Magdalena Kožená & Sir Simon Rattle

Magdalena Kožená & Sir Simon Rattle Facebook Twitter
0

Η Magdalena Kožená και ο Sir Simon Rattle επισκέπτονται το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για ένα ρεσιτάλ γεμάτο εκφραστικότητα.

Η Τσέχα mezzo-soprano και ο θρυλικός μαέστρος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου μέχρι το 2018 και μετέπειτα μουσικός διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, σύντροφοι στη ζωή αλλά και στην τέχνη, παρουσιάζουν ένα μοναδικό ρεσιτάλ όπου, σε μια από τις σπάνιες φορές, o Rattle συνοδεύει την Kožená παίρνοντας θέση στο πιάνο. Στην εμφάνισή τους στο ΚΠΙΣΝ, η μουσική παράδοση της Τσεχίας, πατρίδας της Kožená, αφομοιώνεται και λειτουργεί ως αντίστιξη στην οδύνη της Οφηλίας του Σαίξπηρ.

Το ρεσιτάλ των Kožená και Rattle ανοίγει με την τελευταία σύνθεση που ολοκλήρωσε ο Ernest Chausson, και συνεχίζει συμπεριλαμβάνοντας κομμάτια των Stravinsky, Ravel, R. Strauss και Brahms και φτάνοντας μέχρι και τα διαχρονικά «Τραγούδια που μου έμαθε η μητέρα μου» του Antonin Leopold Dvořak, σε μια ενορχήστρωση, ειδικά για αυτή την περίσταση, του Βρετανού συνθέτη και μαέστρου Duncan Ward. Το ντουέτο θα παρουσιάσει και τα ακαταμάχητα «Řikadla», τραγούδια του Τσέχου συνθέτη Leoš Janaček, σε σπάνια ενορχήστρωση για φωνή, πιάνο και κλαρινέτο.

Ο Sir Simon Rattle υπήρξε αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός σύμβουλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Birmingham από το 1980 έως το 1998, και το 2002 ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής και αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, θέσεις από τις οποίες αποχώρησε το 2018. Τον Σεπτέμβριο του 2017 ανέλαβε τη διεύθυνση της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου και κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής περιόδου 2017/18, βρισκόταν στο τιμόνι και των δυο διάσημων μουσικών συνόλων. Έχει λάβει πολλές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία, ανάμεσά τους και ένα Grammy το 2009, ενώ διατηρεί μακροχρόνιους δεσμούς με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του Λονδίνου, της Ευρώπης και της Αμερικής. Ο Rattle συνεχίζει να διευθύνει τακτικά τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, ενώ παράλληλα είναι αρχιμουσικός της Orchestra of the Age of Enlightenment, καθώς και ιδρυτής του συνόλου Birmingham Contemporary Music Group.

Η Magdalena Kožená έχει συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους αρχιμουσικούς, καθώς και διακεκριμένους παρτενέρ σε ρεσιτάλ, με εμφανίσεις στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών, όπως Carnegie Hall, Wigmore Hall, Alice Tully Hall, Concertgebouw του Άμστερνταμ, καθώς και στα φεστιβάλ του Aldeburgh, Edinburgh και Salzburg. Έχει διακριθεί με σπουδαία βραβεία τόσο στην Τσεχία όσο και διεθνώς και έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους διασημότερους μαέστρους, όπως οι Claudio Abbado, Pierre Boulez, Gustavo Dudamel, Sir John Eliot Gardiner, Bernard Haitink, Nikolaus Harnoncourt, Mariss Jansons, Sir Charles Mackerras και Sir Roger Norrington. Η πιο πρόσφατη δισκογραφική της εμφάνιση, μια επιλογή σκηνών από κοσμικές καντάτες με θέμα τον τραγικό έρωτα, κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2019.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ