Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της

Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της Facebook Twitter
1
Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της Facebook Twitter

"Κάποιοι άνθρωποι δεν κοιμούνται τα βράδια. Είμαι μία από αυτούς. Η δουλειά σε αυτές τις φωτογραφίες έγινε σε ώρες ανάμεσα στα μεσάνυχτα και στις 4-5 τα ξημερώματα, όπως λειτουργούν τα βαμπίρ. Δεν πίστευα ότι θα τις δει ποτέ ανθρώπινο μάτι"

Παρέμειναν μέσα σε ένα κουτί παπουτσιών για δεκαετίες και τώρα ήρθε η στιγμή να δουν το φως της δημοσιότητας. Μια συλλογή polaroids με πορτρέτα της θρυλικής frontwoman των Fleetwood Mac, Stevie Nicks, εκτίθεται από αύριο σε νεοϋορκέζικη γκαλερί του Σόχο. Η έκθεση συμπίπτει με την κυκλοφορία ενός νέου άλμπουμ με ακυκλοφόρητα τραγούδια -επίσης από το χρονοντούλαπό της- που γράφτηκαν και ηχογραφήθηκαν ανάμεσα στο 1969 και το 1989. Και τα δύο φέρουν τον τίτλο 24 Karat Gold, ενώ χρέη curator στην έκθεση εκτελεί ο φίλος και συνεργάτης της Nicks, Dave Stewart, κιθαρίστας των Eurythmics.

Το lead single του νέου άλμπουμ της Stevie Nicks

"Κάποιοι άνθρωποι δεν κοιμούνται τα βράδια. Είμαι μία από αυτούς. Η δουλειά σε αυτές τις φωτογραφίες έγινε σε ώρες ανάμεσα στα μεσάνυχτα και στις 4-5 τα ξημερώματα, όπως λειτουργούν τα βαμπίρ. Δεν πίστευα ότι θα τις δει ποτέ ανθρώπινο μάτι" δήλωσε σχετικά η Nicks. Η 66χρονη σταρ από την Αριζόνα των ΗΠΑ έγινε μέλος των Fleetwood Mac το 1975, ενώ η σόλο καριέρα της ξεκίνησε το 1981. Η εικόνα της συνοδευόταν πάντα από έντονες φήμες ότι έχει ασπαστεί τη μαγεία, και συγκεκριμένα ότι σχετίζεται με την παγανιστική αίρεση Wicca, φήμες που η ίδια έχει διαψεύσει σε πολλές συνεντεύξεις παρόλο που δεν έκρυψε ποτέ την αγάπη της για το goth στοιχείο. Ανέκαθεν ασκούσε μια ιδιαίτερη γοητεία στις γυναίκες, μια κάποια σύνδεση με το γυναικείο κοινό που φανατιζόταν έντονα μαζί της. Η περσινή της εμφάνιση στον τρίτο κύκλο της επιτυχημένης σειράς του FX, American Horror Story, σε δύο επεισόδια όπου ουσιαστικά υποδυόταν τον εαυτό της ήταν άκρως σαρκαστική ως προς αυτές τις φήμες, αφού το story της σειράς ακολουθούσε μια σέχτα σύγχρονων μαγισσών, απόγονων του Σάλεμ.

Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της Facebook Twitter

Τα παρακάτω είναι αποσπάσματα από συνέντευξη που παραχώρησε στον Guardian ο Peter Blachley, ιδιοκτήτης της Morrison Hotel Gallery που θα φιλοξενήσει την έκθεση με τις φωτογραφίες της Nicks. Πρόκειται για έναν χώρο στο Σόχο που εξειδικεύεται στην καλλιτεχνική φωτογραφία προσωπικοτήτων της μουσικής και λειτουργεί από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας εκπροσωπώντας πλέον πάνω από 120 φωτογράφους του είδους.

Για τη συνεργασία της γκαλερί με τον Dave Stewart:

 "Ο Dave ήρθε σε εμάς πριν από μερικά χρόνια με τους φωτογράφους του και βλέποντας αυτά που είχε κάνει με τον Mick Jagger και τον Tom Petty σκέφτηκα: να ένας μουσικός που διαθέτει "μάτι" και τεχνική στη φωτογραφία. Μερικά χρόνια μετά, ο Dave καθώς δούλευε με τη Stevie είδε αυτά τα αυτο-πορτρέτα της και επέμενε ότι πρέπει να δημοσιοποιηθούν. Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε το Stevie Nicks Show".

Για την αρτιότητα της δουλειάς της Stevie που μοιάζει σχεδόν επαγγελματική:

"Νομίζω ότι έγινε μούσα του εαυτού της, μας παρουσιάζει πώς θα ήθελε να βλέπει τον εαυτό της. Άνοιξε ένα υπέροχο σεντούκι με ρούχα, αξεσουάρ και έπιπλα για να δημιουργήσει αυτό τον μικρόκοσμο μόδας. Από φωτογραφικής άποψης, τότε φυσικά δεν υπήρχαν οι ψηφιακές ευκολίες που έχουν αυτοματοποιήσει τα πάντα. Σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να τραβήξεις selfies. Στην παρακάτω φωτογραφία κρατάει σκοινί για να πατήσει το κλικ ενώ σε άλλες το έχει καμουφλάρει πολύ σωστά. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι αυτό το πρότζεκτ αποτελούσε ουσιαστικά τη μύησή της στον κόσμο της φωτογραφίας, είναι πολύ μπροστά στο καδράρισμα, τα χρώματα, τη σύνθεση. Υπέροχη καλλιτεχνική διεύθυνση!".

Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της Facebook Twitter

Για το ότι τα πορτρέτα της Nicks αποτελούν ουσιαστικά μια πρώιμη μορφή selfie:

"Από καλλιτεχνική άποψη, ο πιο σωστός τρόπος να χαρακτηρίσεις τη δουλειά της είναι "αυτο-πορτρέτα". Έτσι λέγονταν το 1975 και αυτό έκανε ουσιαστικά όταν τραβούσε τις φωτογραφίες. Φυσικά, το 2014, με το που ανακοινώθηκε το πρότζεκτ στα media, όλοι μιλούν για selfies. Μπορεί όντως η Stevie να ήταν από τους πρώτους που εφηύραν την έννοια αλλά αυτό δεν με αφορά ιδιαίτερα". 

Για τη νοσταλγική αίσθηση που αποδίδουν οι φωτογραφίες, οι οποίες όμως παράλληλα δείχνουν σύγχρονες λόγω της ινσταγκραμικής αισθητικής τους:

"Εδώ είναι η διαφορά. Αν ήταν στ' αλήθεια selfies, θα ζούσαν για πάντα μόνο σε ένα iPhone. Όμως η έκθεση θα αποτελείται από ψηφιακές εκτυπώσεις μουσειακής ποιότητας που σε πολλές περιπτώσεις θα είναι πολύ μεγάλου μεγέθους. Όταν τις αντικρίσει ο επισκέπτης, η λέξη selfie θα χαθεί από το μυαλό του και το μόνο που θα σκεφτεί θα είναι το πόσο εντυπωσιακή μορφή τέχνης είναι αυτό που βλέπει. 

Η νεαρή Stevie Nicks και τα πορτρέτα της Facebook Twitter

===

Η έκθεση 24 Karat Gold εγκαινιάζεται στις 10 Οκτωβρίου, στην Morrison Hotel Gallery (201 Mulberry Street, NYC). Το ομώνυμο νέο άλμπουμ της Stevie Nicks έχει κυκλοφορήσει από τις 7 Οκτωβρίου. Τον φετινό χειμώνα θα βρίσκεται μαζί με τους Fleetwood Mac σε περιοδεία που σηματοδοτεί την επανένωση του γκρουπ.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια