Εrgon Ensemble, In Vain

Εrgon Ensemble, In Vain Facebook Twitter
0

Τo Ergon Ensemble, το επιτυχημένο ελληνικό σύνολο με εξειδίκευση στη σύγχρονη μουσική, εμφανίζεται για τέταρτη φορά στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση  ερμηνεύοντας αυτήν τη φορά το πρωτοποριακό έργο In Vain (2000) του Georg Friedrich Haas, κορυφαίου εκφραστή της φασματικής μουσικής. Πρόκειται για μια σύνθεση που καθηλώνει τον θεατή, οδηγώντας τον από το φως στο σκοτάδι, και ύστερα πάλι στο φως, φέρνοντας στην επιφάνεια όλες εκείνες τις ανοίκειες στιγμές που κρύβονται στις σκιές ενός παραδοσιακού ακροάματος.

Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο ίδιος ο Αυστριακός συνθέτης, στα έργα του επέλεξε μια αρκετά διαφορετική πορεία από εκείνη της μοντερνιστικής αβανγκάρντ, προσπαθώντας μέσα από αυτά «να αρθρώσει συναισθήματα και εκφάνσεις της ψυχής, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να τα αγκαλιάσουν σαν να ήταν δικά τους συναισθήματα και εκφάνσεις της δικής τους ψυχής».

Στο In Vain, ακόμα και ο φωτισμός χρησιμοποιείται με τέτοιον τρόπο ώστε να κατευθυνθούν οι ακροατές προς μια ολιστική μουσική εμπειρία. Το Ergon Ensemble, με την προσήλωση που το διακρίνει στην ακρίβεια των εκτελέσεων, θα έρθει αντιμέτωπο με μια δοκιμασία ερμηνείας από μνήμης, προσφέροντας στο κοινό τη δυνατότητα να αντικρίσει ένα πρωτοφανές τοπίο, όπου η αίσθηση της ακοής οξύνεται για να συλλάβει την αρχιτεκτονική του Χάας. Μια αρχιτεκτονική που φέρνει στο νου την αίσθηση του αδύνατου, ακριβώς όπως την σχεδίασε ο σπουδαίος εικαστικός Maurits Cornelis Escher (1898-1972) στα έργα του.

Συντελεστές: Διεύθυνση Ορχήστρας: Kasper De Roo

Μουσικοί: Νίκος Νικόπουλος (φλάουτο), Ζαχαρίας Ταρμπάγκος (φλάουτο), Κώστας Γιοβάνης (όμποε), Κώστας Τζέκος (κλαρινέτο), Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο), Δημήτρης Ντακοβάνος (φαγκότο), Guido de Flaviis (σαξόφωνο), Μάνος Βεντούρας (κόρνο), Γιάννης Γούναρης (κόρνο), Ανδρέας Ρολάνδος Θεοδώρου (τρομπόνι), Βαγγέλης Καραμπάς (τρομπόνι), Μπάμπης Ταλιαδούρος (κρουστά), Μάριος Νικολάου (κρουστά), Χρήστος Σακελλαρίδης (πιάνο), Γωγώ Ξαγαρά (άρπα), Κωνσταντίνος Ράπτης (ακορντεόν), Κώστας Παναγιωτίδης (βιολί), Παναγιώτης Τζιώτης (βιολί), Μόρφω Παπαδημητρίου (βιολί), Ali Basegmezler (βιόλα), Αγγέλα Γιαννάκη (βιόλα), Δημήτρης Τραυλός (τσέλο), Αντώνης Πρατσινάκης (τσέλο), Νίκος Τσουκαλάς (κοντραμπάσο)

Υπεύθυνος συνόλου: Αλέξανδρος Μούζας
Ηχητικός σχεδιασμός: Κατερίνα Βάμβα

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ