Έργα Χάιντν

Έργα Χάιντν Facebook Twitter
0

O Γάλλος μαέστρος Μαρκ Μινκοσφκί και οι Μουσικοί του Λούβρου-Γκρενόμπλ συμμετέχουν στο φιλόδοξο διεθνές πρότζεκτ που αποτίει φόρο τιμής στον «πατέρα της συμφωνίας», τον Γιόζεφ Χάιντν, με αφορμή τη συμπλήρωση διακοσίων χρόνων από το θάνατό του, παρουσιάζοντας στο Ηρώδειο δύο από τις περίφημες «συμφωνίες του Λονδίνου». Οι δώδεκα συμφωνίες που παρουσίασε ο Χάιντν στο Λονδίνο την περίοδο 1791-1795 θεωρούνται από τα κορυφαία του έργα, εμπνευσμένα από τις μεγαλοπρεπείς αίθουσες συναυλιών και τις εξαιρετικές ορχήστρες της εποχής στην αγγλική πρωτεύουσα. Ώριμα δείγματα της κλασικής φόρμας της μελωδίας, οι συνθέσεις αυτές αναπτύσσονται γύρω από απλά αλλά συναρπαστικά μελωδικά θέματα.

Ο Μαρκ Μινκοφσκί, γόνος οικογένειας επιστημόνων (ο πατέρας του είναι διακεκριμένος παιδίατρος), μουσικών και λογοτεχνών, σπούδασε φαγκότο, αλλά πολύ νέος στράφηκε στη διεύθυνση ορχήστρας. Το 1982, σε ηλικία 20 ετών, ίδρυσε το σύνολο Les Musiciens du Louvre-Grenoble, με σκοπό να αναδείξει τη γαλλική μπαρόκ μουσική. Παράλληλα, ακολούθησε καριέρα αρχιμουσικού, διευθύνοντας σε ολόκληρο τον κόσμο ορχήστρες μεγάλου κύρους με έργα από το χώρο των ενδιαφερόντων του: τη λυρική τέχνη και το μεγάλο συμφωνικό ρεπερτόριο. Τακτικός προσκεκλημένος στην Όπερα του Παρισιού και στο θέατρο Σατλέ, εμφανίζεται συχνά στην Όπερα της Ζυρίχης, στο Θέατρο ντε λα Μονέ των Βρυξελλών καθώς και στα Φεστιβάλ της Αιξ-αν-Προβάνς και του Ζάλτσμπουργκ. Από τον Ιούνιο του 2008 είναι μουσικός διευθυντής της ορχήστρας «Sinfonia Varsovia».

Το σύνολο Μουσικοί του Λούβρου-Γκρενόμπλ συντέλεσε στην άνθηση της ερμηνείας μουσικών έργων με όργανα εποχής στη Γαλλία και ξανάφερε στο προσκήνιο έργα που αδίκως έχουν παραμεληθεί, ξεκινώντας από το μπαρόκ και καταλήγοντας στη σύγχρονη μουσική. Χάρη σε αυτό το πρόγραμμα οι Μουσικοί του Λούβρου-Γκρενόμπλ είναι από τα πιο εξελισσόμενα, ευρηματικά και πρωτότυπα σύνολα της εποχής μας.

Τα έργα του Χάιντν που θα ερμηνεύσουν είναι η συμφωνία αρ. 103 σε μι ύφεση μείζονα «Των Τυμπάνων» (1795) και η συμφωνία αρ. 104 σε ρε μείζονα «Του Λονδίνου» (1795).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ