Il Τrovatore

Il Τrovatore Facebook Twitter
Φωτό: Μαριλένα Σταφυλίδου
0

Κορυφαίο δείγμα του ρομαντισμού του 19ου αιώνα, ανέβηκε για πρώτη φορά στο Teatro Apollo της Ρώμης το 1853, χαρίζοντας αμέσως στον σπουδαίο Ιταλό συνθέτη τεράστια επιτυχία. Στο Ηρώδειο παίχτηκεξανά το 1982 και τώρα επανέρχεται σε σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια και φωτισμούς του Στέφανο Πόντα και μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού.

Ο Τροβαδούρος, έργο βασισμένο στο El Trovador του Αντόνιο Γκαρσία Γκουτιέρεθ (1836), χαρακτηρίζεται απ’ όλα τα στοιχεία του ρομαντισμού: έρωτες, πάθη, θάνατοι, φωτιές, φεγγαρόφωτα, μίση, έριδες, όλα μπλεγμένα σ’ ένα κουβάρι, όπου μόνο ένα τραγικό φινάλε δίνει τη λύση κι εξαγνίζει το κακό μπέρδεμα της μοίρας. Δύο αδέλφια που δεν ξέρουν ότι είναι αδέλφια, μια γυναίκα μήλον της έριδος ανάμεσά τους, μια τσιγγάνα που διψά για εκδίκηση για τον άδικο θάνατο της μητέρας της, μια μονομαχία, φυλακή και μια υποταγή. Όλα οδηγούν σ’ ένα οδυνηρό τέλος με φόντο την Ισπανία του 15ου αιώνα και τα πάθη της, όπου ο κόμης Ντι Λούνα είναι ερωτευμένος με την ωραία Λεονόρα, την οποία διεκδικεί και ο επαναστάτης Μανρίκο, ο γιος της τσιγγάνας Ατσουτσένα και αντίπαλός του στον εμφύλιο. Και οι δύο βρίσκονται στον κήπο της νέας γυναίκας, όπου ο Μανρίκο της τραγουδάει κι εκείνη πέφτει στην αγκαλιά του. Οι δύο άντρες μονομαχούν, κανείς δεν πεθαίνει, αλλά η Λεονόρα παίρνει λάθος πληροφορίες και αποφασίζει να κλειστεί σε μοναστήρι. Ο Μανρίκο, αφού έχει ακούσει την Ατσουτσένα να τραγουδάει ότι κάποτε έκαψε το παιδί της κατά λάθος για να εκδικηθεί και της μάνας της το κάψιμο από τον πατέρα του κόμη, τρέχει να προλάβει τον εγκλεισμό της γυναίκας που αγαπά. Ο Ντι Λούνα πιάνει την Ατσουτσένα, καταδικάζοντάς την σε θάνατο στην πυρά. Ο Μανρίκο τρέχει να τη σώσει, αλλά φυλακίζεται μαζί της. Ο κόμης αναγκάζει τη Λεονόρα να του δοθεί ώστε να χαρίσει την ελευθερία στον αγαπημένο της, εκείνη δέχεται (αλλά παίρνει δηλητήριο, ώστε να μην υποταχθεί σ’ αυτόν) και πηγαίνει η ίδια στον αγαπημένο της, στη φυλακή, για να του ανακοινώσει την απελευθέρωσή του. Πεθαίνει στα χέρια του, εκείνος οδηγείται στην πυρά και στην τελική σκηνή, την ώρα που καίγεται η Ατσουτσένα, αποκαλύπτει στον κόμη ότι έκαψε τον αδελφό του καθώς εκείνη, όταν είχε κατά λάθος ρίξει το δικό της παιδί στην πυρά, προσπαθώντας να εκδικηθεί τον πατέρα

του, κράτησε τον γιο του για δικό της. Τώρα πια έχει πάρει την εκδίκησή της με τον πιο τραγικό τρόπο. Μια περίπλοκη και περίτεχνη όπερα, της οποίας τη δράση και τα πάθη περιέγραψε ο ιδιοφυής μουσικός μέσα από τέσσερις φωνές και μια σειρά από χορωδιακά μέρη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT