Είδαμε τους Tropic of Cancer στο Fuzz

Είδαμε τους Tropic of Cancer στο Fuzz Facebook Twitter
1

Οι Tropic of Cancer και οι DVA Damas είναι δύο πετυχημένα παραδείγματα σκοτεινού ήχου που πατάνε γερά σε new wave ,goth, electronica επιρροές και κοιτάνε το μέλλον της μουσικής για ενδοσκόπηση, κατάματα. Με προσδοκίες λοιπόν ανάλογες κατεβήκαμε στο Fuzz στις 20/9 για να δούμε από κοντά αυτά τα δύο σχήματα που περιοδεύουν αυτή τη στιγμή παρέα σε όλη την Ευρώπη.

Οι DVA Damas άνοιξαν πρώτοι με υποδειγματική ακρίβεια. Για μισή ώρα, οι Taylor Burch (κιθάρα και εφέ) και Joseph Cocherell (synthesizer και ηλεκτρονικά κρουστά) παρουσίασαν ένα ποτάμι από μινιμαλιστικούς, αναλογικούς, ηλεκτρονικούς και ατμοσφαιρικούς ρυθμούς που δεν είχαν σχεδόν καμία σχέση με τις νεοκυματικές με ολίγη surf, γρήγορες συνθέσεις  του άλμπουμ τους ''Nightshades''. Θα μπορούσε να μας παρασύρει η δίνη τους και να μας οδηγήσει σε μια κατανυκτική βόλτα σε σκοτεινές γειτονιές αλλά το «ταξίδι» σταμάτησε απρόσμενα γρήγορα και δεν ολοκλήρωσε την πορεία του. Φυσικά ο περισσότερος κόσμος ήρθε για το καλλιτεχνικό μουσικό project της Camella Lobo,που έχει αρκετά καλή φήμη εδώ και 4 χρόνια περίπου στην εναλλακτική μουσική μπλογκόσφαιρα και τους επισκέπτες της.

Οι Tropic of Cancer με το ''Restless Idylls'' το κατανυκτικό, σκοτεινό αλλά και έντονα συναισθηματικό -χωρίς να χρησιμοποιεί μελό τεχνάσματα - άλμπουμ τους, έχει ήδη στοιχειώσει τις βραδινές ακροάσεις μας. Σίγουρα η απορία για το πώς θα ακουγόταν ζωντανά και αν θα κατάφερνε να λειτουργήσει εκτός δωματίου, δημόσια και μπροστά σε πολύ κόσμο ήταν έκδηλη. Η  Camella Lobo - μαζί με την Taylor Burch επί σκηνής η οποία μετά το σετ των DVA Damas άλλαξε παντελόνι και απέκτησε περισσότερη δράση στην κιθάρα απ' ότι πριν - δεν διέψευσε τις προσδοκίες ως προς τη δυναμική της και την αξία της. Ο ογκώδης και παραμορφωμένος όμως ήχος  που έβγαινε από τα ηχεία ισοπέδωνε κάποιες λεπτές συνθέσεις και πολλές φορές εξαφάνιζε την φωνή της. Φυσικά είναι περιττό να πούμε ότι ο μεγάλος χώρος απαιτεί άλλες σταθερές για να βγει αυτό  το εσωτερικό, ποιητικό, υπόγειο, υποβλητικό, σκοτεινό μουσικό ύφος που πρεσβεύουν οι Tropic of Cancer.

Αλλά όπως μου είπε η ίδια η Camella Lobo μετά το πέρας της συναυλίας, την ενδιαφέρει να ακούει απόψεις σχετικά με τον ήχο στις ζωντανές τις εμφανίσεις, προφανώς λοιπόν ψάχνεται και η ίδια. Είναι μια ειλικρινή στάση για μια καλλιτέχνιδα που φέτος ύστερα από πέντε χρόνια έφτιαξε το πιο ολοκληρωμένο ηχητικά άλμπουμ της. Η αναμφισβήτητη μουσική αξία της λοιπόν χρειάζεται κάποιο χρόνο για να βγει καλύτερα προς τα έξω και μόνο όποιος πλησιάσει αρκετά μπορεί εύκολα να δει όλα τα στοιχεία που διέπουν την αισθητική και μουσική έκφραση της.  Οπότε λοιπόν οι προσδοκίες πολλών μπορεί να μην επαληθεύτηκαν αλλά οι Τropic of Cancer όπως και ανάλογα γκρουπ ή καλλιτέχνες που δημιουργούν στο σπίτι τους έργα ψυχής, θα ήταν καλύτερα να προσεγγιστούν από μια άλλη οπτική πέραν του τετριμμένου live μπούσουλα, βγαίνω στη σκηνή/δημιουργώ πανικό/εντυπωσιάζω το πλήθος/γίνομαι απαραίτητος σε μια νύκτα.

______________

O Xρήστος Μίχος έχει το μπλογκ www.tospitimetaparaxena.blogspot.gr

 

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

σχόλια

1 σχόλια