτρα του Στράους. Μαζί, Τροβατόρε και Οθέλλος του Βέρντι, Τουραντότ, Μανόν Λεσκό και Μαντάμα Μπατερφλάυ του Πουτσίνι. Η αυλαία των φετινών μεταδόσεων από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης ανοίγει με τον Τροβατόρε του Τζουζέππε Βέρντι. Πρωταγωνιστεί η Άννα Νετρέμπκο, στο πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στη ΜΕΤ ως Λεονόρα. Η διάσημη σοπράνο ξανασυναντά στη σκηνή τον φημισμένο βαρύτονο Ντμίτρι Χβοροστόφσκι, μετά την πρώτη κοινή εμφάνισή τους στη Μητροπολιτική Όπερα το 2002. 

  

The Bolshoi Ballet Live from Moscow, Ζιζέλ σε χορογραφία Γιούρι Γκριγκορόβιτς, Κυριακή 11 Οκτωβρίου. Θα ακολουθήσουν στις 8 Νοεμβρίου τα περίφημα Jewels σε χορογραφία Ζωρζ Μπαλανσίν –όπου κάθε πράξη-κόσμημα έχει τον δικό της μεγάλο συνθέτη: Φωρέ, Στραβίνσκι, Τσαϊκόφσκι– και η Κυρία με τις καμέλιες σε χορογραφία Τζον Νοϋμάγερ στις 6 Δεκεμβρίου.

 

National Theatre Live, Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Πέμπτη 15 Οκτωβρίου. Το Μέγαρο συνεχίζει και φέτος τη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Οι φετινές ζωντανές μεταδόσεις αρχίζουν με τον Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από το Μπάρμπικαν Σέντερ του Λονδίνου. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολυσυζητημένη αυτή παράσταση ενσαρκώνει ο άγγλος ηθοποιός Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου μπορείτε να δείτε εδώ

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ