Φιλαρµόνια Ορχήστρα Αθηνών

Φιλαρµόνια Ορχήστρα Αθηνών Facebook Twitter
0

∆ύο πολύ ιδιαίτερες προτάσεις για µια διαφορετική µατιά στην αισθητική του ύστερου 18ου αιώνα θα ερμηνεύσει η Φιλαρµόνια Ορχήστρα Αθηνών στην πρώτη της εμφάνιση για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο 2017-18, που εγκαινιάζει και τη συνεργασία της µε το ∆ηµοτικό  Θέατρο Πειραιά.

Οι «Παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα ροκοκό» του Π.Ι. Τσαϊκόφσκυ είναι ένας φόρος τιμής στην ξεκάθαρη δομή μιας παλιάς και καταξιωμένης φόρμας και στον διάφανο ήχο του Μότσαρτ, που αποτέλεσε το πρότυπο του Τσαϊκόφσκι γι’ αυτό το έργο.

Η σύνθεση του 1877 είναι ίσως µια από τις πρώτες προσπάθειες του ευρωπαϊκού ρομαντικού 19ου αιώνα να επιστρέψει στην «αθωότητα» των καταβολών του και, µε την έννοια αυτή, µια «κρυφή» νεοκλασική πρόταση.

Η Συμφωνία σε Σι ύφεση μείζονα (γνωστή ως «συµφωνιέτα» του Νίκου Σκαλκώτα είναι ένα εξαιρετικά δυνατό και εμπνευσμένο έργο που γράφτηκε το 1948, ένα χρόνο πριν τον πρόωρο θάνατο του συνθέτη. Σηµατοδοτεί µια από τις σηµαντικότερες στιγµές του έργου του και είναι µια εµπρόθετη επιστροφή του στην τονικότητα και τη νεοκλασική αισθητική, που παρατηρείται πολύ συχνά στην τελευταία περίοδο της ζωής του συνθέτη.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει επίσης το συμφωνικό ποίημα «Τα Πρελούδια» του Φραντς Λιστ, ένα έργο εμβληματικό για το σημαντικότερο είδος προγραμματικής  µμουσικής της ευρωπαϊκής µουσικής ιστορίας.

Το πρόγραµµα  συμπληρώνεται µε το «∆ειλινό», ένα λεπτής υστεροροµαντικής αισθητικής έργο του Γεωργίου Αξιώτη, συνθέτη, που η µουσική του σπανιότατα εκτελέστηκε τόσο όσο ζούσε όσο και αργότερα. Ο Αξιώτης υπήρξε ο ιδρυτής του Ωδείου του Πειραιά και ο πρώτος άμισθος διευθυντής του.

Πρόγραµµα

Φραντς Λιστ (1811-1886): Τα Πρελούδια, συµφωνικόποίηµαS. 97

Πιοτρ ΙλίτςΤσαϊκόφσκυ (1840-1893): Παραλλαγές πάνω σε ένα θέµα ροκοκό, για βιολοντσέλοκαι ορχήστρα, op.33

Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924): ∆ειλινό

Νίκος Σκαλκώτας (1904-1949): Μικρή Συµφωνία σε Σι ύφεση µείζονα (Συµφωνιέττα)

Σολίστ: Ρενάτο Ρίπο, Βιολοντσέλο Μουσική Διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ