Λεωνίδας Καβάκος

Λεωνίδας Καβάκος Facebook Twitter
0

Η συναυλία του Λεωνίδα Καβάκου με τη Φιλαρμονική της Γαλλικής Ραδιοφωνίας, αρχίζει με το τριμερές Κοντσέρτο για βιολί αρ. 3 σε σολ μείζονα K. 216 του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791). Είναι το τρίτο από τα πέντε κοντσέρτα για βιολί που έγραψε ο μεγάλος Αυστριακός, ο οποίος ήταν δεξιοτέχνης βιολονίστας από την παιδική του ηλικία και είχε πλήρη γνώση των τεχνικών του συγκεκριμένου οργάνου. Το συνέθεσε στο Ζάλτσμπουργκ το 1775.

Το πρώτο μέρος κλείνει με την ατμοσφαιρική Berceuse élégiaque, έργο 42, μια σύνθεση που φέρει τον εύγλωττο υπότιτλο «Το νανούρισμα ενός άνδρα επάνω από το φέρετρο της μητέρας του». Την υπογράφει ο Φερρούτσιο Μπουζόνι (1866-1924), ένας οραματιστής Ιταλός μουσουργός και εξαίρετος πιανίστας των τελών του 19ου αιώνα που ενέπνευσε τους συνθέτες της Δεύτερης Σχολής της Βιέννης.

Μετά το διάλειμμα, στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, θα ακουστεί η ορχηστρική εκδοχή του έργου Εικόνες από μια έκθεση του Μόντεστ Μούσοργκσκι (1839-1881). Οι Εικόνες, που αποτελούνται από 14 μέρη, γράφτηκαν αρχικά με τη μορφή σουίτας για πιάνο και παραμένουν έργο αναφοράς της πιανιστικής φιλολογίας. Ο μεγάλος Ρώσος συνθέτης τις εμπνεύστηκε ύστερα από την επίσκεψή του σε μια έκθεση του πρόσφατα χαμένου ζωγράφου Βίκτορ Χάρτμαν το 1874 στην Αγία Πετρούπολη. Μετά τον θάνατο του Μούσοργκσκι, έγιναν πολλές ενορχηστρωτικές απόπειρες, αλλά δημοφιλέστερη και επιτυχέστερη θεωρείται η ενορχήστρωση του Μωρίς Ραβέλ το 1922, η οποία και παρουσιάζεται στη συναυλία της Φιλαρμονικής της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον Λ. Καβάκο στο Μέγαρο.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ