«Γεννήθηκα στον Πειραιά, σπούδασα στο Λιμάνι»

«Γεννήθηκα στον Πειραιά, σπούδασα στο Λιμάνι» Facebook Twitter
0

Η SugahSpank! είναι γέννημα θρέμμα Πειραιώτισσα. «Γεννήθηκα στον Πειραιά, σπούδασα στο λιμάνι…» μου λέει, μιλώντας νοσταλγικά για τα καλοκαίρια στις Οινούσσες όπου έζησε ως παιδί, τα κότερα των πλουσίων, τις dodgy καταστάσεις με τις φίλες της, τα φαγητά που έφτιαχναν από χώμα και τα παιχνίδια μέσα σε σπιτάκια σκύλων. Η φωνή της SugahSpank! ακούγεται εντυπωσιακά «μαύρη», τόσο μπάσα που περιμένεις να συναντήσεις μια big mamma με αφροαμερικάνικες ρίζες, σχηματίζοντας στο μυαλό σου κινηματογραφικά ενσταντανέ από μπαρ πνιγμένα στον καπνό, ή από μεγάλες jazz μπάντες. Η εικόνα που αντικρίζεις είναι το ίδιο εντυπωσιακή: ένα δροσερό, μοντέρνο κορίτσι με φουντωτό μαλλί, που την ημέρα δουλεύει σε ναυλομεσιτική εταιρεία και τα απογεύματα τραγουδάει σε ροκ συγκρότημα!

«Όταν ήμουν μικρή, επειδή οι γονείς μου δεν ήθελαν να ασχολούμαι με τη μουσική τραγουδούσα πολύ σιγανά, γι’ αυτό καλλιέργησα τις μπάσες νότες μου· έγραφα τον εαυτό μου σε κασετούλα, με άκουγα μόνη μου και προσπαθούσα να διορθώσω τη φωνή μου» μου λέει, προσπαθώντας να δώσει μια εξήγηση για τις χαμηλές νότες της. «Δεν θέλω να ακούγομαι σαν μαύρη, είναι κάτι που προσπαθώ να αποβάλω – παρ’ όλο που στο Misplaced αυτό το εκμεταλλεύτηκα. Η φωνή μου είναι το όργανό μου και θέλω να έχω εγώ τον έλεγχο στο τι στιλ θέλω να βγάζω σε κάθε κομμάτι».

Η SugahSpank! εκτός από το γκρουπ των Sugah Galore συμμετέχει στο πρόσφατο άλμπουμ του Γιώργου Μαντά (a.k.a. Blend), το Misplaced, έναν φάνκι δίσκο που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι έχει φτιαχτεί σε ελληνικό στούντιο. Τραγουδάει σε τρία κομμάτια, συνδυασμό προπολεμικού σουίνγκ με μοντέρνους χιπ χοπ/ρέγγε ρυθμούς, με φωνή που θυμίζει τη Neneh Cherry. «Από μικρή ήθελα να γίνω τραγουδίστρια. Φανταζόμουν κάτι πολύ γκλάμορους – ποτέ όμως πίστα, παρ’ όλο που ως κοριτσάκι παθιαζόμουν με το Τα Κορίτσια Ξενυχτάνε» απαντάει όταν τη ρωτάω πώς ξεκίνησε να ασχολείται με το τραγούδι.

«Στα 14 είχα πολλά πάρε δώσε με τη χιπ χοπ κοινότητα. Μέχρι το πρώτο Graffiti Festival στο Θησείο δεν είχα ποτέ πιάσει μικρόφωνο στα χέρια μου – εκεί πρωτοανέβηκα να κάνω freestyle ανάμεσα σε 20 μαντραχαλάδες. Δεν καταλάβαινα τι γινόταν γύρω μου, κοίταξα κάτω και όλοι χοροπηδάγανε. Φορούσα ένα βραχιόλι στο μπράτσο και, καθώς “την έλεγα” στον αντίπαλό μου, αυτό γλίστρησε – και βρέθηκα να φτιάχνω ρίμες με το μικρόφωνο από τη μια και το μπιχλιμπίδι από την άλλη. Τον είχα κάνει ρεζίλι τον τύπο. Όταν κατέβηκα όλοι με αγκαλιάζανε, εμένα όμως τα γόνατά μου τρέμανε σαν πολαρόιντ».

Η ιστορία ξεκινάει λίγο πιο πίσω, στην πλατεία Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά, όπου στεκόταν και περίμενε την κολλητή της. «Δίπλα έκαναν σκέιτ κάτι παιδιά» προσθέτει. Η ασυνήθιστη εικόνα μιας Πειραιώτισσας με φαρδύ παντελόνι ήταν η αφορμή για να της ζητήσουν οι Ανεξέλεγκτη Δράση να γίνει μέλος στο συγκρότημά τους. «Όταν πήγα στο στούντιο για να ηχογραφήσουμε είχα ήδη γράψει ένα δικό μου κομμάτι, άρχισα να ραπάρω και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν» θυμάται. Την πήγαν έτσι στα στούντιο της Planetworks, όπου είχαν στα σκαριά ένα γυναικείο γκρουπ με ράπερς, τις Ερινύες. «Δυστυχώς το συγκρότημα δεν ευδοκίμησε» λέει γελώντας· «οι άλλες δύο με εγκατέλειψαν, και έμεινα μόνη μου να ετοιμάζω άλμπουμ. Την τελευταία στιγμή η εταιρεία αποφάσισε να μη ριψοκινδυνέψει. Παραήμουν “μαύρη” για τα ελληνικά δεδομένα. Μου έφεραν μια λαϊκή τραγουδίστρια και μια χορεύτρια που δεν είχε καμία σχέση με τη μουσική – έπαιζε σ’ αυτό το σίριαλ με τον Ακάλυπτο –, για να γίνουμε πάλι τρίο. Μας φόρεσαν κάτι τακούνια πανύψηλα και μας έστειλαν σε φωτογράφηση με τον Σπύρο Πώρο. Τρελάθηκα. Μέχρι τότε έκανα τα πάντα κρυφά απ’ τους γονείς μου. Ξαφνικά αποφάσισα να τους μιλήσω. Ευτυχώς κατάφεραν και πάγωσαν τα συμβόλαια».

»Τη μουσική του Blend τη γούσταρα τρελά. Πώς γνωριστήκαμε; μέσω MySpace. Άκουσε την μπάντα μου, τους Sugah Galore, ανταλλάξαμε μερικά μηνύματα, και εντέλει έκανα φωνητικά στον νέοτου δίσκο ». Μου μιλάει με ενθουσιασμό για τις συναυλίες που θα ήθελε να κάνει με τα γκρουπ, για τις προσδοκίες της: «Με τον Blend και τον Jeff Gonzales έχουμε φτιάξει μια εταιρεία που είναι ταυτόχρονα και κολεκτίβα, την Cast-a-Blast. Εκτός από το Misplaced, ετοιμάζουμε μια συλλογή που θα βγει σύντομα. Ευσεβείς πόθοι; Στα 25 μου δεν έχω μάθει ακόμα ποδήλατο, δεν έχω μάθει να σφυρίζω, δεν έχω κάνει βουτιές από ψηλά βράχια, δεν έχω πάει στο Λονδίνο, δεν έχω μπει στο σφυρί του λούνα παρκ.

»Μέχρι τα δεκατρία ήμουν παχουλή, τα μαλλιά μου ήταν πιο φουντωτά απ’ ό,τι όριζε η τρέχουσα μόδα, και ο μόνος λόγος που θα μου μιλούσε ένα αγόρι ήταν για να του γράψω κασέτες ή να του λύσω τα μαθηματικά. Όταν κατάλαβα ότι έχω ωραία φάτσα, μπήκα σε έναν μεγάλο φαύλο κύκλο ανασφαλειών. Μάλλον με απασχολεί η εμφάνισή μου, μέχρι να βρεθώ δίπλα σε ανθρώπους που θα με κάνουν να αισθανθώ οικεία. Μετά γίνομαι καραγκιόζης.

»Με ενοχλεί που όταν λέω σε ανθρώπους ότι τραγουδάω, με ρωτάνε σε ποιο μαγαζί δουλεύω τα βράδια. Λες και πρέπει σώνει και καλά να τραγουδάω σα σκύλος· και όταν τους λέω τι ακριβώς κάνω, δεν καταλαβαίνουν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM