Iceland Queen

Iceland Queen Facebook Twitter
0

Το φετινό Melt! Festival στη γερμανική Ferropolis -παλιά ορυχεία εξόρυξης σιδήρου-, περίπου ένα δίωρο έξω απ’ το Βερολίνο, έγινε υπό καταρρακτώδη βροχή, μέσα στις λάσπες και σε θερμοκρασίες που θύμιζαν χειμώνα. Παρ’ όλα αυτά, τα χιλιάδες πιτσιρίκια που είχαν κατακλύσει τα κάμπινγκ τριγύρω κυκλοφορούσαν ανέμελα με κοντομάνικα και γαλότσες, καμένα απ’ την κατανάλωση τόνων μπίρας -και όχι μόνο- και φαινόταν «να μην τρέχει μία». Το βράδυ της Κυριακής -τρίτη και τελευταία μέρα- δεν ξέρω ποιος θεός μας λυπήθηκε, αλλά δεν έριξε ούτε ψιχάλα και η Björk εμφανίστηκε πανηγυρικά μέσα στο τσουχτερό κρύο και στην υγρασία που σε περόνιαζε, αλλά τουλάχιστον σε ένα χώρο στεγνό που σου άφηνε περιθώρια να το απολαύσεις. Έπαιξε πολύ λίγο για headliner -γύρω στη μια ώρα, μαζί με τα δύο encore- αλλά, απ’ το εντυπωσιακό ξεκίνημα μέσα στις φωτιές με το «Earth Intruder» μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε με τη 10μελή μπάντα με τα χάλκινα που τη συνόδευε να χορεύει ξέφρενα στους ρυθμούς του «Declare Independence», ήταν σίγουρα η καλύτερη Björk που έχω δει ποτέ.

Έντονα ρυθμική, με τα κομμάτια σε σχεδόν αγνώριστες χορευτικές εκτελέσεις, με έναν καταπληκτικό Mark Bell στο programming και τον Chris Corsano στα ηλεκτρονικά drums να ξεσηκώνει, έκανε 20 χιλιάδες άτομα να χοροπηδάνε αλαλάζοντας. Την ατμόσφαιρα είχαν θερμάνει οι εξαιρετικές εμφανίσεις των Neon Neon, των Hot Chip αλλά, πάνω απ’ όλα, των Battles (σπουδαίο γκρουπ live), αυτό που έγινε όμως με την Björk ήταν πραγματική έκπληξη, γιατί η αλήθεια είναι ότι μετά το Volta ακούστηκαν τόσα πολλά, που κάποιοι την είχαν ξεγράψει. Όταν πρωτοβγήκε η πολύχρωμη μπάντα με τα χάλκινα και το χατζιδακικό εμβατήριο στη σκηνή ήσουν σίγουρος ότι αυτό που θα ακολουθούσε δεν θα ήταν απλά ένα ακόμα καλό live. Η σκηνή και το φόντο έχουν στολιστεί ήδη με πράσινα και λαμπερά ροζ πανό με παραστάσεις ζώων, οι υπόλοιποι μουσικοί παίρνουν θέσεις και με τις πρώτες νότες του «Earth Intruders» εμφανίζεται το ξωτικό, χαμογελαστό και χορεύοντας στους tribal ρυθμούς, με ένα φόρεμα που μοιάζει με φουστανέλα στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Λέει ευχαριστώ στα γερμανικά και στέλνει στις άκρες της σκηνής ιστούς αράχνης που δείχνουν να εκτινάσσονται από τα χέρια της (!).

Το tracklist ήταν η δεύτερη μεγάλη έκπληξη. Λέει κομμάτια που είναι πασίγνωστα από ολόκληρη τη δισκογραφία της, με αποκορύφωμα μια μεγαλειώδη τέκνο εκτέλεση του «Army of Me» και με ένα αγνώριστο τέκνο-δυναμίτη «The Triumph Of The Heart» - το ίδιο και το «I Miss You». Ξεσηκώνει. Από το Volta λέει μόνο τρία κομμάτια, προς ανακούφιση όλων. Λέει ακόμα και outsiders όπως το «Cover Me», το «Joda» ή το ξεχασμένο «The Αnchor Song» ως ιντερλούδια. Στο «Wonderlust» και στο «Hyperbalad» γίνεται πανζουρλισμός, τα πνευστά μαζεύονται γύρω της και παίζουν το θέμα της Selda απ’ το Χορεύοντας στο σκοτάδι. Φεύγει και επιστρέφει στη σκηνή δυο φορές, χορεύει ασταμάτητα, συστήνει τους μουσικούς της με τη φανερά προσποιητή και έντονα ισλανδική προφορά της. Από πείσμα. Ήταν μια Björk σε τρελά κέφια, με μια εξαιρετική μπάντα να τη συνοδεύει, με καινούργιες ενορχηστρώσεις στα κομμάτια της που τα κάνουν εντυπωσιακά, με οτιδήποτε είναι σημερινό να έχει περάσει με έναν πολύ έξυπνο τρόπο στον ήχο της. Ακόμα και dubstep. Ένα άψογα σχεδιασμένο σόου με ενέργεια που κουβαλάς για μέρες. Τη μισή απ’ την ενέργεια στο Melt! να διαθέσει στην Αθήνα, θα μιλάμε για μια αξέχαστη εμπειρία…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ