Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης.

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.
0

Η αμερικανίδα σκηνοθέτης κινηματογράφου Σοφία Κόππολα πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στην όπερα με μια παραγωγή της Λα Τραβιάτα στην Όπερα της Ρώμης. Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού με μια πλειάδα αστέρων από την πολύπαθη λυρική σκηνή που επί μακρόν επισκιάζεται από την Λα Σκάλα του Μιλάνο. 

Η Κόππολα, σκηνοθέτης των ταινιών Χαμένοι στην Μετάφραση και Οι Αυτόχειρες Παρθένοι, θα συνεργαστεί με τον σχεδιαστη μόδας Βαλεντίνο στην παραγωγή του αριστουργήματος του Βέρντι. Μάλιστα εκείνος της ζήτησε να συμμετάσχει αφού είδε την ταινία της Μαρία Αντουαννέτα. 

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.

Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.  

Τον σχεδιασμό της παραγωγής έχει αναλάβει ο Νέϊθαν Κρόουλι, ο οποίος έχει επαινεθεί για το έργο του στις ταινίες Batman Begins και Ο Σκοτεινός Ιππότης, ενώ τα σκηνικά κοστούμια για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα σχεδιάσει ο Βαλεντίνο και η ομάδα του. 

 

"Η νέα Τραβιάτα είναι μια μνημειώδης παραγωγή, καθώς και ένα από τα έργα που χαίρουν της στήριξης του Ιδρύματος Βαλεντίνο Γκαραβάνι και του (προέδρου του οίκου Βαλεντίνο) Τζιανκάρλο Τζαμμέττι." δήλωσε ο Φουόρτες. Η πρεμιέρα έχει προγραμματισθεί για τις 24 Μαΐου.

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.  

 

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας.

 

Ακόμα κι ο Υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, ο Ντάριο Φραντσεσκίνι, είχε τότε αναγνωρίσει ότι κατανοούσε τα αίτια της απόφασης του Μούτι, κι είχε παραπονεθεί πως οι αναγκαίες αλλαγές στην κουλτούρα των λυρικών σκηνών της Ιταλίας "παρακωλύονται". 

Η Όπερα της Ρώμης όμως φαίνεται πως ανέκαμψε, έπειτα από την εισροή 15 εκ. ευρώ στα ταμεία της τον Ιανουάριο, θέτοντας τέλος τουλάχιστον προς το παρόν σε μια σειρά ζημιογόνων χρήσεων και διαμαχών με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων της.  Σε μία συνέντευξη τύπου μάλιστα πέρυσι ο Φουόρτες είχε αναφέρει ρητά πως η σκηνή αυτή είχε γίνει έμβλημα, "η αλληγορία μιας Ιταλίας που δεν λειτουργεί, κι είναι καθηλωμένη από τα προβλήματα της."

  

Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας. Ο κοσμηματοπώλης Bulgari, που επίσης έχει έδρα της Ρώμη, προσέφερε 1,5 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση των Ισπανικών Σκαλοπατιών, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας υπόδησης Tod's ξόδεψε 25 εκ. ευρώ για το Κολοσσαίο. Ο οίκος Fendi προσέφερε 2,18 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση της Φοντάνα ντι Τρέβι. 

 

Την μουσική στην ανοιξιάτικη ρωμάνικη Τραβιάτα θα διευθύνει ο μαέστρος Γιάντερ Μπινιάμινι, αναπληρωτής διευθυντής της Ορχήστρας Βέρντι του Μιλάνο, και στην διανομή θα εναλλάσσονται οι Φραντσέσκα Ντόττο και Μαρία Γκράτσια Σκιάβο για τον ρόλο της Βιολέτας, και οι Αντόνιο Πόλι και Αρτούρο Τσακόν-Κρουθ στον ρόλο του Αλφρέντο.  

Συνολικά η Όπερα της Ρώμης έχει προγραμματίσει 15 παραστάσεις από τις 24 Μαΐου εώς τις 30 Ιουνίου 2016. 

Πηγή: The Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ