Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
0
Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει...

Έχει χαιρετιστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο χώρο της σύγχρονης τζαζ. Ο λόγος για τον αμερικανό τρομπετίστα Ambrose Akinmusire, που έχει γεννηθεί στο Ώκλαντ, στην Καλιφόρνια, το 1982, διαπρέποντας στη σκηνή την τελευταία 15ετία (από πολύ μικρός δηλαδή). Γιατί για τους μουσικούς της τζαζ δεν είναι μόνο η προσωπική δισκογραφία εκείνη που τους αναδεικνύει σε «ήρωες» ή «λιγότερο ήρωες», μα και η τριβή τους στις σκηνές και τα κλαμπ, και βεβαίως τα καλά λόγια, πρώτα-πρώτα, των ίδιων των συναδέλφων τους. Και αναφέρομαι στα ουσιαστικά «καλά λόγια» – τις προσκλήσεις, εννοώ, να συμμετάσχεις σε ηχογραφήσεις άλλων.

Έτσι, από την ηλικία των 18, ο Ambrose Akinmusire αρχίζει να παίρνει μέρος σε διάφορα sessions, δίπλα σε άλλα σημαντικά ονόματα της εποχής και της γενιάς του (Steve Coleman, Aaron Parks, Vijay Iyer, Walter Smith III, Esperanza Spalding, Umberto Echo…) δείχνοντας το παικτικό ταλέντο του.

Tο 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του.

Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει. Έτσι, μια «έτοιμη» και επεξεργασμένη μελωδία του μοιάζει να αναδύεται τη στιγμή ακριβώς που ακούγεται σβήνοντας τα όρια ανάμεσα στη σύνθεση και την έμπνευση της στιγμής.

Υπήρξαν, λοιπόν, οι συνεργασίες πριν ο Akinmusire μπει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο προσωπικό CD του, το “Prelude: To Cora” [Fresh Sound New Talent] το 2008, ένα άλμπουμ που αμέσως θα τον οδηγήσει στο ξέφωτο. Αρχίζουν όλοι να τσεκάρουν τ’ όνομά του και βεβαίως να μιλάνε για τον ήχο τής τρομπέτας του, που έχει σε ίσες «ποσότητες» μαύρες και λευκές αναφορές. Από τη μια στέκεται το hard bop παίξιμο ενός Clifford Brown, ενώ από την άλλη το «ευρωπαϊκό πνεύμα», όπως λέμε, ο λυρισμός και η καθαρότητα των φράσεων ενός Tomasz Stańko.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note...

Οι συνεργασίες όχι απλώς θα συνεχιστούν, αλλά και κάθε φορά θα διατρανώνουν το ταλέντο του Ambrose Akinmusire, την ικανότητα του να εισβάλει σε μικρά και μεγαλύτερα σχήματα σφραγίζοντας δικές του ή άλλων συνθέσεις με το παίξιμό του.

Τον ακούμε για παράδειγμα σε δουλειές των Linda Oh Trio, του σαξοφωνίστα David Binney, της Big Band του τρομπετίστα Roy Hargrove (ενός επίσης μεγάλου ονόματος της σύγχρονης τζαζ τρομπέτας), των Brother Thelonious Quintet, αλλά και της άξιας τραγουδίστριας Gretchen Parlato (που πριν τέσσερα χρόνια την είχαμε δει και στην Αθήνα).

Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note. Μπορεί η εταιρεία να μην έχει πια το παραγωγικό status των παλιών δεκαετιών, εντούτοις κάθε στάμπα της σ’ έναν τζαζ δίσκο πάντα κάτι θα σημαίνει. Το “When the Heart Emerges Glistening” είναι ένας ακόμη εξαιρετικός δίσκος, που ισορροπεί από τη μια μεριά ανάμεσα στο hard bop και τις bluesy μελωδίες και από την άλλη στην ευρωπαϊκή romance, αφήνοντας άλλοτε χορευτικές (σουινγκάτες) και άλλοτε πνευματικές (spiritual) διαστάσεις. Έξοχες συνθέσεις, αλλά και σπουδαία ονόματα στο team: Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Walter Smith III τενόρο σαξόφωνο,  Gerald Clayton πιάνο, Jason Moran fender rhodes, Harish Raghavan μπάσο και Justin Brown ντραμς.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter

Το 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του. Κάπως έτσι τον ακούμε να παίζει τρομπέτα στο “Borderline”, που εμπεριέχεται στο τετραπλό CD-αφιέρωμα στην καναδή singer-songwriter “Love Has Many Faces (A Quartet, A Ballet, Waiting To Be Danced)” [Rhino].

Το 2014 είναι όμως και η χρονιά κυκλοφορίας του πιο πρόσφατου άλμπουμ τού Ambrose Akinmusire, που έχει τίτλο “The Imagined Savior is Far Easier to Paint” [Blue Note]. Εδώ δεν υπάρχουν μόνο φανταχτερές συνθέσεις και παιξίματα (“As we fight”) που περικλείουν το πνεύμα της τζαζ πρωτοπορίας του καιρού μας, μα ακόμη και πολύ ωραία τραγούδια, όπως οι μπαλάντες “Our basement” με την Becca Stevens (να ανακαλεί στη μνήμη κάτι από την Kate Bush) και “Ceaseless inexhaustible child” με την Cold Specks. Βεβαίως για όλα υπεύθυνη είναι η βασική πεντάδα (Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Charles Altura κιθάρα, Sam Harris πιάνο, Harish Raghavan κοντραμπάσο, Justin Brown ντραμς), όμως είναι και οι guests την ίδια ώρα που προσφέρουν πολλές και σημαντικές «πινελιές» σε έγχορδα, φλάουτο, σαξόφωνα, εφφέ, ακόμη και mellotron.

Τρεις απ’ αυτούς τους μουσικούς, τον Akinmusire φυσικά, τον πιανίστα Harris, τον κοντραμπασίστα Raghavan, συν τον ντράμερ Rodney Green θα τους απολαύσουμε και στην Αθήνα.

 

Info:

The Ambrose Akinmusire Quartet

Στέγη / Ίδρυμα Ωνάση 18 Μαρτίου 2016

20:30 μ.μ. στην Κεντρική Σκηνή

Εισιτήρια: κανονικό 15-18-28 €, μειωμένο ή μικρή παρέα (5-9 άτομα) 11-14-22 €, μεγάλη παρέα (10+ άτομα) 9-12-20 €, ΑΜΕΑ & άνεργοι 5 €, συνοδός ΑΜΕΑ 10 €

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ