«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Παλιές επιστολές δίνουν υλικό για μια νέα μουσική παράσταση

0

(...) Αληθινά Γιώργο, επιθύμησα αγρίως κάνα-δυο sonates Mozart ή Beethoven. Θυμάσαι τι καλοί ήμασταν ώρες-ώρες; Ελπίζω κάποτε να ξαναμελετήσουμε μαζί τίποτε όμορφες σελίδες. Και σεις, πώς τα περνάτε; Κονσέρβες, ουρές και τέτοια, θα μου πείτε, ε; Ήταν και η Θαλασσινού εδώ, και μου διηγήθηκε αρκετά για την Αθήνα (...).
Αλεξάνδρεια, 1946 

Μια σειρά επιστολών που χρονολογούνται από το 1934 έως το 1947 και βρέθηκαν τυχαία στο υπόγειο ενός παλιού αρχοντικού στα Πατήσια γίνονται η πρώτη ύλη για την καινούρια δουλειά του Γιώργου Πατεράκη και της Χορωδίας String Theory με τίτλο «Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;», που θα παρουσιαστεί ως μουσικό αναλόγιο για μεικτή χορωδία, τρεις τραγουδιστές, τρεις αφηγητές και βιντεοπροβολή στις 21, 22 και 23 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.

Φαιδρές ιστοριούλες ασήμαντων ανθρώπων που διανύουν δραματικές στιγμές της Ιστορίας ξετυλίγονται μέσα από την αλληλογραφία μεταξύ των παιδιών μιας ευκατάστατης αστικής οικογένειας με κάποιους φίλους τους, οι οποίοι το 1939 μεταναστεύουν στην Αίγυπτο.

Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση, ο Γιώργος Πατεράκης έβλεπε το επιπόλαιο εφηβικό όνειρο να γίνεται μαράζι, το μαράζι να γίνεται θλίψη και στο τέλος όλα αυτά να μεταμορφώνονται σε λίστες παραγγελιών από την εξαθλιωμένη πια Ελλάδα προς στην κοσμοπολίτικη Αίγυπτο.

Αρχικά, μέσα απ’ τα γράμματα οι φίλοι μοιράζονται την κοινή τους αγάπη για τη μουσική, τα εφηβικά τους όνειρα, την ελπίδα για το ξαναντάμωμα, τις αναμνήσεις τους από την ανέμελη αστική καλοπέραση.

Στην Ελλάδα, εν τω μεταξύ, συμβαίνουν σημεία και τέρατα: ο τορπιλισμός του «Έλλη», η είσοδος της χώρας στον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο θάνατος του Μεταξά, η Απελευθέρωση, ο θάνατος του Γεωργίου Β', η Συμφωνία της Βάρκιζας, η έναρξη του Εμφυλίου, τα συσσίτια. Ο πόλεμος τελειώνει. Τα γράμματα των φίλων -60 επιστολές, καρτ ποστάλ και προσωπικά σημειώματα-, αρχικά γεμάτα λαχτάρα και όνειρα, έχουν πια μετατραπεί σε λίστες παραγγελιών: προϊόντα ομορφιάς, ψώνια, μόδες, πούδρες και υφάσματα. Η ζωή ξαναβρίσκει τον δρόμο της.

Τις επιστολές αυτές βρήκε τυχαία η νυν φίλη και πρώην μαθήτρια του Γιώργου Πατεράκη, Μαρίνα Χρονοπούλου, στο υπόγειο ενός ερειπωμένου αρχοντικού στα Πατήσια. Νοίκιασε το σπίτι για να μείνει, και ξεκαθαρίζοντας τη σαβούρα ανακάλυψε ένα πάκο με παλιές επιστολές.

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Ο Γιώργος Πατεράκης

Ο Γιώργος Πατεράκης μετά από χρόνια έπιασε να σκαλίσει τα γράμματα και έπεσε στην πρώτη επιστολή, γραμμένη τη δεκαετία του ‘30: η σπαγκοραμμένη θεία πείθεται από τον Μανώλη Καλομοίρη, ο οποίος έχει ανοίξει ωδείο και προσπαθεί να ψαρέψει πελάτες.

Η θεία με τη σειρά της προσπαθεί να ψήσει τ’ ανίψια της να πάνε στο ωδείο «μόνον με πεντακοσίας δραχμάς όλοι μαζί», εξηγώντας ότι ο Καλομοίρης «το κάνει χάριν ρεκλάμας, για να δείχνει στον κόσμο πως ολόκληρη οικογένεια, αν και τα οικονομικά της είναι πολύ ανθηρά, προτιμά το ωδείον του από τα ιδιαίτερα, διότι έχει τους καλύτερους καθηγητάς και καθηγητρίας της Ελλάδος και φημίζεται για το ηθικόν του περιβάλλον. Μάλιστα έχει και αυτοκίνητο δικό του και προθυμοποιήθηκε να σας παίρνει από το σπίτι σας και να σας πηγαίνει στο ωδείον κάθε φορά που θα έχετε μάθημα».

«Διαβάζοντας το ένα μετά το άλλο τα γράμματα, συνειδητοποίησα τον κοινό τους παρονομαστή, που θα τον περιέγραφα ως “γύρω-γύρω Παρασκευή και στη μέση Σάββατο”: γύρω-γύρω η 4η Αυγούστου του ‘36, ο τορπιλισμός της Έλλης, ο Δεύτερος Παγκόσμιος, οι βομβαρδισμοί, ο θάνατος του Μεταξά το ‘41, η Απελευθέρωση, η Χιροσίμα, ο Εμφύλιος και τα συσσίτια, ο θάνατος του Γεωργίου Β' την Πρωταπριλιά του 1947 (“Αλήθεια, Θεός σχωρέσ' τον Πολυχρονεμένο μας. Quelle idée il a eu de mourir le 1er d' Avril. Tout le monde a crue que c' etait un poisson d' Avril! Μήπως αναστήθηκε ή είναι πράγματι mort? Le pauvre... (“Τι ιδέα ήταν κι αυτή που του ‘ρθε να πεθάνει την Πρωταπριλιά! Όλοι πίστεψαν πως ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο. Μήπως αναστήθηκε ή είναι πράγματι πεθαμένος; Ο φουκαράς...”)», λέει ο Γιώργος Πατεράκης.

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Λεπτομέρεια επιστολής που αναφέρεται στο θάνατο του Γεωργίου Β' την Πρωταπριλιά του 1947.

«Γράφουν “Που λες, Φωφώ μου, το μόνο που με δυσκολεύει πολύ είναι τα soutiens” και στη μέση υπάρχουν ολοζώντανα τα εφηβικά όνειρα πασπαλισμένα με αστικές γαλλικούρες και η μελαγχολική νοσταλγία μαριναρισμένη στη μουσικόφιλη νωχέλεια της καλής κοινωνίας (“Διάβασα ότι ήρθε ο Μητρόπουλος αυτού, φαντάζομαι τι θαυμάσιες συναυλίες ακούσατε. Αληθινά Γιώργο, επιθύμησα αγρίως κάνα-δυο sonates Mozart ή Beethoven. Ελπίζω κάποτε να ξαναμελετήσουμε μαζί τίποτε όμορφες σελίδες”) που σιγά-σιγά αλέθονται από τις μυλόπετρες της εθνικής και της παγκόσμιας πραγματικότητας. Αλέθονται τόσο πολύ, μέχρι που στο τέλος γίνονται πούδρα: “Φωφώκα μου, η πούδρα της Arden είναι χάλια, χρυσό μου. Κάνει πλάκες στο πρόσωπο και είναι και χοντρή. Ποιος σου τη σύστησε; Χάλασαν πια τα Arden. Σου πήρα μία Coty, που είναι πολύ καλή. Και crayon rouge à lèvre σου πήρα Tangee, το μεγάλο, στο χρώμα του δείγματος”.

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Η παράσταση έχει απαγγελία, μουσική και βίντεο.

Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση, ο Γιώργος Πατεράκης έβλεπε το επιπόλαιο εφηβικό όνειρο να γίνεται μαράζι, το μαράζι να γίνεται θλίψη και στο τέλος όλα αυτά να μεταμορφώνονται σε λίστες παραγγελιών από την εξαθλιωμένη πια Ελλάδα προς στην κοσμοπολίτικη Αίγυπτο. «Αυτό το τιποτένιο έπος ήθελα να αφηγηθώ και γι’ αυτό έφτιαξα αυτή την παράσταση. Είναι επιστολές κάποιων ανθρωπάκων που καθρεφτίζουν την πραγματική ζωή: πολύ φαιδρή στη σοβαρότητά της, πολύ σοβαρή στη φαιδρότητά της, ασήμαντη και σημαντική μαζί» λέει.

Οι επιστολές αυτές έγιναν παράσταση χάρη και μόνον στους ανθρώπους που εμπιστεύτηκαν την ιδέα και αποφάσισαν τόσο πρόθυμα και αυτοβούλως να συμβάλουν στην πραγματοποίησή της.

«Είναι, και θα τους πω χωρίς κάποια σειρά, ο Ελισσαίος Βλάχος και η Χαρά Δημητριάδη (δύο από τους τρεις ηθοποιούς - αφηγητές της παράστασης), η Λάρα Καλλίρη, που πάντοτε αλληλοστηριζόμασταν στα δύσκολα, στην παραγωγή η άοκνη Εύη Τζίτζη -ενσάρκωση της αξιοπιστίας και της αποτελεσματικότητας-, η Δήμητρα Ευθυμιοπούλου, όλοι αγαπημένοι άνθρωποι που προσφέρθηκαν να επωμιστούν αγγαρείες, συνεννοήσεις, συντονισμούς, ευθύνες, ρόλους και εργασίες απαραίτητες για τα logistics της παράστασης», λέει ο Γιώργος Πατεράκης.

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Μέσα απ’ τα γράμματα οι φίλοι μοιράζονται την κοινή τους αγάπη για τη μουσική, τα εφηβικά τους όνειρα, την ελπίδα για το ξαναντάμωμα, τις αναμνήσεις τους από την ανέμελη αστική καλοπέραση.
«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947

Η παράσταση έχει απαγγελία, μουσική και βίντεο. Τρεις αφηγητές (Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη και Λίλα Σκαραμαγκά) διαβάζουν τα γράμματα. Ανάμεσα στα γράμματα ή παράλληλα με αυτά ξετυλίγεται η μουσική που, κατά κάποιον τρόπο, είναι το «ηχητικό σκηνικό» ή, πιο σωστά, η «άυλη σκηνή» μέσα στην οποία ξετυλίγεται η αφήγηση. Στο μουσικό μέρος της παράστασης συμμετέχουν η Μεικτή Χορωδία String Theory, η Εύα Λαύκα (σοπράνο), ο Φίλιππος Βαζάκας (μπάσος), η Μαρία Παπαγεωργίου (τραγούδι), η Κατερίνα Γρηγοριάδου (πιάνο) και ο Σπύρος Ηλιάδης (κιθάρα & μαντολίνο). Τα βίντεο που προβάλλονται κατά τη διάρκεια του έργου τοποθετούν λίγο-πολύ κάθε επιστολή στο ιστορικό της πλαίσιο.

Όταν ρωτώ τον Γιώργο Πατεράκη ποιο είναι το πνεύμα της παράστασης, μου απαντά με πολύ χιούμορ: «Αν έρθετε, σας αρέσει η παράσταση και τη σκέφτεστε την επόμενη μέρα, ε, αυτό είναι το πνεύμα που θέλω να μεταδώσω. Αν πάλι έρθετε, σκυλοβαρεθείτε και δεν ξέρετε από πού να φύγετε, έτσι και σας πω τώρα τίποτα ψαρωτικές σοφίες και περισπούδαστες μπαρούφες περί του βάθους της παράστασης και περί της λεπτοϋφούς πνευματικής πεμπτουσίας του έργου, θα σώσω την κατάσταση; Όχι. Ας το αφήσουμε λοιπόν εκεί».

Για όσους δεν γνωρίζουν τους String Theory, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μια ανοιχτή μουσική πλατφόρμα ανθρώπων με κοινό παρονομαστή το ενδιαφέρον τους για τη μουσική ειδικότερα, τη μάθηση γενικότερα, στην οποία μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε.

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Στη μεικτή πολυφωνική Χορωδία String Theory συμμετέχουν τόσο ερασιτέχνες όσο και επαγγελματίες μουσικοί.

«Στο πλαίσιο του String Theory δημιουργούμε μουσικά σύνολα (φωνητικά είτε οργανικά), κάνουμε παραστάσεις, όπως αυτή, καλή ώρα, προσκαλούμε ειδικούς ομιλητές για διαλέξεις και σεμινάρια, ηχογραφούμε στο στούντιο και παράγουμε νέα μουσική, διοργανώνουμε διάφορες δράσεις σε δομές, φυλακές, γηροκομεία κ.λπ., πάμε εκδρομές, γλεντάμε, μαγειρεύουμε, κάνουμε πάρτι, ταξίδια και ούτω καθεξής», λέει ο Γιώργος Πατεράκης.

«Από τα πιο ενδιαφέροντα σύνολα που έχουν σχηματιστεί στο πλαίσιο αυτό είναι η μεικτή πολυφωνική Χορωδία String Theory, στην οποία συμμετέχουν τόσο ερασιτέχνες όσο και επαγγελματίες μουσικοί. Πρόκειται για ένα πολύ ζωντανό  και πολύ πρωτότυπο, πολυμελές σύνολο υψηλών απαιτήσεων που, απ' όσο γνωρίζω, ως προς το ύφος, τα ειδικά του χαρακτηριστικά, τον τρόπο διεξαγωγής των προβών και την απόδοσή του είναι μάλλον μοναδικό στην Ελλάδα. Αποτελείται από τρία τμήματα  - δύο εκπαιδευτικά και ένα τμήμα παραστάσεων. Στα εκπαιδευτικά τμήματα μπορεί να γραφτεί και να συμμετέχει οποιοσδήποτε. Για τη συμμετοχή όμως στο performance (το τμήμα παραστάσεων) πρέπει να έχεις γράψει κάποια μίλια στη μουσική και γίνεται μόνον με ακρόαση. Είναι το τμήμα που θα ακούσετε στις παραστάσεις του “Κι εσείς πώς τα περνάτε;”».

«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947
«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947
«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947
«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947
«Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;»: Επιστολές, όνειρα και φαιδρότητες Facebook Twitter
Επιστολές 1934-1947

Κι εσείς; Πώς τα περνάτε;
Ιδέα - σχεδιασμός παράστασης, πρωτότυπη μουσική & διεύθυνση χορωδίας: Γιώργος Πατεράκης 
Χορωδία: String Theory 
Τραγουδούν: Μαρία Παπαγεωργίου, Εύα Λαύκα, Φίλιππος Βαζάκας 
Ανάγνωση επιστολών: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Λίλα Σκαραμαγκά 
Πιάνο: Κατερίνα Γρηγοριάδου 
Κιθάρα - μαντολίνο: Σπύρος Ηλιάδης 
Φωνητική προετοιμασία χορωδίας: Ιωάννα Φόρτη 
Ήχος: Γιάννης Σκανδάμης 
Φωτισμοί: Γιώργος Παυλόπουλος-Αγιαννίτης

Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Οκτωβρίου στις 21:00 
Πολυχώρος του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής,
Μέγαρο Μουσικής, Λ. Βασιλίσσης Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΜΠΤΗ 17/03 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-Η ιδιωτική αλληλογραφία των Αθηναίων στο γύρισμα του 20ου αιώνα

Ιστορία μιας πόλης / Η ιδιωτική αλληλογραφία των Αθηναίων στο γύρισμα του 20ού αιώνα

H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Δήμητρα Βασιλειάδου, ιστορικό και συγγραφέα του βιβλίου «Στον τροπικό της γραφής: Οικογενειακοί δεσμοί και συναισθήματα στην αστική Ελλάδα, 1850-1930», για τις αστικές οικογένειες των Αθηνών κατά τον 19ο και τις αρχές του 20ού αιώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια ανακαίνιση ξενοδοχείου έφερε στο φως ερωτικές επιστολές από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Πολιτισμός / Μια ανακαίνιση ξενοδοχείου έφερε στο φως ερωτικές επιστολές από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Τα γράμματα είναι εξαιρετικά υποβλητικά, ένας θησαυρός που φέρνει σε πρώτο πλάνο τα προσωπικά συναισθήματα των ανθρώπων που βίωσαν τα τραύματα που προκλήθηκαν από τον πόλεμο.
THE LIFO TEAM
Μέσα στα Γενικά Αρχεία του Κράτους: Όλη η ιστορία της Ελλάδας σε ένα κτίριο

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέσα στα Γενικά Αρχεία του Κράτους: Όλη η ιστορία της Ελλάδας σε ένα κτίριο

Εκεί όπου διαφυλάσσεται το «σώμα» του ελληνικού κράτους, τα «χέρια» της δημόσιας διοίκησης και τα «πόδια» της Ιστορίας.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΛΗ ΖΑΡΚΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ