Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα.

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

0

Το Boiler Room είναι μία από τις πιο γνωστές μουσικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Από το 2010 έχει ανεβάσει 8.000+ performances καλλιτεχνών από σχεδόν όλα τα μουσικά είδη και έχει φιλοξενήσει 5.000 καλλιτέχνες σε 200 πόλεις του πλανήτη. Η ηλεκτρονική/χορευτική μουσική έχει πολύ δυνατή παρουσία στο Boiler Room και σίγουρα μια εμφάνιση με το λογότυπό της φέρνει ορατότητα και credit. 

Όμως αυτό δεν είναι ο κανόνας, ειδικά αν δεν είσαι και τόσο γνωστό όνομα, που σημαίνει ότι θα φτάσεις κυρίως στα αυτιά των μυημένων. Λίγες είναι η περιπτώσεις που μία εμφάνιση εκεί είναι ικανή να σου δώσει μια μεγάλη καριέρα – σε αυτή την περίπτωση το πιο φωτεινό παράδειγμα είναι η Sama’

Προσπάθησα πολλές φορές να αποκωδικοποιήσω τη συνταγή αυτής της επιτυχίας που την έβαλε από την αφάνεια κατευθείαν στο κλαμπ των διάσημων DJs μέσω μιας ψυχρά επαγγελματικής οπτικής. Ναι, εύκολα μπορείς να εντοπίσεις να κουτάκια στα οποία έκανε το πολυπόθητο τικ. Όμως, έκανα λάθος. Γιατί ήταν το συναίσθημα που (μου) προκάλεσε αυτό το βίντεο, που της έδωσε τελικά αυτό που της αναλογούσε. 

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Η Sama’ δεν διάλεξε «ψαγμένη» μουσική για την ελίτ της φάσης, δεν προσπάθησε να το παίξει ιστορία, δεν αντιμετώπισε την κάμερα με ηδυπάθεια και θράσος. Προετοιμάστηκε λες και θα έδινε εξετάσεις, στάθηκε πίσω από τα decks με την αλήθεια της, την αγάπη της για τη μουσική, φανερά αγχωμένη σε φάσεις, τόσο ανθρώπινη, τόσο προσιτή. Γύρω της και πίσω της οι φίλοι και η οικογένειά της να την υποστηρίζουν περήφανα, με συγκίνηση. Η πραγματική ευφορία στο κοινό, η ευγνωμοσύνη για την αναγνώριση ενός δικού τους ανθρώπου και γι’ αυτό που ζούσαν έβγαινε από την οθόνη και διαχεόταν στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Κι εκείνο το «Palestine» στους τίτλους ακόμα μου προκαλεί ανατριχίλα. 

Sama' Abdulhadi | Boiler Room Palestine

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα. Οk, καμία έκπληξη εδώ, αυτός είναι ο κανόνας για τους DJs της κλάσης της. Η εξαίρεση είναι ότι χαίρει μεγάλου σεβασμού στο σύνολο του χώρου της. 

Κανένα άτομο δεν μπορεί να ξεχάσει το πώς ενώθηκε όλη η σκηνή σε μία μέρα και δημιούργησε μια εντυπωσιακή grassroots καμπάνια όταν η Sama’ συνελήφθη και πέρασε οκτώ μέρες στο κρατητήριο με την κατηγορία της «βεβήλωσης θρησκευτικού χώρου» το 2020, κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης ενός live streaming για το Beatport· το πώς μίλησε για εκείνη ο Roger Waters, το πόσο την εκτιμούν οι «στυλοβάτες» Richie Hawtin, Pete Tong και Carl Cox.

Κάποιο άλλο άτομο στη θέση της πολύ πιθανό να την ψώνιζε, να γινόταν σνομπ ή αυτάρεσκο. Η Sama’, όμως, ένιωσε ως imposter. «Όλο αυτό μού δημιουργεί ένα τεράστιο στρες, νιώθω πως συνεχώς πρέπει να κάνω κάτι παραπάνω, να είμαι κάτι παραπάνω, δεν μπορώ να πειραματιστώ, αφού πήγα από μια εμφάνιση μπροστά σε 100 άτομα σε μια εμφάνιση μπροστά σε 10.000», μου έλεγε πριν από ενάμιση χρόνο στη συζήτηση που κάναμε. «Κάθε φορά που ετοιμάζομαι να βγω στη σκηνή είμαι σε πανικό. Πηγαίνω στο μπάνιο, κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη και λέω “τι γίνεται, ρε Sama’, μπορείς να το κάνεις, συμβαίνει κάθε μέρα”».

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ» είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Και όχι μόνο μπορεί να το κάνει, αλλά το κάνει ουσιαστικά και σε πολλά επίπεδα. Με υπόβαθρο στο sound design και σπουδές στην ηχοληψία, η Sama’ αξιοποιεί την ιδιότητά της για να υποστηρίξει τον αυξανόμενο αριθμό Παλαιστίνίων καλλιτεχνών, μέσω του κέντρου της, του Union, ενός χώρου στη Ραμάλα που λειτουργεί ως θερμοκοιτίδα για DJs, παραγωγούς και creatives με σκοπό τη συνεργασία και τη βελτίωση της τέχνης τους. Έχει εργαστεί συγκεντρώνοντας χρήματα για τα πληγέντα άτομα από την κρίση στον Λίβανο συμμετέχοντας της δράσης «Bring Back Beirut».

Σχεδόν παράλληλα, έστησε κι άλλο ένα πρότζεκτ, το «Resilience». Όπως δήλωσε η ίδια, «είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για άτομα του χώρου των τεχνών, ώστε να μοιραστούν τις ιστορίες και τη δουλειά τους, που απεικονίζει εμπειρίες περιθωριοποίησης, εκτοπισμού και καταπίεσης. Στοχεύει στη δημιουργία ενός χώρου έκφρασης και υπεράσπισης όπου θα μπορούν να πουν τις ιστορίες τους και να ενισχυθούν οι φωνές ατόμων και κοινοτήτων που συχνά το κύριο αφήγημα αγνοεί». Ο απώτερος στόχος της και η σταθερή βάση όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι να ανατρέψει την εικόνα και να σπάσει τα στερεότυπα που έχει όλος ο κόσμος για τα άτομα από τις αραβικές χώρες, λέει. Ας μη γελιόμαστε, είναι γνωστή και σταθερά κραταιά αυτή η συλλήβδην κατηγοριοποίηση.

Sama' Abdulhadi - Fusion Festival 2023 set recording

Στην περίπτωσή της, αυτό που βλέπεις πίσω από τα decks είναι αυτό που ισχύει και στην πραγματικότητα. Μια απλή, αφοπλιστικά ειλικρινής και επικοινωνιακή κοπέλα που δεν χαρίζεται εύκολα. Δεν μιλάει ποτέ από θέση ισχύος ή άσκοπα και αντιμετωπίζει αυτό που της συμβαίνει με τέτοιο coolness που σχεδόν μοιάζει αφοριστική. Είναι πολιτικοποιημένη και συνειδητοποιημένη, έχει απόλυτη αίσθηση της πραγματικότητας στον πλανήτη σήμερα και χρησιμοποιεί τα κανάλια της για να το εκφράσει, αδιαφορώντας για το αν χάνει followers και fans. Το πάθος της, η αλληλεγγύη της και η διάθεσή της να επιστρέψει και να μεταλαμπαδεύσει αυτό που της δόθηκε είναι σχεδόν συγκινητικά.

Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα. Η προγραμματισμένη εμφάνισή της στη χώρα μας, ως μέρος του Respublika, έχει μια άλλη βαρύτητα τη στιγμή που η Παλαιστίνη, το σπίτι της, οι άνθρωποί της παλεύουν καθημερινά για τη ζωή τους. Γι’ αυτό δεν διαβάζουμε για την πορεία της σήμερα σε πρώτο πρόσωπο, αφού δεν νιώθει έτοιμη να μιλήσει δημόσια για όλο αυτό που συμβαίνει. Όμως είναι έτοιμη να εκφράσει τον εαυτό της, για άλλη μία φορά, μέσα από συχνότητες και μπάσα.

Sama' Abdulhadi techno set in The Lab LDN

Respublika - Rave party με τον Richie Hawtin και τη Sama' Abdulhadi
Σάββατο 15/6 προς ξημερώματα Κυριακής 16/6
Terra Vibe Park, Μαλακάσα
Οι πόρτες ανοίγουν από τις 00:30 - Ώρα έναρξης από τις 2:00 π.μ., ξημερώματα Κυριακής

Προπώληση: 35 € - Πόρτα: 40 €
Προπώληση έως 31 Μαΐου για group 4+ ατόμων: 28 € (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων)
Μπορείτε να προγραμματίσετε τη μετακίνησή σας, από και προς τη Μαλακάσα με τα λεωφορεία της Apollon Travel Services, με τιμή εισιτηρίου 12€. Κλείστε εισιτήρια 
εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT