Kiss Me Cleopatra: Όταν ο Κοργιαλάς συνάντησε το metalcore

Kiss Me Cleopatra: Όταν η ελληνική ποπ του 2000 συνάντησε το metalcore Facebook Twitter
Οι «Κλεοπάτρες» εξαρχής απέδειξαν ότι δεν τους ενδιαφέρει να μείνουν στην ιστορία ως μια meme μπάντα, αλλά ως οργανικό στοιχείο της ελληνικής metalcore σκηνής.
0


ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ λέξη που μπορεί να χαρακτηρίσει απόλυτα τους Kiss Me Cleopatra ως μπάντα, είναι η δημιουργικότητα. Το να γίνεις «αλχημιστής» διαφορετικών μουσικών ειδών όσο γοητευτικό ακούγεται, τόσο δύσκολο είναι στην πράξη, ειδικά αν δεν στοχεύεις σε ένα πρόχειρο αποτέλεσμα αλλά σε ένα νέο όραμα. Οι «Κλεοπάτρες» όμως εξαρχής απέδειξαν ότι δεν τους ενδιαφέρει να μείνουν στην ιστορία ως μια meme μπάντα, αλλά ως οργανικό στοιχείο της ελληνικής metalcore σκηνής. 

Από τις διασκευές σε αγαπημένα hit της ελληνικής ποπ του 2000 ως το ελληνόφωνο metalcore και τη σύνθεση του πρώτου τους δίσκου, οι Kiss Me Cleopatra αποκρυπτογραφούν τη μουσική τους προσέγγιση και το όραμά τους για την εγχώρια σκηνή. 

― Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το νέο σας κομμάτι, η «Kalypso!», το πρώτο ελληνόφωνο metalcore κομμάτι. Τι σας παρακίνησε να γράψετε στα ελληνικά; 
Χρίστος: Όταν φτιάχτηκε η μπάντα, το 2022, στο μυαλό μας είχαμε πιο πολύ να μείνει η φάση στο ίντερνετ, να γράφουμε metalcore για να βγάλουμε το άχτι μας και να περνάμε καλά. Παρ’ όλα αυτά, από τότε κιόλας είχε αναφερθεί από τον Κώστα η ιδέα να γράψουμε τραγούδια με ελληνικό στίχο, αλλά τη σνομπάραμε γιατί μας φαινόταν περίεργο. Fast forward στα τέλη του 2023, που δουλέψαμε τη διασκευή του «Μια Φορά», είδαμε πώς είναι να δουλεύεις σε ελληνικό στίχο και εν τέλει γουστάραμε παραπάνω απ’ ό,τι περιμέναμε. Αυτό μας έσπρωξε να δοκιμάσουμε να γράψουμε ένα δικό μας ελληνικό κομμάτι, το οποίο είναι το «Kalypso!». Είναι fun τα ελληνικά. Αν εξαιρέσεις κάποιες περιπτώσεις, τύπου Το Πλοκάμι του Καρχαρία και Sonata Antartika, δεν έχουμε ακούσει τον σκληρό ήχο στη γλώσσα μας και η φάση είναι «γιατί όχι»; 

«Έχει πολλή πλάκα να συνδυάζεις πράγματα που δεν θα έπρεπε κανονικά να μπλεχτούν. Υπάρχει μαγεία στο “αληθινό” metal, αλλά καλό είναι να μη φοβάσαι να εκφραστείς όπως νιώθεις εκείνη τη στιγμή».

― Υπάρχει, πιστεύετε, νόημα στην ελληνόφωνη παραγωγή κομματιών στον ευρύτερο σκληρό ήχο και αν ναι, γιατί; Δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για μια πιο διεθνή αναγνώριση της εκάστοτε μπάντας; 
Αρχικά, το κριτήριο είναι να αρέσει η μουσική που γράφουμε σε εμάς τους ίδιους, να μας κάνει να γουστάρουμε μέσα στο στούντιο όσο την ακούμε. Από εκεί και πέρα, ό,τι έχει νόημα για σένα πιθανόν να έχει και για άλλους. Πιστεύουμε ότι το ιδανικό είναι μια μείξη ελληνικού και αγγλικού στίχου, με τον τρόπο που το κάνουν μπάντες στην Ιταλία τύπου Maneskin ή στη Γαλλία οι Landmvrks. 

KISS ME CLEOPATRA - Kalypso! (Official Music Video)

― Ποιο είναι το feedback; Το νιώθει ο κόσμος, το γουστάρει ή προς το παρόν του κακοφαίνεται; 
Το feedback μέχρι τώρα είναι παραδόξως θετικό. Περιμέναμε πιο mixed αντιδράσεις, να σου πω την αλήθεια, αλλά ο κόσμος πραγματικά αγκάλιασε το ελληνόφωνο. Σίγουρα έχει προκαλέσει memes, βέβαια, σχόλια τύπου «Σφαίρα για τον Βαλεντίνο μου / Φέρε μου τον ορίζοντα», τα οποία γαμάνε και τα ενθαρρύνουμε φουλ. 

― Δεν είναι η πρώτη φορά που μπλέκετε τον σκληρό ήχο με την ελληνική γλώσσα. Ένα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο της μπάντας είναι οι metalcore διασκευές σε αυτό που λέμε trash, την ελληνική ποπ των ’00s κατά βάση. Κοργιαλάς, Μαζωνάκης, Ρουβάς είναι λίγα από τα ονόματα που έχετε διασκευάσει. Ποια είναι η ιδέα πίσω από αυτό; 
Κώστας: Έχουμε μεγάλη αγάπη στα ’00s και τα early ’10s και προσωπικά τα αφήνω να χαρακτηρίζουν τον ήχο και την αισθητική μου. Αυτό περνάει και στα όσα κάνουμε συλλογικά ως μπάντα, γιατί όλοι μας γουστάρουμε αυτό το era της ελληνικής και όχι μόνο ποπ μουσικής. Το «Μια φορά» συγκεκριμένα ήθελα να το διασκευάσω πριν φτιάξουμε την μπάντα, το έλεγα ότι θα το κάνω, είχα σκαλώσει, είναι το αγαπημένο μου ελληνικό τραγούδι και χαίρομαι πάρα πολύ που άρεσε τόσο στον κ. Κοργιαλά ώστε να με ανεβάσει να το τραγουδήσουμε μαζί σε live του στην Πετρούπολη, ήταν υπέροχη εμπειρία. Γενικά οι διασκευές έχουν πλάκα και σε βοηθάνε ως καλλιτέχνη να φτιάξεις ήχο, βλέπε π.χ. το γεγονός ότι μας βοήθησαν να γράψουμε στα ελληνικά. Παρ’ όλα αυτά, τώρα θα αφοσιωθούμε στο να γράψουμε originals. 

― Μπορεί η λογική των memes να λειτουργήσει προωθητικά για μια μπάντα; Ή την καταδικάζει στη σφαίρα του «ασόβαρου», ανεξάρτητα από το ταλέντο της; 
Υποθέτω ότι τα memes που προκύπτουν απ' το να είσαι απλά ο εαυτός σου είναι μια ένδειξη ότι είσαι άνθρωπος και αναπόφευκτα θα υπάρχουν στιγμές που θα τσαλακωθείς∙ αυτό είναι πολύ κουλ. Το μόνο που θα μπορούσε να αποτελεί παγίδα είναι η σάτιρα, η οποία, παρόλο που γαμάει, είναι κάτι που ποτέ δεν έχει περάσει απ’ το μυαλό μας να κάνουμε. Πάντως σίγουρα τα memes έχουν πολλή πλάκα. 

― Υπάρχουν σχέδια για ολοκληρωμένο δίσκο; Κι αν ναι, τι μορφή θα είχε; 
Ετοιμάζουμε δίσκο, θα αργήσει, αλλά θα είναι ό,τι πιο ολοκληρωμένο έχουμε παρουσιάσει ποτέ ως συγκρότημα. Το «Kalypso!» είναι ένα απ’ τα singles του δίσκου, σύντομα ακολουθούν τα επόμενα. Θα έχει ελληνικό αλλά και αγγλικό στίχο. Θα είναι ακραίο, promise. 

― Στη μουσική σας υπάρχουν διάχυτες ποικίλες επιρροές, από ένα μουσικό φάσμα που επεκτείνεται και πέραν του σκληρού ήχου. Από πού αντλείτε έμπνευση; 
Χρίστος: Οι κύριες μουσικές μας επιρροές είναι η mainstream μουσική των ’00s-early ’10s, αλλά και το myspace, τόσο όσον αφορά τη μουσική (το metalcore δεν φοβόταν τις επιρροές απ' την death metal τότε) όσο και την αισθητική (τα neon monster designs είναι cool af). Ιδιαίτερη ευχαρίστηση βρίσκουμε επίσης στο να πειραματιζόμαστε με την ασιατική μουσική και συγκεκριμένα με την κορεάτικη ποπ, η οποία είναι αρκετά POPping (είδατε τι έκανα, ε;) τα τελευταία χρόνια. Είναι κάτι το οποίο ήθελα πολύ να το παντρέψουμε, μιας και είναι μουσική με πολύ χαρακτηριστικά στοιχεία, τα οποία ταιριάζουν τέλεια με αυτό που θέλουμε να κάνουμε. 

Kiss Me Cleopatra: Όταν η ελληνική ποπ του 2000 συνάντησε το metalcore Facebook Twitter
Οι κύριες μουσικές μας επιρροές είναι η mainstream μουσική των ’00s-early ’10s, αλλά και το myspace, τόσο όσον αφορά τη μουσική (το metalcore δεν φοβόταν τις επιρροές απ' την death metal τότε) όσο και την αισθητική (τα neon monster designs είναι cool af).

― Υπάρχει τελικά «καθαρό metal»; Ή μάλλον, πιο σωστά, πρέπει να υπάρχει καθαρότητα στο metal και κατ’ επέκταση στη μουσική; 
Έχει πολλή πλάκα να συνδυάζεις πράγματα που δεν θα έπρεπε κανονικά να μπλεχτούν. Υπάρχει μαγεία στο «αληθινό» metal, αλλά καλό είναι να μη φοβάσαι να εκφραστείς όπως νιώθεις εκείνη τη στιγμή. Αν η καρδιά σου λέει Jennifer Lopez, βάλε την επιρροή αυτή και σε κομμάτι τύπου Judas Priest. 

― Είναι γεγονός πως η ελληνική σκληρή σκηνή περνάει μια νέα χρυσή περίοδο, τόσο από άποψη καλλιτεχνών όσο και από άποψη κοινού. Εσείς πώς το αξιολογείτε αυτό και από πού πιστεύετε ότι προκύπτει; 
Ισχύει ότι η εγχώρια σκηνή διανύει μια χρυσή περίοδο, και νομίζουμε ότι αυτό συμβαίνει γενικότερα όσον αφορά τη σκληρή μουσική σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι το οποίο μπορεί κανείς να το αποδώσει στην περίοδο της καραντίνας, κατά την οποία ο κόσμος είχε την ανάγκη να κάνει ένα reset στην κουλτούρα του, γεγονός που επανέφερε μόδες όπως το emo, το metal αλλά και το rock γενικότερα. Ταυτόχρονα, στη χώρα μας συγκεκριμένα, από εκείνη την περίοδο και έπειτα έχει αυξηθεί τόσο η ανάγκη του κοινού για live όσο και η ανάγκη των μουσικών να ανεβάζουν όλο και περισσότερο το επίπεδο της δουλειάς τους.  

― Ποια είναι τα σχέδια της μπάντας για το άμεσο μέλλον; 
Στα άμεσα σχέδια των Kiss Me Cleopatra ειναι το αθηναϊκό live «Core-o-vision» στις 24 Μαΐου στο Αρχιτεκτονική Live Stage μαζί με κάποιες απ' τις αγαπημένες μας ελληνικές core μπάντες, όπως επίσης και η κυκλοφορία του επόμενου single μας, για το οποίο θα μάθετε περισσότερες πληροφορίες σύντομα. Από εκεί και πέρα, είναι στα σκαριά ο πρώτος ολοκληρωμένος δίσκος μας, ο οποίος δεν μπορούμε ακόμα να πούμε πότε θα κυκλοφορήσει. Μείνετε κουρδισμένοι γι’ αυτό. 

KISS ME CLEOPATRA - Mia Fora (Official Music Video)

 Οι Kiss Me Cleopatra θα εμφανιστούν στις 24 Μαΐου στο «Core-o-vision» στο Αρχιτεκτονική Club Live Stage (Ελασιδών 6, Γκάζι)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ