Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια.
0

Δεν ξέρω πόσοι θυμούνται το «Φοβάμαι» της Angie από τα τέλη του '80 – από το '88 για την ακρίβεια. Κάπου το πήρε τ' αυτί μου πριν λίγες μέρες, στο ραδιόφωνο, στο αυτοκίνητο, κι ένοιωσα κάτι, χωρίς να μπορέσω να το προσδιορίσω ακριβώς. Αν και είχα σχεδόν 30 χρόνια να τ' ακούσω, το θυμήθηκα αμέσως. Δεν είμαι σίγουρος πόσο «μεγάλη επιτυχία» ήταν (αν εξαργυρώθηκε δηλαδή στα ταμεία), ξέρω όμως ότι το άκουγα συνέχεια σε μια καφετέρια που σύχναζα στα τέλη των έιτις (μαζί με το «Δικαίωμα για μία + μία» του Ρακιντζή και το «Άσπρο μαύρο» της Αλέξιας), όπως και στο ραδιόφωνο, στο άρτι τότε «ελεύθερο», αλλά και στο κρατικό – παρότι δεν πρέπει να είχα δει το βιντεοκλίπ, που το είδα για πρώτη φορά τώρα στο YouTube και θα το σχολιάσουμε στη συνέχεια.

Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια. Μεγάλους δίσκους εννοώ. Ο ένας ήταν το "Angie" [EMI/ Columbia, 1988], το άλμπουμ στο οποίο υπήρχε το «Φοβάμαι», και το «Μη μου λέτε... μη» [ΕΜΙ], την επόμενη χρονιά, το 1989, που έβγαλε κι εκείνο μια μικρότερη επιτυχία.

Κακή εποχή τα τέλη έιτις – αν θες να το δεις και έτσι. ΠΑΣΟΚ σε διάλυση και κοινωνία κάπως στα κάγκελα, πάντα Αυριανή, Κοσκωτάς, ακόμη πιο φτηνές βιντεοταινίες, φτηνή λαϊκοπόπ για τις κλαδικές, glossy και ΚΛΙΚ με το κιλό, κεκαρμένος Σαββόπουλος κι ένα νέο οικογενειακό και κοινωνικό μοντέλο, που αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια φθοράς από τη γέννησή του κιόλας.

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Κι έρχεται ένα τραγουδάκι λοιπόν (μουσική Παναγιώτης Ρουμελιώτης, στίχοι Παύλος Μπέλλος) να πει μιαν ιστορία από τη μεριά ενός παιδιού, μιας έφηβης, που ζει μέσα σε μια διαλυμένη οικογένεια και που την κάνει (την έφηβη) να τρελαίνεται και να φοβάται.

Μουσικά το τραγούδι μπορεί να παραπέμπει στο "Shadow on the wall" (1983) του Mike Oldfield και του Roger Chapman, ενσωματώνοντας όμως πολύ επιτυχημένα τους πιο μοντέρνους, τότε, ήχους από τα σύνθια, που, μαζί με τις σλαπιές και τα rock passages στην κιθάρα, ενδυνάμωναν την αγανάκτηση και την απελπισία που άφηναν τα λόγια.

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσωπο – για ένα ποπ τραγούδι λέμε εξάλλου, που αγαπήθηκε στα έιτις και που, και τώρα, διατηρεί ακέραια τα vibes του.

Γυρίστηκε και βιντεοκλίπ, κατά τα ειωθότα της εποχής (προβλήθηκε και στην κρατική TV στην εκπομπή του Θάνου Μικρούτσικου για το ελληνικό τραγούδι «Το θέμα είναι») κι εδώ υπάρχει η προσπάθεια να απεικονιστεί ο εσωτερικός κόσμος της Angie, μέσα από ένα σκηνικό που παρέπεμπε σε κάτι ανάμεσα από... Cronenberg, David Lynch και Tobe Hooper, με τους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς να είναι κάπως χονδροειδείς, αλλά όχι χονδροειδέστεροι εκείνων των ταινιών του Δαλιανίδη π.χ. (δες «Ισόβια», 1988). Η ατυχής στιγμή του βίντεο είναι πάντως εκεί προς το τέλος, όταν ξεσκίζεται η Angie στο χορό κοπιάροντας τη Μαντόνα. Αχρείαστο, χωρίς τούτο να σημαίνει πως θα έπρεπε να... πηδήσει κι απ' το Ζάλογγο.

ANGIE-ΦΟΒΑΜΑΙ-1988 

Είχε βγει και σε 12ιντσο maxi (με τέσσερα κομμάτια) το «Φοβάμαι», για χρήση στα κλαμπ και, περιττό να το πω, η κριτική της εποχής το είχε θάψει. Ο Αργύρης Ζήλος, για παράδειγμα, στον Ήχο (Δεκέμβριος '88) είχε γράψει: «ANGIE 'Φοβάμαι/ Όχι-όχι' EMI: Χορευτικά τραγουδάκια για προσχολικές ηλικίες», βαθμολογώντας το με 1 αστέρι στα 10. Εντάξει, κι εγώ, τότε, δεν θα έβαζα... έναν ουρανό μ' αστέρια, αλλά σίγουρα θα 'ριχνα κάτι παραπάνω απ' τον Αργύρη. Anyway...

Άντζι σήμερα γουστάρω πολύ το τραγούδι σου, παρότι τότε το αντιμετώπιζα και κάπως σαν earworm. Ιδίως όταν σ' ακούω να τραγουδάς «ποιος θα βάλει τάξη, ποιος θα τα ταιριάξει;»... μελαγχολώ και μ' αρέσει.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ