Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε»

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Είμαστε φίλοι, έχουμε κοινή αισθητική και, το σημαντικότερο, βρίσκουμε γρήγορα πού θέλουμε να πάμε.
0



ΜEΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗ την απόκοσμη ατμόσφαιρα που αγαπούν, με λόγια ερωτικά, ήχους ψυχεδελικούς, ενορχηστρώσεις μινιμαλιστικές, έχοντας για δύναμη τις αναμνήσεις από τις προηγούμενες συνεργασίες τους και για καύσιμο τα τραγούδια των Τσιτσάνη, Χατζιδάκι, Άκη Πάνου, Βαμβακάρη, Σιδηρόπουλου, Lost Bodies, Θάνου Ανεστόπουλου ο Γιάννης Αγγελάκας και ο τσελίστας Νίκος Βελιώτης εισβάλλουν ως «Λύκοι» στο Ηρώδειο στις 30 και 31 Ιουλίου και παρουσιάζουν στο κοινό τον δίσκο τους «Οι Λύκοι στη χώρα των θαυμάτων», αυτήν την απρόσμενη επιλογή και ερμηνεία ελληνικών τραγουδιών, υπό το πρίσμα της προσωπικής τους μυθολογίας.


Εικοσιένα συνολικά τραγούδια-σταθμοί της ελληνικής δισκογραφίας των τελευταίων δεκαετιών παίρνουν ξανά ζωή μέσα από την προσέγγιση και τον ιδιαίτερο ήχο των «Λύκων», το τσέλο και τα πλήκτρα του Βελιώτη, την απέριττη, ονειρική ερμηνεία του Γιάννη Αγγελάκα.


Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν ο Αγγελάκας, μια από τις πιο ατόφιες ροκ περσόνες της χώρας, έψαχνε τσελίστα για το σάουντρακ της ταινίας «Ο χαμένος τα παίρνει όλα» του Νίκου Νικολαΐδη και η φιλία που προέκυψε μετρά ήδη 20 χρόνια. Η, δε, παράστασή τους, είναι δοκιμασμένη στο παρελθόν σε αρχαία θέατρα και προορισμένη –όπως λένε– για ακροατές «ήσυχους, προσηλωμένους» και έτοιμους να ζήσουν την απόκοσμη κατάνυξη.

«Να που τελικά η συναυλία θα γίνει. Έστω και κάτω από ειδικές συνθήκες» λέει με ανακούφιση που επιστρέφει στη σκηνή ο Γιάννης Αγγελάκας. «Εκ των υστέρων βέβαια σκέφτομαι πως έχει μια αισθητική και μια μεταφυσική γοητεία να παίζεις σε μια τέτοια ατμόσφαιρα, σ' έναν τέτοιο χώρο, μια τέτοια δουλειά που ηχεί σαν προσευχή ενός δυστοπικού και δυσκίνητου πνευματικά κόσμου, που παλεύει να θυμηθεί το εμπνευσμένο φωτεινό παρελθόν του. Να ξαναβρεί το θάρρος του, να μουρμουρίσει, να ξαναζωγραφίσει με τον δικό του τρόπο, μέσα στον σύγχρονο ζόφο, τις παλιότερες μυθικές εκλάμψεις του πολιτισμού του».

Αν επρόκειτο να παίξω με την μπάντα μου τους 100°C τότε θέλω ένταση και σίγουρα ούτε κόσμο καθιστό, ούτε αποστάσεις, ούτε streaming και συναίσθημα φιλτραρισμένο μέσα από κάμερες. Άρα φέτος με το συγκρότημα θα απέχουμε από τις συναυλίες. 

— Γιάννη, τι αλλάζει στις συναυλίες σου αλλά και στις μουσικές που κάνετε μαζί η παρουσία του Νίκου Βελιώτη;

Συνήθως είτε βρίσκομαι με μεγάλες μπάντες με πολύ κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να συνεννοηθώ για πολλά πράγματα, ότι όλα είναι πιο ρευστά και ο στόχος κατακτάται έπειτα από πολλή συγκέντρωση και δοκιμές, είτε έχω τον Νίκο που είμαστε δύο άτομα σαν ένα. Είμαστε φίλοι, έχουμε κοινή αισθητική και, το σημαντικότερο, βρίσκουμε γρήγορα πού θέλουμε να πάμε. Σε αυτήν τη μεγάλη μου διαδρομή παραδέχομαι πως είναι ελάχιστες οι στιγμές που τα καταφέρνω τόσο καλά κι αβίαστα όσο μαζί του.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Δεν νιώθω, όταν απομονώνομαι, ότι είμαι κατατρεγμένος, απλώς διαλέγουμε το μέρος και τη συνθήκη για να σκεφτούμε, να ονειρευτούμε, να αναλογιστούμε. Φωτ.: Αφροδίτη Ζαγγανά

— Ποιο κομμάτι από αυτά που διασκευάσατε δεν φανταζόσασταν ποτέ ότι θα έμπαινε σε παράσταση ή δίσκο σας;

Αν εξαιρέσεις το ρεμπέτικο «Τα μπλε τα παραθύρια» τα υπόλοιπα δύσκολα φανταζόμασταν ότι θα έμπαιναν ποτέ σε δίσκο διασκευασμένα από εμάς. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από αυτά τα κομμάτια που δεν θα περίμενε κανείς ότι θα πειράζαμε όπως το «Άνθρωποι μονάχοι». Έπειτα ζεσταθήκαμε, είπαμε ότι δεν έχει νόημα να κάνουμε απλώς δέκα διασκευές και ονειρευτήκαμε να φτάσουμε τις 50. Τελικά κάπου στη μέση ολοκληρώσαμε τον δίσκο. Είχαμε έννοια να ξαφνιάσουμε τόσο τους εαυτούς μας όσο και τους δημιουργούς των τραγουδιών.

  

— Η συνθήκη της πανδημίας, της απόστασης από την τέχνη, έπαιξε ρόλο στη διαμόρφωση του προγράμματος;

Όχι ιδιαίτερα. Ξέραμε από τον Νοέμβριο ότι θα παίξουμε στο Ηρώδειο κι όταν προέκυψε η καραντίνα ήμασταν σίγουροι ότι η συναυλία θα αναβληθεί. Άρα, έστω και με απόσταση, είναι μια ευχάριστη ανατροπή. Νιώθω σαν όλο αυτό να βοηθά τον στόχο που ήταν να παιχτούν τα κομμάτια σε ένα πιο απόκοσμο, νοσταλγικό περιβάλλον που και μας αφορά και ταιριάζει με το ύφος της δουλειάς μας. Κάπως ήρθανε οι ατμόσφαιρες κι αντάμωσαν.

— Την τελευταία φορά που είχαμε κουβεντιάσει μου είχες πει πως «η μουσική θέλει κόσμο, το γράψιμο θέλει μοναξιές». Σας ζόρισε η απομόνωση ή σας ξύπνησε τη δημιουργικότητα;

Γ.Α.: Τη μοναξιά δεν την πολυκαταλαβαίνω. Προτιμώ τη μοναχικότητα. Δεν νιώθω, όταν απομονώνομαι, ότι είμαι κατατρεγμένος, απλώς διαλέγουμε το μέρος και τη συνθήκη για να σκεφτούμε, να ονειρευτούμε, να αναλογιστούμε.

Ν.Β.: Εγώ πάλι όχι, πρόβλημα δεν έχω με τη μοναχικότητα, αλλά είναι και το μόνο που θέλω. Οπότε δεν μου άλλαξε τίποτα ο κορονωϊός.

— Σε έναν μουσικό σαν και σένα, που έχει μάθει στη ροκ ένταση, πώς μοιάζει το Ηρώδειο;

Ιδανικό, όπως και τα άλλα ανοικτά θέατρα όπου έχουμε παίξει, καθώς η συγκεκριμένη παράγωγή θέλει ήσυχους και προσηλωμένους θεατές. Αν επρόκειτο να παίξω με την μπάντα μου, τους 100°C, τότε θέλω ένταση και σίγουρα ούτε κόσμο καθιστό, ούτε αποστάσεις, ούτε streaming και συναίσθημα φιλτραρισμένο μέσα από κάμερες. Άρα φέτος με το συγκρότημα θα απέχουμε από τις συναυλίες. Αυτά που παίζουμε δεν είναι για τους τωρινούς υγειονομικούς περιορισμούς.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Ξέραμε από τον Νοέμβριο ότι θα παίξουμε στο Ηρώδειο κι όταν προέκυψε η καραντίνα ήμασταν σίγουροι ότι η συναυλία θα αναβληθεί. Άρα, έστω και με απόσταση, είναι μια ευχάριστη ανατροπή. Φωτ.: Νίκος Βελιώτης

— Να υποθέσω ότι δεν έχετε υποκύψει στη γοητεία του streaming.

Γ.Α.: Εγώ όπου μπορώ θα το αποφύγω. Ο προορισμός της συναυλίας είναι να ανταλλάξουμε παλμό με το ακροατήριο.

Ν.Β.: Είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μια η τεχνολογία καλπάζει και προφανώς δεν μπορείς να την αποφύγεις. Από την άλλη αυτός ο τρόπος μετάδοσης αδικεί συχνά την προσπάθεια του μουσικού. Μπορεί εγώ να παλεύω να στήσω ένα streaming με τις καλύτερες προϋποθέσεις κι ο άλλος να το ακούσει στο κινητό του ή ένα ηχειάκι και να μην εισπράξει τίποτα από ο,τι ετοίμασα.

— Το –αναγκαστικά– μισοάδειο Ηρώδειο σας δημιουργεί αμηχανία;

Όχι, μετά από τόσα χρόνια στις συναυλίες έχουν υπάρξει και φορές που μπήκαμε σε έναν χώρο κι ήμασταν μεταξύ μας. Υπήρξαν επίσης φορές που το τεράστιο κοινό και η μεγάλη ένταση μας έκαψαν. Μη νομίζεις, το να καίγεσαι σε φρενάρει από το να λειτουργήσεις ως μουσικός. Η υψηλή θερμοκρασία δεν είναι το μόνο συστατικό επιτυχίας.

— Μουσικές εκπλήξεις να περιμένουμε στο Ηρώδειο ή θα περιοριστείτε στον δίσκο;

Μία είναι η έκπληξη: ότι παίζουμε στο Ηρώδειο. Άλλες δεν έχει.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης

Λύκοι στη χώρα των θαυμάτων

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

30 & 31/7, 21:00

Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Όλες οι δράσεις της φετινής διοργάνωσης

Culture / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Όλες οι δράσεις της φετινής διοργάνωσης

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανακοίνωσε μέσω streaming όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στα ανοιχτά θέατρα του Ηρωδείου και της Επιδαύρου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ