Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze

Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze Facebook Twitter
To συγκρότημα είναι επηρεασμένο από την ψυχεδελική ποπ του ’60, αλλά και από έναν πιο σύγχρονο nineties ήχο, που έχει να κάνει με το shoegazing ή εν πάση περιπτώσει με το νέο… sunshine - Φωτο: Μάνος Χρυσοβέργης / Grekamag.gr
0

Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze Facebook Twitter

 

Μερικοί λένε πως τα rock γκρουπ φαίνονται στα live. Δεν το δέχομαι αυτό, αν τίθεται έτσι με απόλυτο τρόπο. Τα live, όταν είναι καλά οργανωμένα σε «σωστούς» χώρους, βοηθούν στην ωραία εξέλιξη μιας παράστασης και βεβαίως στην αναγνώριση μιας μπάντας –αυτό είναι προφανές–, τι γίνεται όμως όταν οι χώροι είναι ακατάλληλοι για τέτοιου είδους καταστάσεις;

 

Ακούω τους My Drunken Haze και χαίρομαι, γιατί ένα ελληνικό συγκρότημα έχει τα κότσια (ok, το κέφι τους κάνουν οι άνθρωποι) να βαδίσει στα ανεξίτηλα χνάρια του παρελθόντος προσφέροντας ουσιαστικά τραγούδια.

Πρώην αποθήκες, ας πούμε, κακής διαρρύθμισης (για κλαμπ), χωρίς ουδεμία τεχνική μελέτη όσον αφορά στα του ήχου; Ποιο συγκρότημα σ’ ένα τέτοιο χώρο θα μπορούσε να αποδώσει, και πώς θα μπορούσε να κριθεί, δίχως τον άμεσο κίνδυνο να αδικηθεί;

Έχω δει τους My Drunken Haze live, όμως… μόλις τώρα τους ανακαλύπτω, όπως πρέπει – στο παρθενικό LP τους για την Inner Ear. Και λέω «ανακαλύπτω» παρότι έχω ακούσει τόσο το “Gamblin woman” τους από τη συλλογή “Inn Pop” [Inner Ear, 2013], όσο και το CD-R με τα τρία κομμάτια τους, που κυκλοφόρησαν μόνοι τους πριν κανα-δυο χρόνια.

Το συγκρότημα, κουιντέτο βασικά (Matina Sous Peau τραγούδι, Spir Frelini κιθάρες, Harry Kane κιθάρες, Costas Gunn μπάσο, Nick Zouras ντραμς), είναι επηρεασμένο από την ψυχεδελική ποπ του ’60, αλλά και από έναν πιο σύγχρονο nineties ήχο, που έχει να κάνει με το shoegazing ή εν πάση περιπτώσει με το νέο… sunshine. Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό μπαίνουν οι My Drunken Haze, με τα δικά τους τραγούδια, τις δικές τους συνθέσεις, κάνοντας «παιγνίδι».

Θα μπορούσε να είναι, εννοώ, ένα διανοητικό παιγνίδι ή psych-pop, διανοητικό όμως μέσα στην απλότητά του. Ξανάκουγα πριν λίγες μέρες, ας πούμε, το φοβερό “Things” του Merrell Fankhauser και των H.M.S. Bounty από το 1968 (Δυτική Ακτή, L.A.) και καθώς η μια μελωδία έδινε τη σκυτάλη στην επόμενη, μέσα σε μιαν εμπνευσμένη κατάσταση σαφούς γλυκύτητας και λιτότητας, διερωτήθηκα στον αέρα… Πού είναι αυτό το πράγμα σήμερα; Γιατί όλα έχουν γίνει τόσο σύνθετα και περίπλοκα στην ποπ; Η απάντηση είναι εύκολη. Από τη στιγμή που απουσιάζει η έμπνευση (η βάση δηλαδή), το βάρος ρίχνεται στα… υποστηρίγματα. Στούντιο, ενορχηστρώσεις, μείξεις κ.λπ., κ.λπ. Κι έτσι κάπως χάνεται το παιγνίδι.

Ακούω τους My Drunken Haze και χαίρομαι, γιατί ένα ελληνικό συγκρότημα έχει τα κότσια (ok, το κέφι τους κάνουν οι άνθρωποι) να βαδίσει στα ανεξίτηλα χνάρια του παρελθόντος προσφέροντας ουσιαστικά τραγούδια.

Ακούω την πρώτη πλευρά του LP… Όλα τα κομμάτια ξεχωρίζουν. Οι αρμονίες στο “Carol wait” είναι καθαρή Δυτική Ακτή, τα κοψίματα, ο τρόπος που το rhythm section οδηγεί το τραγούδι, οι στίχοι που λάμπουν μέσα στη σαφήνεια και την απλότητά τους (“It’s so easy/ when you live in a lie/ but you will never/ learn to try”). Τα Ίδια για το παραλλαγμένο rhythm n’ blues “Gambling woman”, τον λυσεργικό ύμνο “Yellow balloon” (“There’s a yellow balloon/ flying high in the sky/ comes into my house/ kept wondering why”), το “Girl who looks like a boy” με την ελαφριά garage αισθητική του, το βαρύ Α5 “Pleasing illusions”, που σπάει μέσα σ’ έναν καταιονισμό από keyboards (παίζει ο King Elephant των Baby Guru, που έχει επιμεληθεί, περαιτέρω, την παραγωγή και τις ενορχηστρώσεις).

Η δεύτερη πλευρά είναι κάπως αλλιώς. Χωρίς να χάνονται οι βασικές ποιότητες του γκρουπ, έτσι όπως εκείνες αναλύθηκαν από το ίδιο στην Side A, προστίθεται και κάτι ακόμη. Μία δυσοίωνη πινελιά, που αναγνωρίζεται ελαφρώς στα στιχάκια, και κατά έναν τρόπο και στις μουσικές.

Εδώ τα κομμάτια είναι τέσσερα – άρα είναι μεγαλύτερες οι διάρκειες, αφού και οι μελωδίες είναι απλωμένες και το τραγούδισμα κάπως περισσότερο «χαμένο». Όλα τα tracks έχουν ενδιαφέρον από το εισαγωγικό “Reflections of your mind” και το “Paper planes” με τα «ξεθεωμένα» vocals και την κάπως neo-folk επίγευση, μέχρι το ονειρικό και ελαφρώς punkadelic “I wanna dream again” με τα γρήγορα κουπλέ, το αργό ρεφρέν και το επικό κλείσιμο (με τις κιθάρες και τα πλήκτρα στο βάθος να γεμίζουν) και το έσχατο “Endless fairytale”, ένα pop psych-gem με spacey vibes και στίχους σαν και τούτους… “Light/ bring the light/ golden mornings/ starless skies/ it’s my summertime/ call, call my name/ ships are falling/ on the shore/ breaking the dawn”.

Οι My Drunken Haze έφτιαξαν ένα ντεμπούτο άλμπουμ, αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα της χρονιάς, που θα το θυμάμαι για καιρό.

 

Six D.Ο.G.S., [Αβραμιώτου 6-8] Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου με ελεύθερη είσοδο. 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ