Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης.

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.
0

Η αμερικανίδα σκηνοθέτης κινηματογράφου Σοφία Κόππολα πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στην όπερα με μια παραγωγή της Λα Τραβιάτα στην Όπερα της Ρώμης. Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού με μια πλειάδα αστέρων από την πολύπαθη λυρική σκηνή που επί μακρόν επισκιάζεται από την Λα Σκάλα του Μιλάνο. 

Η Κόππολα, σκηνοθέτης των ταινιών Χαμένοι στην Μετάφραση και Οι Αυτόχειρες Παρθένοι, θα συνεργαστεί με τον σχεδιαστη μόδας Βαλεντίνο στην παραγωγή του αριστουργήματος του Βέρντι. Μάλιστα εκείνος της ζήτησε να συμμετάσχει αφού είδε την ταινία της Μαρία Αντουαννέτα. 

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.

Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.  

Τον σχεδιασμό της παραγωγής έχει αναλάβει ο Νέϊθαν Κρόουλι, ο οποίος έχει επαινεθεί για το έργο του στις ταινίες Batman Begins και Ο Σκοτεινός Ιππότης, ενώ τα σκηνικά κοστούμια για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα σχεδιάσει ο Βαλεντίνο και η ομάδα του. 

 

"Η νέα Τραβιάτα είναι μια μνημειώδης παραγωγή, καθώς και ένα από τα έργα που χαίρουν της στήριξης του Ιδρύματος Βαλεντίνο Γκαραβάνι και του (προέδρου του οίκου Βαλεντίνο) Τζιανκάρλο Τζαμμέττι." δήλωσε ο Φουόρτες. Η πρεμιέρα έχει προγραμματισθεί για τις 24 Μαΐου.

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.  

 

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας.

 

Ακόμα κι ο Υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, ο Ντάριο Φραντσεσκίνι, είχε τότε αναγνωρίσει ότι κατανοούσε τα αίτια της απόφασης του Μούτι, κι είχε παραπονεθεί πως οι αναγκαίες αλλαγές στην κουλτούρα των λυρικών σκηνών της Ιταλίας "παρακωλύονται". 

Η Όπερα της Ρώμης όμως φαίνεται πως ανέκαμψε, έπειτα από την εισροή 15 εκ. ευρώ στα ταμεία της τον Ιανουάριο, θέτοντας τέλος τουλάχιστον προς το παρόν σε μια σειρά ζημιογόνων χρήσεων και διαμαχών με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων της.  Σε μία συνέντευξη τύπου μάλιστα πέρυσι ο Φουόρτες είχε αναφέρει ρητά πως η σκηνή αυτή είχε γίνει έμβλημα, "η αλληγορία μιας Ιταλίας που δεν λειτουργεί, κι είναι καθηλωμένη από τα προβλήματα της."

  

Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας. Ο κοσμηματοπώλης Bulgari, που επίσης έχει έδρα της Ρώμη, προσέφερε 1,5 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση των Ισπανικών Σκαλοπατιών, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας υπόδησης Tod's ξόδεψε 25 εκ. ευρώ για το Κολοσσαίο. Ο οίκος Fendi προσέφερε 2,18 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση της Φοντάνα ντι Τρέβι. 

 

Την μουσική στην ανοιξιάτικη ρωμάνικη Τραβιάτα θα διευθύνει ο μαέστρος Γιάντερ Μπινιάμινι, αναπληρωτής διευθυντής της Ορχήστρας Βέρντι του Μιλάνο, και στην διανομή θα εναλλάσσονται οι Φραντσέσκα Ντόττο και Μαρία Γκράτσια Σκιάβο για τον ρόλο της Βιολέτας, και οι Αντόνιο Πόλι και Αρτούρο Τσακόν-Κρουθ στον ρόλο του Αλφρέντο.  

Συνολικά η Όπερα της Ρώμης έχει προγραμματίσει 15 παραστάσεις από τις 24 Μαΐου εώς τις 30 Ιουνίου 2016. 

Πηγή: The Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT