Η ''Νυχτερινή εκπομπή'' της Αφροδίτης Μάνου ξανακούστηκε 30+1 χρόνια μετά

Η ''Νυχτερινή εκπομπή'' της Αφροδίτης Μάνου ξανακούστηκε 30+1 χρόνια μετά Facebook Twitter
Η Αφροδίτη στο κέντρο της σκηνής με τα κόκκινα γυαλιά της, αέρινη, εμφανώς ανανεωμένη και με τη φωνή της πραγματικά ανέγγιχτη από το χρόνο.
0

''Απ' το ραδιόφωνο ακούω δυνατά τζαζ - ροκ''. Μ' αυτούς τους στίχους ξεκινάει η ''Νυχτερινή εκπομπή'' της Αφροδίτης Μάνου, ένας δίσκος - ορόσημο του ελληνικού τραγουδιού που κυκλοφόρησε το 1984, την ίδια χρονιά με τις ''Μάσκες ηλίου'' της Λένας Πλάτωνος και με το ''Περίπου'' της Αρλέτας. Πολύ σωστά, έτσι, το ένα από τα δύο live της Μάνου στο ΡΥΘΜΟΣ Music Stage, υπό τον τίτλο ''Νυχτερινή εκπομπή 30+1 χρόνια'', βασίστηκε στον τζαζ - ροκ ήχο μιας σούπερ μπάντας και του ενορχηστρωτή Σπύρου Λούκου. Δε θα φανταζόμουν δηλαδή ότι θα ξεκινούσα να γράφω το review από ένα live ασχολούμενος με τις ενορχηστρώσεις του! Λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, έχω παρακολουθήσει πολλά live τα τελευταία χρόνια, με την εκάστοτε μπάντα να συνοδεύει απλά τον εκάστοτε καλλιτέχνη χωρίς ουσιαστικά άλλο λόγο ύπαρξης στο πλάι του. Στη συναυλία της Αφροδίτης Μάνου αυτό δεν συνέβη! Όλο το υλικό ''ενδύθηκε'' έναν γκαράζ - ροκ ήχο με τον Σπύρο Λούκο στο πιάνο και τις ηλεκτρονικές ατμόσφαιρες, τον αδερφό του, Τάσο Λούκο, στα τύμπανα, τον Χρήστο Ζαντιώτη στην ηλεκτρική κιθάρα με τα α λα Santana σόλα του, τη Μαρία Δελή στο ακορντεόν μπαγιάν και τον Ευριπίδη Διονυσιάδη στο μπάσο. Ο ήχος αυτός έγινε έκδηλος ακόμη και σε κομμάτια του μακρινού παρελθόντος, σαν το κινηματογραφικό ''Ένα καλοκαίρι'' του Σπανού που επέλεξε να μας θυμίσει η Μάνου, και που μοιραία ακούστηκε σαν την απόλυτη ροκ μπαλάντα! Αυτό σημαίνει πως ο Λούκος και η ομάδα του δούλεψαν πολύ με τα τραγούδια, θέλοντας να τα παρουσιάσουν φρεσκαρισμένα και αμιγώς εξηλεκτρισμένα. Το πέτυχαν 100%!

Κι αν πάλι οφείλω να εστιάσω σε ένα στοιχείο της βραδιάς, αυτό θα ήταν σίγουρα η συνειδητοποίηση τού πόσο σημαντικούς στίχους, ευαίσθητους και λυρικούς, έχει καταθέσει η Μάνου μέσα σε 30+1 χρόνια ατομικής διαδρομής της στη δισκογραφία

Η συναυλία ξεκίνησε με το ''Τέλος δεν υπάρχει εδώ'' του Νίκου Κυπουργού, κομμάτι από το κινηματογραφικό ''Οξυγόνο'' σε στίχους της Μάνου, που ερμήνευσε στη δισκογραφία η Ελευθερία Αρβανιτάκη. Η Αφροδίτη στο κέντρο της σκηνής με τα κόκκινα γυαλιά της, αέρινη, εμφανώς ανανεωμένη και με τη φωνή της πραγματικά ανέγγιχτη από το χρόνο. Συγκινητική, αν υποτεθεί πως υπήρξαν στιγμές που η ερμηνεία της μας παρέπεμψε στην πρόωρα χαμένη Μαρία Δημητριάδη, την αδερφή της, παρότι παρουσίασε ένα ολότελα προσωπικό της ρεπερτόριο. Κι αν πάλι οφείλω να εστιάσω σε ένα στοιχείο της βραδιάς, αυτό θα ήταν σίγουρα η συνειδητοποίηση τού πόσο σημαντικούς στίχους, ευαίσθητους και λυρικούς, έχει καταθέσει η Μάνου μέσα σε 30+1 χρόνια ατομικής διαδρομής της στη δισκογραφία: Τραγούδια σαν το ''Μήλο'' από τη συνεργασία της με τον Πορτοκάλογλου, το ''Πάρε με'' που έκανε μεγάλη επιτυχία ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στα ''Χαιρετίσματα'' του, το ''Μια παλιοκατίνα'' που σίγουρα δεν θα συγκίνησε ιδιαιτέρως τις φεμινίστριες του καιρού του, το ''Αριστερά στην Εδέμ'' και το ''Για ποια Ελλάδα ρε γαμώτο'' - το τελευταίο θυμάμαι πόσο καχύποπτα είχε αντιμετωπιστεί, προφανώς γιατί χάλαγε τη...σούπα ενός ολόκληρου έθνους που όχι πολλά χρόνια μετά θα έπιανε πάτο δικαιολογημένα. Κι ακόμη κομμάτια άλλων από το διεθνές και ελληνικό ρεπερτόριο που η Μάνου διάλεψε να μας τραγουδήσει, σαν το αλμοδοβαρικό ''Un ano de amor'' της Luz Casal, το ''Canzone Arrabiata'' του Nino Rota, το ''Πότε θα σε βαρεθώ'' του Πορτοκάλογλου και το ''Ένα σφάλμα έκανα'' του Θόδωρου Δερβενιώτη.

Η ''Νυχτερινή εκπομπή'' της Αφροδίτης Μάνου ξανακούστηκε 30+1 χρόνια μετά Facebook Twitter
Η παρουσία του Σταύρου Παπασταύρου δίπλα στην Αφροδίτη Μάνου ξέφευγε από τη συνθήκη του ''guest καλλιτέχνη'', αφού μοιράστηκαν εξ ημισείας σχεδόν το πρόγραμμα.

Η παρουσία του Σταύρου Παπασταύρου δίπλα στην Αφροδίτη Μάνου ξέφευγε από τη συνθήκη του ''guest καλλιτέχνη'', αφού μοιράστηκαν εξ ημισείας σχεδόν το πρόγραμμα. Ένας σημαντικός, ''μεσογειακός'' θα τον χαρακτήριζα, τροβαδούρος που άνοιξε το δικό του μέρος του προγράμματος με το ''Απ' την αρχή'', τη μπαλάντα του που το 1981 είχε βραβευθεί στους Πρώτους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού Κέρκυρας του Μάνου Χατζιδάκι. Άλλη συγκίνηση αυτή και όσοι χειροκρότησαν θερμά με τις πρώτες νότες, γνώριζαν καλά και το τραγούδι και τον δημιουργό και την ιστορία του. Μερικά ακόμη κομμάτια του Παπασταύρου από τους ''Γιαπωνέζικους Κήπους'' του 1998 σε latin ύφος, αλλά και ντουέτα με τη Μάνου, από το ''Ροζ'' του Μηλιώκα μέχρι τα ''Λιανοτράγουδα'' από τον ''Μεγάλο Ερωτικό'' του Χατζιδάκι. Κι ακόμη, ιταλικά τραγούδια του Nino Rota από το ''8 1/2'' του Fellini και του Lucio Battisti - μου έλειψαν και ένας Dylan, ένας Donovan ή ένας Lennon που ο Παπασταύρου τραγουδάει τόσο όμορφα με την κιθάρα του.

Στη ''Νυχτερινή εκπομπή'', το μεγαλύτερο hit της Μάνου, κάποιοι χόρεψαν! Μα είναι κι ένα πολύ ωραίο ρυθμικό τραγούδι! Τότε που τα ραδιόφωνα το μετέδιδαν νυχθημερόν μαζί με τα ''Μπαράκια'' του Γερμανού και την ''Ευλαμπία'' του Γιοκαρίνη. Άλλες εποχές, στις οποίες θα αναζητούσε κανείς τους συνδετικούς αρμούς του έντεχνου και του rock με την πιο καλαίσθητη pop. Με τη ''Νύχτα'' της, η Αφροδίτη Μάνου καληνύχτισε το κοινό, ανανεώνοντας το ραντεβού της στον ίδιο χώρο για μία δεύτερη και τελευταία εμφάνιση, την ερχόμενη Παρασκευή 4/12. Νομίζω πως θα ξαναείμαι εκεί και δεν πρόκειται καθόλου για στεγνή διαφήμιση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT