ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Flaming Lips-Embryonic

Flaming Lips-Embryonic Facebook Twitter
0

Και πολυφορτωμένο είναι και τεράστιο σε διάρκεια (70 λεπτά) και δύσκολο με τα σημερινά μέτρα και σταθμά να το αντέξεις μέχρι το τέλος με τη μία - δηλαδή, τον ελάχιστο χρόνο που έχεις να διαθέσεις σε έναν δίσκο, την τεράστια παραγωγή και αμέτρητα άλμπουμ που σε ενθουσιάζουν και μετά από δυο ακροάσεις δεν υφίστανται.

Το «Embryonic» όμως είναι ο καλύτερος δίσκος των Flaming Lips από τις μέρες του «Soft Bulletin», κι ένας δίσκος που ’χει όλα τα φόντα να γίνει αυτό που λείπει από τα ’00s: το άλμπουμ ευρείας αποδοχής που δεν θα μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την καλλιτεχνική του αξία, κάτι σαν το «OK Computer» των ’90s ή το «Joshua Tree» των ’80s. Στα 18 τραγούδια που το αποτελούν υπάρχουν από μακρόσυρτα επικά prog rock και φιλόδοξα ψυχεδελικά κομμάτια, μέχρι νανουρίσματα και περάσματα από παιδικά τραγουδάκια, οι Can και ο Syd Barrett, κομμάτια που φαίνονται μισοτελειωμένα ή στιγμές από πρόβες. Οι στίχοι μιλούν για εφιάλτες και απομόνωση, για ταξίδια στον χρόνο, για μια φωτεινή ελπίδα και για «τη ζωή που δεν έχει τέλος». Δεν είναι τίποτα που δεν έχουν ξανακάνει, απλά στο 12ο άλμπουμ τους ακούγονται καλύτεροι από ποτέ. Δεν είναι και λίγο…

Αβραμιώτου Σάββατο βράδυ, στον νέο πολυχώρο που ονομάζεται 6 D.O.G.S., μπαρ, λαϊβάδικο, με τραπέζια στον δρόμο και δεκάδες άτομα όρθια με ένα ποτό στο χέρι. Έξω γίνεται χαμός. Μέσα ο Publicist κάνει μία από τις πιο συναρπαστικές εμφανίσεις που έχουν γίνει στην Αθήνα τελευταία μπροστά σε 50 άτομα (έκοψε συνολικά 40 εισιτήρια). Οι υπόλοιποι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δουν τι συμβαίνει στο νεο-διαμορφωμένο χώρο, αποδεικνύοντας ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για τη μουσική ή για όσα συμβαίνουν επί της ουσίας, απλά βγαίνουν για να χαριεντιστούν σε μια κατάσταση που θυμίζει νυφοπάζαρο. Είναι οξύμωρο να παραπονιέσαι για τα πανάκριβα εισιτήρια, αλλά να γεμίζουν τα στάδια με ό,τι πιο βαρετό και ξεπερασμένο έρχεται στην Ελλάδα και να μη δίνεις 5 και 8 ευρώ για να στηρίξεις τα νέα πράγματα. Τελικά, δεν είναι οι χώροι που λείπουν στην Αθήνα, αλλά το κοινό που θα τους γεμίσει.

Νωρίτερα, το νέο «trend» με τα σπιτικά live μετά τα event των My Wet Calvin και των Acte Vide συνεχίστηκε με μία εξαιρετική βραδιά με τους Άγγελο Κυρίου, Ku και Sally Zero, θυμίζοντας νεοϋορκέζικα event, με τους καλλιτέχνες να παίζουν δωρεάν για τους φίλους τους. Δεν είναι μαζικό, δεν είναι για όλους, αλλά από όλο αυτό τον καλλιτεχνικό «συνασπισμό» σίγουρα κάτι καλό θα βγει.

Home Lives Το νέο τριπλό άλμπουμ του Leyland Kirby ή Caretaker «When we parted my heart wanted to die» εξαντλήθηκε μόλις κυκλοφόρησε (επανακυκλοφορεί), ο poplie (www.poplie.eu) σκίζει διαδικτυακά -ένα πραγματικά ενδιαφέρον ραδιόφωνο-, ο Oh No κυκλοφορεί νέο εξαιρετικό άλμπουμ μέσα σε έναν μήνα («Now Again»), ο Jonny Trunks με το «Scrap» κάνει τη διαδικτυακή έκπληξη με ένα χαμηλών τόνων διαμάντι, το not an average music blog γίνεται το πρώτο ελληνικό μουσικό μπλογκ που κατεβάζει ο μπλόγκερ απροειδοποίητα - συνεχίζουν ακόμα πιο δυναμικά σε νέα διεύθυνση.

0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης»
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ