Μελωδίες της Έβδομης Τέχνης

Μελωδίες της Έβδομης Τέχνης Facebook Twitter
0

Ο ελαφρύς τραυματισμός μίας εκ των βασικών μουσικών που μετείχαν στην συναυλία μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, την ερχόμενη Δευτέρα, στο gazARTE, κατέστησε αναγκαία την αντικατάσταση του μουσικού συνόλου καθώς και του προγράμματος («Εκατέρωθεν της Μάγχης το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα») που είχαν αρχικώς ανακοινωθεί. Το κοινό θα αποζημιωθεί ωστόσο με την συναυλία που θα δώσει την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου, στις 21.00, στο gazARTE, το Σύνολο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Metallon, παρουσιάζοντας μερικές από τις διασημότερες και δημοφιλέστερες κινηματογραφικές συνθέσεις κορυφαίων δημιουργών του 20ου αιώνα.

Έτσι, η τρίτη κατά σειρά συναυλία μουσικής δωματίου της Κ.Ο.Α. στο gazARTE παραδίδεται στην γοητεία μελωδιών που έγραψαν ειδικά για το σινεμά ο Νίνο Ρότα, ο Τσάρλυ Τσάπλιν (ο οποίος ως γνωστόν έγραφε τη μουσική για τις ταινίες του), ο Ένιο Μορικόνε, ο Τζον Γουίλιαμς, ο Νικόλα Πιοβάνι, καθώς κι ο Γεράσιμος Λαβράνος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει όμως κι εξίσου διάσημες μελωδίες του Άστορ Πιατσόλα και του Κάρλος Γκαρδέλ οι οποίες αν και δεν γράφτηκαν ειδικά για κάποια ταινία, έκαναν μακρόχρονη καριέρα στο σινεμά αφού συνδέθηκαν με αξέχαστες κινηματογραφικές σκηνές πολλών και διαφορετικών ταινιών. Αντίστροφη διαδρομή έκαναν τα τραγούδια που είχε γράψει ο Μάνος Χατζιδάκις για τον κινηματογράφο, τα οποία γρήγορα αυτονομήθηκαν και αγαπήθηκαν και ως αυθύπαρκτες δημιουργίες. Μία επιλογή από αυτές τις μελωδίες εντάσσει το Metallon στο πρόγραμμά του, ως φόρο τιμής άλλωστε στον Μάνο Χατζιδάκι που διετέλεσε διευθυντής της Κ.Ο.Α. την περίοδο 1976-1982.

Το Metallon αποτελείται από τους: Παναγιώτη Καίσαρη, Γιάννη Καραμπέτσο, Παναγιώτη Μπαλαμό, Φάνη Βερνίκο (τρομπέτες), Κωνσταντίνο Σίσκο, Γρηγόρη Ασωνίτη, Γιάννη Γούναρη (κόρνα), Κωνσταντίνο Αυγερινό, Ευάγγελο Καραμπά, Παναγιώτη Ζαφειρόπουλο, Ανδρέα-Ρολάνδο Θεοδώρου (τρομπόνια), Γιώργο Ραράκο (τούμπα), Σπύρο Λάμπουρα (κρουστά).

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ