Ένα σπάνιο-άγνωστο τραγούδι με τον Βλάσση Μπονάτσο από το 1973

Ένα σπάνιο-άγνωστο τραγούδι με τον Βλάσση Μπονάτσο από το 1973 Facebook Twitter
1

Το digging στο χώρο του ελληνικού ροκ καλά κρατεί, αφού συνεχώς βγαίνουν ηχογραφήσεις στην επιφάνεια από το χαμένο παρελθόν. Οι «εκπλήξεις», που έχουν φτάσει στ' αυτιά μας τα τελευταία χρόνια είναι πάρα πολλές και το... πηγάδι, όπως φαίνεται και δείχνουν τα πράγματα, παραμένει αστείρευτο.

Έτσι κάπως κι ένα γκρουπ «μύθος» από τα seventies (γνωστό στους παροικούντες μόνο από κάτι δημοσιεύματα τού Φαντάζιο στο πρώτο μισό του '70), οι Gordian, θα δουν το άλμπουμ τους να φιγουράρει στα δισκάδικα σ' ένα μήνα από τώρα (43 χρόνια μετά την ηχογράφησή του!), σε μια βινυλιακή παραγωγή τής Anazitisi Records.

Η ιστορία μας ξεκινάει πίσω στο 1972 όταν ο κιθαρίστας, πιανίστας κ.λπ. Γιώργος Σκλήρης (από τα θεσσαλονικιώτικα sixties γκρουπ Cool Cats και Up-Tight) θα βρεθεί στο Λονδίνο, αποφασισμένος να παίξει τις μουσικές που αγαπούσε – μπαίνοντας, κατ' αρχάς, σ' ένα παρακλάδι των περίφημων Osibisa, τους Saga, οι οποίοι όμως διαλύονται την άνοιξη του '73.

Υπέρ τους λειτουργούσε και το γεγονός πως είχαν τη δυνατότητα να δουν «ζωντανούς» στο Λονδίνο τους Traffic, Uriah Heep, Santana, Frank Zappa, John Mayall κ.ά., παίρνοντας «ιδέες».

Οι μήνες κυλούν... και όταν φθάνουν στο Λονδίνο ο κιθαρίστας Παντελής Δεληγιαννίδης (από Olympians, Δάμων & Φιντίας, Μπουρμπούλια κ.λπ.) και ο Βλάσσης Μπονάτσος, που ψαχνόταν μετά τη διάλυση των Πελόμα Μποκιού, οι Gordian είναι πλέον γεγονός – καθώς στην μπάντα βρέθηκαν ακόμη ο Μάκης Γιαπράκας (από Cool Cats, Blow Up, Up-Tight, Μακεδονομάχους...) σε φλάουτο, κλαρίνο, κρητική λύρα, όργανο, μπάσο, φωνητικά και ο Κώστας Σκλήρης στο μπάσο (που είχε περάσει κι εκείνος από τους Πελόμα Μποκιού).

Μ' αυτή τη σύνθεση οι Gordian θα γράψουν τρία κομμάτια, τα οποία διακρίνονται για τον progressive χαρακτήρα τους.

Στην παράδοση που είχαν δημιουργήσει ο Διονύσης Σαββόπουλος με τα συγκροτήματά του (Μπουρμπούλια, Λαιστρυγόνα), οι Socrates Drank the Conium, ακόμη και οι Axis (με το παραδοσιακό, όσο και πανευρωπαϊκό hit "Ela-Ela"), αναμιγνύοντας δηλαδή rock passages με παραδοσιακούς ελληνικούς ρυθμούς, οι Gordian θα μπουν με φόρα και θα διαπρέψουν.

Ένα σπάνιο-άγνωστο τραγούδι με τον Βλάσση Μπονάτσο από το 1973 Facebook Twitter

Εξάλλου, υπέρ τους λειτουργούσε και το γεγονός πως είχαν τη δυνατότητα να δουν «ζωντανούς» στο Λονδίνο τους Traffic, Uriah Heep, Santana, Frank Zappa, John Mayall κ.ά., παίρνοντας «ιδέες» και βεβαίως να βρεθούν στα χέρια των έμπειρων... ροκ τεχνικών και παραγωγών των βρετανικών στούντιο, που ήξεραν καλύτερα απ' όλους να διαχειρίζονται τον progressive ήχο.

Και τα τρία κομμάτια, που ηχογράφησαν οι Gordian με τον άπιαστο, τότε, Βλάσση Μπονάτσο μπροστά, όπως και τα υπόλοιπα έξι που ολοκληρώθηκαν με τον επίσης πολύ καλό τραγουδιστή Alan Kay και τον ντράμερ Γιώργο Μπάρμπα –καθότι ο Βλάσσης θα επέστρεφε στην Ελλάδα, ψάχνοντας, εδώ, την καριέρα του– είναι από τα ωραιότερα δείγματα τού ελληνικού ροκ της εποχής. Πραγματικοί θησαυροί!

Δύο tracks από το αναμενόμενο LP των Gordian, που είναι αφιερωμένο στη μνήμη των Παντελή Δεληγιαννίδη, Μάκη Γιαπράκα και Βλάσση Μπονάτσου, που δεν βρίσκονται πια στη ζωή.

Πρώτα το "Evening train" με τη φωνάρα τού Βλάσση και μετά το παραδοσιακό "Madeka" (έτσι θα τιτλοφορείται και το άλμπουμ), με τον Alan Kay...

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ