Fade To Black

Fade To Black Facebook Twitter
Bohren & Der Club Of Gore
0
Goregraphy

Με το μέταλ και τα παρακλάδια του δεν έχω καλές σχέσεις, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Με το σαξόφωνο, και κυρίως με τη συνηθισμένη άλτο έκφανσή του, έχω ακόμα χειρότερη σχέση. Δεν ξέρω αν κουβαλάω κάποιο παιδικό τραύμα από κανένα ιατρείο που κατά τη διάρκεια της αναμονής έπαιζε Kenny G., αλλά με ενοχλεί αφάνταστα ο ήχος του. Είχα κάνει μια απέλπιδα προσπάθεια πριν από περίπου 15 χρόνια να ακούσω τον πλέον σημαντικό σύγχρονο σαξοφωνίστα Jan Garbarek, αλλά μόλις έψαξα στη δισκοθήκη και δεν υπάρχει ούτε ένας δίσκος του, οπότε μάλλον ό,τι είχα αγοράσει τότε έχει πουληθεί ή χαριστεί. Με δεδομένο πως η συνάντηση του σαξόφωνου και της τζαζ γενικότερα με το doom metal, όπως την ορίζουν οι εξαιρετικοί Bohren & Der Club Of Gore, με ενθουσιάζει τόσο πολύ, μπορεί και να σημαίνει πως πρέπει να διαπραγματευτώ εκ νέου τη σχέση μου με τους doom ρυθμούς αλλά και με τον Garbarek. Αυτό, λοιπόν, που έχει ονομαστεί doom jazz χαρακτηρίζεται από τα νωχελικά κρουστά και τις λεπτοδουλεμένες μελωδίες. Οι BDCOG εμφανίζονται στο πλαίσιο του τέταρτου Screamin' Athens Horror Film Festival, και ομολογώ πως είναι τουλάχιστον έξυπνη επιλογή. Η μουσική τους έχει νουάρ αισθητική και δεν είναι λίγες οι φορές που αναφέρεται το όνομα του David Lynch στις περιγραφές των δίσκων τους. Η δισκογραφία τους προσφέρεται για πάμπολλα σχόλια, αλλά, εστιάζοντας στα βασικά, ξεκινάς από τον πληρέστερο δίσκο τους, το «Black Earth» (Wonder Rercords, 2002, ****) και καταλήγεις στη μικρή διαφοροποίηση του ήχου τους στο πιο πρόσφατο «Dolores» (PIAS, 2008, ***+). Το πρώτο είναι απαραίτητο, αν θες να καταλάβεις τη μουσική τους. Στα περίπου 70 λεπτά που διαρκεί το «Black Earth», από τα πνευστά με τη σουρντίνα σε αδιάλειπτη χρήση (για να χαμηλώνει η έντασή τους) θα ακούσεις ανατριχιαστικές μελωδίες, ενώ στην παραγωγή έχουν διατηρηθεί απόκοσμα τα ντραμ για να ολοκληρωθεί η κινηματογραφική αίσθηση του δίσκου. Στο «Dolores» έχουν πλέον αφήσει να μπει λίγο φως στη μουσική τους. Δεν το κάνουν ανεβάζοντας τους ρυθμούς ή με κάποιον άλλο τρόπο, αλλά προσθέτοντας καινούργια όργανα. Μεταλλόφωνο, πλήκτρα, τρομπόνι κ.λπ. επηρεάζουν αισθητά τον ήχο της μπάντας, που είναι πλέον πιο κοντά στην τζαζ απ' ό,τι στο μέταλ, χωρίς όμως να αλλοιώνουν την εδραιωμένη μουσική τους ταυτότητα. Την Παρασκευή θα εμφανιστούν στο Gagarin μετά τις τελευταίες προβολές του φεστιβάλ και υπάρχουν μόνο 300 θέσεις γι' αυτήν τη μεταμεσονύχτια συναυλία μιας πραγματικά σπουδαίας μπάντας.

When I get my... Maserati

Παραφράζοντας τον τίτλο του τραγουδιού του Jeffrey Lee Pierce που ερμήνευε η Lydia Lunch στο πρόσφατο «JLP Sessions Project», τη θέση της Κάντιλακ του μακαρίτη τραγουδιστή των Gun Club παίρνει ένα άλλο ακριβό αμάξι, μια και αυτή την Κυριακή στο Gagarin έρχονται οι Maserati για πρώτη φορά. Την μπάντα μού την πρωτοσύστησε πριν από μερικά χρόνια ο Βερβέρης των Closer, προτείνοντας το «Monoliths», που τελικά αποδεικνύεται η κορυφαία τους σύνθεση (και από τις κορυφαίες του είδους εδώ και πολλά χρόνια). Οι ορχηστρικές τους συνθέσεις βασίζονται εμφανώς στο postrock, αλλά αυτό που τους ξεχωρίζει από τον σωρό είναι η γνώση της ψυχεδέλειας των '70s, που μπλέκεται επιτυχώς στη μουσική τους. Ο τελευταίος τους δίσκος, «Pyramid of the sun» (Temporary Residence, 2010, ***), περιέχει τις τελευταίες ηχογραφήσεις τους με τον αδικοχαμένο και εξαιρετικό ντράμερ Jerry Fuchs (πέθανε τον Νοέμβριο του 2009 σε ένα φρικτό ατύχημα, πέφτοντας στο κενό φρεάτιο ενός χαλασμένου ασανσέρ) κι ενώ κινούνται στα συνηθισμένα τους λημέρια, ό,τι ακούς εκεί το έχουν κάνει καλύτερα στο παρελθόν. Φαντάζομαι πως θα είναι δύσκολο γι' αυτούς να αντικατα- στήσουν τον Fuchs, αλλά είναι ένα άψογο τεχνικά συγκρότημα που θεωρητικά στη σκηνή θα τα πηγαίνει καλύτερα απ' ό,τι στο στούντιο. Τη συναυλία ανοίγουν οι δικοί μας Gardenbox.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ