Klangforum Wien

Klangforum Wien Facebook Twitter
0

Το Klangforum Wien ιδρύθηκε από τον συνθέτη και διευθυντή ορχήστρας Beat Furrer, το 1985, ενώ αρχικά έφερε την ονομασία Societé de l'art acoustique. Πρόκειται για μια ορχήστρα δωματίου, που την απαρτίζουν 24 μουσικοί προερχόμενοι από δέκα διαφορετικές χώρες. Η διεύθυνση του συνόλου είναι συλλογική.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα ειδικευμένα σύνολα σύγχρονης μουσικής, το οποίο έχει παρουσιάσει περίπου πεντακόσια νέα έργα συνθετών από τρεις ηπείρους. H δισκογραφία του υπερβαίνει τα εβδομήντα άλμπουμ, πολλά από τα οποία αποτελούν μονογραφίες συνθετών. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από δύο χιλιάδες εμφανίσεις σε σημαντικά φεστιβάλ και αίθουσες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας.

Το Klangforum Wien υπηρετεί ένα καλλιτεχνικό όραμα, με μια ιδιαίτερη προσέγγιση στη μουσική που επιχειρεί να επαναφέρει την αίσθηση του επίκαιρου και σημαντικού, η οποία έμοιαζε να έχει σταδιακά απολεσθεί στη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει πρόσφατα έργα συνθετών από διάφορες χώρες, με διακριτή αισθητική προσέγγιση.

Τρεις γραμμές διερεύνησης συνυφαίνονται στο έργο του Alberto Posadas (γενν. 1967), Tratado delloinasible (2013): οι λεπτομερείς καμπύλες της θεωρίας των fractals, οι μικροσκοπικές ηχητικές διαφοροποιήσεις των μουσικών οργάνων και οι σχέσεις της μουσικής με την αρχιτεκτονική και τη ζωγραφική.

O Beat Furrer (γενν. 1954) συνθέτει μουσική που διερευνά καθαρές, αφαιρετικές μορφές. Διατηρώντας στο ελάχιστο συμβολισμούς και εξωμουσικά νοήματα, επικεντρώνεται στις χειρονομίες. Στο Linea dellorizzonte (2012), αυτές είναι διαστρεβλωμένες σκιαγραφήσεις τους. Ο ιταλικός τίτλος αφήνει ανοιχτό ένα πεδίο ερμηνειών.

Στο έργο του Μιχάλη Λαπιδάκη (γενν. 1960), με τον τίτλο Howl (2011), ένα οργανικό σύνολο που έλκει τη καταγωγή του τόσο από την τζαζ όσο και από τις «δημοφιλείς» μουσικές συνδιαλέγεται με την ηχογραφημένη φωνή του Allen Ginsberg, που απαγγέλλει ίσως το πιο εμβληματικό ποίημα της γενιάς των beat.

Η μουσική του Pierluigi Billone (γενν. 1960) αποτυπώνει ένα ιδιαίτερο ηχητικό-τελετουργικό ταξίδι στις εκφραστικές δυνατότητες των οργάνων. Στο Ebe und anders (2014), η τρομπέτα και το τρομπόνι ενσωματώνονται σε ένα σολιστικό υπερόργανο. Στη γραφή του συνδιαλέγονται οι πειραματικές τεχνικές με απόηχους της τζαζ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ