Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα.

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

0

Το Boiler Room είναι μία από τις πιο γνωστές μουσικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Από το 2010 έχει ανεβάσει 8.000+ performances καλλιτεχνών από σχεδόν όλα τα μουσικά είδη και έχει φιλοξενήσει 5.000 καλλιτέχνες σε 200 πόλεις του πλανήτη. Η ηλεκτρονική/χορευτική μουσική έχει πολύ δυνατή παρουσία στο Boiler Room και σίγουρα μια εμφάνιση με το λογότυπό της φέρνει ορατότητα και credit. 

Όμως αυτό δεν είναι ο κανόνας, ειδικά αν δεν είσαι και τόσο γνωστό όνομα, που σημαίνει ότι θα φτάσεις κυρίως στα αυτιά των μυημένων. Λίγες είναι η περιπτώσεις που μία εμφάνιση εκεί είναι ικανή να σου δώσει μια μεγάλη καριέρα – σε αυτή την περίπτωση το πιο φωτεινό παράδειγμα είναι η Sama’

Προσπάθησα πολλές φορές να αποκωδικοποιήσω τη συνταγή αυτής της επιτυχίας που την έβαλε από την αφάνεια κατευθείαν στο κλαμπ των διάσημων DJs μέσω μιας ψυχρά επαγγελματικής οπτικής. Ναι, εύκολα μπορείς να εντοπίσεις να κουτάκια στα οποία έκανε το πολυπόθητο τικ. Όμως, έκανα λάθος. Γιατί ήταν το συναίσθημα που (μου) προκάλεσε αυτό το βίντεο, που της έδωσε τελικά αυτό που της αναλογούσε. 

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Η Sama’ δεν διάλεξε «ψαγμένη» μουσική για την ελίτ της φάσης, δεν προσπάθησε να το παίξει ιστορία, δεν αντιμετώπισε την κάμερα με ηδυπάθεια και θράσος. Προετοιμάστηκε λες και θα έδινε εξετάσεις, στάθηκε πίσω από τα decks με την αλήθεια της, την αγάπη της για τη μουσική, φανερά αγχωμένη σε φάσεις, τόσο ανθρώπινη, τόσο προσιτή. Γύρω της και πίσω της οι φίλοι και η οικογένειά της να την υποστηρίζουν περήφανα, με συγκίνηση. Η πραγματική ευφορία στο κοινό, η ευγνωμοσύνη για την αναγνώριση ενός δικού τους ανθρώπου και γι’ αυτό που ζούσαν έβγαινε από την οθόνη και διαχεόταν στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Κι εκείνο το «Palestine» στους τίτλους ακόμα μου προκαλεί ανατριχίλα. 

Sama' Abdulhadi | Boiler Room Palestine

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα. Οk, καμία έκπληξη εδώ, αυτός είναι ο κανόνας για τους DJs της κλάσης της. Η εξαίρεση είναι ότι χαίρει μεγάλου σεβασμού στο σύνολο του χώρου της. 

Κανένα άτομο δεν μπορεί να ξεχάσει το πώς ενώθηκε όλη η σκηνή σε μία μέρα και δημιούργησε μια εντυπωσιακή grassroots καμπάνια όταν η Sama’ συνελήφθη και πέρασε οκτώ μέρες στο κρατητήριο με την κατηγορία της «βεβήλωσης θρησκευτικού χώρου» το 2020, κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης ενός live streaming για το Beatport· το πώς μίλησε για εκείνη ο Roger Waters, το πόσο την εκτιμούν οι «στυλοβάτες» Richie Hawtin, Pete Tong και Carl Cox.

Κάποιο άλλο άτομο στη θέση της πολύ πιθανό να την ψώνιζε, να γινόταν σνομπ ή αυτάρεσκο. Η Sama’, όμως, ένιωσε ως imposter. «Όλο αυτό μού δημιουργεί ένα τεράστιο στρες, νιώθω πως συνεχώς πρέπει να κάνω κάτι παραπάνω, να είμαι κάτι παραπάνω, δεν μπορώ να πειραματιστώ, αφού πήγα από μια εμφάνιση μπροστά σε 100 άτομα σε μια εμφάνιση μπροστά σε 10.000», μου έλεγε πριν από ενάμιση χρόνο στη συζήτηση που κάναμε. «Κάθε φορά που ετοιμάζομαι να βγω στη σκηνή είμαι σε πανικό. Πηγαίνω στο μπάνιο, κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη και λέω “τι γίνεται, ρε Sama’, μπορείς να το κάνεις, συμβαίνει κάθε μέρα”».

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ» είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Και όχι μόνο μπορεί να το κάνει, αλλά το κάνει ουσιαστικά και σε πολλά επίπεδα. Με υπόβαθρο στο sound design και σπουδές στην ηχοληψία, η Sama’ αξιοποιεί την ιδιότητά της για να υποστηρίξει τον αυξανόμενο αριθμό Παλαιστίνίων καλλιτεχνών, μέσω του κέντρου της, του Union, ενός χώρου στη Ραμάλα που λειτουργεί ως θερμοκοιτίδα για DJs, παραγωγούς και creatives με σκοπό τη συνεργασία και τη βελτίωση της τέχνης τους. Έχει εργαστεί συγκεντρώνοντας χρήματα για τα πληγέντα άτομα από την κρίση στον Λίβανο συμμετέχοντας της δράσης «Bring Back Beirut».

Σχεδόν παράλληλα, έστησε κι άλλο ένα πρότζεκτ, το «Resilience». Όπως δήλωσε η ίδια, «είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για άτομα του χώρου των τεχνών, ώστε να μοιραστούν τις ιστορίες και τη δουλειά τους, που απεικονίζει εμπειρίες περιθωριοποίησης, εκτοπισμού και καταπίεσης. Στοχεύει στη δημιουργία ενός χώρου έκφρασης και υπεράσπισης όπου θα μπορούν να πουν τις ιστορίες τους και να ενισχυθούν οι φωνές ατόμων και κοινοτήτων που συχνά το κύριο αφήγημα αγνοεί». Ο απώτερος στόχος της και η σταθερή βάση όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι να ανατρέψει την εικόνα και να σπάσει τα στερεότυπα που έχει όλος ο κόσμος για τα άτομα από τις αραβικές χώρες, λέει. Ας μη γελιόμαστε, είναι γνωστή και σταθερά κραταιά αυτή η συλλήβδην κατηγοριοποίηση.

Sama' Abdulhadi - Fusion Festival 2023 set recording

Στην περίπτωσή της, αυτό που βλέπεις πίσω από τα decks είναι αυτό που ισχύει και στην πραγματικότητα. Μια απλή, αφοπλιστικά ειλικρινής και επικοινωνιακή κοπέλα που δεν χαρίζεται εύκολα. Δεν μιλάει ποτέ από θέση ισχύος ή άσκοπα και αντιμετωπίζει αυτό που της συμβαίνει με τέτοιο coolness που σχεδόν μοιάζει αφοριστική. Είναι πολιτικοποιημένη και συνειδητοποιημένη, έχει απόλυτη αίσθηση της πραγματικότητας στον πλανήτη σήμερα και χρησιμοποιεί τα κανάλια της για να το εκφράσει, αδιαφορώντας για το αν χάνει followers και fans. Το πάθος της, η αλληλεγγύη της και η διάθεσή της να επιστρέψει και να μεταλαμπαδεύσει αυτό που της δόθηκε είναι σχεδόν συγκινητικά.

Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα. Η προγραμματισμένη εμφάνισή της στη χώρα μας, ως μέρος του Respublika, έχει μια άλλη βαρύτητα τη στιγμή που η Παλαιστίνη, το σπίτι της, οι άνθρωποί της παλεύουν καθημερινά για τη ζωή τους. Γι’ αυτό δεν διαβάζουμε για την πορεία της σήμερα σε πρώτο πρόσωπο, αφού δεν νιώθει έτοιμη να μιλήσει δημόσια για όλο αυτό που συμβαίνει. Όμως είναι έτοιμη να εκφράσει τον εαυτό της, για άλλη μία φορά, μέσα από συχνότητες και μπάσα.

Sama' Abdulhadi techno set in The Lab LDN

Respublika - Rave party με τον Richie Hawtin και τη Sama' Abdulhadi
Σάββατο 15/6 προς ξημερώματα Κυριακής 16/6
Terra Vibe Park, Μαλακάσα
Οι πόρτες ανοίγουν από τις 00:30 - Ώρα έναρξης από τις 2:00 π.μ., ξημερώματα Κυριακής

Προπώληση: 35 € - Πόρτα: 40 €
Προπώληση έως 31 Μαΐου για group 4+ ατόμων: 28 € (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων)
Μπορείτε να προγραμματίσετε τη μετακίνησή σας, από και προς τη Μαλακάσα με τα λεωφορεία της Apollon Travel Services, με τιμή εισιτηρίου 12€. Κλείστε εισιτήρια 
εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ