Κατάθεση ψυχής

Κατάθεση ψυχής Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός δίσκου που έχει την ατυχία να κυκλοφορήσει στις μέρες μας. Ένας μήνας; Δύο; Ακόμα και οι τεράστιες -αναλογικά- επιτυχίες των διεθνών ονομάτων δύσκολα μένουν πια στο προσκήνιο για μήνες ή χρόνια όπως παλιότερα - τις μέρες του download, το πότε θα ξεχαστεί ακόμα και το καλύτερο άλμπουμ είναι ζήτημα ημερών.

Η εισαγωγή απαραίτητη, γιατί το Roughest Seaπου κυκλοφόρησε λίγο πριν το τέλος του 2007 φαίνεται ότι είναι ειδική περίπτωση. Δεν είναι μόνο ένα άλμπουμ που σου έρχεται σχεδόν ουρανοκατέβατο -με μαζεμένους όλους τους σκοτεινούς και μελαγχολικούς ήχους που λατρεύει το ελληνικό κοινό- είναι κι απ' αυτά που εκτιμάς όλο και περισσότερο όσο περνάει ο καιρός, είναι ένα άλμπουμ που δεν το «ξεφορτώνεσαι» εύκολα και κάθε φορά που το ακούς τα κομμάτια του δυναμώνουν.

Το σχήμα που προέκυψε από τις στάχτες των Cloudscapeκατάφερε μετά από αρκετές περιπέτειες να κυκλοφορήσει έναν από τους ελληνικούς δίσκους που σε μερικά χρόνια θα μπορεί να θεωρηθεί άνετα «κλασικός». Δεν είναι καθόλου τυχαία η υποδοχή στα site, στα blog και από όσους τυχερούς τον άκουσαν ήδη - ενθουσιώδεις αντιδράσεις και σχόλια με τα οποία δεν γίνεται να διαφωνήσεις. «Είναι δύσκολο να περιγράψουμε τον ήχο μας», μου λένε, «γιατί εξαρχής ο σκοπός μας δεν ήταν να ανήκουμε σε ένα μουσικό στυλ, αλλά απλά να εκφράσουμε άμεσα τα συναισθήματά μας. Κάποιος χαρακτήρισε τη μουσική μας multi-cultural experimental pop!».

Αναφέρουν ότι ξεκίνησαν το 2003 με μόνο σκοπό να εκπληρώσουν την ανάγκη τους για δημιουργία, κυκλοφορώντας με πολύ κόπο έναν δίσκο που έχουν επιμεληθεί ολομόναχοι, από τις ηχογραφήσεις και την παραγωγή μέχρι το εξαιρετικό artwork με τα πύρινα κύματα στο εξώφυλλο. Σε μια εποχή που ένα συγκρότημα δύσκολα συντηρείται και κυκλοφορεί μουσική, δηλώνουν ότι είναι «μεγάλα παιδιά» τα οποία... πράττουν συνειδητά: «Δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, αλλά αγαπάμε τη μουσική και ταυτόχρονα μας αρέσουν τα δύσκολα! Κι επίσης η εμπειρία μας μας επιτρέπει να είμαστε προσγειωμένοι».

Η κυκλοφορία του The Roughest Seaμπορεί να άργησε αρκετά, αλλά ο δίσκος τους κυκλοφόρησε τελικά σε μία από τις πιο ελιτίστικες ελληνικές εταιρείες, τον Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι - που δεν συνηθίζει να κυκλοφορεί αγγλόφωνα CD. «Η συνεργασία μας με τον Σείριο προέκυψε με τον παραδοσιακό τρόπο!», προσθέτουν. «Δηλαδή περάσαμε και αφήσαμε ένα cd στο γραμματοκιβώτιο της εταιρείας. Το να λέμε απλά ότι είμαστε υπερήφανοι και τυχεροί δεν είναι αρκετό για να εκφράσουμε πώς νιώθουμε».

Το όνομά τους, το gravitysays_i, γραμμένο σε μία λέξη και με την παύλα να ενώνει το i, προέκυψε τυχαία. «Μας άρεσε ο ήχος, η εικόνα και πραγματικότητα αυτής της φράσης» λένε, δοκιμάζοντας να κάνουν πράξη αυτό που δηλώνει [τη βαρύτητα] στη φωτογράφηση. Ανεπιτυχώς. Παρ' όλες τις προσπάθειες του φωτογράφου να τους πετύχει στον αέρα, δεν κατάφεραν να νικήσουν τη βαρύτητα. Τα πόδια τους όμως φαίνεται να πατούν στέρεα στο έδαφος. «Για μας επιτυχία είναι η δημιουργία», εξηγούν, «η ιδανική συνέχεια θα είναι να μπορούμε να παίζουμε μουσική με ουσία όσο το δυνατόν περισσότερο».

ΤοRoughest Seaείναι ποπ, όσο ποπ ήταν το Lost soulsτων Doves (το πρώτο άλμπουμ που μου έρχεται στο μυαλό και είναι συγγενές σαν ήχος) και το «Objects in mirror are closer than they appear» είναι από τα κορυφαία κομμάτια που έχει γράψει ποτέ ελληνικό γκρουπ. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν υπάρχει αδύνατη στιγμή, κάτι σπάνιο για σημερινό άλμπουμ, και τα 9 κομμάτια είναι ένα κι ένα, πραγματικά. Αν ήταν διαφορετική η κατάσταση στο ραδιόφωνο, θα μπορούσαν να ακούγονται συνέχεια και να είναι επιτυχίες. «Δεν υπάρχει δύσκολος ήχος» λένε. «Κάποιες δουλειές -π.χ. του Αγγελάκα- πουλάνε πολύ απλά γιατί είναι εξαιρετικές και ο κόσμος εκεί έξω διψάει για ειλικρινείς καταθέσεις ψυχής. Καμιά φορά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απ' όσο νομίζουμε. Οι καιροί αλλάζουν και αυτό είναι μια πραγματικότητα για την οποία δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα. Τη μουσική δεν μπορείς να την ευτελίσεις, απλώς το μάρκετινγκ μας έχει οδηγήσει σε αυτή την ακατάσχετη μαζικότητα. Υπάρχουν πάρα πολύ καλές μπάντες και είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα θα περάσει σε περισσότερο κόσμο».

Τι σας δίνει δύναμη; Ο ήλιος! Και τι σας ενοχλεί περισσότερο; «Οι δήθεν... Είναι παντού...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ