Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης.

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.
0

Η αμερικανίδα σκηνοθέτης κινηματογράφου Σοφία Κόππολα πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στην όπερα με μια παραγωγή της Λα Τραβιάτα στην Όπερα της Ρώμης. Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού με μια πλειάδα αστέρων από την πολύπαθη λυρική σκηνή που επί μακρόν επισκιάζεται από την Λα Σκάλα του Μιλάνο. 

Η Κόππολα, σκηνοθέτης των ταινιών Χαμένοι στην Μετάφραση και Οι Αυτόχειρες Παρθένοι, θα συνεργαστεί με τον σχεδιαστη μόδας Βαλεντίνο στην παραγωγή του αριστουργήματος του Βέρντι. Μάλιστα εκείνος της ζήτησε να συμμετάσχει αφού είδε την ταινία της Μαρία Αντουαννέτα. 

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.

Σημειώνοντας την "ξεχωριστή ευαισθησία και μουσική αισθητική" της Κόππολα, καθώς και την ικανότητατης να ισορροπεί "το κλασικό με το μοντέρνο", ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος της Όπερας της Ρώμης, Κάρλο Φουόρτες ανέφερε πως η παραγωγή αυτή της Τραβιάτα θα εμπνευσθεί από τον κόσμο του κινηματογράφου.  

Τον σχεδιασμό της παραγωγής έχει αναλάβει ο Νέϊθαν Κρόουλι, ο οποίος έχει επαινεθεί για το έργο του στις ταινίες Batman Begins και Ο Σκοτεινός Ιππότης, ενώ τα σκηνικά κοστούμια για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα σχεδιάσει ο Βαλεντίνο και η ομάδα του. 

 

"Η νέα Τραβιάτα είναι μια μνημειώδης παραγωγή, καθώς και ένα από τα έργα που χαίρουν της στήριξης του Ιδρύματος Βαλεντίνο Γκαραβάνι και του (προέδρου του οίκου Βαλεντίνο) Τζιανκάρλο Τζαμμέττι." δήλωσε ο Φουόρτες. Η πρεμιέρα έχει προγραμματισθεί για τις 24 Μαΐου.

Η ανακοίνωση αυτή λαμβάνει χώρα έπειτα από μια δύσκολη περίοδο για την Όπερα της Ρώμης, η οποία διαχρονικά υποφέρει από την σύγκριση της με την Σκάλα του Μιλάνο, ενώ το 2014 αντιμετώπισε μεγάλες αναποδιές όταν ο Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι απέσυρε δύο παραγωγές λόγω διαφόρων συγκρούσεων. Η απόφαση εκείνη είχε ληφθεί εν μέσω απεργιακών απειλών και διαμαρτυριών, λίγους μήνες μετά τις απειλές εργατικών κινητοποιήσεων οι οποίες σχεδόν εκτροχίασαν την πρεμιέρα της Μανόν Λεσκό του Πουτσίνι που διηύθυνε ο Μούτι και σκηνοθετούσε η κόρη του.  

 

Η Σοφία Κόππολα σκηνοθετεί Τραβιάτα για την Όπερα της Ρώμης. Facebook Twitter
Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας.

 

Ακόμα κι ο Υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, ο Ντάριο Φραντσεσκίνι, είχε τότε αναγνωρίσει ότι κατανοούσε τα αίτια της απόφασης του Μούτι, κι είχε παραπονεθεί πως οι αναγκαίες αλλαγές στην κουλτούρα των λυρικών σκηνών της Ιταλίας "παρακωλύονται". 

Η Όπερα της Ρώμης όμως φαίνεται πως ανέκαμψε, έπειτα από την εισροή 15 εκ. ευρώ στα ταμεία της τον Ιανουάριο, θέτοντας τέλος τουλάχιστον προς το παρόν σε μια σειρά ζημιογόνων χρήσεων και διαμαχών με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων της.  Σε μία συνέντευξη τύπου μάλιστα πέρυσι ο Φουόρτες είχε αναφέρει ρητά πως η σκηνή αυτή είχε γίνει έμβλημα, "η αλληγορία μιας Ιταλίας που δεν λειτουργεί, κι είναι καθηλωμένη από τα προβλήματα της."

  

Η παραγωγή της Τραβιάτα υποστηρίζεται οικονομικά από το ίδρυμα του Βαλεντίνο και είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καλλιτεχνικών έργων και έργων υποδομών που δέχονται την οικονομική αρωγή του ιδιωτικού τομέα, ιδίως της βιομηχανίας της μόδας. Ο κοσμηματοπώλης Bulgari, που επίσης έχει έδρα της Ρώμη, προσέφερε 1,5 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση των Ισπανικών Σκαλοπατιών, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας υπόδησης Tod's ξόδεψε 25 εκ. ευρώ για το Κολοσσαίο. Ο οίκος Fendi προσέφερε 2,18 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση της Φοντάνα ντι Τρέβι. 

 

Την μουσική στην ανοιξιάτικη ρωμάνικη Τραβιάτα θα διευθύνει ο μαέστρος Γιάντερ Μπινιάμινι, αναπληρωτής διευθυντής της Ορχήστρας Βέρντι του Μιλάνο, και στην διανομή θα εναλλάσσονται οι Φραντσέσκα Ντόττο και Μαρία Γκράτσια Σκιάβο για τον ρόλο της Βιολέτας, και οι Αντόνιο Πόλι και Αρτούρο Τσακόν-Κρουθ στον ρόλο του Αλφρέντο.  

Συνολικά η Όπερα της Ρώμης έχει προγραμματίσει 15 παραστάσεις από τις 24 Μαΐου εώς τις 30 Ιουνίου 2016. 

Πηγή: The Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ