Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter
0

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Ιστορικό μέλος των Εν Πλω και αργότερα των Επισκεπτών του Γιάννη Αγγελάκα, ο Ντίνος Σαδίκης έχει και μία παράλληλη, προσωπική, διαδρομή, η οποία μας γνωστοποιείται από καιρού εις καιρόν μέσω νέων ηχογραφήσεων ή παραστάσεών του.

Και τα δύο συμβαίνουν τώρα. Ο Ντίνος Σαδίκης έχει καινούριο LP, που αποκαλείται «Το Γέλιο των Πολλών ΙΙ» [Labyrinth of Thoughts, 2015], ενώ εμφανίζεται live και στο An Club το Σάββατο 7 Μαρτίου. Εδώ, φυσικά, θα γράψουμε για τον δίσκο του…

Ξεχωριστή μνεία απαιτείται για τις «Λαμαρίνες». Δεν ξέρω αν πρόκειται για παλιό τραγούδι (γραμμένο στα eighties) ή πιο καινούριο ή και... σκέτο καινούριο. Για μένα το τραγούδι αυτό είναι ένα από τα 2-3 ωραιότερα punk κομμάτια που έχουν ακουστεί ποτέ στην Ελλάδα, για να μην πω το σημαντικότερο (και όχι απλώς το ωραιότερο)! Ναι, το λέω «punk» και όποιοι επιθυμούν ας διαφωνήσουν...

Μετά, λοιπόν, τις «Μολυβένιες Ιστορίες» [Μύλος, 1994] και «Το Γέλιο των Πολλών» [Lazy Dog, 2005], o Σαδίκης στο τρίτο πλέον LP του (κοπή 400 βινυλίων) μπαίνει στο Royal Alzheimer Hall της Θεσσαλονίκης στο διάστημα 4-12/10/2014, ηχογραφώντας ζωντανά τα… καινούρια του παλιά τραγούδια.

Με «στενή» μπάντα συνοδείας (ο ίδιος τραγουδά, οι Πάνος Παπάζογλου και Sonny Touch παίζουν κιθάρες, ενώ οι Χρήστος Παππάς και Λάζαρος Πλιάμπας είναι σε μπάσο-ντραμς), ο Σαδίκης περνάει φυσικά από το ρεπερτόριο των Εν Πλω («Είχα έρωτες», «Και λοιπόν τι», «Αντιλαλούν οι φυλακές»), ξανακοιτάζοντας στη διαδρομή όλα τα τραγούδια του που ακούστηκαν στο πρώτο «Γέλιο των Πολλών» («Οίδα», «Υπνοβάτης», «Μια θάλασσα», «90/60/90», «Ο χορός», «Τα σημάδια», «Modus Vivendi», «Πρέπει ίσως κάποτε», «Σπασμένο κέρμα», αλλά και τα τρία που γράφτηκαν πρώτη φορά με τους Εν Πλω), ενώ ακούγονται ακόμη το «Απαισιόδοξο τραγουδάκι» από τις «Μολυβένιες Ιστορίες» και οι άγνωστες «Λαμαρίνες» (σε λόγια του παλιού συνεργάτη του Στέφανου Κανελλή).

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Έτσι, επί της ουσίας έχουμε μία επανεκτέλεση των τραγουδιών του CD της Lazy Dog συν δύο προσθήκες, πράγμα που, λογικώς, κάτι σημαίνει…

Όποιοι έχουν κατά νου, λοιπόν, το προ δεκαετίας άλμπουμ θα θυμούνται, υποθέτω, και το ύφος του – την ενορχήστρωση εννοώ του Danni Joss. Σαμπλ, προγραμματισμός, σύνθια, θερεμίνες, διάφορα έγχορδα (βιολί, βιόλα, τσέλο), πνευστά (φαγκότο, κλαρίνο, τρομπέτα…) κ.λπ. Μία ηχογράφηση σύνθετη δηλαδή, για την οποία ο Σαδίκης έκρινε πως θα άξιζε να επαναληφθεί.

Έψαξα και βρήκα τι είχα γράψει εκείνη την εποχή για το «Γέλιο των Πολλών» κι επειδή διαβάζοντας το σχετικό κείμενο («Jazz & Τζαζ» #152, 11/2005) το βρήκα… περίπου ταιριαστό με την τωρινή περίπτωση, λέω να επαναλάβω ένα μικρό μέρος του…

«(…) Οι στίχοι είναι ένα πρώτο σημείο. Θυμωμένοι, αλλά όχι αγκιστρωμένοι σε μίζερες και πεσιμιστικές διαθέσεις, ρομαντζάρουν πάνω από τις ψεύτικες ελπίδες, τέμνοντας τη φορά των πραγμάτων. ‘Δεξιώσεις νοτισμένες με αρώματα του βάλτου/ το κορμί μου διακόσμηση θανάτου/(…) Στο κενό που εξουσιάζουν τα κρεβάτια γνωριμίας/ κλειδαρότρυπα στο γκλάμουρ της ανίας’ (από το ‘90-60-90’). Εδώ υπάρχουν όλα. Το ροκ, η τζαζ, το φολκ, το πανκ, η μπαλάντα, το ρεμπέτικο(…) με τα τραγούδια ν’ αφήνουν, ακόμη και μέσα από τις σκληρότερες φόρμες, μιαν αναντίρρητη ευαισθησία(…)».

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Αυτό το όντως εξαιρετικό σετ τραγουδιών ο Ντίνος Σαδίκης το αναμορφώνει και το ξαναδίνει στον κόσμο, ακολουθώντας πιο… περιεκτικές πρακτικές. Εννοώ πως η μπάντα ροκάρει αγρίως, πως τα τραγούδια ακούγονται πιο βαριά και πακτωμένα εν σχέσει με την προ δεκαετίας εγγραφή (ίσως κοντύτερα, σ’ αυτό που είναι στην πραγματικότητα), δίχως τούτο να σημαίνει πως δεν ανιχνεύονται και οι πιο ήπιες… και συνεσταλμένες στιγμές.

Ο «Υπνοβάτης», ας πούμε, είναι εξαιρετικός όπως ακούγεται εδώ, με τις διπλές κιθάρες και την πιο αυθόρμητη ερμηνεία (ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του Σαδίκη), ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η εκτέλεση του «Modus Vivendi» (αρκούντως «σκοτεινή» και με τη φωνή της Αγνής Ζαχαρή να δίνει άλλες ποιότητες στο κομμάτι).

Το ίδιο ισχύει, όμως, και για τα πιο… κλασικά άσματα, όπως εκείνα από το ρεπερτόριο των Εν Πλω, με το «Και λοιπόν τι» να αποκτά νέα… desert vibes και με το «Αντιλαλούν οι φυλακές» (Μάρκος Βαμβακάρης) να προσφέρει ασύλληπτες κιθάρες (κυρίως όταν είναι μόνες τους – χωρίς τη φωνή επάνω τους εννοώ), με τα chorus vocals να επιτείνουν το αίσθημα της παρέας που απαιτούν, σήμερα στην εκτέλεσή τους, τέτοιου τύπου άσματα.

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Τέλος, ξεχωριστή μνεία απαιτείται για τις «Λαμαρίνες». Δεν ξέρω αν πρόκειται για παλιό τραγούδι (γραμμένο στα eighties) ή πιο καινούριο ή και… σκέτο καινούριο. Για μένα το τραγούδι αυτό είναι ένα από τα 2-3 ωραιότερα punk κομμάτια που έχουν ακουστεί ποτέ στην Ελλάδα, για να μην πω το σημαντικότερο (και όχι απλώς το ωραιότερο)! Ναι, το λέω «punk» και όποιοι επιθυμούν ας διαφωνήσουν…

Φοβούνται για το μέλλον τους
φοβούνται το παρόν τους
φοβούνται να ξεκόψουνε από το παρελθόν τους
φοβούνται ν’ αποτύχουνε
φοβούνται να τολμήσουν
φοβούνται ν’ απομακρυνθούν μήπως και δε γυρίσουν
φοβούνται από τα ψέματα
φοβούνται την αλήθεια
φοβούνται ν’ αποτάξουνε μύθους και παραμύθια
φοβούνται όσα μάθανε
φοβούνται όσα δεν ξέρουν
φοβούνται μη ρεζιλευτούν αν δείξουν πως δεν ξέρουν

 

Φοβούνται τα αδέσποτα
φοβούνται τα δεμένα
φοβούνται να μιλήσουνε σε σένα και σε μένα
φοβούνται μήπως ξεχαστούν
φοβούνται μην ξεχάσουν
φοβούνται μήπως λείψουνε κι οι φίλοι τους τούς θάψουν
φοβούνται την κακιά στιγμή
φοβούνται τα τυχαία
φοβούνται μη το σπίτι τους βρεθεί πάνω σ’ αρχαία
φοβούνται να μεθύσουνε
φοβούνται να ξεδώσουν
φοβούνται μήπως τρελαθούν και δεν το μετανιώσουν (…)

 


 

Info:

Ντίνος Σαδίκης

An live club

Σάββατο 7 Μαρτίου, 22:00, είσοδος 10 ευρώ

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ