Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

νταλαρας παπακωνσταντίνου Facebook Twitter
Ο Γιώργος Νταλάρας και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε φωτογράφηση για τις ανάγκες της προώθησης της συνεργασίας τους τον χειμώνα του 1990.
0

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΗ ΤΟΥΣ παράσταση στο Αττικόν τη σεζόν 1990-91 ήταν η τελευταία φορά που βρέθηκαν οι δυο τους σε ένα κοινό σχήμα. Το κλίμα και το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος αποτυπώθηκαν στο διπλό και ζωντανά ηχογραφημένο άλμπουμ από το οποίο εκτελέσεις τραγουδιών ακούγονται μέχρι σήμερα. Εκεί είχαν «ανταλλάξει» κάποιες από τις επιτυχίες τους και συνέδεσαν τους κόσμους τους με τρόπο τόσο επιτυχημένο ώστε να καθιερωθεί η κυκλοφορία του προγράμματος σε έναν από τους πιο επιτυχημένους εμπορικά δίσκους που προέκυψαν από ζωντανή ηχογράφηση (περισσότερα για τα περιεχόμενα του δίσκου μπορείτε να διαβάσετε στο ενημερωμένο site του Γιώργου Νταλάρα εδώ).

Η πρώτη φορά που βρέθηκαν σε κοινό σχήμα ήταν πολλά χρόνια νωρίτερα όταν συναντήθηκαν σε ένα πολυσυμμετοχικό πρόγραμμα ως νέοι καλλιτέχνες, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70 στη «Διαγώνιο». 

Θα είναι μια πρόκληση και για τους δύο να καταφέρουν να συγκινήσουν και πάλι ύστερα από τρεις και πλέον δεκαετίες μέσα στις οποίες έχουν αλλάξει πολλά: το κοινό, ο τρόπος, οι όροι, οι συνθήκες και τα δεδομένα του ελληνικού τραγουδιού. 

Η νέα τους συνεργασία θα παρουσιαστεί στη σκηνή του Vox και δεν θα έχει τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός προγράμματος σε νυχτερινό κέντρο. Θα είναι μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του στιχουργού και ραδιοφωνικού παραγωγού, Οδυσσέα Ιωάννου, τα οποία θα παρουσιάζει έχοντας τον ρόλο του αφηγητή επί σκηνής. Όπως μας είπε ο ίδιος, τα κείμενα θα έχουν άμεση σχέση με το ελληνικό τραγούδι και την ιστορία του, ενώ η αφήγηση θα ξεκινάει με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.

Τον Ιωάννου τον έχουμε δει στον ίδιο ρόλο και σε άλλες επιτυχημένες παραστάσεις τα τελευταία χρόνια (“9:05”, “Κοινή ησυχία”) με τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές να έχει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου.

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑΣ Facebook Twitter
Οι κόσμοι των δύο ερμηνευτών από τη συνάντησή τους στο Αττικόν στις αρχές του '90 έχουν διευρυνθεί. Τα ρεπερτόριά τους επίσης.

Σκοπός είναι οι δύο μεγάλοι ερμηνευτές να βρίσκονται ταυτόχρονα στη σκηνή για μεγάλο μέρος της παράστασης που –σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό– θα ξεκινήσει στις αρχές Δεκέμβρη με δύο εμφανίσεις την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή. 

Οι κόσμοι των δύο ερμηνευτών από τη συνάντησή τους στις αρχές του '90 έχουν διευρυνθεί. Τα ρεπερτόριά τους επίσης. Ο καθένας φέρει ένα μεγάλο κομμάτι του νεοελληνικού τραγουδιού μέσα στο ψυχικό του απόθεμα και σίγουρα η σκέψη της συνάντησής τους από μόνη της δημιουργεί ανυπομονησία.

Θα είναι μια πρόκληση και για τους δύο να καταφέρουν να συγκινήσουν και πάλι ύστερα από τρεις και πλέον δεκαετίες μέσα στις οποίες έχουν αλλάξει πολλά: το κοινό, ο τρόπος, οι όροι, οι συνθήκες και τα δεδομένα του ελληνικού τραγουδιού. 

Για την ιστορία, αυτή η συνάντηση ήταν μια σκέψη/ιδέα που ειπώθηκε για πρώτη φορά πριν δύο χρόνια σε μια συνάντηση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου με τον Γιώργο Νταλάρα σε ένα ξενοδοχείο της Κύπρου όταν «διασταυρώθηκαν» οι περιοδείες τους.

Η τελευταία φορά που βρέθηκαν μαζί στη σκηνή ήταν πριν λίγες εβδομάδες στη συναυλία που έγινε για το πολιτικό τραγούδι στον Λυκαβηττό, όπου ερμήνευσαν μαζί τον «Λιόντα», σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και μουσική Μάνου Λοΐζου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM