Είναι το «Let It Be» το χειρότερο άλμπουμ των Beatles;

beatles Facebook Twitter
Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. 
0

Όνομα: Let It Be

Ηλικία: 51 χρονών

Εμφάνιση: Βγαίνει σε πολλά σχήματα και μεγέθη

Άκου το χειρότερο! Τι σημαίνει δηλαδή «το χειρότερο άλμπουμ των Beatles»; Καλέ σώπα, δεν τους είπαμε και καμπούρηδες. Έτσι κι αλλιώς όλα τα άλμπουμ των Beatles είναι πια κλασικά. Ας πούμε ότι το Let It Be επειδή είναι το τελευταίο τους, θεωρείται και το πιο γρουσούζικο. Μετά από αυτό πάπαλα οι Beatles ή μάλλον, καλύτερα, αυτό έγινε πιο πριν. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1970. Ο χωρισμός τους είχε αποσιωπηθεί μέχρι να τον επιβεβαιώσει επίσημα ο Μακάρτνεϊ έναν μήνα πριν από την κυκλοφορία του. Είχαν γίνει μπίλιες από τις ηχογραφήσεις.

Εντάξει, το δέχομαι, αλλά γιατί έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Δεν είναι τόσο κακό ή μήπως είναι; Λύσσαξες! Σχετικά είναι αυτά. Αντικειμενικά να το πάρουμε, δεν είναι ένα ακόμη White Album, αλλά έχει μέσα κομματάρες όπως το Get Back, το ομώνυμο και το Across The Universe. Οι κριτικοί το μίσησαν το 1970. Για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκροτήματος, μια δουλειά τους είχε τόσο εχθρική υποδοχή. Το έθαψαν για τα καλά. Ορισμένοι έγραψαν ότι μερικές εκτελέσεις που έπαιζαν στο ομώνυμο φιλμ ήταν καλύτερες από αυτές του άλμπουμ ενώ άλλοι μίσησαν την παραγωγή του Φιλ Σπέκτορ. Παρόλα αυτά, το Let It Be ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. 

let it be
Με αφορμή τα 50 χρόνια του, το «Let It Be» επανακυκλοφόρησε σε μια ειδική deluxe έκδοση.

Αχά! Ενδιαφέρον, και γιατί το συζητάμε τώρα; Με αφορμή τα 50 χρόνια του, επανακυκλοφόρησε μια ειδική deluxe έκδοση. Ένα επετειακό box set-τέρας –με την καλή έννοια– που στοιχίζει πανάκριβα και είναι για τους φανατικούς των φανατικών. Έχει μέσα κείμενα, ποίηση, σημειώσεις, ένα μήνυμα από τον Πολ και «800» διαφορετικές εκτελέσεις των ίδιων κομματικών. Είναι εντυπωσιακή κυκλοφορία και μάλιστα πήρε καλύτερες κριτικές από το 1970, π.χ. το Pitchfork του έβαλε 9,1.

Μα, καλά, ποιος έχει λεφτά να αγοράζει τέτοια τη σήμερον ημέρα; Γύρω στα 100 ευρώ κοστίζει. Aρκετός κόσμος το πήρε –τουλάχιστον ψηφιακά, που υποθέτω θα είναι φθηνότερο–, μια και για μια ακόμη φορά κατάφερε να μπει στα τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Επρόκειτο να βγει πέρσι, τον Μάιο του ’20, αλλά δεν λογάριαζαν τον ξενοδοχο –τον Covid-19 δηλαδή– και μετέφεραν την κυκλοφορία για φέτος τον Οκτώβριο. Σου έχω, όμως, κι άλλα ωραία. 

Τι; Τι; Ο Πίτερ Τζάκσον –ο γνωστός, του Lord of the Rings– σκηνοθετεί το Get Back, ένα ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων με ακυκλοφόρητο και ακριβοθώρητο υλικό από τα θρυλικά γυρίσματα κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων. Μιλάμε για υλικό 57 ωρών περίπου. Η ομώνυμη ταινία που κυκλοφόρησε το ’70 διαρκούσε μόνο 80 λεπτά και μνημονεύεται κυρίως επειδή απαθανατίζει την τελευταία απογραμμάτιστη συναυλία τους, τo 1969, στην ταράτσα των στούντιο της Apple. Δες:

Λύσε μου, όμως, μια απορία που με τρώει μέχρι σήμερα, τελικά η Γιόκο ήταν ο φταίχτης; Ας πούμε αρχικά ότι έφταιξε ένα ταξίδι με πλοίο με κατεύθυνση τη Λιβύη, όπου θα έκαναν την πρώτη τους μεγάλη συναυλία από το 1966. Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. Ο θάνατος του μάνατζερ τους Μπράιαν Έπσταϊν τούς είχε αποσυντονίσει. Ο Τζορτζ Χάρισον συμπεριφερόταν σαν ντίβα και έλεγε όχι στα πάντα και ο Λένον δεν μπορούσε μακριά από τη Γιόκο ούτε λεπτό και την κουβαλούσε, την άμοιρη, με το ζόρι στις ηχογραφήσεις, μια συμπεριφορά που εξόργισε τους άλλους τρεις. «Ακόμη και ο μεγαλύτερος φαν των Beatles δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτές τις έξι εβδομάδες μιζέριας. Ήταν το πιο μίζερο session που είχε γίνει ποτέ στη γη» δήλωσε ο Μακάρτνεϊ κάποια στιγμή. Ακόμη και ο Ρίνγκο, που φαινόταν ο πιο καλόβολος από όλους, δεν τους άντεξε και τους είχε παρατήσει για μερικές εβδομάδες για να πάει διακοπές με την οικογένεια του. Ο Χάρισον τα βρόντηξε κι αυτός και σκεφτόντουσαν να τον αντικαταστήσουν με τον Έρικ Κλάπτον. Υποθέτω ότι το πιο εύκολο πράγμα ήταν να κατηγορήσεις και να μισήσεις μια γυναίκα και ειδικά με ασιατική καταγωγή. Beatlemania γαρ.

Τι να πεις; Στο τρέιλερ μια χαρά τους βλέπω να κάνουν αστειάκια... Ας είναι.

Τι να μην πεις; «See you ’round the clubs».




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ