La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε τη δικιά μας»

La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε την δικιά μας» Facebook Twitter
Οι La Femme σχηματίστηκαν από τους Magnee και Got το 2010. Φωτ.: JD Fanello
0

Η ανακοίνωση της συναυλίας των La Femme στο ΚΠΙΣΝ στις 2 Σεπτεμβρίου ήταν μια απροσδόκητη είδηση. Είναι η τρίτη φορά που εμφανίζονται στην Αθήνα. Πέρσι είχαν έρθει στο πλαίσιο του Plissken Festival την ίδια περίοδο, αρχές Σεπτέμβρη, όταν ακόμη ίσχυαν τα μέτρα κατά της πανδημίας. Η συναυλία τους ήταν καθήμενη αλλά ήταν τόσο σαρωτική η ενέργειά τους πάνω στη σκηνή που οι θεατές μόνο στις θέσεις τους δεν έμειναν, με αποτέλεσμα το live να σταματήσει απότομα και να ακυρωθεί η δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ. 

Οι La Femme πάντως φαίνεται να πέρασαν καλά και είναι ενθουσιασμένοι που ξαναέρχονται τόσο σύντομα στην Αθήνα. Την αγαπούν έτσι που είναι γεμάτη παράδοση και ιστορία, μου απαντά λακωνικά στις ερωτήσεις ο Marlon Magnée. Την προηγούμενη φορά, που είχε απαντήσει ο Sasha Got, είχε πει ένα σωρό ασυναρτησίες, με αποκορύφωμα ότι θέλει να κάνει κάτι με την Πάμελα Άντερσον. 

Τα δυο «περίεργα παιδιά» με καταγωγή από το Biarritz των Ατλαντικών Πυρηναίων, που έχει μόνο τέσσερα μπαρ, έγιναν πραγματικοί ροκ σταρ.

Οι La Femme σχηματίστηκαν από τους Magnée και Got το 2010. 

«Γνωριστήκαμε με τον Sacha στο δημοτικό, όταν ήμασταν 9 χρονών. Γίναμε κολλητοί γύρω στα 12 και αρχίσαμε να παίζουμε μουσική μαζί», αναφέρει. «Όταν ο Sacha έγινε 18, ήρθε να με βρει στο Παρίσι για να ακολουθήσουμε το όνειρό μας, να φτιάξουμε το καλύτερο συγκρότημα στον κόσμο (κατά την άποψή μας)». Και όντως όταν κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ, το «Psycho Tropical Berlin» το 2013, ακουγόντουσαν σαν το καλύτερο indie συγκρότημα στον κόσμο, σε μια δεκαετία που το συγκεκριμένο είδος δεν ήταν και στα καλύτερά του. Το άλμπουμ έμπλεκε τη γαλλική παράδοση της yeye pop, το surf με το cold wave, τα ανδρικά με τα γυναικεία φωνητικά, τις γλώσσες, και ήταν απολαυστικό. Και συνέχισαν έτσι με τη μουσική τους να είναι ένα κράμα από τις επιρροές τους, που είναι ηχητικά άπειρες, από τη Motown music, τους Velvet Underground, τους Serge Gainsbourg, Jacno, Marie et les Garçons και Kraftwerk. Η αλήθεια είναι ότι, όταν κυκλοφόρησε, ο αγγλικός Τύπος το μίσησε.

La Femme: «Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε την δικιά μας» Facebook Twitter
Φωτ.: Oriane Robaldo

Έγιναν πρώτα γνωστοί στην Αμερική, μετά από μια περιοδεία που έκαναν εκεί, και μετά στη χώρα τους. Στο Παρίσι κανείς δεν τους έδινε σημασία. Σύμφωνα με το γκρουπ, είχαν στείλει mail σε 50 περίπου venues και πήραν μόνο δύο θετικές απαντήσεις. Όταν επέστρεψαν στη Γαλλία, τους έστρωσαν κόκκινο χαλί, επειδή όλοι ήθελαν να μάθουν γι' αυτό το άγνωστο συγκρότημα που έκανε ολόκληρη περιοδεία στην Αμερική και κανείς δεν το ήξερε στη χώρα του. Κατάφεραν να υπογράψουν στη Universal με αυτό τον τρόπο και το «Psycho Tropical Berlin» έγινε διαδικτυακό χιτ. 

Τα δυο «περίεργα παιδιά» με καταγωγή από το Biarritz των Ατλαντικών Πυρηναίων, που έχει μόνο τέσσερα μπαρ, έγιναν πραγματικοί ροκ σταρ. «Τότε αν σε έβλεπε κανείς εκεί ντυμένο πολύ rock 'n' roll ή τρέντι ή χίπστερ, σε λέγανε αδερφή», δήλωναν παλιότερα. 

«Το παρελθόν, όμως, είναι ένα μάθημα που πρέπει να μάθεις για να σε βοηθήσει στο μέλλον», μου λέει σήμερα ο Magnée. «Μετά από 12 χρόνια και τρία άλμπουμ γίναμε περισσότερο ενήλικες και επαγγελματίες. Εξελιχθήκαμε μέσα από τη δουλειά». 

Το συγκρότημα έχει αλλάξει από την πανδημία. Ο Magnée αναφέρει ότι υπήρξαν κάποιες αποχωρήσεις, αλλά δεν μου λέει τους λόγους ή ποια μέλη τελικά έφυγαν. Αν πας στη σελίδα τους στη γαλλική Wikipedia, τα μέλη του συγκροτήματος που αναγράφονται είναι οι Ysé Grospiron, Sam Lefèvre, Noé Delmas και η Nina Lili J. «Κάναμε λιγότερες συναυλίες. Έχει γίνει αρκετά δυσκολότερο τώρα, επειδή αυτήν τη στιγμή όλοι είναι στη γύρα για να παίζουν. Επιπλέον, δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε κανονικά. Αλλά ήταν ο καιρός να κάνουμε ένα διάλειμμα, να ισορροπήσουμε, να χαλαρώσουμε στο σπίτι και να κάνουμε όλα εκείνα τα πράγματα που δεν θέλαμε να κάνουμε ή δεν είχαμε χρόνο να κάνουμε».

Vagues

— Ποια τραγούδια θεωρείτε τα καλύτερά σας και γιατί;
Τα «Vagues», «Runway», «Me Suive», «It’s Time To Wake Up». Αυτά τα τραγούδια είναι αριστουργήματα και είναι φτιαγμένα για να σε βάλουν σε τρανς. Μπορεί να σε κάνουν να ξεχαστείς, όπως ακούς ένα κομμάτι για διαλογισμό. 

— Πώς είναι η μουσική σκηνή της Γαλλίας αυτήν τη στιγμή;
 Δεν αισθανόμαστε συνδεδεμένοι με τη γαλλική μουσική σκηνή, αλλά φαίνεται να βγαίνουν καλύτερα πράγματα από ό,τι πριν δέκα χρόνια.

— Πώς σου φαίνονται τα νέα μουσικά τρεντ;
 Δεν ακολουθούμε καμία μόδα, φτιάχνουμε τη δικιά μας. 

— Γιατί σας παίρνει τόσον καιρό να κυκλοφορήσετε καινούργιο υλικό;
Παίρνει τόσον καιρό επειδή δουλεύουμε συνεχώς πάνω σε περισσότερα από 50 κομμάτια την ίδια στιγμή. Είναι δύσκολο να επιλέξουμε μια συλλογή από συνθέσεις για το άλμπουμ επειδή είμαστε τελειομανείς γενικά, αλλά έχουμε έναν καινούργιο δίσκο έτοιμο που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο και θα είναι στα ισπανικά. Επίσης μόλις κυκλοφορήσαμε ένα νέο κομμάτι με τίτλο «Sacatela»! Πήγαινε να το ακούσεις. 

Sacatela

Οι La Femme θα εμφανιστούν στo Ξέφωτο του ΚΙΠΣΝ την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου με ελεύθερη είσοδο. Μαζί τους οι The Steams και οι Dury Dava.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ