Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
0
Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει...

Έχει χαιρετιστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο χώρο της σύγχρονης τζαζ. Ο λόγος για τον αμερικανό τρομπετίστα Ambrose Akinmusire, που έχει γεννηθεί στο Ώκλαντ, στην Καλιφόρνια, το 1982, διαπρέποντας στη σκηνή την τελευταία 15ετία (από πολύ μικρός δηλαδή). Γιατί για τους μουσικούς της τζαζ δεν είναι μόνο η προσωπική δισκογραφία εκείνη που τους αναδεικνύει σε «ήρωες» ή «λιγότερο ήρωες», μα και η τριβή τους στις σκηνές και τα κλαμπ, και βεβαίως τα καλά λόγια, πρώτα-πρώτα, των ίδιων των συναδέλφων τους. Και αναφέρομαι στα ουσιαστικά «καλά λόγια» – τις προσκλήσεις, εννοώ, να συμμετάσχεις σε ηχογραφήσεις άλλων.

Έτσι, από την ηλικία των 18, ο Ambrose Akinmusire αρχίζει να παίρνει μέρος σε διάφορα sessions, δίπλα σε άλλα σημαντικά ονόματα της εποχής και της γενιάς του (Steve Coleman, Aaron Parks, Vijay Iyer, Walter Smith III, Esperanza Spalding, Umberto Echo…) δείχνοντας το παικτικό ταλέντο του.

Tο 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του.

Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει. Έτσι, μια «έτοιμη» και επεξεργασμένη μελωδία του μοιάζει να αναδύεται τη στιγμή ακριβώς που ακούγεται σβήνοντας τα όρια ανάμεσα στη σύνθεση και την έμπνευση της στιγμής.

Υπήρξαν, λοιπόν, οι συνεργασίες πριν ο Akinmusire μπει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο προσωπικό CD του, το “Prelude: To Cora” [Fresh Sound New Talent] το 2008, ένα άλμπουμ που αμέσως θα τον οδηγήσει στο ξέφωτο. Αρχίζουν όλοι να τσεκάρουν τ’ όνομά του και βεβαίως να μιλάνε για τον ήχο τής τρομπέτας του, που έχει σε ίσες «ποσότητες» μαύρες και λευκές αναφορές. Από τη μια στέκεται το hard bop παίξιμο ενός Clifford Brown, ενώ από την άλλη το «ευρωπαϊκό πνεύμα», όπως λέμε, ο λυρισμός και η καθαρότητα των φράσεων ενός Tomasz Stańko.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note...

Οι συνεργασίες όχι απλώς θα συνεχιστούν, αλλά και κάθε φορά θα διατρανώνουν το ταλέντο του Ambrose Akinmusire, την ικανότητα του να εισβάλει σε μικρά και μεγαλύτερα σχήματα σφραγίζοντας δικές του ή άλλων συνθέσεις με το παίξιμό του.

Τον ακούμε για παράδειγμα σε δουλειές των Linda Oh Trio, του σαξοφωνίστα David Binney, της Big Band του τρομπετίστα Roy Hargrove (ενός επίσης μεγάλου ονόματος της σύγχρονης τζαζ τρομπέτας), των Brother Thelonious Quintet, αλλά και της άξιας τραγουδίστριας Gretchen Parlato (που πριν τέσσερα χρόνια την είχαμε δει και στην Αθήνα).

Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note. Μπορεί η εταιρεία να μην έχει πια το παραγωγικό status των παλιών δεκαετιών, εντούτοις κάθε στάμπα της σ’ έναν τζαζ δίσκο πάντα κάτι θα σημαίνει. Το “When the Heart Emerges Glistening” είναι ένας ακόμη εξαιρετικός δίσκος, που ισορροπεί από τη μια μεριά ανάμεσα στο hard bop και τις bluesy μελωδίες και από την άλλη στην ευρωπαϊκή romance, αφήνοντας άλλοτε χορευτικές (σουινγκάτες) και άλλοτε πνευματικές (spiritual) διαστάσεις. Έξοχες συνθέσεις, αλλά και σπουδαία ονόματα στο team: Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Walter Smith III τενόρο σαξόφωνο,  Gerald Clayton πιάνο, Jason Moran fender rhodes, Harish Raghavan μπάσο και Justin Brown ντραμς.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter

Το 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του. Κάπως έτσι τον ακούμε να παίζει τρομπέτα στο “Borderline”, που εμπεριέχεται στο τετραπλό CD-αφιέρωμα στην καναδή singer-songwriter “Love Has Many Faces (A Quartet, A Ballet, Waiting To Be Danced)” [Rhino].

Το 2014 είναι όμως και η χρονιά κυκλοφορίας του πιο πρόσφατου άλμπουμ τού Ambrose Akinmusire, που έχει τίτλο “The Imagined Savior is Far Easier to Paint” [Blue Note]. Εδώ δεν υπάρχουν μόνο φανταχτερές συνθέσεις και παιξίματα (“As we fight”) που περικλείουν το πνεύμα της τζαζ πρωτοπορίας του καιρού μας, μα ακόμη και πολύ ωραία τραγούδια, όπως οι μπαλάντες “Our basement” με την Becca Stevens (να ανακαλεί στη μνήμη κάτι από την Kate Bush) και “Ceaseless inexhaustible child” με την Cold Specks. Βεβαίως για όλα υπεύθυνη είναι η βασική πεντάδα (Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Charles Altura κιθάρα, Sam Harris πιάνο, Harish Raghavan κοντραμπάσο, Justin Brown ντραμς), όμως είναι και οι guests την ίδια ώρα που προσφέρουν πολλές και σημαντικές «πινελιές» σε έγχορδα, φλάουτο, σαξόφωνα, εφφέ, ακόμη και mellotron.

Τρεις απ’ αυτούς τους μουσικούς, τον Akinmusire φυσικά, τον πιανίστα Harris, τον κοντραμπασίστα Raghavan, συν τον ντράμερ Rodney Green θα τους απολαύσουμε και στην Αθήνα.

 

Info:

The Ambrose Akinmusire Quartet

Στέγη / Ίδρυμα Ωνάση 18 Μαρτίου 2016

20:30 μ.μ. στην Κεντρική Σκηνή

Εισιτήρια: κανονικό 15-18-28 €, μειωμένο ή μικρή παρέα (5-9 άτομα) 11-14-22 €, μεγάλη παρέα (10+ άτομα) 9-12-20 €, ΑΜΕΑ & άνεργοι 5 €, συνοδός ΑΜΕΑ 10 €

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ