La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε τη δικιά μας»

La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε την δικιά μας» Facebook Twitter
Οι La Femme σχηματίστηκαν από τους Magnee και Got το 2010. Φωτ.: JD Fanello
0

Η ανακοίνωση της συναυλίας των La Femme στο ΚΠΙΣΝ στις 2 Σεπτεμβρίου ήταν μια απροσδόκητη είδηση. Είναι η τρίτη φορά που εμφανίζονται στην Αθήνα. Πέρσι είχαν έρθει στο πλαίσιο του Plissken Festival την ίδια περίοδο, αρχές Σεπτέμβρη, όταν ακόμη ίσχυαν τα μέτρα κατά της πανδημίας. Η συναυλία τους ήταν καθήμενη αλλά ήταν τόσο σαρωτική η ενέργειά τους πάνω στη σκηνή που οι θεατές μόνο στις θέσεις τους δεν έμειναν, με αποτέλεσμα το live να σταματήσει απότομα και να ακυρωθεί η δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ. 

Οι La Femme πάντως φαίνεται να πέρασαν καλά και είναι ενθουσιασμένοι που ξαναέρχονται τόσο σύντομα στην Αθήνα. Την αγαπούν έτσι που είναι γεμάτη παράδοση και ιστορία, μου απαντά λακωνικά στις ερωτήσεις ο Marlon Magnée. Την προηγούμενη φορά, που είχε απαντήσει ο Sasha Got, είχε πει ένα σωρό ασυναρτησίες, με αποκορύφωμα ότι θέλει να κάνει κάτι με την Πάμελα Άντερσον. 

Τα δυο «περίεργα παιδιά» με καταγωγή από το Biarritz των Ατλαντικών Πυρηναίων, που έχει μόνο τέσσερα μπαρ, έγιναν πραγματικοί ροκ σταρ.

Οι La Femme σχηματίστηκαν από τους Magnée και Got το 2010. 

«Γνωριστήκαμε με τον Sacha στο δημοτικό, όταν ήμασταν 9 χρονών. Γίναμε κολλητοί γύρω στα 12 και αρχίσαμε να παίζουμε μουσική μαζί», αναφέρει. «Όταν ο Sacha έγινε 18, ήρθε να με βρει στο Παρίσι για να ακολουθήσουμε το όνειρό μας, να φτιάξουμε το καλύτερο συγκρότημα στον κόσμο (κατά την άποψή μας)». Και όντως όταν κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ, το «Psycho Tropical Berlin» το 2013, ακουγόντουσαν σαν το καλύτερο indie συγκρότημα στον κόσμο, σε μια δεκαετία που το συγκεκριμένο είδος δεν ήταν και στα καλύτερά του. Το άλμπουμ έμπλεκε τη γαλλική παράδοση της yeye pop, το surf με το cold wave, τα ανδρικά με τα γυναικεία φωνητικά, τις γλώσσες, και ήταν απολαυστικό. Και συνέχισαν έτσι με τη μουσική τους να είναι ένα κράμα από τις επιρροές τους, που είναι ηχητικά άπειρες, από τη Motown music, τους Velvet Underground, τους Serge Gainsbourg, Jacno, Marie et les Garçons και Kraftwerk. Η αλήθεια είναι ότι, όταν κυκλοφόρησε, ο αγγλικός Τύπος το μίσησε.

La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε την δικιά μας» Facebook Twitter
Φωτ.: Oriane Robaldo

Έγιναν πρώτα γνωστοί στην Αμερική, μετά από μια περιοδεία που έκαναν εκεί, και μετά στη χώρα τους. Στο Παρίσι κανείς δεν τους έδινε σημασία. Σύμφωνα με το γκρουπ, είχαν στείλει mail σε 50 περίπου venues και πήραν μόνο δύο θετικές απαντήσεις. Όταν επέστρεψαν στη Γαλλία, τους έστρωσαν κόκκινο χαλί, επειδή όλοι ήθελαν να μάθουν γι' αυτό το άγνωστο συγκρότημα που έκανε ολόκληρη περιοδεία στην Αμερική και κανείς δεν το ήξερε στη χώρα του. Κατάφεραν να υπογράψουν στη Universal με αυτό τον τρόπο και το «Psycho Tropical Berlin» έγινε διαδικτυακό χιτ. 

Τα δυο «περίεργα παιδιά» με καταγωγή από το Biarritz των Ατλαντικών Πυρηναίων, που έχει μόνο τέσσερα μπαρ, έγιναν πραγματικοί ροκ σταρ. «Τότε αν σε έβλεπε κανείς εκεί ντυμένο πολύ rock 'n' roll ή τρέντι ή χίπστερ, σε λέγανε αδερφή», δήλωναν παλιότερα. 

«Το παρελθόν, όμως, είναι ένα μάθημα που πρέπει να μάθεις για να σε βοηθήσει στο μέλλον», μου λέει σήμερα ο Magnée. «Μετά από 12 χρόνια και τρία άλμπουμ γίναμε περισσότερο ενήλικες και επαγγελματίες. Εξελιχθήκαμε μέσα από τη δουλειά». 

Το συγκρότημα έχει αλλάξει από την πανδημία. Ο Magnée αναφέρει ότι υπήρξαν κάποιες αποχωρήσεις, αλλά δεν μου λέει τους λόγους ή ποια μέλη τελικά έφυγαν. Αν πας στη σελίδα τους στη γαλλική Wikipedia, τα μέλη του συγκροτήματος που αναγράφονται είναι οι Ysé Grospiron, Sam Lefèvre, Noé Delmas και η Nina Lili J. «Κάναμε λιγότερες συναυλίες. Έχει γίνει αρκετά δυσκολότερο τώρα, επειδή αυτήν τη στιγμή όλοι είναι στη γύρα για να παίζουν. Επιπλέον, δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε κανονικά. Αλλά ήταν ο καιρός να κάνουμε ένα διάλειμμα, να ισορροπήσουμε, να χαλαρώσουμε στο σπίτι και να κάνουμε όλα εκείνα τα πράγματα που δεν θέλαμε να κάνουμε ή δεν είχαμε χρόνο να κάνουμε».

Vagues

— Ποια τραγούδια θεωρείτε τα καλύτερά σας και γιατί;
Τα «Vagues», «Runway», «Me Suive», «It’s Time To Wake Up». Αυτά τα τραγούδια είναι αριστουργήματα και είναι φτιαγμένα για να σε βάλουν σε τρανς. Μπορεί να σε κάνουν να ξεχαστείς, όπως ακούς ένα κομμάτι για διαλογισμό. 

— Πώς είναι η μουσική σκηνή της Γαλλίας αυτήν τη στιγμή;
 Δεν αισθανόμαστε συνδεδεμένοι με τη γαλλική μουσική σκηνή, αλλά φαίνεται να βγαίνουν καλύτερα πράγματα από ό,τι πριν δέκα χρόνια.

— Πώς σου φαίνονται τα νέα μουσικά τρεντ;
 Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε τη δικιά μας. 

— Γιατί σας παίρνει τόσον καιρό να κυκλοφορήσετε καινούργιο υλικό;
Παίρνει τόσον καιρό επειδή δουλεύουμε συνεχώς πάνω σε περισσότερα από 50 κομμάτια την ίδια στιγμή. Είναι δύσκολο να επιλέξουμε μια συλλογή από συνθέσεις για το άλμπουμ επειδή είμαστε τελειομανείς γενικά, αλλά έχουμε έναν καινούργιο δίσκο έτοιμο που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο και θα είναι στα ισπανικά. Επίσης μόλις κυκλοφορήσαμε ένα νέο κομμάτι με τίτλο «Sacatela»! Πήγαινε να το ακούσεις. 

Sacatela

Οι La Femme θα εμφανιστούν στo Ξέφωτο του ΚΙΠΣΝ την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου με ελεύθερη είσοδο. Μαζί τους οι The Steams και οι Dury Dava.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ